
Ръжда по автомобилите
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ръжда по автомобилите
Де да знам за ръждите - Кашкая 2008г засега няма видима ръжда никъде... Цял 'живот' е бил уличник... Някои години - под дървета с мъзга - сигурно те са му сложили защитата
Ама лака на предния капак се отлюспи на доста голяма площ заради лоша адхезия на пластовете - като от осмоза (станаха плюски, които след това се спуката и излющиха... Да, предния капак бе пребоядисан на втората година - колегата бе закачил ръбчето му и го бяха сменили (2см пречупено не можело да се оправи) 
Много рядко бе измиван - зимата както си е с лугата си стоеше до лятото
Ама на 2-3-5 години все пак ходеше на автомивка (тази година също го закарах на автомивка щото щях да посрещам децата - май последно го бях мил преди около 4г) 
Джипа от нов имаше повърхностна ръжда по окачването ... Но явно стоманата бе качествена, защото си държеше точно като патина - виждаш, че е лек кафяв прах отгоре и не тръгваше люспеста ръжда..
Та колко да се притеснявам за ръждата - нито един от автомобилите досега не съм слагал каквото и да е защитно покритие... Затова - според мен живота на автомобила е добре съобразен с живота на антикорозионните покрития
Или обратното 


Много рядко бе измиван - зимата както си е с лугата си стоеше до лятото


Джипа от нов имаше повърхностна ръжда по окачването ... Но явно стоманата бе качествена, защото си държеше точно като патина - виждаш, че е лек кафяв прах отгоре и не тръгваше люспеста ръжда..
Та колко да се притеснявам за ръждата - нито един от автомобилите досега не съм слагал каквото и да е защитно покритие... Затова - според мен живота на автомобила е добре съобразен с живота на антикорозионните покрития


Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Ръжда по автомобилите
Е да де, мен за кво ме е яд и беснея толкова, че и друго ес ю ви си взех заради тия 2 причини - корозия и шумоизолация и усещане все едно караш Жигули от 70-те...
Е убаво де, ама леко замирисва на дизелгейт, от една друга немска фирма, Тойота правят толкова reсalls, сервизни акции и т.н. - наскоро приятел с Авенсис 2006 ми се похвали, че го викали в официалното представителство за да му сменят еърбеците или пиропатрона не разбрах точно, тоест проявяват загриженост за клиентите което е похвално , но не могат да си направят антикорозионната политика както трябва, а са могли, не е като да не са го правили - единия от майсторите ми е луд фен на Тойота, ама наистина луд, за него друга марка няма - има 2 Камрита едното 88-ма дизел, другото е 91-ва бензин с газ - е те тия коли нямат точка ръжда, камо ли изгнили прагове,вежди и т.н. и към момента се карат и всичко по тях работи и са здрави на кучета, нямат чупене - знчи можело, но не искат да го прилагат при съвременните автомобили.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Не го прилагат защото масовия европеец си сменя колата на всеки 7-8 години.Колите станаха много технологични -със всякакви глезотии ,а това вдига общите разходи съответно и крайната цена .Накрая счетоводителите като теглят чертата се оказва ,че тая кола ще е ценово неконкурентна в класа на другите производители .Трябва да се пести от някъде ,за да се продават тия коли .
Та в тоя ред на мисли -автопроизводителите не се вълнуват от вторичния пазар ,интересува ги първия клиент да е доволен и отново да се върне в салона на марката.
Slow ...От как Нисан се сдушиха с Рено доста подобриха купетата си откъм антикорозионна обработка .
Та в тоя ред на мисли -автопроизводителите не се вълнуват от вторичния пазар ,интересува ги първия клиент да е доволен и отново да се върне в салона на марката.
Slow ...От как Нисан се сдушиха с Рено доста подобриха купетата си откъм антикорозионна обработка .
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Ръжда по автомобилите
Само първата Навара беше за кашмер, Тойота не са евтини автомобили дори в класа на Корола, където са Меган,Октавия и т.н. са по-скъпи а тия двете са много по-добре защитени от нея.Ивайло Димов написа: ↑28 Сеп 2024 05:47 От как Нисан се сдушиха с Рено доста подобриха купетата си откъм антикорозионна обработка .
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Октавия като концепция и размери е в класа на Авенсис .Очевидно е че има държави за които автомобилите са по-изкусурени .За нашите ширини леко през пръсти
.Принципно при добра поддръжка ,редовно миене ,сваляне на пластмасариите и подновяване на антикорозионната смазка една кола може да изкара доста време без ръжди по тенекиите.
Който иска вечно купе ....Ауди А8 изцяло алумин
,ма там поддръжката на моторизацията е УАУ

Който иска вечно купе ....Ауди А8 изцяло алумин

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ръжда по автомобилите
► Виж съдържание
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Ръжда по автомобилите
Старата ни баба Ауди 80 бе с поцинковано купе (в книжката пишеше 20г гаранция на покритието) и нямаше капка ръжда като я практически подарихме на братчедите 




- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Ауди 80,Пежо ...Рено ,ламарините им са обработени с галванопластика -топят купето в цинкова баня при 450-500 градуса.Така се получава много здраво покритие ,което за са ръждяса тря колата да е удряна и оставена така .
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Ръжда по автомобилите
Разтваря се във вода, защото глицеринът е алкохол. Вярно, тривалентен, но все пак - алкохол.
Това Ауди е еталон в антикорозионната обработка. И явно така и ще остане.
Доста са ми неприятни тези сплави при автомобилите. При контакт със стомани, става ужас - разни неща по окачването... Абе корозира си по един гаден начин. Еле пък магнезивите му деривати.Ивайло Димов написа: ↑28 Сеп 2024 08:45 .......
Който иска вечно купе ....Ауди А8 изцяло алумин,ма там поддръжката на моторизацията е УАУ
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Много рядко има автомобили с изцяло алуминиево купе .Първи го влагат Ленд Ровър ,след края на ВСВ е имало огромен недостиг на стомана ,но пък алуминиеви панели от самолети бол .Единствено шасито е било стомана ,но там където ляга купето двата метала са изолирани .Ауди А 8 е изцяло от алуминиеви сплави ,само преден и заден мост са стомана ,реално това е първия автомобил серийно производство в такава конфигурация .И да ,алуминия също корозира но не гние ,друг е въпроса че тва е много скъпа сглобка .И никога не се е наложила масово.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Ръжда по автомобилите
"Абдейт" както казваше един приятел, който понякога ми липсва. Особено в моментите когато имам нужда някой да се нацапа и надиша с мен, или просто имам нужда да набия някого.
Та на темата: днес свалих изходящата генерация, заедно със алуминиевите ламарини (термо шилдовете) над нея, и в тунела над тях намерих ... 4 петна благородна турско-японска ръжда, тръгнала от .... Точно така - точковите заварки на купето. Замина почти литър ръждопреобразувател на Вюрт, че поливах с бояджийския пистолет. Парите му имат гаден вкус. Въпреки маската.
Снимки:
Та на темата: днес свалих изходящата генерация, заедно със алуминиевите ламарини (термо шилдовете) над нея, и в тунела над тях намерих ... 4 петна благородна турско-японска ръжда, тръгнала от .... Точно така - точковите заварки на купето. Замина почти литър ръждопреобразувател на Вюрт, че поливах с бояджийския пистолет. Парите му имат гаден вкус. Въпреки маската.
Снимки:
- Прикачени файлове
-
- Screenshot_20240928_201155_Gallery.jpg (1.23 MiB) Преглеждано 1692 пъти
-
- Screenshot_20240928_201128_Gallery.jpg (1.39 MiB) Преглеждано 1692 пъти
-
- Screenshot_20240928_201041_Gallery.jpg (1.17 MiB) Преглеждано 1692 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Ръжда по автомобилите
Не знам колко са изолирани, но знам какви дупки от корозия има около нитовете.Ивайло Димов написа: ↑28 Сеп 2024 19:41 Много рядко има автомобили с изцяло алуминиево купе .Първи го влагат Ленд Ровър ,след края на ВСВ е имало огромен недостиг на стомана ,но пък алуминиеви панели от самолети бол .Единствено шасито е било стомана ,но там където ляга купето двата метала са изолирани .Ауди А 8 е изцяло от алуминиеви сплави ,само преден и заден мост са стомана ,реално това е първия автомобил серийно производство в такава конфигурация .И да ,алуминия също корозира но не гние ,друг е въпроса че тва е много скъпа сглобка .И никога не се е наложила масово.
И досега не ми е минало през ума да си взема А8, въпреки супер преимеществата му. Гледам и доста хора се въздържат.
Но едно не ми е ясно. Пише се колко зле са тойотите, оризи били, не знам си какво! Ми добре де, защо ги купувате?! Рено били супер, ами купувайте Рено, и продавайте Тойотите... Мазохизъм ли е, що ли? Сега nov пише имал друга някаква служебна тойота? От какъв зор, човек, ако си собственик на фирма и имаш толкова негативно мнение за дадена марка ще се набуташ така?! Абсурдно е просто! Не съм си правил труда да видя колко марки има на пазара в Европа, но са доста. Никой не опрял пистолет в челото с ултиматум да се купи Тойота. В шоурумовете, в автокъщите има всичко - стига сте се мъчили с тези тойоти.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1537
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 162 пъти
- Получена благодарност: 154 пъти
Ръжда по автомобилите
Аз лично не съм отрицателно настроен към нито една марка защото всички си имат кусури .И тва се обославя от пазарната конюнктура и жестоката конкуренция .Консуматорското общество доведе до този ефект,като се прибавят и все по-тежките еко рестрикции ....все отнякъде тря се спести .
Последно промяна от Ивайло Димов на 28 Сеп 2024 21:02, променено общо 1 път.
- nov
- Мнения: 1133
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
- Благодарил/а: 51 пъти
- Получена благодарност: 40 пъти
Ръжда по автомобилите
Колега Двигателист - специално за теб е този отговор за да ти се изЯсни специално на теб!!!
Явно и ти , както и един друг юзър, за който името Тойота го подмокря сте в един отбор.
Няма как да има само суперлативи за една марка нали се сещаш или ако има - то има нещо нереално.Мнението ми конкретно за моя модел, а и за служебната (тя не е моя, служебна е и не съм я избирал и купувал АЗ) е от база опит, мнението ми за моята лична сравнена с други в този клас ес ю ви та които лично съм шофирал е отново на база опит, аз не се мъча с тая кола, рядко я използвам на дълъг път вече, моя проблем съм го решил, да-скоро ще чукна 100к.км с нея за няма и две години и пак ще дам ОБЕКТИВНО ЛИЧНО мнение, това, че теб не те кефи мнението ми или си на друго мнение не е мой проблем. А фактите са такива, ето и колегата Димов казва как се защитават купетата на Рено например (не е като да съм нямал Рено и мога да сравня ПАК от опит, както и не е като ДА НЕ карам всеки нов излазъл модел на Рено почти веднага щом дойде в Бг и забелязвам как Continiuos Improvement работи при тях последните 20-аааааасе годИн) , тараторЯ човека се спука да пръска с препарати таааа ръжда все едно са хлебарки, че и снимки прилага - фактите са факти. Разбира се Тойота има ред други достойнства, които масовия потребител оценява и това се вижда от продажбите - 10млн. коли на година е много сериозно нещо.
Така, че бъди спокоен моя проблем съм го решил, изводите също съм си направил, и не плюя по марката, а излагам фактите, които е потвърждават с мения и от други колеги - пък и нали знаеш най-добрия приятел не е този, който само те хвали, а и който вижда негативите и треските за дялане.......................и ти ги казва, а не премълчава. Вие сте свикнАли, като е Тойота само похвали ли да чувате? Един да има различно мнение и било плюене, айде стига с тая детска градина, нормално е , машина е чупи се - да доста по-малко от средното ниво дефекти за автомобилния свят, но не е иделна.
Такъв тип сектантство не е полезно на никого.
Явно и ти , както и един друг юзър, за който името Тойота го подмокря сте в един отбор.
Няма как да има само суперлативи за една марка нали се сещаш или ако има - то има нещо нереално.Мнението ми конкретно за моя модел, а и за служебната (тя не е моя, служебна е и не съм я избирал и купувал АЗ) е от база опит, мнението ми за моята лична сравнена с други в този клас ес ю ви та които лично съм шофирал е отново на база опит, аз не се мъча с тая кола, рядко я използвам на дълъг път вече, моя проблем съм го решил, да-скоро ще чукна 100к.км с нея за няма и две години и пак ще дам ОБЕКТИВНО ЛИЧНО мнение, това, че теб не те кефи мнението ми или си на друго мнение не е мой проблем. А фактите са такива, ето и колегата Димов казва как се защитават купетата на Рено например (не е като да съм нямал Рено и мога да сравня ПАК от опит, както и не е като ДА НЕ карам всеки нов излазъл модел на Рено почти веднага щом дойде в Бг и забелязвам как Continiuos Improvement работи при тях последните 20-аааааасе годИн) , тараторЯ човека се спука да пръска с препарати таааа ръжда все едно са хлебарки, че и снимки прилага - фактите са факти. Разбира се Тойота има ред други достойнства, които масовия потребител оценява и това се вижда от продажбите - 10млн. коли на година е много сериозно нещо.
Кой ти е казал, че съм собственик на фирма????????? Ако имам компания и трябва да се вземат служебни коли ще е нищо повече от Дейсиа (както казват у Англииско), защото знам манталитета на Българина в повечето случаи, въпреки, че има изключения разбира се. За мениджърските нива бих взел някой Астрал или Рафал максимум.Двигателист написа: ↑28 Сеп 2024 20:31 От какъв зор, човек, ако си собственик на фирма и имаш толкова негативно мнение за дадена марка ще се набуташ така?
Пак да кажа - не се мъча, имам доста по-добра алтернатива, която юркам яко, от Тойотата (като изкл.капиталния ремонт за почти 3 бона) съм доволен, скоро ще дам мнение в темата , която съм създал за нея специално, но сглобка , шумоизолация и материалите вътре са посредствени за цената на която са я търгували навремето и това са детайли , които на мен няма как да ми убягнат ПАК на база опит, няма как да кажа на черното - бяло.
Така, че бъди спокоен моя проблем съм го решил, изводите също съм си направил, и не плюя по марката, а излагам фактите, които е потвърждават с мения и от други колеги - пък и нали знаеш най-добрия приятел не е този, който само те хвали, а и който вижда негативите и треските за дялане.......................и ти ги казва, а не премълчава. Вие сте свикнАли, като е Тойота само похвали ли да чувате? Един да има различно мнение и било плюене, айде стига с тая детска градина, нормално е , машина е чупи се - да доста по-малко от средното ниво дефекти за автомобилния свят, но не е иделна.
Такъв тип сектантство не е полезно на никого.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!
Дизел САМО дънки!!!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта