Просто изказвам съмнения, тъй като представеното доказателство ги предполага
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 12 Яну 2022 20:41
от Mcl
Колега аз отдавна съм спрял да се занимавам с него. Направете го и вие, безмислено е спора с колегата Hursa. Той дори не е градивен спор.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 12 Яну 2022 21:12
от slowtraveler
BOz написа: ↑12 Яну 2022 18:38
А ако съм потребител, който не обича климатиците?
При автомобилите никой не се интересува от 'изключенията' - общо взето практиката показва, че се насочват към масовият потребител...
За теб никой не го е еня - можеш ли да си вземеш Приус без климатик ?
Навярно не изразих съвсем точно личното ми убеждение... Та да го изясня повторно..
Според мен Тойота са си направили сметката, че МАСОВИЯТ потребител поддържа нормална комфортна температура в купето - нито много студено, нито много топло...
Когато такъв въздух вкараш при батерията е нормално контролът на температурата да е по-лесен...
Факт е, че не вкарват външен въздух - нали?
Така, че чрез 'косвен безплатен ефект' достигат до успешен резултат за почти всички потребители...
Не искаш климатик? Лошо няма - вместо 22С, ще вкарваш 30С - може да деградира по-бързо батерията, ама след 10 години - каквото стане - такова
Да, плъгин хибридът вероятно ще е с по-натоварена батерия, но също така вероятно е с усилено или оптимизирано охлаждане/отопление - все пак батерията е по-голяма...
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 12 Яну 2022 21:23
от Hursa
Дали ще е по натоварена по сравнение с батерията на хибрида? Все пак сравнително много по рядко ще се използва "пълната" мощност (до която е ограничена). По-голяма и е по-обемна - в резултат на това - евентуално по трудно може да се организира сравнително равномерното и охлаждане. Но все пак - при електро автомобилите - явно успяват. Така, че вероятно и в резултат на това не би работила в особено неблагоприятни условия.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 12 Яну 2022 21:59
от BOz
slowtraveler написа: ↑12 Яну 2022 21:12
Според мен Тойота са си направили сметката, че МАСОВИЯТ потребител поддържа нормална комфортна температура в купето - нито много студено, нито много топло...
Точно, че са си направили сметките и не могат да разчитат на случайността, са вкарали независимо от потребителското поведение управление. Сигурност, предсказуемост и пълен контрол над охлаждането.
Историята се е доказала, че въздушното охлаждане не е в релация с дълголетността.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 26 Мар 2022 07:48
от chukich
Ако ви е любопитно как би се справила тази Равка на офроуд, сняг, лед, с всесезонни гуми Йокохама
Приятно съм изненадан
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 28 Мар 2022 10:27
от Hursa
Има ли вече някой с прайм - пишещ във форума. Да сподели опит от "първо лице". В момента това е (май) най-интересния модел на тойота.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 28 Мар 2022 14:30
от Monster
Аз моята я поръчах на 11ти Януари. Тогава ми казаха, че срокът за доставка е 6 календарни месеца, като човекът от представителството ми спомена, че предпочита да ми даде реалистичен срок с възможност да ме изненада ако пристигне по-рано, но да не ме разочарова със закъснение. Така или иначе всичко си остана на устна уговорка и в договора за депозит няма записана дата. До преди събитията в Украйна живеех с надеждата, че може и да подрани с месец примерно, но сега се надявам изобщо да успее да дойде в близка до срока дата. Между другото в София все още няма дори тест драйв автомобил (или поне нямаше преди 2 седмици, когато последно звънях и разбрах, че и неговата доставка се е забавила).
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 29 Мар 2022 10:11
от dracunculus
chukich- и мен ме изненадва приятно това видео. Сравнението със стандартния РАВ на базата на подобни видеа е субективно, разбира се, но изглежда по-проходима (в условия като показаните). Поне явно успява да включва задния ел. двигател по-адекватно.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 13 Май 2022 16:18
от Monster
Днес бях на тест драйв на Rav4 PHEV в ТМ Ауто София Изток. Карах я предимно в електрическия режим, но исках да я завъртя за кратко и по магистралата, където включих хибридния режим до отбивката за село Лозен, колкото да чуя как е обезшумяването при шофиране със 140 км/ч. Честно казано аз лично не усетих разлика между шума при 80 и при 120 км/ч. При 140 имаше съвсем малка разлика, но като цяло по моето усещане беше доста тиха (със сигурност доста по-тиха от сегашната ми кола).
Относно шум от двигателя при хибриден режим - изобщо не успявах да усетя разлика между периодите, когато кара на бензин и тези, когато кара на ток. Изрично се опитвах да се заслушам при различни скорости, но не успявах да чуя двигателя. Изключение правят случаите, в които, натискайки рязко педала за ускорение, моторът се чува как вдига обороти, но това е само за кратко - докато се достигне желаната скорост.
Относно електрическия режим, в който карах колата в населените места - приятно бях изненадан от това колко пъргава се усеща, въпреки че на теория не е с пълните си конски сили (понеже ДВГ е изключен). Усещането за ускорение беше осезаемо по-добро от сегашния ми дизелов автомобил, въпреки, че на хартия и двете коли взимат за едно и също време ускорението от 0 до 100, когато Тойотата се кара само на ток. Това до някаква степен е очаквано, тъй като в града ме интересува по-скоро от 0 до 50, а не от 0 до 100, а в този интервал Rav4 PHEV вярвам, че и на хартия се справя по-бързо дори само с изцяло електрическото си задвижване. Не намерих статистики за двете коли за времето от 0 до 50 и не съм ги засичал с точност, но споделям по-скоро субективно усещане.
Ще чакам с нетърпение другия месец, когато се очаква поръчания от мен екземпляр. Планирал съм му няколко по-дълги пътувания в Европа, за да разработя хубаво двигателя за "Добре дошъл" . След като му навъртя километри, със сигурност ще седна да напиша малко по-обективни впечатления от колата.
P.S.: Бях се подготвил да взимам уикенд винетка, но като проверих регистрационния номер в BgToll се оказа, че има купена годишна винетка. Така или иначе си проверете за всеки случай и вие ако решите да ходите на тест драйв, за да не ви подведа в случай, че има друг тестов автомобил в София.
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 28 Май 2022 19:18
от Мирослав Петков
Колега ,взема ли си Plug in хибрида?
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 05 Юни 2022 09:39
от Monster
Очаквам го в близките седмици.
Иначе вчера попаднах на интересна тема, в която хора споделят опит с реален изцяло електрически пробег над официалните каталожни стойности. Твърдението е, че при температури от 22 до към 32 градуса и пътувания с относително постоянна скорост в порядъка на 60-70 км/ч (без много спирания) често се постига изцяло електрически пробег над 100 км. Ето я и въпросната тема, която започва с мнение за пробег от почти 105 км при средна скорост 56 км/ч и продължава с други мнения с изцяло електрически пробег около стотака.
Наскоро бях гледал видео на любимата ми немска Тойота влогърка, която направи подобен тест с резултатен пробег от 84 км само на ток при положение, че на доста места караше с 80 км/ч, а на моменти дори и по скоростни пътища с над 115 км/ч. Ето го и видеото, за който му е интересно да проследи как точно го прави Жозефинката :
Monster написа: ↑05 Юни 2022 09:39
опит с реален изцяло електрически пробег над официалните каталожни стойности
Това е част от психологията на човека
Да, чувства се щастлив, че МОЖЕ да постигне такива стойности, но в реалната експлоатация не ги достига
И да - и аз съм се чувствал щастлив когато с новия си автомобил умишлено постигна разход под обявения от производителя (и учудващо нисък)... Въпросът е, че поглеждайки статистиката за реалния дългосрочен разход нещата съвсем не изглеждат така
Toyota RAV4 Prime 2021 - Мечтаният автомобил?
Публикувано на: 06 Юли 2022 09:57
от BOz
slowtraveler написа: ↑06 Юли 2022 09:17
Това е част от психологията на човека
Да, чувства се щастлив, че МОЖЕ да постигне такива стойности, но в реалната експлоатация не ги достига
И да - и аз съм се чувствал щастлив когато с новия си автомобил умишлено постигна разход под обявения от производителя (и учудващо нисък)... Въпросът е, че поглеждайки статистиката за реалния дългосрочен разход нещата съвсем не изглеждат така
По статистика на реалния живот съм с 1% под заводския разход. Значи може.