Страница 8 от 9

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 12 Юли 2024 08:50
от ufer
Аз имах предвид по-разширено приложение... :D

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 31 Юли 2024 01:55
от Lwerewolf
ufer написа: 19 Юни 2024 09:55
Lwerewolf написа: 23 Окт 2021 20:52 За да я пусна в движение (така де, тя си има преглед и гражданска... ама дали аз я пускам е друга тема tooth.gif ) във общи линии може да мине със оправяне на ръждите отпред (най-тегавото) + ревизия на двигател, окачване (окачването - нови шарнири и полиуретан за тампоните, никакви унибали, KYB патрони и някакви по-stock пружини, че е виждала offroad :whistle: ), спирачки (всичко), кормилна уредба... звучи много, но почти няма custom неща. Изпускателният колектор е най-голямата ми драма - направо ме кара да мина на blacktop или supercharger и да забравя за чугунени колектори, flappy plate MAF-ове и всякакви такива... "blasts from the past", ама... така.

За части - за втора ръка и aftermarket има източници, за нови OEM неща - каквото няма от Лио като цяло или се намира от примерно tworus, midshipgarage и подобни, или рева. Поне все още има емблеми и уплътнения за таргата.
Какво стана, докъде я докара? Бутала, сегменти, лагери, шлайф...? :D
Докарах я до миналата година се зарибих по състезания (MTB XCM) и по груби сметки съм дал пари колкото за един GS по колела тази година, та MR2-ката пак остана на сухо. То и лексът е малко на сухо, че се п(р)оявиха едни драми (основно причинени от мен) - за щастие нямащи нищо общо със задвижващата част, че да се добереш до подемник напоследък е доста сложно.

Биели - molnar rods, имат 40/20 вариант, прекрасно за атмосферен.
Бутала - щях да взимам OEM smallport, но ме светнаха, че OST (of club4ag fame, така да се каже) със/чрез ей тези прави/правят 10.3:1 бутала с дупки на леглата на масленият сегмент (OEM-ските уж нямат - поне от предоставените снимки). Идват със сегменти.
Валове - cat cams 7105136 уж са "още по-леки poncams".
Шлайф на блок/вал/т.н. - първо да взема биели и бутала, не съм видял/решил къде/какво/кой/как, не съм чел и много обнадеждаващи мнения за локалните бази, не съм и чел/разпитал достатъчно, та... така.

Иначе казано - няма развитие.

p.s. антифриз - просто toyota sllc и сменяш по предписание? Поне на мен това са ми плановете ако не се окаже забранен антифризът на някоя по-локална писта.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 31 Юли 2024 09:02
от ufer
Рано или късно ще има развитие... :thumbsup: А сега нещо за разсънване! Радиаторът на МР-а има две вертикални (медни или месингови) казанчета, на които бяха залепени две широки и дебели ленти от нещо като дунапрен. Явно е за някаква изолация, но от 2-3 дена си блъскам главата, каква точно може да е тяхната функция и ако се окаже сериозна, да ги възстановя с нови? Някакви идеи?

