Страница 8 от 8
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 29 Окт 2025 21:40
от dracunculus
А сигурен ли си, че не се замазва масло нагоре по пръчката като я вадиш? Защото при мен откакто е нова колата (и двете всъщност) е това случая...и изглежда подобно. Никога не съм обръщал внимание, не е и мирисало на бензин. И така вече 188/192 000км

Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 03 Ное 2025 00:35
от Toyota CHR PHEV
Ето тук руснаците доста добре са обяснили и развили в тема целият проблем на този двигател… и не само този!
https://www.drive2.ru/b/610494211669645584/
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 03 Ное 2025 14:33
от planetarydrive
По-скоро става въпрос за друг, сравнително рядък проблем на тези мотори-егр. Май е литовец, направилият "проучване". Няма пряко отношение към постепенното покачване на маслото, а към значителен спад на охладителна течност.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 04 Ное 2025 16:35
от Hursa
► Виж съдържание
Покачва се нивото - добавяйки вода. Сравнително трудно е да кондензира вода в картера, по време на работа на двг, за което бе писано. Но в случая се вкарва вода в течно състояние в цилиндрите. Водата, поради много по-малката си "летливост", по-високата температура на изпарение в сравнение с бензина, поради значително по-голямото количество топлина поглъщано в процеса - има много по-голяма възможност да попадне в картера. А веднъж попаднала в маслото - много по-трудно се извежда по сравнение с горивото. Поради неразтворимостта се образува емулсия и поради по-голямата си плътност от маслото обикновено не достига до свободна повърхност от където да се изпари при невисоките температури. Егр системата вкарва конденз при определени условия - и без да има пробив в охладителите и. Вярно много по-малко, отколкото при пробив. И докато проблема с корозията може да е решен до голяма степен, то с кондензата пишат, че все още не е решен. В топлообменниците на системата за рециркулация (особено когато се охлаждат от охлаждащата течност) - температурата на отработените газове често пада до под 100 градуса - при частични режими на двг, когато времето е по-хладно, когато и двг е с по-ниски температури, особено при хибридите в градски условия. А концентрацията на водните пари в тези газове е много висока, особено при бензиновите двг - може да е в пъти по-голяма по сравнение с дизеловите. Кондензата образуващ се както в обема, така и по стените в системата за рециркулация - се отнася от потока отработени газове и се вкарва в цилиндрите. В образувалия се кондензат се разтварят други отработени газове - образувайки киселини (най-вече въглена). Отлагайки се по стените на топлообменниците за отработените газове и самия егр клапан - способстват корозията, а така образуване на пробиви и проникване на охлаждаща течност - също отнасяна от потока и "вкарвана" в цилиндрите (поне докато пробива е малък, иначе може да стане много по-сериозно). По този начин - не малка част и от нея попада в картера.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 25 Ное 2025 17:09
от stangenov
Първото обслужване мина (14к км и 11 месеца, така и така сменях гуми и реших и годишно обслужване да направя). Маслото си стоеше на максимума и нямаше никакви драми (за сега), аз и зимата я гледах и не видях да се покачва.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 25 Ное 2025 18:10
от max-2
По принцип е така, още повече като са нови.
Някой ползвал ли е добавка за профилактика на дюзите на A25A-FXS? Гледам на някои мотори и за някои държави препоръчват.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 25 Ное 2025 19:44
от mapamop
max-2 написа: ↑25 Ное 2025 18:10
ползвал ли е добавка за профилактика на дюзите
По мое мнение, съдейки от това което видях лятото на 3 комплекта дюзи за индиректно впръскване - по-добре си спести парите за ултразвукова вана. Или за вана и препарат, или да си платиш да ги промият.
Предвид че дюзите за директното впръскване май са си направо в цилиндъра - ще са още по-зле от моите. Бензина като мине през тях отмива нагара частично и забавя запушването, но не е съвсем да ги измие напълно от нагара.
Пробвах да си чистя дюзите с добавки на Bardahl, Wurth, Redex, Liqui Molly - накрая си ги изпрах във ваната в гаража със специфичен препарат за вана. Разликата при 18-20 годишните дюзи е генерална при мен. Ефекта от добавките за промиване, които си бяха и в двойни и тройни количества беше ... едни пари хвърлени на вятъра или на улицата.
Двигатели Серия M20A / A25A - Покачване на ниво на масло - Мотори с директно впръскване след 2019
Публикувано на: 25 Ное 2025 20:16
от Митхат
Забелязвам една .." аномалия",а именно..сменяно маслото в Германия и до следващата смяна поне 25 мм нагоре на щеката.Сменихме масло в сервиз на Тойота пак маслото нагоре,писна ми да се занимавам с дилъри и не ми пука какво ще стане с иначе така харесаната от съпругата ми кола,и започнах сам да сменям масла и спрях да вдигам тел.на сервизите от марката. Две смени маслото..НЕ мърда нагоре,

WTF ,какво става,и маслата са вземани от търговци по спесификации и с гаранция че не са ментерляци..Какво става,маслото няма мирис на бензин .