Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Оригиналният Yassa изкара 15 години.Следващият Bosh година и девет месеца.Утре отивам да го сменят.
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Малко встрани от темата, но интересно като ситуация. Преди 3 дни смених 12V оригинален Hankook на една Тесла. С нов AGM, 30Ah. На човека (мой познат) колата просто спряла!? Заради разреден 12V акумулатор! В движение дала информация и спряла. Ужас! Това на хибрид поне не може да се случи. Да не запали колата - да, но да изгасне в движение... 
След тест се оказа, че старата батерия изкара само 10Аh, т.е. 1/3 от капацитета. За 4 г. работа. Изводите си ги прави всеки за себе си. Относно съвременното качество, имам предвид.

След тест се оказа, че старата батерия изкара само 10Аh, т.е. 1/3 от капацитета. За 4 г. работа. Изводите си ги прави всеки за себе си. Относно съвременното качество, имам предвид.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Като гледам май новите акумулатори умират от раз и е много възможно компа да следи напрежението им и съответно да реагира така.
caryЦар
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Да де, ама чак да ти спре автомобила... Малко несериозно ми се струва.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
И аз съм на това мнение.
Но масово хората по света, така да се каже затъпяват и заради тъй нареченото safety, а и опасността производителя да бъде съден - та се застрахова.
caryЦар
-
- Мнения: 1132
- Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
- Местоположение: Пазарджик
- Благодарил/а: 27 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Съвременните акумулатори с калциеви технологиии имат ниско ниво на саморазряд. Затова и "палят" и след по-продължителен престой.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 02 Ное 2011 19:05
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 4 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
От днес с нов акумулатор, след като 2 пъти днес не иска ready. Преди две седмици пак ми го направи, но след 1 час на N в сервиз. Пишеше и High consumtion...
Стария си беше оригиналния от 2017 г.. на 18 % и 11.6 волта след каране без гасене в града.
280 лв и дано всичко да се реши с този нов.
Стария си беше оригиналния от 2017 г.. на 18 % и 11.6 волта след каране без гасене в града.
280 лв и дано всичко да се реши с този нов.
Avensis 2.0 бензин 2004 Т25
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Преди време обещах, че ще дам информация какво се случва с моя акумулатор (12V), т.к. забелязах по-различно поведение при хибрида в сравнение с обикновените автомобили. Моят принцип винаги е бил принудителен заряд преди и след зимния период.
Та онзи ден на GPS-а забелязах, че въпросният акумулатор пада през определен период от време до 10.5V и реших да го проверя. Изненада - беше на 20% капацитет! Макар и да не съм имал каквито и да са проблеми със стартирането. Та снощи си го включих на заряд, за да ми е мирна главата.
Не знам, възможно е да е поради сравнително кратките пътувания, по около 20 км на ден. И най-вероятно е заради това. Нека всеки да приеме тази информация както желае, надявам се все пак да е полезна и да помогне на някои да не се сблъскват с неприятна ситуация в най-неочакван момент
Та онзи ден на GPS-а забелязах, че въпросният акумулатор пада през определен период от време до 10.5V и реших да го проверя. Изненада - беше на 20% капацитет! Макар и да не съм имал каквито и да са проблеми със стартирането. Та снощи си го включих на заряд, за да ми е мирна главата.
Не знам, възможно е да е поради сравнително кратките пътувания, по около 20 км на ден. И най-вероятно е заради това. Нека всеки да приеме тази информация както желае, надявам се все пак да е полезна и да помогне на някои да не се сблъскват с неприятна ситуация в най-неочакван момент

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Много ниско пада, мисля скоро ще е за смяна. Може да го проверите с тестер за акумулатори при изключена клема (-).
Carina E 4AFE LB 1992
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Още нямам натрупана статистика, но редовно го хващам колата да го държи на ниско напрежение(заряд) - около 12.1-12.3V. Никога не се ползва без READY, т.е. само на 12V-овия акумулатор. Кара се само градско, не вярвам консумацията от "паленето" да не може да се покрие от пътуването. Изглежда такова да е поведението по някаква причина. Проверих да няма консумация при престой, като го заредих и оставих колата в гараж дълго време. Не беше мръднал почти за месец. Колата си го разрежда дори и да е налице връзка с голямата батерия...
Последно промяна от WoLF на 09 Апр 2025 14:40, променено общо 2 пъти.



- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Мерене през,приложения,разни съмнителни китайски тестери които мерят в проценти си е....пунта мара работа.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Не съм мерил, но 10.5 е малко за електрониката. Един път стоя на стенд геометрия около 40 минути на N и показа иконка акумулатор и май изписа нещо... После като тръгнах си го зареди хибрида.
Carina E 4AFE LB 1992
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
10 си е границата при мен. Под 10 няма ток да тръгне, под 6 часовника и лампите чезнат 




- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Не твърдя за 100% точност от зарядното ми устройство, но дори и да е бил на 50% капацитет пак не е добре. Но при първа възможност ще го замеря с фирмения уред, който макар и китайски се е доказал във времето. А и изобщо не е от евтин...
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Живот на 12V акумулатор при хибридите на Тойота
Имам няколко китайски тестера които съм купувал с годините,измерват разни параметри,но нищо по добро от товарна вилка не съм видял.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта