Toyota Prius - малко реклама ;-)

Публикувай отговор
Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Юни 2010 08:17

Lexus,
Я докато си толкова уверен в 'неусещането' на превключването на хибрида на Лексъс прочети малко за тестовете на RX на пясък - там, където това се чувства сериозно. Та RX директно се окопава, защото когато усети, че ел-двигателя на му стига, включва механиката с тласък, който е достатъчен за да превърти гумите и да се окопае (имаше един такъв тест преди известно време).
Също така забравяш, че японците и германците са с малко по-различна философия и се борят за малко по-различни пазари.
За акумулаторите - сравняваш 15кг оловен акумулатор със 120-150кг (или повече?) друг акумулатор?
При движението при висока скорост (не съвсем посилна за Приуса въпреки добрата му аеродинамика) въздушното съпротивление е достатъчно за да убие веднага скоростта при отнемане на газта. Виж по планински път с много завои - си прав, но аз имах предвид нормален извънградски път/магистрала, при които се поддържа нормална скорост... Дори и в БГ карам постоянно на темпомат и е изключение да ми се налага да удрям спирачка....
Гледайки показанията на спритмонитор, виждам, че PriusIII прави извънградски и магистрален разход от порядъка на 6.2-8.5 и нагоре....
Вдигнеш ли средна скорост над 80км/ч по магистрала, и разхода ти е над 6л/100...
E - бих направил такъв разход ако си сложа тънки гумички (на Астра G с гуми 195 редовно правих извънградско разходи от порядъка 6.2)...
Не знам дали е по-лек от 'дизелите в класа си', но е по-тежък от двулитровата бензинова мазда, дето май е по-голям клас...

Относно икономичността - забравяш, че дизела е доста по-калоричен от бензина, и затова за него са постижими такива ниски разходи. На времето тъпия Голф 1 1.5 атмосферен дизел не можех да му кача разхода над 5л/100 нито градско нито извънградско. Е - вървеше съответно на разхода (на магистралата достигаше 140 и толкова), но все пак бе автомобил 1980г смлян от употреба от някой пощаджия в Германия...

И отново - забравяш кой си купува хибрид - любители на техниката, дето искат да карат икономично. Е как да накараш такъв човек да зори техниката и да настъпи газта както трябва...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 09 Юни 2010 09:27

LEXUS написа: Първо-- Допълнителното тегло на батериите е 39кг. Приус е лек- 1300кг. Приус е по-лек от дизелите в класа. Теглото на батериите изобщо не нарушава икономичността му, защото японците и това са предвидили-изработили са леки батерии. Все пак хибридът не е правен в Съветския съюз,нито в Германия, а в Япония. Тия работи японците са уточнили още при разработката, защо ги смятате за прости, че ще пуснат хибрид , който заради тежките батерии ще харчи много....хаха

Второ- Такъв разход на Приус 7/100 извънградско са едни хипотези и трябва много да го настъпваш за подобен разход, реалните собственици отчитат извънградски разходи 3.5-4/100 и магистрални 4-5/100км. при нормално каране, не икономично. При икономично шофиране се споменава за разход от 3.2-3.5/100км.
1. Няма как да сравняваш Приус с коя да е друга кола за теглото, защото все пак става дума за различни коли. За стравнение новият RX има хибриден и бензинов вариянт, като хибридният е със 150кг по-тежък.

2. При каталожен разход от около 9/100 за старият RX 19л/100 си си ги постигам с лекота. smile.gif

ПП: Първият хибрид в производство е на Порше някъде в началото на 20В

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 09 Юни 2010 09:56

Vesko написа:ПП: Първият хибрид в производство е на Порше някъде в началото на 20В
Малко по-рано. 1899 ако трябва да сме точни.
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 09 Юни 2010 15:34

Взимам си думите назад - днес видях един хибриден Лексъс (вятър и нафта), при който съм убеден, че няма да почувствате преминаването от едно гориво на друго, а и ще стигнете до крайната точка дори и цялата нафта да ви е свършила biggrin.gif
Прикачени файлове
lexus.jpg
lexus.jpg (52.37 KiB) Преглеждано 2984 пъти
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Владислав
Мнения: 670
Регистриран на: 23 Окт 2009 18:40
Местоположение: София,България

Мнение от Владислав » 09 Юни 2010 15:51

Slow,Toyota от известно време произвеждат и луксозни скутери и яхти... wink.gif Не знам дали се продават под бранда на Lexus,но наистина са хибриди :thumbsup:
Младежи,уважавайте старостта-тя е вашето бъдеще...

Toyota Corolla 2001 VVT-i 1.6

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 09 Юни 2010 20:44

Scott написа:.....................Викаш докато обикаляше с Авенсиса беше друго, нали :whistle:
Не в случая прякото сравнение е между новото Берлинго и този Пасат ! Пасата има по-добър разход и се държи по-добре на пътя от Берлингото . Иначе е по-шумен , по-тесен , по-неудобен и със същите пластмаси и салон . Въобще с Авенсис не може да се сравнява ! Може би в някой модел за 80 000лв. с по - мощен двигател и удобен салон да се постараят малко повече . Но вътре пак ще си е теснотия ! Пасат единица и двойка са доста по-широки и по-високи .
Колегата е доста голям дългуч и в Ситроена си седи съвсем спокойно и даже зад него може да седне човек . Има място навсякъде около краката . В Пасата зад него човек не може да седне , волана му идва почти между краката и десния крак е заклещен между барчето таблото и волана . И педалите не са му удобни . Не виждам какъв е смисъла да правят всяка година Голфа по-голям и Пасата по-малък ?!?!?! wacko.gif Шкода СуперБ е доста по-добър вариант от това недоразумение . Въобще не може да се сравнява и с Е класа или 5-ца .
Берлингото явно има дефект в окачването защото при скорости близки до максималната му ако има неравности на пътя направо скача в другата лента . Но при по-нормални скорости е доста по-комфортно от Пасата . И те така .

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 09 Юни 2010 20:46

LEXUS написа:...Добре че японците не са българи

...

браво бате железен си,имаш една бира от мен!! :thumbsup:
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 10 Юни 2010 10:00

slowtraveler написа:Lexus,
Я докато си толкова уверен в 'неусещането' на превключването на хибрида на Лексъс прочети малко за тестовете на RX на пясък - там, където това се чувства сериозно. Та RX директно се окопава, защото когато усети, че ел-двигателя на му стига, включва механиката с тласък, който е достатъчен за да превърти гумите и да се окопае (имаше един такъв тест преди известно време).
Слоу,много,много,много глупости си изписал. Все предполагах, че мислещ човек, какъвто предполагам си, не може да пишетолкова безсмислици и неинформирани драсканици, както си направил отново.

Този теси стествено съм го чел. Имаше всъщност 2 теста на RX400h в 2 разл. списания. В единия беше директно сравнен с Mercedes ML320 DCI, който е със същото тегло, въпреки,че е с по-малко коне, но е с тежък ДИЗЕЛОВ мотор,а не с батерии. Хибридът естествено победи във всички дисциплини, без бързото каране по магистрала, което практикува Vesko и се пробва да убеди някой ,че хибридът за това не е икономичен. Градско RX 400h даде много по-нисък градски разход/ с няколко литра / от ML 320 CDI, на извънградско каране дадоха еднакъв разход. На ускорение и ДОУСКОРЕНИЕ RX400h остави ML 320 CDI в точка.Повтарям- и на ДОУСКОРЕНИЕ хибридът е по-добър заради тягата от електромоторите. При емисиите RX 400h показа толкова ниски емисии на границата на грешката на измервателния уред, докато ML320 CDI освен,че изхвърля сажди,въпреки достата си катализатори, изхвърля и много повече азотни и серни окиси, както и други боклуци.

С две думи RX 400h с "тежките акумулатори" не е по-тежък от друго философско направеният ML 320 CDI без каквато и да модерност и авангардност в техниката му тежи сума ти кила,въпрекиу ,че предлага по-ниска мищност и по-висок разход на гориво!!!

RX400h като цяло е с по-нисък среден разход от ML320 CDI„ както и от всеки дизелов и бензинов него конкурент. Повтарям RX 400h, въпреки че е по-тежък със 150 кг примерно от бензиновия RX 350„ хибридът харчи по-малко!!! Така че ,предлагам, да замълчите за темата тегло. Още повече ,че хибридът е с 290 коня!

За окопаването-никой не продава RX400h като off-road автомобил .Всеки да си прави сметката. За тая цел има Land Cruiser V8

Да, казаха,че се окопава заради слабия заден електромотор с 68 конски сили, но това няма нищо общо с неусетната работа на хибридната система.

Аз говорех за прякото сравнение на AUto-Bild между S-class Hybrid И Lexus LS 600h , при което германците бяха останали изумени от липсата на каквито и да било тласъци при Лексус и незабележимата работа на хибридната му система, буквално казаха,че не знаят кога работи на бензинов двигател ,кога на комбиниран режим с електромотор и т.н., като за това се ориентират само от дисплея, който показва откъде идва енергията.
Тоест самите германци признават колко перфектно работи хибридната система на Лексус. На фона на Лексус ясно контрастира недобре работещата хибридна система на слабия S-class- той къде е слаб като мощност, къде и хибридната система работи на тласъци и несинхронизирано при пряко сравнение с Лексус.

Това са фактите, и то признати не от кой да е , а от германци.
slowtraveler написа:Също така забравяш, че японците и германците са с малко по-различна философия и се борят за малко по-различни пазари.
Изобщо нищо не забравям-какво означава различна философия.
Лошата работа на немския хибрид не може да бъде оправдана с различна философия! Той или работи добре и на нивото на японски хибрид, които са еталон, или работи калпаво. Немският единствен хибрид на Мерцедес работи недобре, несинхронизирано,слаб е и почти безсмислен на фона на тежестта на купето е електромотор от 20 коня, батериите на който се ОХЛАЖДАТ допълнително с ток от акумулаторите. Доста избързан и глупав немски хибрид. Потвърждава напълно думите ми,че германците нямат инженрения и финансов потенциал да произведат добър хибрид, без да се излагат на фона на японските хибриди.

Такива като теб от преди 5 години ми бълват тези приказки, че германците имали друга философия, те не искали да правят хибриди, иначе,а ко искали, видишли, щели да направят. Ето видяхме ги колко направиха-1 калпав хибрид, а другите им премиум марки още се борят да изкарат нещо различно от прототип.

Така че тия приказки от 1001 нощ съм ги слушал. Хибрид не се прави от днес за утре. Тойота разработва хибридите си още от началото на 90-те години!!!! За да е това,което е днес. 90-те години!!! Тогава, когато германците почнаха да слагат катализатори на колите си, когато изкарваха TDI дизелчета и се гордееха колко са модерни.... Толкова са назад като мислене, перспектива и реализация германците. За това днес само дишат прахта на японците, както и преди де. Японците имат визия, имат разработки в години,когато никой не е мисле ,че хибридите ще имат някакво практически бъдеще, а всички се бяха ококорили към "модерните дизели" хаха, както и допреди няколко години "ауу модерните дизели" не знам си какво. Толкова са модерни, че все хвърлят сажди ,а в Америка са повечет забранени за продажба по екологични съображения.

Така че философията на японците е градивна философия , германците имат една псевдо-философия, с която постоянно оправдават неспособността си да произведат модерен автомобил, да вкарат в действие модерни технологии, а не да усъвършенстват елементарно изчерпан двигател с едновековен принцип на работа-дизела. Какво му е модерното като трака/това не ми звучи модерно,а ме отвежда мислено към тракторна техника/, замърсява/това не е модерно, нито философско/, харчи и няма как да не харчи, защото няма система,която да го подпомага и намали разхода му/ никак не емодерно/. Ел.автомобилите отново са 100% японски реализации за пазара. Те днес се продават, а до тях се продават дизелови Голф и Ауди А8. Едните супер-технологични коли- другите супер-ретроградни.
slowtraveler написа:За акумулаторите - сравняваш 15кг оловен акумулатор със 120-150кг (или повече?) друг акумулатор?
Ти или не четеш, или не искаш да разбереш. АКУМУЛАТОРИТЕ НА ПРИУС/най-продаваният хибрид/ ТЕЖАТ 39КГ.

Второ- Колко хибрида се движат по пътищата и колко конвенционални коли с акумулатори оловни 15 кг.????
Стотици милиони коли с 15 кг. много по-замърсяващи оловни акумулатори, за които никой не е гарантирано осигурил тяхното рециклиране,а самото им производство за стотиците милиони коли е много по-замърсяващо от това на хибридните батерии, които са с гарантирано осигурено рециклиране от Тойота, която и заводи е предвидила за тази цел!!! Нещо екологичното ти мислене ми се струва псевдо-екологично! Нищо повече от изгубен аргумент за безсмислено опониране.
slowtraveler написа:При движението при висока скорост (не съвсем посилна за Приуса въпреки добрата му аеродинамика) въздушното съпротивление е достатъчно за да убие веднага скоростта при отнемане на газта.
Ooo,извинявай, не се сетих,че ти караш твоята кола единствено в идеални условия!
Трудно ли е да се достеиш,че при пътуване по пътищата има спускания, изкачвания, равни участъци, други участници в движението, изпреварвания, намалявания на скорост и т.н.
Ти си от малкото хора, които не караш при такива условия- да, за теб хибрида няама да е подходящ.

Отделно, при спускане по инерция хибридът,за разлика от твоята Мазда, постоянно пълни батериите и при последващо движение или изкачване, когато твоята Мазда започне да гори бензин, хибридът започва да използва тази безплатна енергия и хибридът бива подпомаган от електромотора, което осезаемо намалява натоварването на основния двигател, който и без това е настроен за икономична работа-цикъл на Аткинсън, за разлика от твоята кола, и хибридът изгаря много по-малко гориво за да осъществи същото придвижване, което правиш ти или някой с някакъв дизел. Надявам се след 3-тото ми обяснение разбра за какво иде реч.

slowtraveler написа:Виж по планински път с много завои - си прав, но аз имах предвид нормален извънградски път/магистрала, при които се поддържа нормална скорост... Дори и в БГ карам постоянно на темпомат и е изключение да ми се налага да удрям спирачка....
По нормален 2-лентов извънградски път къде караш само на темпомат? Държа да ми отговориш на поредното ти безумно изказване!
По извънградските пътища не караш сам, карат много други коли с различна скорост и ти се налага да се съобразяваш с тях ,акко не си някое камккадзе освен. Има естественото намаляване на скорост и последващи ускорения, при което хибридът отново е много по-ефективен от всеки бензин или дизел.

Ако говорим за магистрала-там също се налагат намалявания на скорост при изчакване за изпреварване, когато друг изпреварва и т.н./при висока скорост намаляването генерира много повече енергия за батериите/, която после ползваш при изпреварването и моторът не се товари-респективно не харчи много, колкото примерно твоята мазда ще изхарчи при ускорението за изпреварване.

Ако приемем ,че ти караш на идеално чиста магистрала и не намаляваш никога, или караш постоянно примерно в лявата лента на газ, Приус не е твоят автомобил- той не е и разработван с тази цел.

Но Приус при всички положения и при такова каране харчи по-малко бензин заради икономичния принцип на работа на двигателя си и оптимизираната аеродинамика.


slowtraveler написа:Гледайки показанията на спритмонитор, виждам, че PriusIII прави извънградски и магистрален разход от порядъка на 6.2-8.5 и нагоре....
Аз пък, гледайки показанията на спринтмонитор , виждам,че Prius 3 в 90% от случаите няма разход от 6-8/100км. камо ли нагоре.
Не ме карай да направиме оценка какъв процент Приус в Смпринтмонитор дават нисък разход и да разбереме ,че е над 90%. Не е нужно да изваждаш изключенията, които само потвърждават правилото. Аз не виждам в Спринтмонитор модел на Тойота с по-нисък разход от Приус. Ти виждаш ли?
Не мисля,че и друга марка има модел от този клас с по-нисък разход в спринтмонитор, а и изобщо където и да било.

