Публикувано на: 27 Юни 2008 21:43
Да но като се появят нови хибриди имат всички пансове да са по-дори. схте се се научили какви са недостатаците на текущите.
TOYOTA FORUM BULGARIA
https://www.toyotabg.eu/
jamie, системата старт-стоп, която се слага на повечето европейски автомобили постига същия ефект на икономия на гориво като тази на обикновения хибрид (т.е. ако хибрида не е т.нар. plug-in тип). Сега BMW рекламират Efficient Dynamics система, която е своего рода хибрид - зарежда нормалния акумулатор в режим на спиране, гаси двигателя и т.н. и икономията на гориво е подобна на тази на Приус, без загуба на динамичните качества. Всъщност подхода на европейските развойни центрове е друг - те работят по извличане на максимума от двигателя с вътрешно горене, което мисля е по-правилно на този етап. Ако сравниш RX400h, който дъвкахме по-горе с X3/X5 3.0d ще видиш, че Лексъса губи по повечето показатели, дори и с изключен климатик и др. ел. консуматори(това последното е бъзик на статията 'Как да караме икономично хибридния автомобил').jamie написа:...Приуса е вече 3-та генерация - без да има още дори 1-ва европейска...
Интересно, защо този 'супер' електродвигател не се използва в хибридите?! Може би не са им наложили от Брюксел.gringo359 написа:...~150 kW ел.мотор тежи <40 кг,0-10'000 об./мин.-константен въртящ момент-и ето-скоростната кутия-на боклука...
Ако имаш спецификация потвърждаваща характеристиките 150 kW ел.мотор 0-10'000 об./мин.-константен въртящ момент с удоволствие бих я прегледал.gringo359 написа:Но ако настояваш мога да ти пратя спесификации (pdf) на европейски производители.
А за лондонските автобуси обърна ли внимание, че са дизелов хибрид?gringo359 написа:Честно казано се чудя на някои хора,дето се превъзнасят по дизелите.Ами то от такива модерни и икономични дизели вече ходенето пеша определено е НЕздравословно.
Поразгледай тук едни моторчета (вярно - тези се използват в промишлеността,напр. за металорежещи машини,не за електрокари да речем):Scott написа:Ако имаш спецификация потвърждаваща характеристиките 150 kW ел.мотор 0-10'000 об./мин.-константен въртящ момент с удоволствие бих я прегледал.gringo359 написа:Но ако настояваш мога да ти пратя спесификации (pdf) на европейски производители.А за лондонските автобуси обърна ли внимание, че са дизелов хибрид?gringo359 написа:Честно казано се чудя на някои хора,дето се превъзнасят по дизелите.Ами то от такива модерни и икономични дизели вече ходенето пеша определено е НЕздравословно.
Виж кво бе Скоти, с цялото ми уважение ама не ти ли намирисва че изцеждането на тоя максимум вече е към края си - а хибридните технологии реално едва наскоро проходиха ?Scott написа:jamie, системата старт-стоп, която се слага на повечето европейски автомобили постига същия ефект на икономия на гориво като тази на обикновения хибрид (т.е. ако хибрида не е т.нар. plug-in тип). Сега BMW рекламират Efficient Dynamics система, която е своего рода хибрид - зарежда нормалния акумулатор в режим на спиране, гаси двигателя и т.н. и икономията на гориво е подобна на тази на Приус, без загуба на динамичните качества. Всъщност подхода на европейските развойни центрове е друг - те работят по извличане на максимума от двигателя с вътрешно горене, което мисля е по-правилно на този етап. Ако сравниш RX400h, който дъвкахме по-горе с X3/X5 3.0d ще видиш, че Лексъса губи по повечето показатели, дори и с изключен климатик и др. ел. консуматори(това последното е бъзик на статията 'Как да караме икономично хибридния автомобил').jamie написа:...Приуса е вече 3-та генерация - без да има още дори 1-ва европейска...
Дори да е към края си, доста принципи известни още от началото на миналия век, намериха масово приложение само през последните две десетилетия - говоря за директно впръскване, помпа-дюза, комън рейл и т.н. А освен това, ако един ден, когато въглеводородните горива попривършат, ДВГ бъде изместен от нещо друго, то няма да е хибридна система, защото тя също съдържа ДВГ. Съвременния хибрид е търговски подход за продажба на по-икономични автомобили, където дизеловите двигатели са забранени (визирам САЩ), а не технология, която ще измести ДВГ.jamie написа:Виж кво бе Скоти, с цялото ми уважение ама не ти ли намирисва че изцеждането на тоя максимум вече е към края си - а хибридните технологии реално едва наскоро проходиха...
Зависи кои показатели сравняваш - ако са размери, вътрешен обем, багажно пространство, функционалност са си напълно сравними, ако е тегло, цена, ниво на оборудване - не са, но затова съм написал Х3/Х5. А да не говорим за поведение на пътя, където Лексъса с двата си тона се клати като пате.jamie написа:... не бих сравнил 400н с Х3, сравнението е просто малоумно...
Нямам за цел да се заяждам, но нито едно от тези моторчета не се дори доближава до спецификацията, която даде в предния си пост.gringo359 написа:Поразгледай тук едни моторчета...
Scott написа:...където дизеловите двигатели са забранени (визирам САЩ)
Моя грешка, трябваше да напиша 'някои щати', но е факт (благодаря за поправкатаALTEZZA написа:zashto pak da sa zabraneni? tuk ima dizeli, prosto ne sa razprostraneni
Чичко, Х3 като най-дребно от тия по данни на производителя е 1950 кила празно и сухо - за 3.0сД.Scott написа:Дори да е към края си, доста принципи известни още от началото на миналия век, намериха масово приложение само през последните две десетилетия - говоря за директно впръскване, помпа-дюза, комън рейл и т.н. А освен това, ако един ден, когато въглеводородните горива попривършат, ДВГ бъде изместен от нещо друго, то няма да е хибридна система, защото тя също съдържа ДВГ. Съвременния хибрид е търговски подход за продажба на по-икономични автомобили, където дизеловите двигатели са забранени (визирам САЩ), а не технология, която ще измести ДВГ.jamie написа:Виж кво бе Скоти, с цялото ми уважение ама не ти ли намирисва че изцеждането на тоя максимум вече е към края си - а хибридните технологии реално едва наскоро проходиха...
Зависи кои показатели сравняваш - ако са размери, вътрешен обем, багажно пространство, функционалност са си напълно сравними, ако е тегло, цена, ниво на оборудване - не са, но затова съм написал Х3/Х5. А да не говорим за поведение на пътя, където Лексъса с двата си тона се клати като пате.jamie написа:... не бих сравнил 400н с Х3, сравнението е просто малоумно...
Проблема е че надали ще си го набиеш и с хибрид. Просто говориш хипотетично, сравняваш характеристики на хартия, ей така да става спор. Аз по-горе споделих личен опит.jamie написа:... Зачий да си го набия с турбодизел ?!...