Страница 8 от 31

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 20:49
от Airfan
slowtraveler написа:Багажника оправили ли са го? Винаги ме е било яд на старите авенсиси дъгите, които държат капака - практически ти правят неизползваема част от горната част на багажника...
Ами незнам как е било преди, но към седалките има една напречна греда, която снижава малко нивото... Примерно две гуми 215 влизат трудно една върху друга там.
jim_beam написа:
Airfan написа:
slowtraveler написа:...Колко скоростен е автоматика?...
Автоматика е 7-степенен...
в подписа ти стои cvt,ако е така трябва да е безстепенен автомат.7-те скорости са в такъв случай софтуерно емулирани за който иска ръчно да превключва.
според мен този cvt автомат е изцяло най-добрата разработка и позволява много икономичен разход.не е подходящ само за теглене на тежки ремаркета.
честито и много безаварийни км! :thumbsup:

ps:интересно ми е дали ще успееш да задържиш средния разход под 8,ако нямаш много аутобан би трябвало дори 7,5 да не е проблем.
Да, няма предавки в смисъла, който влагаме, но има някакви степени, които си ги превключва, когато си прецени. В случая се променят диаметрите на шайбите или каквато е там предавката, с които се задвижват валовете в скоростите. До колкото съм виждал са две шайби със стоманен ремък между тях и с помощтта на хидравлична течност се променя диаметъра на шайбите и респективно предавателното число.
Иначе авенсис с автоматични скорости, освен CVT в България не се предлага.
Що се отнася до разхода, в момента ми показва около 10/100 среден, но аз карам сутрин на много къси дистанции и докато стигна до офиса таман е загряла напълно и е спаднал разхода от 15-20 на 5-10. Прави впечатление, че при поддъжане на скорости 40-50-60 моментния разход седи константно на 3-4 л/100. Проблемът е, че живея в центъра и е тръгни спри цялата работа... средно отиваше първите дни на 20... Тия дни покарах повечко и спадна, а утре ще направя и един извънградски преход да видим как ще е.
zi_zi_top написа:Вземи си читав пожарогасител - поне 2 кг! Пожарогасителите - дезодоранти не вършат никаква работа и са само с декоративна цел за пред КАТ и ГТП.
Пожарогасителят е добре да се монтира на такова място в багажника, което да е лесно достъпно независимо от количеството багаж. :thumbsup:
За пожарогасителите знам - гасил съм два пъти чужди коли и един път автобус, а и майка ми работи във фирма, която се занимава с тия работи, та ми пълнят пожарогасителя с някаква по-различна смес от стандартното. Уж за по-ефективно. Та и 2 кг няма да помогнат ако се запалим, не дай си боже... Иначе 1 кг не е дезодорант. Дезодорантите са по 500 гр, а моя е 1 кг такъв:

Изображение

Ползван и пълнен 3 пъти със смяна на дюзата и винаги си го напълвам наново всяка година. Дано не се налага да го ползвам де...

Иначе нещо адски странно ми се види - софтуера се стреми да държи минимални обороти и както споменах по-рано, ако поддържам 40 км/ч ми ги поддържа с 1000 об/мин, което с ръчни скорости никога не бих му причинил на мотора.

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 21:08
от Rudy
Airfan написа:
slowtraveler написа:Багажника оправили ли са го? Винаги ме е било яд на старите авенсиси дъгите, които държат капака - практически ти правят неизползваема част от горната част на багажника...
Ами незнам как е било преди, но към седалките има една напречна греда, която снижава малко нивото... Примерно две гуми 215 влизат трудно една върху друга там.
Slow има предвид тези дъги:
Изображение
които очевидно не са променили

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 21:20
от Airfan
Има си ги...

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 21:25
от slowtraveler
Rudy написа:
Airfan написа:
slowtraveler написа:Багажника оправили ли са го? Винаги ме е било яд на старите авенсиси дъгите, които държат капака - практически ти правят неизползваема част от горната част на багажника...
Ами незнам как е било преди, но към седалките има една напречна греда, която снижава малко нивото... Примерно две гуми 215 влизат трудно една върху друга там.
Slow има предвид тези дъги:
Изображение
които очевидно не са променили
Точно това имам предвид... :thumbsup:
Иначе гредата няма лошо - усилва купето точно на нужно място... Тя не ми е пречила.
Обаче тея дъги наистина ми разказваха играта - тъкмо наместиш багажа, и се оказва, че не можеш да мръднеш капака на багажника tooth.gif
За съжаление конкуренцията предлага доста по-удобни варианти за тези панти без загуба на каквото и да е място в багажника... И явно по-компактно окачване - арките също бяха доста големички на Авенсиса, и ако снимката, която прати Руди е от този - явно пак са така нещата...
Защо при Авенсис продължават да го правят като при жигулките - не мога да си го обясня... unsure.gif
CVT - навярно ще се държи при бензинката по-добре от 'нормален' автомат.. Да, усещането е странно - като електрокар, но пък е ефективно...

