Страница 8 от 8
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 05 Фев 2025 13:24
от WoLF
По-лошото е не пестенето, а липсата на контрол на качеството. Да им скърца и да го пуснат нататък

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 05 Фев 2025 13:26
от Hursa
Един вид тегли - "по една майна" на потребителя - всеки път като му заскърцат спирачките без основателна причина.

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 05 Фев 2025 14:56
от slowtraveler
Hursa написа: ↑05 Фев 2025 13:15
Защо струнните инструменти се нуждаят от резонансни камери
Наистина ли се нуждаят?!! Или резонансните камери за които споменаваш са със съвсем друга цел?

Можеш ли да се сетиш за някои струнни инструменти без резонансна камера и това за икономия ли е направено

?
Много въпроси за възникнали у теб, но отговора ще намериш в учебниците...
Много интересна материя е...
(дипломната ми работа бе на тема софтуер за вибродиагностика на двигатели и въртящи се механизми

) ....
Така, че продължавам да смятам, че някои колеги 'прекалено се втиляват'... Да, могат да подберат 'по-меки' накладки и това предполагам ще острани проблема, но не е съвсем сигурно пак заради различните фактори...
А и тогава вероятно ще започнат претенции, че 'Тойота икономисва' от материали, щото накладките свършвали по-бързо

Измих си дисковите спирачки на колелото със спрей за спирачки, и започна такова свирене, дето на кола не съм го чувал

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 05 Фев 2025 15:50
от Hursa
Струната не се нуждае, нуждае се инструмента - иначе звука ще е тих (макар, че резонатора в случая далеч не е само за усилване), защото звука, който създава е с малка мощност. Та и в случая - вибрацията на диска не произвежда мощен звук и като няма резонатор - звука ще е твърде тих. Вижте определението за резонанс. В случая - това ни интересува - всяко тяло има собствена честота на вибрации. Ако външното въздействие е периодично и с "честота" (периодичност) съвпадаща, кратно по-ниска или близка до собствената честота на тялото (на което се въздейства) - ще имаме резонанс, колебания с нарастваща амплитуда (нарастването зависи от разсейваната енергия при вибрациите на тялото). В случая - въздействието на накладките не е такова. Когато водим лъка по струните - въздействаме и предизвикваме трептене (вибрации), като "не собствените" трептения бързо затихват, остава собствената честота на трептене на струната. Но това не е резонанс. Когато ударим чинела - той започва да вибрира със собствената си честота, но няма резонанс.
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 05 Фев 2025 19:32
от nov
WoLF написа: ↑05 Фев 2025 13:24
По-лошото е не пестенето, а липсата на контрол на качеството. Да им скърца и да го пуснат нататък
Втори разбрал ме какво искам да кажа на ........8-ма страница, евала брато.
Днес ,
точно месец след, като монтирах боклуците и след една кратка разходка от 250км, изминаха точно 5к. откакто съм се преее..л да ги сложа, едва днес скърцането/свиренето/резонанса (или каквото е там - според мен материал булшит) почти напълно изчезна, няма промяна в силата на спиране към по-добро или по-лошо.Нямам вече шумове, та да успокоя автора на темата - покарай 5-6 к. и евентуално шума може би ще изчезне. За себе си обаче искам да изясня ЗАЩО шума изчезна:
1. изтъркало се е покритието на феродото, което е имало заводски (чиято функция така и не абарисаФ каква е - извинявам се за старобългарската дума, но най-добре ми пасна)
2. на накладките им е трябвало време да се "наместят по диска" за да не изпадат в резонанс, въпреки, че съм чувал тракаща накладка в апарата и шума няма нищо общо с воя на товарния влак Русе-Синдел!!!
3. нещо, което забелязах на автомивката , която посещавам вече 7-ми път за тоя месец - при АТЕ накладките джантите беха черни от феродото, отмиваше се малко трудно и като вкарам водоструйката през джантата към спирачния апарат изтичаше, както каза един селски човечец "черен батак", с тия убавици за седем посещение, почти нямам феродов прах по джантата и с минаване по същия начин към спирачния апарат изтича почти бистра вода, което ме навежда на мисълта, че самото феродо или каквото е там е доста по- "твърдосплавно" и ще ми прееееее....т евентуално дисковете. Понеже имам хляб в дисковете, нямам ръб (знам как да ползвам спирачките) сериозно се замислям тие ОЕМ-ски "неща" да ги поставя в кофата за боклук.
Та някой с мнение по точки 1,2 и 3?
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 05 Фев 2025 20:20
от Hursa
Вече пишат, че ще се изисква монтиране на филтри за твърди частици и на спирачните апарати. Така и прах от накладките няма да цапа джантите, че и скърцането ще е приглушено.

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 05 Фев 2025 21:35
от slowtraveler
Hursa написа: ↑05 Фев 2025 15:50
той започва да вибрира със собствената си честота, но няма резонанс

Аха:) И тази честота му е - резонансната честота

Положението е такова - всяка струна, изделие и т.н. си има собствена честота на механичен резонанс...
И като го удариш, той ще 'звъни' с тази честота. Дали е в звуковият диапазон - това е друг въпрос...
Ако имаш допълнителен източник на вибрации, близо до тази честота - резонансът ще усили вибрациите...
nov, личните ми предположения/мнение
1. Напаснали са се накладките, и повърхностният им слой (който се създава при разработването на накладките и се самоподдържа при правилна експлоатация) е достигнал правилната структура
2. Това е частта с разработване на накладките - винаги се прави
3. Вероятно е просто друг цвят отработеното феродо... Последно на Джипа бях слагал ATE Ceramic и пак си правеха черен налеп... На Кашкая също предните джанти са станали черни