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 02 Сеп 2024 13:29
от ufer
Април месец ми кипна антифризът в казанчето, вдигна темп. до червено и изхвърли доста антифриз. Само да добавя, че при този модел казанчето не е под налягане, а е свързано с атмосферата. Направих си профилактика, така или иначе никога нищо не е сменяно по охладителната система цели 38 години... :D Смених водна помпа, ролка, ангренажен ремък, пистов ремък, термостат, радиатор и капачка. Всичко оригинално! Радиаторът е употребяван и ми го прати един приятел-немец от Германия, надух го, вече е монтиран и всичко е тип-топ след няколко пробни карания. Тези радиатори са спрени от производство - в цяла Европа няма нови, нито оригинални, нито афтермаркет. Такива има в щатите и кралството, но не ми се занимава с тях, защото понякога има различия... Според мен проблемът се дължеше най-много на капачката и термостата, но и радиаторът ми си беше загубил около 15 % от ламелите. Прегряването се случи при около 6000 об./мин., а при нормални 4-5000 нямаше никакъв проблем. Колкото и да са преоразмерени радиаторите по принцип, рискът от прегряване винаги съществува. Ето и две снимки на моя и немския радиатор и всеки да си прави преценка за неговия автомобил:
viber_image_2024-07-22_10-36-02-045.jpg
viber_image_2024-07-22_10-36-02-045.jpg (229.71 KiB) Преглеждано 6695 пъти
viber_image_2024-08-27_11-21-04-950.jpg
viber_image_2024-08-27_11-21-04-950.jpg (24.46 KiB) Преглеждано 6695 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 02 Сеп 2024 13:38
от ufer
А ето как изглежда монтиран и функциониращ, а специалната неръждаема решетка отгоре е моя разработка - хем дава достатъчно въздушна циркулация, хем е удобна за поставяне на инструменти, хем е красива:
viber_image_2024-08-27_11-13-11-467.jpg
viber_image_2024-08-27_11-13-11-467.jpg (221.14 KiB) Преглеждано 6694 пъти
IMG_20220409_105846 - Copy (Small).jpg
IMG_20220409_105846 - Copy (Small).jpg (224.61 KiB) Преглеждано 6694 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 02 Сеп 2024 22:34
от mr2_aw11A
Браво за идеята с решетката , може да я копирам в даден момент cool.gif . Единствено газовата не ми е на място в тази кола rolleyes.gif .
Иначе и аз минах през повечето неща които описа.А какво е състоянието на тръбите и маркучите при теб защото преди 87ма не са медни тръбите и знам че гният и даже много си взимат от фейслифта тръби заради това.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 03 Сеп 2024 11:23
от ufer
Бяха изгнили само двете тръбички отдолу преди чупките към парното. Просто изрязах изгнилото и свързах с маркучи, доста играчка е, защото и там е теснотия, но си струваше. Всички останали тръби са учудващо добре запазени, а маркучите все още са еластични и дори нямат специфичното напукване като паяжина... На стр. 6 се вижда състоянието на тръбите около водната помпа, които най-много гният, а те никога не са сменяни. С газовата бутилка предницата стана доста стабилна, преди това мислех да слагам торбички с олово, ама бутилката реши проблема... :D :thumbsup:

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 03 Сеп 2024 18:15
от vfr800
ufer написа: 31 Юли 2024 09:02 ....на които бяха залепени две широки и дебели ленти от нещо като дунапрен. Явно е за някаква изолация, но от 2-3 дена си блъскам главата, каква точно може да е тяхната функция и ако се окаже сериозна, да ги възстановя с нови? Някакви идеи?
Функцията е да елиминират луфта между перката и радиатора и радиатора и гредите. Но няма как да сложат друго, защоото заради вибрациите на перката ще има проблем.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 03 Сеп 2024 18:52
от ufer
Аз сложих на новия радиатор подобен материал, който добре уплътнява. И без друго двете перки са почти безшумни, а сега и антивибрационната лента ще убива фините вибрации... :thumbsup:

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 03 Окт 2024 05:42
от PAKETA_1
Не знам за вас, но аз обичам да пия кафе в колата и липсата на cupholders ми беше голям проблем. Пробвах няколко неща, но накрая реших да преместя касетофона най долу и да инсталирам DIN cupholder за $20 от eBay.

Малко трябва да се внимава като ръчкаш скоростите, но съм доволен.

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 03 Окт 2024 05:51
от PAKETA_1
И също така намерих сервиз за климатика - имат специално разрешително да работят със стари фреони като R12 и работят предимно на стари автомобили.

Трябваше да се смени компресора, фреони… излезе два бона, но сега поне жена ми ще може да се вози…

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 03 Окт 2024 08:32
от ufer
mapamop написа: 09 Юли 2024 18:46 но има спрейове за обезмасляване които се изпаряват
Таро, дай някоя марка на спрейовете, за които говориш, но да изчезват, защото нямам компресор за издухване, както споменава Акима. Не ми трябва за МР-а, той си е чист, а за друга кола с предно предаване...