В спринтмонитор първите 20 страници собствениците на Приус отчитат среден тазход под 5/100км.

Първите 50 страници от общо 69, собствениците на Приус отчитат среден разход под 5.5/100км.

И първите 64 от общо 69 страници собствениците на Приус отчитат среден разход под 6/100км.

Твоите данни за разход на Приус 8 и над 8/100км. искам да разбера колко собственици го отчитат от стотиците там? Защо се хващаш за изключенията, които само потвърждават правилото?

Отделно да те питам коя друга кола с тази мощност дава толкова нисък разход на гориво???

slowtraveler написа:Вдигнеш ли средна скорост над 80км/ч по магистрала, и разхода ти е над 6л/100...
Айде,бе, ти толкова сигурно го говориш,все едно вчера го пробва.... Напук на всички собственици, които съобщават разжод от 3.5-4/100км. при такива скорости.
Ако Приус вдигаше разход НАД 6/100 като вдигнеш над 80км./ч.,то значи всички бензинки от тоя клас трябва да харчат 10/100км. над 80км/ч.
Това твоето са напълно необосновани и несериозни твърдения.
slowtraveler написа:E - бих направил такъв разход ако си сложа тънки гумички (на Астра G с гуми 195 редовно правих извънградско разходи от порядъка 6.2)...
Аз като гледам спринтмонитор, щото го даваш за пример, тия Астра 98-9 като твоята трудно падат под 8/100 реален среден разход. Докато Приус не дава такива стойности. Нещо пак ли си пишеш хей така, за да не четеш само?
Там където Астра ще ти даде 6.2/100км. Приус ще ти дава 3/100. Това съм убеден.
slowtraveler написа:Не знам дали е по-лек от 'дизелите в класа си', но е по-тежък от двулитровата бензинова мазда, дето май е по-голям клас...

И какво й помогна това на Маздата?

На всичкото отгоре това ,което си написал отново е невярно.
По-добре погледни официалната информация на Мазда тук:
http://www.mazda.de/showroom/mazda6/specs_4door/

Тук:

http://www.mazda.bg/storage/info/New_Mazda6.pdf

И си свери осведомеността преди да ни убеждаваш колко тежки са батериите на Приус!

Приус е по-лек от Маздата.Това е истината.Въпреки че е хибрид. А е и много по-икономичен.

slowtraveler написа:Относно икономичността - забравяш, че дизела е доста по-калоричен от бензина, и затова за него са постижими такива ниски разходи.
Изобщо не го забравям, но и не забравям също,че дизелът работи постоянно и постоянно харчи. Докато хибридът или гаси двигателя при първа възможност, или непрекъснато основният му двигател е подкрепян от електромотора, който го вади от неефективните му режими и оптимизира икономичността още повече.

Дизелът, в контраст, винаги трака , и винаги харчи. Колкото и да е калоричен, за да задвижва колата, той гори нафта постоянно.


slowtraveler написа:На времето тъпия Голф 1 1.5 атмосферен дизел не можех да му кача разхода над 5л/100 нито градско нито извънградско. Е - вървеше съответно на разхода (на магистралата достигаше 140 и толкова), но все пак бе автомобил 1980г смлян от употреба от някой пощаджия в Германия...
Голфа ти от навремето нито може да се сравни по мощност с Приус, нито по вървене, нито по икономичност, нито по сигурност, нито по комфорт, нито по системи на борда, нито по нищо. Голфа ти е и по-лек бил от Приус, но за това пък много по-несигурен и неудобен!
Така че такъв пример върви само в кафенетата с приятели, които не разбират нищо от коли. Това е моето мнение.
slowtraveler написа:И отново - забравяш кой си купува хибрид - любители на техниката, дето искат да карат икономично. Е как да накараш такъв човек да зори техниката и да настъпи газта както трябва...
По тази логика, компактните дизели също се купуват от спестовници,а не от състезатели. как да ги накараш и тях да зорят техниката?! Но Приус дава по-ниски стойности на разхода.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 10 Юни 2010 10:04

jim_beam написа:
LEXUS написа:...Добре че японците не са българи

...

