Страница 8 от 8

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 05 Фев 2025 13:24
от WoLF
По-лошото е не пестенето, а липсата на контрол на качеството. Да им скърца и да го пуснат нататък bash.gif

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 05 Фев 2025 13:26
от Hursa
Един вид тегли - "по една майна" на потребителя - всеки път като му заскърцат спирачките без основателна причина. smile.gif

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 05 Фев 2025 14:56
от slowtraveler
Hursa написа: 05 Фев 2025 13:15 Защо струнните инструменти се нуждаят от резонансни камери
Наистина ли се нуждаят?!! Или резонансните камери за които споменаваш са със съвсем друга цел? :whistle: Можеш ли да се сетиш за някои струнни инструменти без резонансна камера и това за икономия ли е направено tooth.gif ?
Много въпроси за възникнали у теб, но отговора ще намериш в учебниците... :thumbsup:
Много интересна материя е...
(дипломната ми работа бе на тема софтуер за вибродиагностика на двигатели и въртящи се механизми :) ) ....
Така, че продължавам да смятам, че някои колеги 'прекалено се втиляват'... Да, могат да подберат 'по-меки' накладки и това предполагам ще острани проблема, но не е съвсем сигурно пак заради различните фактори...
А и тогава вероятно ще започнат претенции, че 'Тойота икономисва' от материали, щото накладките свършвали по-бързо :)
Измих си дисковите спирачки на колелото със спрей за спирачки, и започна такова свирене, дето на кола не съм го чувал tooth.gif

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 05 Фев 2025 15:50
от Hursa
Струната не се нуждае, нуждае се инструмента - иначе звука ще е тих (макар, че резонатора в случая далеч не е само за усилване), защото звука, който създава е с малка мощност. Та и в случая - вибрацията на диска не произвежда мощен звук и като няма резонатор - звука ще е твърде тих. Вижте определението за резонанс. В случая - това ни интересува - всяко тяло има собствена честота на вибрации. Ако външното въздействие е периодично и с "честота" (периодичност) съвпадаща, кратно по-ниска или близка до собствената честота на тялото (на което се въздейства) - ще имаме резонанс, колебания с нарастваща амплитуда (нарастването зависи от разсейваната енергия при вибрациите на тялото). В случая - въздействието на накладките не е такова. Когато водим лъка по струните - въздействаме и предизвикваме трептене (вибрации), като "не собствените" трептения бързо затихват, остава собствената честота на трептене на струната. Но това не е резонанс. Когато ударим чинела - той започва да вибрира със собствената си честота, но няма резонанс.

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 05 Фев 2025 19:32
от nov
WoLF написа: 05 Фев 2025 13:24 По-лошото е не пестенето, а липсата на контрол на качеството. Да им скърца и да го пуснат нататък
Втори разбрал ме какво искам да кажа на ........8-ма страница, евала брато.
Днес , точно месец след, като монтирах боклуците и след една кратка разходка от 250км, изминаха точно 5к. откакто съм се преее..л да ги сложа, едва днес скърцането/свиренето/резонанса (или каквото е там - според мен материал булшит) почти напълно изчезна, няма промяна в силата на спиране към по-добро или по-лошо.Нямам вече шумове, та да успокоя автора на темата - покарай 5-6 к. и евентуално шума може би ще изчезне. За себе си обаче искам да изясня ЗАЩО шума изчезна:
1. изтъркало се е покритието на феродото, което е имало заводски (чиято функция така и не абарисаФ каква е - извинявам се за старобългарската дума, но най-добре ми пасна)
2. на накладките им е трябвало време да се "наместят по диска" за да не изпадат в резонанс, въпреки, че съм чувал тракаща накладка в апарата и шума няма нищо общо с воя на товарния влак Русе-Синдел!!!
3. нещо, което забелязах на автомивката , която посещавам вече 7-ми път за тоя месец - при АТЕ накладките джантите беха черни от феродото, отмиваше се малко трудно и като вкарам водоструйката през джантата към спирачния апарат изтичаше, както каза един селски човечец "черен батак", с тия убавици за седем посещение, почти нямам феродов прах по джантата и с минаване по същия начин към спирачния апарат изтича почти бистра вода, което ме навежда на мисълта, че самото феродо или каквото е там е доста по- "твърдосплавно" и ще ми прееееее....т евентуално дисковете. Понеже имам хляб в дисковете, нямам ръб (знам как да ползвам спирачките) сериозно се замислям тие ОЕМ-ски "неща" да ги поставя в кофата за боклук.
Та някой с мнение по точки 1,2 и 3?

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 05 Фев 2025 20:20
от Hursa
Вече пишат, че ще се изисква монтиране на филтри за твърди частици и на спирачните апарати. Така и прах от накладките няма да цапа джантите, че и скърцането ще е приглушено. smile.gif

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 05 Фев 2025 21:35
от slowtraveler
Hursa написа: 05 Фев 2025 15:50 той започва да вибрира със собствената си честота, но няма резонанс
tooth.gif Аха:) И тази честота му е - резонансната честота :)
Положението е такова - всяка струна, изделие и т.н. си има собствена честота на механичен резонанс...
И като го удариш, той ще 'звъни' с тази честота. Дали е в звуковият диапазон - това е друг въпрос...
Ако имаш допълнителен източник на вибрации, близо до тази честота - резонансът ще усили вибрациите...
nov, личните ми предположения/мнение
1. Напаснали са се накладките, и повърхностният им слой (който се създава при разработването на накладките и се самоподдържа при правилна експлоатация) е достигнал правилната структура
2. Това е частта с разработване на накладките - винаги се прави
3. Вероятно е просто друг цвят отработеното феродо... Последно на Джипа бях слагал ATE Ceramic и пак си правеха черен налеп... На Кашкая също предните джанти са станали черни :)

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 05 Фев 2025 22:31
от zorbata
nov написа: 05 Фев 2025 19:32 че самото феродо или каквото е там е доста по- "твърдосплавно" и ще ми прееееее....т евентуално дисковете
И моят опит е такъв - "меките" накладки хвърлящи прах пазят дисковете от бързо износване, а твърдите обратно износват ги доста по-бързо.

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 05 Фев 2025 22:49
от Hursa
► Виж съдържание

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 06 Фев 2025 09:32
от gena_bs
Важен е балансът и "сработването" между диска и накладките.
Зависи и от конструкцията на дисковете - дъгови канали, отвори и т.н.
А най-важното за мен е спирачките да са изправни и автомобилът да спира според техническите спецификации.
Като свирят и не спират - нов комплект.
За гаранцията - писмена претенция, съставена от адвокат и връчена по надлежния ред на съответното юридическо лице.
Гарантирано ще отстранят проблема "по добра воля", както се измъкват в такива случаи.
► Виж съдържание
Така, че всичко опира да попаднеш на специалист с опит и истински части.
Другото е или груба грешка или изхвърляне!

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 08 Фев 2025 15:36
от skarid
Само да споделя, че скърцането почти изчезна от само себе си.

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 17 Фев 2025 08:30
от nov
Малко ъпдейт от моята камбанария - вече ударих 6к.км с тия накладки - при ниски скорости вече спряха да свирят, проблема е обаче, като загреят и дълги спускания от Шипка да кажем надолу, разбира се перфектно знам как да боравя със спирачките при спускане, как да не ги натоварвам и т.н. но , като цяло се оказаха едни скъпи боклуци, ще ги покарам до 10к.км, които километри в следващия един месец и малко ще бъдат достигнати и ако продължат в същия квичащ дух ще бъдат заменени от АТЕ, не ми се мисли ако дойде момента за смяна на верига и водна помпа на тая кола дали въобще да търся оригинални?
offtopic.gif И друго - понеже започна да вие оригинален заден десен лагер си поръчах ФАГ, не знам до колко е вярно, но на кутията пише Made in Japan, има баркод и отделно някакви цифри над самия баркод, като product number, има и QR, който, като го сканирах изписа директно този парт номер, но малко ме учудва FAG пък да е произведен в Япония??? offtopic.gif

Нова корола крос скърцане при натискане ма спирачка

Публикувано на: 17 Фев 2025 09:17
от mapamop
nov написа: 17 Фев 2025 08:30 не ми се мисли ако дойде момента за смяна на верига и водна помпа на тая кола дали въобще да търся оригинални
Задължително верига и зъбни колела поне да са ОЕМ. Драсни едно лично и ще ти обясня защо. На около 300 000 пробег си поне за проверка на тия неща.
nov написа: 17 Фев 2025 08:30заменени от АТЕ
Астрата така я продадох на циганите със нови дискове и накладки на АТЕ. Квичаха доста силно. Но комбинацията на дискове АТЕ със накладки TRW не квичеше, и спираше доста по-добре от квичащата комбинация.