Страница 8 от 15
Публикувано на: 10 Фев 2009 18:09
от Vesko
Има и разлика в обема, може би се дължи на различните глави.
Публикувано на: 10 Фев 2009 18:35
от jim_beam
Vesko написа:Има и разлика в обема, може би се дължи на различните глави.
http://www.toyota.at/cars/new_cars/rav4/specs.aspx
ето ти техн. данни,еднакви са кубатурите.а това че 5-ия инжектор е в главата твърде ме съмнява,той би трябвало да впръсква директно във филтъра или непосредствено преди него.не съм сигурен,така че зададох въпроса в един немски форум,там има един механик от тойота.
Motorentechnologie
Anzahl Zylinder 4 4
Motorbauart Reihenmotor Reihenmotor
Ventiltrieb DOHC DOHC
tatsächlicher Hubraum in ccm 2231 2231
Zylinderbohrung 86 mm 86 mm
Zylinderhub 96 mm 96 mm
Motorleistung in KW bei Umdrehung 130 KW/3600 upm 100 KW/3600 upm
Motorleistung in PS bei Umdrehung 177 PS/3600 upm 136 PS/3600 upm
Maximales Drehmoment 400 Nm bei 2000-2600 upm 310/2000-2800
Verdichtungsverhältnis 15.8:1 16.9:1
Публикувано на: 10 Фев 2009 19:10
от Scott
jim_beam написа:...а това че 5-ия инжектор е в главата твърде ме съмнява,той би трябвало да впръсква директно във филтъра или непосредствено преди него...
Петия инжектор е обогатителен (т.е. във всмукателния тракт), а не за изгаряне на натрупаните мизерии в изпускателния тракт.
Публикувано на: 10 Фев 2009 19:36
от jim_beam
Scott написа:jim_beam написа:...а това че 5-ия инжектор е в главата твърде ме съмнява,той би трябвало да впръсква директно във филтъра или непосредствено преди него...
Петия инжектор е обогатителен (т.е. във всмукателния тракт), а не за изгаряне на натрупаните мизерии в изпускателния тракт.
можеш ли да дадеш източник,защото доколкото ми е известно 5-ия инжектор предизвиква изгарянето на саждите във филтъра.най-често срещания дефект при d-cat е дефектен 5-и инжектор(запушен от нагар).мисля че грешиш нещо.
Публикувано на: 10 Фев 2009 19:45
от Scott
jim_beam написа:...можеш ли да дадеш източник,защото доколкото ми е известно 5-ия инжектор предизвиква изгарянето на саждите във филтъра.най-често срещания дефект при d-cat е дефектен 5-и инжектор(запушен от нагар).мисля че грешиш нещо.
Информацията я имам от един колега с Lexus IS220d. Наистина това е най-големия проблем на D-CAT - дефектиране на 5-ия инжектор. Доколкото в сервиза на Лексъс обясняват 5-ия инжектор е във веригата на EGR и обогатява горивната смес при студен старт и максимална мощност. Наистина се задръства и това му е проблема. Нямам някаква по-надеждна информация за съжаление.

Публикувано на: 10 Фев 2009 20:33
от jim_beam
http://rav4faq.kerkerinck.de/xa3/rav4fa ... nigung.pdf
така намерих малко инфо както и една снимка(горе в линка).
в тоя документ е обяснено как се почиства EGR(AGR на немски) вентила.на снимката ясно се вижда,че тръбичката за горивото към 5-ия инжектор(най-дясната) отива назад от мотора,т.е. към началото на аспуха.
и второ,трябва да знаеш за какво служи този EGR вентил-за понижаване на работната температура в цилиндрите(!) както за намаляване на количеството изгорели газове.засмуква част от изгорелите газове и ги смесва с чист въздух от въздушния филтър.почне ли да се затлачва се генерира грешка от ECU-то и колата няма мощност(авариен режим).
ps: това е 2.2 d-cat мотора който е 1:1 еднакъв с d4d,с малки изключения.
Публикувано на: 10 Фев 2009 21:12
от slowtraveler
Не се ли хвалеха точно за този двигател, че доизгарянето/самопочистването на филтъра става без никакво впръскване на гориво в изпускателния тракт, а само чрез промяна на програмата за 'пре' и 'пост' впръскването, с което променят количеството недоизгоряло гориво, което отива към филтъра....

Публикувано на: 10 Фев 2009 21:39
от jim_beam
@slowtraveler
аз не ти ли казах преди защо си продадох новата мазда(6cd) и взех тойотата.точно мазда и форд прилагат тоя метод и ядат такова дърво,добре че си взел бензин.
Публикувано на: 10 Фев 2009 21:55
от slowtraveler
jim_beam написа:@slowtraveler
аз не ти ли казах преди защо си продадох новата мазда(6cd) и взех тойотата.точно мазда и форд прилагат тоя метод и ядат такова дърво,добре че си взел бензин.
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif С дизела съм ял отдавна дървото и от тогава заобикалям отдалеч такива автомобили независимо от марката biggrin.gif (изключение е БМВ-то, ама то ако спре друг ще го бута

biggrin.gif )
Публикувано на: 10 Фев 2009 22:13
от Scott
jim_beam написа:...на снимката ясно се вижда,че тръбичката за горивото към 5-ия инжектор(най-дясната) отива назад от мотора,т.е. към началото на аспуха...
Не искам да споря за нещо, което не съм видял с очите си, но точно на снимката се вижда, че инжектора е отстрани(под надписа
AGR Abgaskrümmer)
Публикувано на: 10 Фев 2009 22:33
от jim_beam
инжектора точно не се вижда,но с главата със сигурност няма нищо общо.изчакай просто докато майстора ми отговори или попитай компетентен човек,че ос.ахме темата. biggrin.gif
Публикувано на: 10 Фев 2009 22:51
от Scott
jim_beam написа:...изчакай просто докато майстора ми отговори или попитай компетентен човек,че ос.ахме темата...
Накарай майстора ти да коментира и снимката, която си показал по-горе. Имам чувството, че тази тръбичка, която ти твърдиш, че отива към инжектора на катализатора, всъщност е входящата тръба на рейката, идваща от помпата.
А за темата не се безспокой, това за което спорим все ще от полза на потенциалните собственици на новия Авенсис

Публикувано на: 11 Фев 2009 04:56
от Vesko
Защо слушате този или онзи майстор какво е казал, а не цхерпите направо от източника?
http://techdoc.toyota-europe.com/
Е малко е платен сайта

Публикувано на: 11 Фев 2009 06:53
от joro_206
Ходих за новия Авенсис,
Няма налични комбита
само седани и то не всички двигатели и оборудване.
Обяснението беше - ами то ние от 2 седмици го предлагаме модела и колите свършиха.
Можете да си поръчате комби и ще дойде май месец.
Дали ще чакам до май??????
Нямат ценова листа на допълнителното оборудване.
Не можах да разбера предлагат ли ДВД система на някое от нивата на оборудване, въобще.
Публикувано на: 11 Фев 2009 09:53
от spritable
Направи ми впечатление, че търговеца не беше много запознат с подробностите около новия авенсис. На въпроса дали имат 2.2 дизела с 177 коня като тестов автомобил, не получих еднозначен отговор.
Не можах да разбера защо тестовия автомобил в русе не е топ модела, т.е. 2.2 дизел с ниво на оборудване LUXURY, а е нещо по слабичко. Според мен би трябвало да сложат топ модела, при положение че се предлага.