браво бате железен си,имаш една бира от мен!! :thumbsup:
biggrin.gif Казвай кога се връщаш от Зимбабве ли, от Австрия ли беше :cheers:
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 10 Юни 2010 10:32

Vesko написа:
LEXUS написа: Първо-- Допълнителното тегло на батериите е 39кг. Приус е лек- 1300кг. Приус е по-лек от дизелите в класа. Теглото на батериите изобщо не нарушава икономичността му, защото японците и това са предвидили-изработили са леки батерии. Все пак хибридът не е правен в Съветския съюз,нито в Германия, а в Япония. Тия работи японците са уточнили още при разработката, защо ги смятате за прости, че ще пуснат хибрид , който заради тежките батерии ще харчи много....хаха

Второ- Такъв разход на Приус 7/100 извънградско са едни хипотези и трябва много да го настъпваш за подобен разход, реалните собственици отчитат извънградски разходи 3.5-4/100 и магистрални 4-5/100км. при нормално каране, не икономично. При икономично шофиране се споменава за разход от 3.2-3.5/100км.
1. Няма как да сравняваш Приус с коя да е друга кола за теглото, защото все пак става дума за различни коли.
Да, за различни коли, но това би трябвало да е в ущърб на Приус,защото той използва по-комплицирана техника, и въпреки това е по-лек от старовремските дизели в този клас!
Vesko написа:За стравнение новият RX има хибриден и бензинов вариянт, като хибридният е със 150кг по-тежък.
Хибридният е и по-икономичен,както е и с по-ниски емисии. А всъщност това е целта.
Всъщност Хибридният RX e със 135 kg. по-тежък от нормалния. По-мощен е също.
Vesko написа:2. При каталожен разход от около 9/100 за старият RX 19л/100 си си ги постигам с лекота. smile.gif
Аналогично ,ако караш бензиновия с каталожен разход 15/100, съм сигурен,че ще постигнеш 30/100.

Не за това обаче става дума. Ти ако искаш да караш неикономично, можеш с всяка кола. И гарантирано на всяка кола някой ако иска,ще изкара много висок разход. Това нищо не доказва.
2 тона джип си му докарал 19/100км. ОК, това какво показва? Че на обикновен нехибриден 2 тона джип няма да слезеш под 25/100...

Една красива новина за всички--Новият RX 400h с мощност 300коня
има по-нисък каталожен разход--6.3/100км.!!! Емисии 148гр/км.

Тегло: 2110кг.

RX350 пък с 277 коня има среден разход каталожен 10.6/100км. градски 14.3/100км. ,, емисии: 250гр/км.
Тегло: 1975кг. 2 тона с две думи.

Впечатляващ е градския и извънградски разход също на хибрида --Градски 6.6/100км., извънградски 6/100км.

Няма друг SUV с такъв нисък разход и емисии.
Vesko написа:ПП: Първият хибрид в производство е на Порше някъде в началото на 20В
За него знаеме, но това е като някой да измисли топлата вода,а ти да не може да я ползваш да се къпеш с нея, защото ти е гореща. Та трябва някой да се сети да я комбинира със студена,та да стане хладка и използваема. Така и с Порше хибрида. Това че е първият хибрид, но неизползваем, никой нищо не го грее.
Реално Тойота проектира и изработи модерните хибриди и ги представи за масова продажба. Тойота има и стотици патенти за хибридната си техника.
Последно промяна от LEXUS на 10 Юни 2010 10:40, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Юни 2010 10:33

