Страница 8 от 82
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 27 Юли 2014 18:21
от giorgo77
Колеги в книжката на газовата пише че трябва да има поне четвърт резервоар бензин. Какво ще стане ако има по-малко и се кара на газ? За помпата ли е вредно нещо?
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 29 Юли 2014 00:15
от PESHO OT MARS
Никога не карай на газ по-дълго от някой друг километър със светнала резерва на бензина. Наистина ще си прецакаш помпата. Тя се смазва и охлажда в горивото. Най-добре е около 1/4 резервоар за да не тежи да има достатъчно ако закъсаш без газ. И според мен е хубаво като ти свърши газта да си направиш кефа да покараш някой друг километър на бензин. Примерно едно 2-3 км. след всяка бутилка така да пораздвижиш инжекторите на бензина повечко.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 29 Юли 2014 16:02
от giorgo77
ОК Мерси! Аз си я покарвам на бензин понякога, но ме притеснява че този бензин старее в резервоара и разяжда гумени уплътнения. Мисля да го поизхабя този път почти до края и да сипя нов. Помпата постоянно ли работи, като е на газ? Тя и на бензин трябва да се охлажда пък можеш да си караш със светната лампа. Нещо не ми е ясно тук.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 29 Юли 2014 19:56
от PESHO OT MARS
По принцип е добре помпата да се остави включена постоянно. Има за и против и всеки прави според собствените си разбирания за правилно и грешно. Дали си на газ или на бензин няма значение, винаги е вредно да работи помпата при малко количесвто бензин в резервоара. Дефиницията за малко за мен е резервата. А относно изхарчването на бензина, реално един ГИ си хапва бензинец за всяко запалване (сутрин повечко) така че ако колата се кара в по градски условия с по-чести стартирания на мотора няма нужда от нарочно каране на бензин. Ако обаче като я запалиш и цял ден колата не се "гаси" и е вчено топла тогава има смисъл да се правят разни принудителни гимнастики. Аз лично винаги чакам да ми свърши газта и в зависимост къде е свършила се добирам на бензин до газостанцията.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 06 Авг 2014 23:57
от iwan33
Доста се рових и доста четох из интернет и отново имам въпрос. Не трябва ли пътя на газта, от изпарителя до рейката, да е възможно най-кратък? Вижда се, че при мен сигурно е над метър, маркуча (с червената линия) минава чак зад сервото и тогава отива в рейката. А можеше да мине отляво и да е съвсем къс. Заради гаранцията нищо не искам да пипам, но съм любопитен дали това има някакво значение за работата на ГИ, няма ли когато е студено времето газта да изстива, докато стигне до рейката...
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 07 Авг 2014 08:07
от zi_zi_top
За изстиване на газта едва ли, но колкото е по-дълъг пътя на газта, толкова е по-муден ДВГ. Обсъдете с механиците в сервиза скъсяването на маркучите.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 07 Авг 2014 08:35
от kickata
И на мен ми го бяха направили така на една Витара и при превключване от бензин на газ се усещаше едно леко замисляне докато стигне газта до рейката...
Друг проблем не се сещам да е имало.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 07 Авг 2014 09:15
от mirott
zi_zi_top написа:За изстиване на газта едва ли, но колкото е по-дълъг пътя на газта, толкова е по-муден ДВГ. Обсъдете с механиците в сервиза скъсяването на маркучите.
Алиий! Това за газов инжекцион ли?!

Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 07 Авг 2014 10:16
от nikdel
Системата до рейката е винаги под налягане, така че не би трябвало да има проблем при добро уплътняване.Отвий някоя скоба на маркуча и ще усетиш.
И аз да питам нещо: С ГИ съм от 3 години 35к км.В последно време колата ми гасне на газ, като е загряла при натискане на съединител и спирачка.Става обикновено на стопове и светофари и много е изнервящо.Проверих и почистих маркучите, рейката и изпарителя.В изпарителя при мембраната имаше ~10мл течна мазна субстанция натрупана от хубавата газ. Буталцата на ижекторите и уплътненията бяха ок. Свещите ми са за смяна и съм поръчал Денсо К16ТТ.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 07 Авг 2014 14:33
от Hristo
Здравейте, съфорумници!
И аз от скоро съм (
много) горд собственик на Corolla Verso 1.6vvti, 2003-та. Количката е супер, изключително ме кефи!
Но, разхода е бая - в момента градско за София ми е 12+ литра.
Прочетох цялата тема за газифицирането, но искам да попитам за няколко неща, тъй като не ми станаха ясни особено:
1. Какво точно е OBD и какво помага на двигателите на Тойотите?
Има ли връзка с разхода на гориво?
(прочетох, че е "стандарт за комуникация", но нищо не разбирам)
2. Трябва ли в крайна сметка да се сложи обезмаслител или не?
Доста прочетох по въпроса, а колегата колегата Пешо от Марс е написал, че няма никъв смисъл.
3. Какво прави рейката и (пак Пешо) трябва ли да се купува допълнително по-скъпа?
Ако им имаш доверие за монтажа е по-добре доверен сервиз и някаква ГИ отколкото прехвалена система монтирана от дилетанти....
--- На последно място,
моля препоръчайте ми къде да отида да монтирам ГИ, тъй като наистина не нямам такъв доверен човек!
Благодаря предварително

Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 07 Авг 2014 21:44
от PESHO OT MARS
Hristo написа:
1. Какво точно е OBD и какво помага на двигателите на Тойотите?
Има ли връзка с разхода на гориво?
(прочетох, че е "стандарт за комуникация", но нищо не разбирам)
2. Трябва ли в крайна сметка да се сложи обезмаслител или не?
Доста прочетох по въпроса, а колегата колегата Пешо от Марс е написал, че няма никъв смисъл.
3. Какво прави рейката и (пак Пешо) трябва ли да се купува допълнително по-скъпа?
Ако им имаш доверие за монтажа е по-добре доверен сервиз и някаква ГИ отколкото прехвалена система монтирана от дилетанти....
--- На последно място,
моля препоръчайте ми къде да отида да монтирам ГИ, тъй като наистина не нямам такъв доверен човек!
Благодаря предварително

1. Идеята зад връзката на двата компа (този на колата и този на ГИ) е за да може при работа на газ смесите да са възможно най-оптимални. При оптимални смеси риска от проблеми с клапаните е никакъв освен ако още от преди това самите клапани не са имали проблеми (например проблеми с хлабината им). При ГИ без корекция по OBD има минимиален шанс с времето нещо леко да се промени след направената първоначална настройка. Затова на моите коли настройката е за една идея по-богата смес колко е правилно е въпрос на тълкование.
2. Лично за мен както казах тези омаслители само смазват джобовете на вносителите и дистрибуторите им. Количеството на маслото което е вътре съотнесено към количеството гориво-въздушна смес за мен е такова че това не оказва никакво влияние над горивния процес. А проблеми се получават предимно по изпускателните клапани така че охлаждат бабината си трънкина...
3. Рейката може да инвестираш и в нещо по-хубаво ако не ти се занимава по-честичко с нея. Аз лично имам два Рейл-а единия от нов (1.5 омов) е вече на 35+ хил.км. без забележка и продължава да работи, другия (2 омов) още май на 4-5 хил.км. се наложи пълна ревизияза моя сметка. Аз лично харесвам на пазара има едни Баракуда.
Аз лично съвет вече трудно давам за майстори защото последния нещо ми изчезна от полезрението. Иди да ти спретнат една оферта официалния сервиз на Ланди-Ренцо зад Мергела на Ботевградско шосе и тогава кажи какво са ти обадили. Там нормално слагат цели комплекти и е по-скъпо и без възможност много много да пипаш по ГИ-то но на теб и не ти трябва. Ако цената не те устрои може да мислим и друго. Питай все пак за система с OBD корекция.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 07 Авг 2014 21:49
от PESHO OT MARS
iwan33 написа:Доста се рових и доста четох из интернет и отново имам въпрос. Не трябва ли пътя на газта, от изпарителя до рейката, да е възможно най-кратък? Вижда се, че при мен сигурно е над метър, маркуча (с червената линия) минава чак зад сервото и тогава отива в рейката. А можеше да мине отляво и да е съвсем къс. Заради гаранцията нищо не искам да пипам, но съм любопитен дали това има някакво значение за работата на ГИ, няма ли когато е студено времето газта да изстива, докато стигне до рейката...
Не се шашкай за глупости. Навремето на Ауди-то ми имах 1.5 метра път от изпарителя до плочката (става въпрос за обикновена газова на карбураторна кола) и проблем с динамиката не съм имал ама никакъв. При ГИ-то този маркуч е под налягане от около 1 бар и нагоре и колко е дълъг няма значение, отделно на това температурата на изпарената газ обикновено се мери на рейката и се внася необходимата коерекция (която е супер минимална така или иначе). Гледам че на твоята датчика не е на рейката а май е комбиниран и сложен доста по-близо до изпарителя. Нещо хич не ме кефи тоя монтаж, като гледам и как е обърнат надолу с главата R-UNO-то съвсем не ме кефи.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 07 Авг 2014 21:54
от PESHO OT MARS
nikdel написа:Системата до рейката е винаги под налягане, така че не би трябвало да има проблем при добро уплътняване.Отвий някоя скоба на маркуча и ще усетиш.
И аз да питам нещо: С ГИ съм от 3 години 35к км.В последно време колата ми гасне на газ, като е загряла при натискане на съединител и спирачка.Става обикновено на стопове и светофари и много е изнервящо.Проверих и почистих маркучите, рейката и изпарителя.В изпарителя при мембраната имаше ~10мл течна мазна субстанция натрупана от хубавата газ. Буталцата на ижекторите и уплътненията бяха ок. Свещите ми са за смяна и съм поръчал Денсо К16ТТ.
Закачи си колата на комп и виж какво се случва с налягането в рейката при тези случки.
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 07 Авг 2014 23:11
от iwan33
PESHO OT MARS написа:Нещо хич не ме кефи тоя монтаж, като гледам и как е обърнат надолу с главата R-UNO-то съвсем не ме кефи.
Отново ти благодаря за написаното! И нови въпроси.

Пречи ли му нещо на тоя изпарител да е на обратно? Вероятно са го сложили така за да изведат по-лесно маркучите за газта и за антифриза...
В събота покарах по Смолянско, имам някакво неприятно придърпване като се движа надолу без газ, по инерция. Нещо подобно прави и ако карам в града примерно с 60 на 5-та и подам рязко газ. Това го нямам на бензин, нормално ли е да го прави на газ или трябва да се пипне нещо? По принцип човека каза да се върна за донастройка след като я покарам малко, но не ми се ще да ги занимавам безпричинно...
И последно, как да хвана разход? На бензин винаги пълнех на една и съща колонка докато изключи пистолета, минавам 250-300км и пак пълня догоре. С газта пак ли така да действам или да изгоря всичко в бутилката, да я напълня и да карам докато пак свърши? Кой начин ще е по-близо до истината?
Re: Тойота и газов инжекцион
Публикувано на: 08 Авг 2014 08:09
от nikdel
PESHO OT MARS написа:
Закачи си колата на комп и виж какво се случва с налягането в рейката при тези случки.
Май при мен ще излезнат виновни кабелите.Кабела към първи цилиндър е прецакан и в ниски обороти искрата се губи. Във високи - работи.Това са мои наблюдения и заключения.Лулата не може да затвори плътно отвора на свеща. Куплунга към свеща е много изваден и проводящия кабел вътре сигурно е скъсан.