Страница 8 от 9

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 18 Юли 2024 19:56
от esko148
БЛАГОДАРЯ! worthy.gif :cheers:

Вдигнах кръвно от притеснение stretcher.gif
Продължавам да си я карам и за сега няма да я водя на преглед :thumbsup:
Обаче ще ми бъде на дневен ред колкото може по-скоро.
Не искам да ме остави по-път smile.gif

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 19 Юли 2024 11:00
от izhelev74
vfr800 написа: 18 Юли 2024 19:02 Само най-първите са само с ремък и те май са Нисански. Колата още не е за ремонт. Карайте си я нищо и няма, съединителите са затова да се износват. Когато се износят достатъчно ще разберете, но за момента няма нищо притеснително, просто я карайте по-леко, освен ако не се налага :)
Искаш да кажеш , че не са правени от AISIN? Мойта е ноември 2010 и CVT-то ми е K311. Викам си да не е и то нисанско, че съм чувал че са най- чупливи.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 19 Юли 2024 15:05
от vfr800
Не имам предвид са слагани в Нисан и са Jatco . Jatco са пионерите в CVTто. Първите версии са с магнитен съединител, който зацепва посредством променливо напрежение и специален метален прах. Този прах обаче се оказа лош вариант във влажен климат, защото .........ръждясва :) Увеличава се триенето метал в метал и се стига до смяна на съединителя, който както се досещате никой освен Нисан не произвежда и цената му е умопомрачителна. Освен това като се кара основно градско се образува един канал върху вала поради факта , че единия вариатор седи постоянно затворен и ремъка седи на едно място. От там колата от време на време започва да тръгва много трудно от място ,а след време изобщо да не тръгва. Именно този феномен е и причината да се премине към използването на планетарен механизъм към вариатора, което пък изисква съединителен пакет ..........но пак е доста по-добре от първия вариант. Факт е, че въпреки проблемите с ръждясването на праха и износването на вала почти няма кутия, която да не си е изкарала гаранцията от 100к км или 3-5 години колкото е била тогава .

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 26 Юли 2024 10:25
от fena_vd
Здравейте, предстои ми смяна на масло в скорости на Авенсис 2.0 бензин. В Джемини ми направиха оферта 580 лв за пълна смяна с машина и не оригинално масло и филтър. В ТМ за частична смяна с филтър 1250лв.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 27 Юли 2024 19:11
от esko148
Отивай в Ауто Старт да си смениш маслото :thumbsup:

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 10 Яну 2025 13:50
от stm
Здравейте , авенсис 2018 г. , 1,8 бензин , автоматик CVT на 187 000 реални . Какво трябва да се обслужва по кутията ? Някаква приблизителна цена ?

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 10 Яну 2025 14:48
от gimara
Четете темата отначало и ще си отговорите на въпросите.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 30 Яну 2025 09:50
от FraDiavollo
Airfan написа: 11 Апр 2023 00:07
veselinov87 написа: 17 Мар 2023 13:32 2-ро и най- важното което ме наведе - имам един казус. При стоене на място на светофар , колата е съответно на D и оборотите ми падат от 650-700 до 500-550 . Понякога се вдигат и пак падат, а понякога си стоят на 550 докато не потегли колата.
Тази аномалия не се случва на никоя друга предавка или стоене на място на P, N и тн.
ПС: изчистен и адаптиран дросел , сменени свещи, МАП изчистен .... всичко .
Тази "аномалия" я имаше на моя чисто нов Авенсис, така че не е от маслото. Ако бях на вас, нямаше да седя на D по светофарите. Лично аз слагах на N, когато се чака повечко.
Напълно споделям мнението на колегата Airfan. Аномалията се появява при седене дълго време на D по светофарите. Аз също започнах да слагам на N, когато се чака повечко и това не е прищявка, а беше свързано с това, че при ниските обороти алтернаторът не успяваше да генерира достатъчно ток, така че да се поддържат всички системи - напрежението падаше и изписваше грешки от рода на Check power steering wheel system / Check electric parking brake system. Записваше и грешка в ECU - rough idling. Всичко това се оправи след като почнах да слагам на N, когато чакам по светофарите :)

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 30 Яну 2025 15:14
от biro
FraDiavollo написа: 30 Яну 2025 09:50 при ниските обороти алтернаторът не успяваше да генерира достатъчно ток, така че да се поддържат всички системи
FraDiavollo написа: 30 Яну 2025 09:50 Всичко това се оправи след като почнах да слагам на N, когато чакам по светофарите
На N гаста ли натискаш, за да държи по-високи обороти?

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 30 Яну 2025 16:46
от peterhr
На N - оборите са по-високи. Двигателя си говори с кутията, но в крайна сметка не държи еднакви обороти на N и на D в неподвижно състояние на колата.
На D колкото и да има режим на разтоварване - все пак кутията има триене и има натоварване на двигателя.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 30 Яну 2025 17:56
от Hursa
Да не е с хидротрансформатор?

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 30 Яну 2025 18:00
от gimara
В първото мнение на темата, втория pdf, има описание и схеми, ако ти е интересно.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 30 Яну 2025 19:13
от Hursa
След като е с хидротрансформатор - той натоварва двигателя в позиция D smile.gif
peterhr написа: 30 Яну 2025 16:46 На D колкото и да има режим на разтоварване - все пак кутията има триене и има натоварване на двигателя.
В режим D, когато автомобила е на място - нищо не би трябвало да се движи в "кутията". В този режим, така да се каже - "предавката" е включена, колелата са неподвижни - значи и в "кутията" нищо не се движи. Движи се работното колело на "помпата" в хидротрансформатора и през "реактора" подава поток масло към "турбината". "Турбината" е неподвижна, но обтичането на работните и лопатки от потока създава въртящ момент (към "кутията", от там към диференциал и "двигателни" колела), който "гасите" посредством спирачките (съответно, маслото след като премине през турбината, отново попада в смукателната част на "помпата" на хидротрансформатора - и цикъла се затваря). Всъщност тази циркулация на маслото в хидротрансформатора натоварва двигателя (до колкото разбирам smile.gif). Но пък ви пести изключване и включване на режим D - при който се износват фрикционните елементи.
(Може би, в този режим, по еко съображения, а и за да пести - допълнително да се намалява възбуждането на алтернатора и така да пада напрежението му.)

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 30 Яну 2025 19:55
от max-2
Ако алтернатора е с такива управление при нужда няма да намалява производството. По-скоро е развален или о оротите на двг са по ниски, отколкото трябва.

CVT - мнения, препоръки, обслужване.

Публикувано на: 30 Яну 2025 20:04
от Hursa
Да може и да има проблем, след като изписва грешка, едва ли е нормален режим. smile.gif