Lexus, малко се поизморих да чета пространствения пост....
За да не заемам остатъка от страницата :
1. В спритмонитора гледах разхода на хората конкретно извън града и по магистрала. Гледах и средната им скорост - игнорирах показания със средна скорост под 60км/ч, защото тогава явно е смесено движение - и градско...
2. За теглото - явно се различават обявените килограми в зависимост от стандарта на замер - в моята книжка пише 1275кг за 2.0 механика... Навярно за да се установи истината трябва да сравним при един и същ стандарт - например заредени всички течности, 70% гориво, и шофьор 70кг (май единия стандарт бе такъв).
3. Темпомата го използвам почти постоянно заради чист мързел, а и за недопускане сериозно превишение на скоростта. Ползвам го дори и в града (така не следя дали съм точно на 60км/ч - техниката си се грижи). Като наближа светофар/задръстване - намалявам, и в момента в който се освободи движението - рязко ускорение до тази скорост и отново - темпомат. За извън града да не говорим - при нормално каране го слагам на 141км/ч или 101км/ч по GPS... При такова каране разхода ми е около 6.8-7.2л/100 по натоварени път София - Варна.
4. По надолнище извън града на първокласен път при нормална скорост много рядко ще ти се наложи да използваш ППХ (аналога на 'зареждането на батериите'. Зареждането на батерии не може да стане при аналога на 'изключена от скорост', защото тогава скоростта би спаднала.. Виж при завои/второ-третокласен път - да, там ще имаш посоченото преимущество.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 10 Юни 2010 10:43

slowtraveler написа:Lexus, малко се поизморих да чета пространствения пост....
Сори за което biggrin.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Юни 2010 11:16

Реших да погледна параметрите на лексъс по-нисък клас - HS250h, който е близък по размери (съвсем малко по-къс - 4см) до мазда 6 (извинявам се, че сравнявам с тази марка в този форум - просто данните са ми под ръка).
http://www.lexus.com/models/HSh/detaile ... tions.html
Та какво виждам:
хибрида извънградско го дават около 6.7л/100км.
Маздата 2.5 (подобна обща мощност - 186к.с.) - 6.3л/100км. (двулитровата с по-новия двигател е 5.3л/100км).
Багажник - хибрида: 340л срещу 510л на маздата...
Curb weight: 1670kg за лексъса срещу 1420 за маздата (предполагам, че това е обявеното тегло в табличката, посочена от 'lexus', защото американската шестичка, която е по-голяма от европейската е 3258lbs curb weight).
Така-че явно батериите и електродвигатели не са съвсем леки...
А и разхода извън града навява на някои мисли...
:whistle: :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 10 Юни 2010 11:43

Ти да не мислиш,че толкова тежат батериите и електромоторите.Хаха
Убеден съм,че става въпрос за пасивна безопасност и куп екстри и системи.
При положение ,че този Лексус ползва в същината си хибридната система на Приус, изобщо тежестта не идва от батерии и електромотори.

Още повече може да се убедиш,че батериите и електромоторите никак не тeжат много като сравниш 2-та джипа RX на Лексус.Разликата между нехибридния и хибридния е 135 кг. Обаче там има няколко електромотора и мощността на хибридната система е много висока и самата хибридна система е за много по-мощен автомобил.

Отделно явно има разлика в отчитането на разхода в САЩ и Европа.
Погледни разхода на Мазда6 2.5, която даваш за пример. В американския им сайт я дават да харчи много повече от Лексус хибрида!
Мазда6 2.5 city/highway 20-29mpg //// 21-30mpg AT
Lexus HS 250 hybrid city/highway 35-34mpg
http://www.mazdausa.com/MusaWeb/display ... leCode=MZ6
Последно промяна от LEXUS на 10 Юни 2010 12:14, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 10 Юни 2010 12:13

Защо си мислиш, че маздата няма пасивна безопасност и е орязана откъм екстри??? Да - в теглото не е само батерията и електродвигателите. Имаш сложен електронен блок за командване, който също навярно тежи доста (като съм гледал на RX какво голямо място заема в моторния отсек)...
Имах предвид теглото общо на хибридната система.
А и разхода, който даваш е за американската шестица, която е с доста по-големи габарити от европейската/японската. Неслучайно за американската версия има и двигатели 3.6, а няма 1.8 и 2.0....
Така, че е нормално разхода да е по-голям...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта