Аз се учудвам че не си разбърничкал още какви опции има през диагностиката... Имаше тема или писано че на по-старите, това се активира през диагностиката, меню Customization
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Ами все не ми остава достатъчно време за човъркане...
Пък и все се сещам за нещо от време на време и всеки път да закачам диагностика... Чакам да се насъберат повечко неща 
Между другото, клиповете, дето ги гледах, бяха за модели 21-22 година, с бутоните на мултимедията. Та не са чак толкова стари. Ама са все за американския пазар, та стигнах до заключението, че имаме на разположение различни опции.
Другото, за което се сещам е, че не съм сигурен имам ли включена лампа за ниско ниво на течността за чистачки. В UK казват, че нямат, а на мен ми се мярна, че има такава опция, ама ми даваше изключена от диагностиката. Така и не успях да открия тогава от кой модул се включва и го зарязах, че ми беше писнало. Ама и това ще го търся.


Между другото, клиповете, дето ги гледах, бяха за модели 21-22 година, с бутоните на мултимедията. Та не са чак толкова стари. Ама са все за американския пазар, та стигнах до заключението, че имаме на разположение различни опции.
Другото, за което се сещам е, че не съм сигурен имам ли включена лампа за ниско ниво на течността за чистачки. В UK казват, че нямат, а на мен ми се мярна, че има такава опция, ама ми даваше изключена от диагностиката. Така и не успях да открия тогава от кой модул се включва и го зарязах, че ми беше писнало. Ама и това ще го търся.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- BladeBG
- Мнения: 68
- Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Преди фейслифта датчик за нивото на чистачките имаше само в ниво Luxury и Luxury Plus (това за седана). Предполагам и сега е само в най-високото ниво и за това е изключено в диагностиката (защото няма датчик).
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Тъй като чета, че доста често се случва на хибридите да им свърши внезапно 12V акумулатор и предвид, че по празниците колата постоя 4-5 дни в гаража, реших да проверя как е положението при мен. Надявайки си, че аз съм изключение
Да, ама... Измереното напрежение в покой се оказа 11.97V
Колата си стартира нормално, но това за мен е признак, че мога да очаквам изненада някой нещастен ден
Затова, на първо време си поръчах едно умно зарядно, за да се опитам да закрепя положението, ако е възможно. Защото в мрежата се върти информация, че заради Ковид-а (а нашите нали са от този период), много акумулатори са застояли по складовете и сега са ги набутали по колите. Няма да ги хвърлят, я
Та се замислих да си направя и едно бустерче, за всеки случай.
Знаейки как стартира хибрид (чрез HV батерията и MG1), логично е системата да се съживи и с помощта на неособено мощен бустер (без нужда от голям СС). И дори една малка, оловна батерия, тип AGM (за UPS-и), примерно 12V/9Ah би трябвало да свърши работа. Че и по-малка ще стане, 5Ah примерно. Поне така си мисля. Но това са едни допълнителни килограми, обем и т.н. Все пак, една Li-Ion батерия би била по-удачна - лека и незаемаща място в жабката. Например 3 елемента по 3500mAh всеки, свързани в серия (3S1P) би трябвало да работи. Ама си иска съответния BMS. Който ще се купува.
Та ми е интересно, ако на някого му се е наложило да се спасява в такова положение - какъв бустер е използвал и дали моята идея ще сработи? Продават се някакви, уж 20 000 mAh, ама едва ли ще са толкова. Като ги знам ментетета, дето идват при нас в сервиза...
А нещо не ми се дават 120 и нагоре лева за нещо такова...

Да, ама... Измереното напрежение в покой се оказа 11.97V


Затова, на първо време си поръчах едно умно зарядно, за да се опитам да закрепя положението, ако е възможно. Защото в мрежата се върти информация, че заради Ковид-а (а нашите нали са от този период), много акумулатори са застояли по складовете и сега са ги набутали по колите. Няма да ги хвърлят, я

Знаейки как стартира хибрид (чрез HV батерията и MG1), логично е системата да се съживи и с помощта на неособено мощен бустер (без нужда от голям СС). И дори една малка, оловна батерия, тип AGM (за UPS-и), примерно 12V/9Ah би трябвало да свърши работа. Че и по-малка ще стане, 5Ah примерно. Поне така си мисля. Но това са едни допълнителни килограми, обем и т.н. Все пак, една Li-Ion батерия би била по-удачна - лека и незаемаща място в жабката. Например 3 елемента по 3500mAh всеки, свързани в серия (3S1P) би трябвало да работи. Ама си иска съответния BMS. Който ще се купува.
Та ми е интересно, ако на някого му се е наложило да се спасява в такова положение - какъв бустер е използвал и дали моята идея ще сработи? Продават се някакви, уж 20 000 mAh, ама едва ли ще са толкова. Като ги знам ментетета, дето идват при нас в сервиза...

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Оригиналния ми акумулатор окъси клетка и пак палеше колата. Напрежение при старт около 10V, като пада до 8 и пак стига за READY. От там нататък не го мислиш... до следващото палене. Та в тази връзка ще запали и с пауърбанк 




- BladeBG
- Мнения: 68
- Регистриран на: 17 Ное 2021 01:03
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Corolla 2019 Luxury
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Аз ползвам (или по-скоро ползвах преди да сменя акумулатора) https://www.citytel.bg/starter-za-avtom ... r-max-ps06, но за 1.6 бензин. 5-6 паления са около 20% капацитет. Реално съм го зареждал само един път.
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Застоялите акумулатори поради ковид кърти мивки
Как работниците в акумулаторни заводи не са се разболяли, а тези в заводите за чипове са? Патемтоеай ваксина нантоя принцип.
Сега сериозно - акумулаторите в складовете могат да стият с години, защото не са напълнени с киселина. Пълнят се преди да се пуснат в търговската мрежа.

Сега сериозно - акумулаторите в складовете могат да стият с години, защото не са напълнени с киселина. Пълнят се преди да се пуснат в търговската мрежа.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Това ми е ясно, само споделих какво се пише, не дали е вярно. Но е факт, че такова напрежение за само 4-5 дни престой не е нормално. За 45Ah акумулатор. Каквато и електроника да поддържа в stand-by. При нормална консумация в такова състояние от 60-80mA. Не знам колко е реално, де, не съм го мерил. Ама и 100mA да е, за 5 дни (120 часа), това по грубата сметка прави 12А. Не би трябвало да падне под 12V.
Както и да е, ще видим какво ще покажат инструментите (SOH и капацитет) след заряда.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Имай предвид, че в момента, в който отвориш колата - товарът скача на няколко ампера заради електроники, лампи и т.н. И ако акумулаторът е с по-високо вътрешно съпротивление (а той май не е стартов като конструкция) - ще му падне напрежението...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Така е, прав си. Затова ще вдигна капака, ще шунтирам бутона и ще я изчакам да заспи. Ама тия дни много мокро, нещо...

Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Щом пада толкова сменяй. Не си заслужава неудобството като откаже и сигурно не е много готино за електрониката да стартира на 10 волта. Трябва да измеря и моя, че така наизуст си говоря, пък той след няколко месеца ще е на 5 години. Един път съм го гледал, с капачки е японска сглобка. Долях му 100 грама от куртоазия.
Carina E 4AFE LB 1992
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Там е работата, че колата е на 7 месеца, та да се сменя акумулатор сега е най-малкото нередно. Но ще се наблюдава със сигурност.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
- itzoa
- Мнения: 365
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 68 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
абе не ти се дават, ама според мен всеки с хибрид е добре да си има един стартов пауър банк в колата, не заема чак толкова място. Взех си на Ос рам някакъв за 140 лв. Поне уж марка. Държа го на 2 чертички - т.е. 50% за да не се скапе от чакане да ми се скапе акумулатора ;)
- FearSoft
- Мнения: 584
- Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
- Благодарил/а: 63 пъти
- Получена благодарност: 100 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
Нещата са задействани вече - поръчах си BMS и Battery level indicator за 4 лв. комплекта, клетки и асемблиране - осигурени. Така че за под 30 лв. ще докарам една банка с реални 7Ah. Разбира се, цените са "заводски"
Реалната стойност, ако се купи нещо такова ще е Х 3, приблизително. Ако някой се интересува от подобно нещо - на лични. Че ще навлезем в забранена зона 


Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: 14 Сеп 2017 22:42
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 12 пъти
Новите Corolla Hybrid MC23 - впечатления и особености
При мене се появи едно такова тъпо скърцане при потегляне и спиране.... Като пукот на каре или на гумен тампон, когато е по топло времето не го прави. Остават ми хиляда километра до първото обслужване и да видим какво, ще кажат в Тойота!?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 9 госта