Страница 8 от 19

Публикувано на: 27 Юни 2008 21:43
от Vesko
Да но като се появят нови хибриди имат всички пансове да са по-дори. схте се се научили какви са недостатаците на текущите.

Публикувано на: 27 Юни 2008 21:49
от Vesko
Между пурвата и третата генерация разликата е само май в батерията и мощността на електрическиат двигател (мойе да има разлика и в бензиновиат мотор, носам иа пропуснал май). Има още много да се поработи върху батеррите за да имат достатачно капацитет за продалйително движение на електродвигатели без бензинова (или дизелова евентуално) тяга.

Публикувано на: 28 Юни 2008 17:20
от Scott
jamie написа:...Приуса е вече 3-та генерация - без да има още дори 1-ва европейска...
jamie, системата старт-стоп, която се слага на повечето европейски автомобили постига същия ефект на икономия на гориво като тази на обикновения хибрид (т.е. ако хибрида не е т.нар. plug-in тип). Сега BMW рекламират Efficient Dynamics система, която е своего рода хибрид - зарежда нормалния акумулатор в режим на спиране, гаси двигателя и т.н. и икономията на гориво е подобна на тази на Приус, без загуба на динамичните качества. Всъщност подхода на европейските развойни центрове е друг - те работят по извличане на максимума от двигателя с вътрешно горене, което мисля е по-правилно на този етап. Ако сравниш RX400h, който дъвкахме по-горе с X3/X5 3.0d ще видиш, че Лексъса губи по повечето показатели, дори и с изключен климатик и др. ел. консуматори(това последното е бъзик на статията 'Как да караме икономично хибридния автомобил').

Публикувано на: 01 Юли 2008 21:52
от gringo359
Честно казано се чудя на някои хора,дето се превъзнасят по дизелите.Ами то от такива модерни и икономични дизели вече ходенето пеша определено е НЕздравословно.
Вярно е,че за хибридите и по-точно за батериите им определено има какво да се желае,но определено не е случайно,че компании за милиарди се насочват към нея.Като пример-последните модели на прословутите лондонски двуетажни автобуси,с производител Волво са хибридни.Просто освен екологичността има някои елементарни предимства на електрозадвижването-като намаляваш/спираш печелиш енергия,а не топлиш атмосферата,~150 kW ел.мотор тежи <40 кг,0-10'000 об./мин.-константен въртящ момент-и ето-скоростната кутия-на боклука.А за ДВГ,ако ще да върви с 21 годишен бърбън,с такива характеристики не съм чувал.Повечето хора ги знаят тези факти.
Остава може би да поизчакаме да спретнат някоя по-готина батерия и ония тикви в София да попроменят малко законодателството.Всъщност ако не те,то от Брюксел ще го наложат :whistle:

Публикувано на: 01 Юли 2008 22:07
от Scott
gringo359 написа:...~150 kW ел.мотор тежи <40 кг,0-10'000 об./мин.-константен въртящ момент-и ето-скоростната кутия-на боклука...
Интересно, защо този 'супер' електродвигател не се използва в хибридите?! Може би не са им наложили от Брюксел.

Публикувано на: 01 Юли 2008 23:02
от gringo359
За килограмите сбърках,съжалявам.Но имам предвид елементарни синхронни мотори с честотно управление.
Сега се сещам за тоя пример: http://www.teslamotors.com/performance/ ... torque.php
Но ако настояваш мога да ти пратя спесификации (pdf) на европейски производители.

Публикувано на: 01 Юли 2008 23:06
от Scott
gringo359 написа:Но ако настояваш мога да ти пратя спесификации (pdf) на европейски производители.
Ако имаш спецификация потвърждаваща характеристиките 150 kW ел.мотор 0-10'000 об./мин.-константен въртящ момент с удоволствие бих я прегледал.
gringo359 написа:Честно казано се чудя на някои хора,дето се превъзнасят по дизелите.Ами то от такива модерни и икономични дизели вече ходенето пеша определено е НЕздравословно.
А за лондонските автобуси обърна ли внимание, че са дизелов хибрид?

Публикувано на: 02 Юли 2008 10:47
от gringo359
Scott написа:
gringo359 написа:Но ако настояваш мога да ти пратя спесификации (pdf) на европейски производители.
Ако имаш спецификация потвърждаваща характеристиките 150 kW ел.мотор 0-10'000 об./мин.-константен въртящ момент с удоволствие бих я прегледал.
gringo359 написа:Честно казано се чудя на някои хора,дето се превъзнасят по дизелите.Ами то от такива модерни и икономични дизели вече ходенето пеша определено е НЕздравословно.
А за лондонските автобуси обърна ли внимание, че са дизелов хибрид?
Поразгледай тук едни моторчета (вярно - тези се използват в промишлеността,напр. за металорежещи машини,не за електрокари да речем):
http://www.boschrexroth.com/business_un ... rs-mss.pdf

Публикувано на: 02 Юли 2008 11:01
от jamie
Scott написа:
jamie написа:...Приуса е вече 3-та генерация - без да има още дори 1-ва европейска...
jamie, системата старт-стоп, която се слага на повечето европейски автомобили постига същия ефект на икономия на гориво като тази на обикновения хибрид (т.е. ако хибрида не е т.нар. plug-in тип). Сега BMW рекламират Efficient Dynamics система, която е своего рода хибрид - зарежда нормалния акумулатор в режим на спиране, гаси двигателя и т.н. и икономията на гориво е подобна на тази на Приус, без загуба на динамичните качества. Всъщност подхода на европейските развойни центрове е друг - те работят по извличане на максимума от двигателя с вътрешно горене, което мисля е по-правилно на този етап. Ако сравниш RX400h, който дъвкахме по-горе с X3/X5 3.0d ще видиш, че Лексъса губи по повечето показатели, дори и с изключен климатик и др. ел. консуматори(това последното е бъзик на статията 'Как да караме икономично хибридния автомобил').
Виж кво бе Скоти, с цялото ми уважение ама не ти ли намирисва че изцеждането на тоя максимум вече е към края си - а хибридните технологии реално едва наскоро проходиха ? :whistle:

И не, не бих сравнил 400н с Х3, сравнението е просто малоумно wacko.gif laugh.gif
Толкова малоумно като например Рав 4 с Туарег.

Публикувано на: 02 Юли 2008 22:18
от Scott
jamie написа:Виж кво бе Скоти, с цялото ми уважение ама не ти ли намирисва че изцеждането на тоя максимум вече е към края си - а хибридните технологии реално едва наскоро проходиха...
Дори да е към края си, доста принципи известни още от началото на миналия век, намериха масово приложение само през последните две десетилетия - говоря за директно впръскване, помпа-дюза, комън рейл и т.н. А освен това, ако един ден, когато въглеводородните горива попривършат, ДВГ бъде изместен от нещо друго, то няма да е хибридна система, защото тя също съдържа ДВГ. Съвременния хибрид е търговски подход за продажба на по-икономични автомобили, където дизеловите двигатели са забранени (визирам САЩ), а не технология, която ще измести ДВГ.
jamie написа:... не бих сравнил 400н с Х3, сравнението е просто малоумно...
Зависи кои показатели сравняваш - ако са размери, вътрешен обем, багажно пространство, функционалност са си напълно сравними, ако е тегло, цена, ниво на оборудване - не са, но затова съм написал Х3/Х5. А да не говорим за поведение на пътя, където Лексъса с двата си тона се клати като пате.

Публикувано на: 02 Юли 2008 22:59
от Scott
gringo359 написа:Поразгледай тук едни моторчета...
Нямам за цел да се заяждам, но нито едно от тези моторчета не се дори доближава до спецификацията, която даде в предния си пост.

Публикувано на: 03 Юли 2008 08:34
от ALTEZZA
Scott написа:...където дизеловите двигатели са забранени (визирам САЩ)
wacko.gif
zashto pak da sa zabraneni? tuk ima dizeli, prosto ne sa razprostraneni

Публикувано на: 03 Юли 2008 11:07
от Scott
ALTEZZA написа:zashto pak da sa zabraneni? tuk ima dizeli, prosto ne sa razprostraneni
Моя грешка, трябваше да напиша 'някои щати', но е факт (благодаря за поправката :thumbsup: ) че дизелите не са разпространени. Естествено е, ако някой си смена 3.5-литровия Lexus RX, да го смени за хибрид - хем съвестта му чиста, хем кара 'същата' кола

Публикувано на: 03 Юли 2008 16:00
от jamie
Scott написа:
jamie написа:Виж кво бе Скоти, с цялото ми уважение ама не ти ли намирисва че изцеждането на тоя максимум вече е към края си - а хибридните технологии реално едва наскоро проходиха...
Дори да е към края си, доста принципи известни още от началото на миналия век, намериха масово приложение само през последните две десетилетия - говоря за директно впръскване, помпа-дюза, комън рейл и т.н. А освен това, ако един ден, когато въглеводородните горива попривършат, ДВГ бъде изместен от нещо друго, то няма да е хибридна система, защото тя също съдържа ДВГ. Съвременния хибрид е търговски подход за продажба на по-икономични автомобили, където дизеловите двигатели са забранени (визирам САЩ), а не технология, която ще измести ДВГ.
jamie написа:... не бих сравнил 400н с Х3, сравнението е просто малоумно...
Зависи кои показатели сравняваш - ако са размери, вътрешен обем, багажно пространство, функционалност са си напълно сравними, ако е тегло, цена, ниво на оборудване - не са, но затова съм написал Х3/Х5. А да не говорим за поведение на пътя, където Лексъса с двата си тона се клати като пате.
Чичко, Х3 като най-дребно от тия по данни на производителя е 1950 кила празно и сухо - за 3.0сД.
Та какво викаш за 2-та тона Лексъс и патето ?

Пак по данни на производителя разхода е еднакъв (Х3-400н, в един от режимите извънградско БМВ-то папка литър по-малко, в градско Лексуса е по-икономичен с литър) . Зачий да си го набия с турбодизел ?!
По сравненията - че не разбрах. Лексуса е по-некомфортен от Х3, с вътрешните му размери или ? Струва ми се че опитваш да сравниш някакъв мутант БМВ с разхода и теглото на Х3 и размерите и екстрите на Х5 - с 400н-ката. Е, трябва да почакаш БМВ да го произведат - ако изобщо някога.... :whistle:

Публикувано на: 03 Юли 2008 18:35
от Scott
jamie написа:... Зачий да си го набия с турбодизел ?!...
Проблема е че надали ще си го набиеш и с хибрид. Просто говориш хипотетично, сравняваш характеристики на хартия, ей така да става спор. Аз по-горе споделих личен опит.