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 21:27
от jim_beam
такива къси разстояния със студен мотор нямат нищо общо с нормални условия на експлоатация и разхода винаги ще е висок.но като посмесиш и извънградско,аутобан ще си слезе.
за тия пожарогасители един немец казваше,че можели да угасят цигара,но не и кола. biggrin.gif най-добре си остават 7кг,ама то какво по-напред. tooth.gif и аз имам такъв 2кг,все пак по-добре от нищо.

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 21:31
от Airfan
jim_beam написа:такива къси разстояния със студен мотор нямат нищо общо с нормални условия на експлоатация и разхода винаги ще е висок.но като посмесиш и извънградско,аутобан ще си слезе.
за тия пожарогасители един немец казваше,че можели да угасят цигара,но не и кола. biggrin.gif най-добре си остават 7кг,ама то какво по-напред. tooth.gif и аз имам такъв 2кг,все пак по-добре от нищо.
Да, но за мой късмет работя на 800 м от къщи, децата и те са в района, та за сега не се налага много каране по този повод. Ще наваксвам с други дестинации. angel.gif

Относно CVT-то - не е баш като на електрокар - примерно потегляш и стартира с 1800 об, ако понатиснеш отива на към 3000, но задържиш ли в едно положение почти веднага спадат и отиват към 1000. Не е зле, въпреки че имах известни притеснения. Преди това съм карал само строник и мултитроник на Ауди, като и двете си ме кефеха как вървят и пак имах скрупули към мултитроника, че звучи грозно, ама реално си е гот.

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 21:40
от Airfan
Като се кара с що годе загряла кола нещата са ето такива:
20140111_184043-800.jpg
20140111_184043-800.jpg (53.22 KiB) Преглеждано 2123 пъти

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 21:57
от Rudy
slowtraveler написа: ако снимката, която прати Руди е от този - явно пак са така нещата...
Снимката е от Авенсис 2009 от тук: http://www.netcarshow.com/toyota/2009-avensis/04.htm
ама и при 2012 е същото:
Изображение

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 21:58
от jim_beam
точно с усет към педала на газта може да се реши какъв ще е разхода,точно като при хибридите.с времето ще намериш компромиса според нуждите.нали дори тук някой с бензинов рав с cvt беше успял да направи учудващо нисък разход,висок може всеки. wink.gif
като гледам цените на авенсис в бг,ми се вижда много добра оферта наистина.тук почват с 10к евро отгоре гадовете. mad.gif
ако ще я караш по-дълго непременно и направи антикорозионна обработка с течна грес(mike sanders fett или seilfett),не само отдолу,но и в трегери,врати и пр. кухини.дано намериш някой,дето знае как става,че много мърлячи...

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 22:52
от JapCar
slowtraveler написа: CVT - навярно ще се държи при бензинката по-добре от 'нормален' автомат.. Да, усещането е странно - като електрокар, но пък е ефективно...
Усещането е много приятно, предния ми Нисан беше CVT 1.4 и целогодишния разход смесено беше м/у 6 и 7.
CVT е най добрия автоматик и със сигурно разхода е много малко над ръчните за същия двигател, защото ECU-то подбира предавателното отношение така, че двг. винаги е в най добрия оборотен диапазон. Нямах оборотомер, та не знам какви са били оборотите, но е сигурно, че така са зададени в програмата, че да е оптимално...

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 11 Яну 2014 23:33
от slowtraveler
Точно това имах предвид - че СВТ позволява бързо вдигане на оборотите на бензинката, докато по-тъпите автомати (повечето в експлоатация сега) започват да редят предавките една по една и губят много време докато си наместят режима...

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 12 Яну 2014 22:32
от Airfan
Днес направих едно трипче 50-60 км извън града. Очарован съм от возията и ниския разход. В конкретната картинка съм карал с темпомат с 80-90 км/ч.
Асеновград-Пловдив
Асеновград-Пловдив
trip.jpg (298.63 KiB) Преглеждано 2067 пъти
Прикачам и снимка на багажника. Явно не се боядисват във вана с боя, защото багажника ми не е боядисан отвътре.
trunk.jpg
trunk.jpg (275.93 KiB) Преглеждано 2067 пъти

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 12 Яну 2014 22:40
от BOz
offtopic.gif Това голо като Лада бе. Да беше Ярис, ОК, ама за Авенсис малко са се поизложили - лично мое мнение.
Цялото купе минава само за корозионната обработка през вана.

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 12 Яну 2014 22:42
от slowtraveler
Разхода е супер...
Иначе за багажника - англичаните са традиционалисти... Явно 3 поколения автомобили не са достатъчни да оправят недомислица tooth.gif
Но това са дреболии които наистина дразнят, но пък не пречат като цяло на експлоатацията на автомобила...
Все пак е грундиран (ваната е за това)... Просто липсва финишния слой цвят на боя и лака... За мен не е проблем...

Re: Колата на Airfan

Публикувано на: 12 Яну 2014 22:44
от Airfan
BOz написа:offtopic.gif Това голо като Лада бе. Да беше Ярис, ОК, ама за Авенсис малко са се поизложили - лично мое мнение.
Цялото купе минава само за корозионната обработка през вана.
Това голото, за да го видиш, трябва да влезеш в багажника и да завъртиш главата на горе, но си прав.