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 03 Окт 2024 09:29
от mapamop
ufer написа: 03 Окт 2024 08:32 Таро, дай някоя марка на спрейовете
► Виж съдържание
Това ми е минавало през ръцете и що-годе работи.
За едри площи, които позволяват мокрене, обикновено ползвам възможно най-евтиния домакински обезмаслител, маска "за ковид", и пистолет за почистване от рода на тоя:
► Виж съдържание
Напълвам го с обезмаслител и вода 2:1, оставям пред гаража мотора да се стопли леко (примерно до 1-2 деления като не броим "нулата"), или панела да се напече от слънцето. Поливам с пистолета на 3-4 атмосфери отдалеч. Идеята е да няма много концентрирано мокри петна по мотора. Чакам "2 цигари време" ( около 5-6 минути), изпразвам и измивам с чиста вода "бидончето" и изплаквам обилно с вода обезмаслителя. Примерно на едно резервоарче обезмаслител ми заминават 3-4 резервоара с вода. Основно тоя метод го ползвам да си мия двигателя и двигателния отсек. Директно със концентриран обезмаслител свалям и ваксата за ръждата на Авенсиса, но си иска време и търкане после.
Задължително дърпам клемата на акумулатора като работя с вода и обезмаслител, и чакам да изсъхне всичко, или го изсушавам с въздух от компресора.

Спрея на Holts го ползвам и да си разкисвам лепилата и пастите по процесори и дъна на компютрите, за да ги отлепя. Лака на платката не побелява и не се матира от него, но успява да свали спечена с години процесрона паста.

Домакинския обезмаслител е агресивен към чистия алуминий, но за късо време и примерно блок/глава на мотора не е страшен. За тънки части от сорта на радиатори ги мия със спрейовете. Свалят и стари следи от фреонно масло, докато домакинския обезмаслител не успява.
Много зависи какво искаш да постигнеш и какви пластмаси има наоколо - на Манол спрея мирише на коресилин/ацетон и не бих го пръскал без да си защитя пластмасите. Поликарбоната на стъклата на фаровете става порцеланово бял от повечето от спрейовете, и не подлежат на шлайфане и полиране. Просто спрея прониква в дълбочина на поликарбоната и се изхвърлят стъклата на фаровете или стоповете, без шанс за поправка. Това не ме питай как го разбрах...

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 03 Окт 2024 09:46
от ufer
Полезна информация, благодаря! Но нямам компресор и май само спрей ще помогне, още повече, че съм патил с тази кола на автомивка... :thumbsup:

MR2 AW11 - обща тема

Публикувано на: 03 Окт 2024 09:57
от mapamop
ufer написа: 03 Окт 2024 09:46 че съм патил с тази кола на автомивка
Намери причината да си изпатиш, и я отстрани. Ако на мивката е "ОмрЕла", първата по-голяма локва, която няма да видиш навреме, и я разплискаш ще те "пребие" наново.
От "лампата на Аладин" си изпатих преди 2 години - измих, изплакнах, пуших много и като запалих втори цилиндър плюеше "misfire"на брояча, а трети го нямаше никакъв на диагностиката. Даже беше дигнала грешка за трети цилиндър. Добавих си тънка гумена шайба от велосипедна вътрешна гума на остарелите и вдървени уплътнители на всичките бобини. И източих водата от леглото за свещта на трети цилиндър - беше пълно до над средата с вода.
И открих че "горната кора за красота" многократно ме е спасила да не клеча на банкета по пътищата. И открих че не е без значение тази кора, и не е само за реклама.
В тия коли няма нищо случайно, и ако можеше без него щяха да го спестят мизерниците.

Оправи си кабели, клемите на масите в мотора, минусовия кабел на акумулатора ако е на същото засрано място като на Авенсиса и Королата. Люцкан много вероятно може да ти достави нови конектори на буксите, или ще има и прилични ментаци при китайците. Не струват някакви грандиозни пари, за да си струва риска, "да виеш като гладна вълчица-майка през Декември" от някой банкет или канавка. Не си позволявам в коша на мотора да имам букса със спукано краче, камо ли разрушена частично - предпоставка е за сериозно виене срещу луната или слънцето.