Факт е, че Джип са повече традиционалисти отколкото новатори
Неслучайно дори на фара пише 1941г
Но когато се спори - е добре да се гледат фактите... Гледам заяждаш се с джипа ...
Какво имаме при дизела 3.0 на гранд черокито - 2005г им излиза новия модел, тежащ 2100кг, мощност 218к.с. и разход 8.6/10.2/13.1 ... T
2014 имаме 2400-2500кг, мощност 250к.с., и разход 6.5/7.5/9.3...
Това е изцеждане на възможности - чрез смяна на двигател, трансмисия. Нова технология/мисъл има само в трансмисията (ако не се смята общото развитие на дизеловите ДВГ през периода)...За това не споря... Кутията? Ами неслучайно направиха 'удара' с нея - компактна, икономична, надеждна, многоскоростна, и коренно различаваща се от традиционните кутии...
Какво имаме при РХ? Смяна на двигателя от 3.3 на 3.5, откъдето се вдига мощността с почти 30к.с.... Т.е. напредък не заради подобрение, а заради количествено натрупване...
Тунинговане, с което смъкват средния разход от 8.1 на 6.3, но технологията си е същата..
И рекапитулацията: При джип покачване на мощността с 15% и снижаване на разхода с над 40%... Без промяна на концепцията с кардинални промени основно в скоростната кутия и ДВГ...
При РХ - покачване на мощността с под 10% и снижаване на разхода с под 30%... Пак при една и съща технология през периода.
Явно все още има какво да се изцежда от по-традиционните решения...