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 05 Фев 2025 22:31
от zorbata
nov написа: ↑05 Фев 2025 19:32
че самото феродо или каквото е там е доста по- "твърдосплавно" и ще ми прееееее....т евентуално дисковете
И моят опит е такъв - "меките" накладки хвърлящи прах пазят дисковете от бързо износване, а твърдите обратно износват ги доста по-бързо.
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 05 Фев 2025 22:49
от Hursa
► Виж съдържание
Да, тази му честота е резонансната. Например примера с люлката. Изтегляме люлката до определена височина и я пускаме - тя се люлее с определена честота - нейната резонансна честота, но резонанс няма (и в зависимост от триенето, и съпротивлението на въздуха - амплитудата ще намалява, енергията на люлеенето и ще се "разсейва"). В момента в който люлката започне да се отдалечава - тласкаме люлката - амплитудата на маховете и се увеличава. И така всеки път - оттласкваме, когато се отдалечава - амплитудата се увеличава все повече, вкарваме с периодичността на нейното люлеене енергия в люлеенето на люлката - това вече е резонанс. (Може да оттласкваме не при всяко залюляване, а през едно, през две и т. н. - пак е резонанс - но с по-малка кратна честота на въздействието. Въздействието ни зависи и от силата с която оттласкваме.) Ако тласкаме в произволен ритъм - при едни тласъци евентуално, ще увеличаваме амплитудата, но в други ще се сблъскваме с приближаващата се към нас люлка и ще намаляваме амплитудата. Резонанс няма, ако въздействието ни е действително произволно и случайно.
Примера с метрономите - два еднакви метронома, близо един до друг - удряме единия, другия след кратък период от време започва да вибрира с близка амплитуда. Първия метроном - въздейства на втория и той "резонира".
Примера с чашата - трием с влажен пръст ръба и с променлива скорост - в един момент започва да "свири", попаднали сме на нейната собствена честота на вибрации, на нейната резонансна честота.
Кристалната чаша - пускаме колона и изменяме честотата, при определена честота - започва да резонира, нейната собствена честота. И ако оставим тази честота на колоната, и ако звука е с достатъчна сила - амплитудата на вибрациите на чашата ще се увеличава до нейното разрушаване.
Как определят собствената честота на вибриране на някои метални тела - удрят ги и измерват честотата на вибрациите. Отначало има широк спектър, но бързо честотите, различни от собствената затихват и остава собствената.
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 06 Фев 2025 09:32
от gena_bs
Важен е балансът и "сработването" между диска и накладките.
Зависи и от конструкцията на дисковете - дъгови канали, отвори и т.н.
А най-важното за мен е спирачките да са изправни и автомобилът да спира според техническите спецификации.
Като свирят и не спират - нов комплект.
За гаранцията - писмена претенция, съставена от адвокат и връчена по надлежния ред на съответното юридическо лице.
Гарантирано ще отстранят проблема "по добра воля", както се измъкват в такива случаи.
► Виж съдържание
Офтопик
На друг автомобил, който има пробег макс 6к годишно, съм с дискове Delphi и накладки
https://www.jurid.com/
Изборът беше направен от сервиза. едва по-късно разбрах, че Jurid са име в спирачните системи.
С моят стил на каране и поддръжка на автомобила, вече почти 18 години нямам никакви проблеми с тях!
Има само леки наслоения от накладките по джантите. Но не фрапиращо натрупване, така, че всичко да е кафяво.
Така, че всичко опира да попаднеш на специалист с опит и истински части.
Другото е или груба грешка или изхвърляне!
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 08 Фев 2025 15:36
от skarid
Само да споделя, че скърцането почти изчезна от само себе си.
Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 17 Фев 2025 08:30
от nov
Малко ъпдейт от моята камбанария - вече ударих 6к.км с тия накладки - при ниски скорости вече спряха да свирят, проблема е обаче, като загреят и дълги спускания от Шипка да кажем надолу, разбира се перфектно знам как да боравя със спирачките при спускане, как да не ги натоварвам и т.н. но , като цяло се оказаха едни скъпи боклуци, ще ги покарам до 10к.км, които километри в следващия един месец и малко ще бъдат достигнати и ако продължат в същия квичащ дух ще бъдат заменени от АТЕ, не ми се мисли ако дойде момента за смяна на верига и водна помпа на тая кола дали въобще да търся оригинални?

И друго - понеже започна да вие оригинален заден десен лагер си поръчах ФАГ, не знам до колко е вярно, но на кутията пише Made in Japan, има баркод и отделно някакви цифри над самия баркод, като product number, има и QR, който, като го сканирах изписа директно този парт номер, но малко ме учудва FAG пък да е произведен в Япония???

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка
Публикувано на: 17 Фев 2025 09:17
от mapamop
nov написа: ↑17 Фев 2025 08:30
не ми се мисли ако дойде момента за смяна на верига и водна помпа на тая кола дали въобще да търся оригинални
Задължително верига и зъбни колела поне да са ОЕМ. Драсни едно лично и ще ти обясня защо. На около 300 000 пробег си поне за проверка на тия неща.
nov написа: ↑17 Фев 2025 08:30заменени от АТЕ
Астрата така я продадох на циганите със нови дискове и накладки на АТЕ. Квичаха доста силно. Но комбинацията на дискове АТЕ със накладки TRW не квичеше, и спираше доста по-добре от квичащата комбинация.