Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Re: Тойота и газов инжекцион
Колеги в книжката на газовата пише че трябва да има поне четвърт резервоар бензин. Какво ще стане ако има по-малко и се кара на газ? За помпата ли е вредно нещо?
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Тойота и газов инжекцион
Никога не карай на газ по-дълго от някой друг километър със светнала резерва на бензина. Наистина ще си прецакаш помпата. Тя се смазва и охлажда в горивото. Най-добре е около 1/4 резервоар за да не тежи да има достатъчно ако закъсаш без газ. И според мен е хубаво като ти свърши газта да си направиш кефа да покараш някой друг километър на бензин. Примерно едно 2-3 км. след всяка бутилка така да пораздвижиш инжекторите на бензина повечко.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Тойота и газов инжекцион
ОК Мерси! Аз си я покарвам на бензин понякога, но ме притеснява че този бензин старее в резервоара и разяжда гумени уплътнения. Мисля да го поизхабя този път почти до края и да сипя нов. Помпата постоянно ли работи, като е на газ? Тя и на бензин трябва да се охлажда пък можеш да си караш със светната лампа. Нещо не ми е ясно тук.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Тойота и газов инжекцион
По принцип е добре помпата да се остави включена постоянно. Има за и против и всеки прави според собствените си разбирания за правилно и грешно. Дали си на газ или на бензин няма значение, винаги е вредно да работи помпата при малко количесвто бензин в резервоара. Дефиницията за малко за мен е резервата. А относно изхарчването на бензина, реално един ГИ си хапва бензинец за всяко запалване (сутрин повечко) така че ако колата се кара в по градски условия с по-чести стартирания на мотора няма нужда от нарочно каране на бензин. Ако обаче като я запалиш и цял ден колата не се "гаси" и е вчено топла тогава има смисъл да се правят разни принудителни гимнастики. Аз лично винаги чакам да ми свърши газта и в зависимост къде е свършила се добирам на бензин до газостанцията.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Тойота и газов инжекцион
Доста се рових и доста четох из интернет и отново имам въпрос. Не трябва ли пътя на газта, от изпарителя до рейката, да е възможно най-кратък? Вижда се, че при мен сигурно е над метър, маркуча (с червената линия) минава чак зад сервото и тогава отива в рейката. А можеше да мине отляво и да е съвсем къс. Заради гаранцията нищо не искам да пипам, но съм любопитен дали това има някакво значение за работата на ГИ, няма ли когато е студено времето газта да изстива, докато стигне до рейката...
- Прикачени файлове
-
- P1280409.JPG (163.03 KiB) Преглеждано 3103 пъти
Toyota Corolla
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Re: Тойота и газов инжекцион
За изстиване на газта едва ли, но колкото е по-дълъг пътя на газта, толкова е по-муден ДВГ. Обсъдете с механиците в сервиза скъсяването на маркучите.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Re: Тойота и газов инжекцион
И на мен ми го бяха направили така на една Витара и при превключване от бензин на газ се усещаше едно леко замисляне докато стигне газта до рейката...
Друг проблем не се сещам да е имало.
Друг проблем не се сещам да е имало.
Toyota Corolla E12 1.4 VVT-i 2006
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
Suzuki Samurai SJ413 1.3i 2000
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Re: Тойота и газов инжекцион
Алиий! Това за газов инжекцион ли?!zi_zi_top написа:За изстиване на газта едва ли, но колкото е по-дълъг пътя на газта, толкова е по-муден ДВГ. Обсъдете с механиците в сервиза скъсяването на маркучите.

Re: Тойота и газов инжекцион
Системата до рейката е винаги под налягане, така че не би трябвало да има проблем при добро уплътняване.Отвий някоя скоба на маркуча и ще усетиш.
И аз да питам нещо: С ГИ съм от 3 години 35к км.В последно време колата ми гасне на газ, като е загряла при натискане на съединител и спирачка.Става обикновено на стопове и светофари и много е изнервящо.Проверих и почистих маркучите, рейката и изпарителя.В изпарителя при мембраната имаше ~10мл течна мазна субстанция натрупана от хубавата газ. Буталцата на ижекторите и уплътненията бяха ок. Свещите ми са за смяна и съм поръчал Денсо К16ТТ.
И аз да питам нещо: С ГИ съм от 3 години 35к км.В последно време колата ми гасне на газ, като е загряла при натискане на съединител и спирачка.Става обикновено на стопове и светофари и много е изнервящо.Проверих и почистих маркучите, рейката и изпарителя.В изпарителя при мембраната имаше ~10мл течна мазна субстанция натрупана от хубавата газ. Буталцата на ижекторите и уплътненията бяха ок. Свещите ми са за смяна и съм поръчал Денсо К16ТТ.
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ
Re: Тойота и газов инжекцион
Здравейте, съфорумници!
И аз от скоро съм (много) горд собственик на Corolla Verso 1.6vvti, 2003-та. Количката е супер, изключително ме кефи!
Но, разхода е бая - в момента градско за София ми е 12+ литра.
Прочетох цялата тема за газифицирането, но искам да попитам за няколко неща, тъй като не ми станаха ясни особено:
1. Какво точно е OBD и какво помага на двигателите на Тойотите?
Има ли връзка с разхода на гориво?
(прочетох, че е "стандарт за комуникация", но нищо не разбирам)
2. Трябва ли в крайна сметка да се сложи обезмаслител или не?
Доста прочетох по въпроса, а колегата колегата Пешо от Марс е написал, че няма никъв смисъл.
3. Какво прави рейката и (пак Пешо) трябва ли да се купува допълнително по-скъпа?
Благодаря предварително
И аз от скоро съм (много) горд собственик на Corolla Verso 1.6vvti, 2003-та. Количката е супер, изключително ме кефи!
Но, разхода е бая - в момента градско за София ми е 12+ литра.
Прочетох цялата тема за газифицирането, но искам да попитам за няколко неща, тъй като не ми станаха ясни особено:
1. Какво точно е OBD и какво помага на двигателите на Тойотите?
Има ли връзка с разхода на гориво?
(прочетох, че е "стандарт за комуникация", но нищо не разбирам)
2. Трябва ли в крайна сметка да се сложи обезмаслител или не?
Доста прочетох по въпроса, а колегата колегата Пешо от Марс е написал, че няма никъв смисъл.
3. Какво прави рейката и (пак Пешо) трябва ли да се купува допълнително по-скъпа?

--- На последно място, моля препоръчайте ми къде да отида да монтирам ГИ, тъй като наистина не нямам такъв доверен човек!Ако им имаш доверие за монтажа е по-добре доверен сервиз и някаква ГИ отколкото прехвалена система монтирана от дилетанти....
Благодаря предварително

-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Тойота и газов инжекцион
1. Идеята зад връзката на двата компа (този на колата и този на ГИ) е за да може при работа на газ смесите да са възможно най-оптимални. При оптимални смеси риска от проблеми с клапаните е никакъв освен ако още от преди това самите клапани не са имали проблеми (например проблеми с хлабината им). При ГИ без корекция по OBD има минимиален шанс с времето нещо леко да се промени след направената първоначална настройка. Затова на моите коли настройката е за една идея по-богата смес колко е правилно е въпрос на тълкование.Hristo написа: 1. Какво точно е OBD и какво помага на двигателите на Тойотите?
Има ли връзка с разхода на гориво?
(прочетох, че е "стандарт за комуникация", но нищо не разбирам)
2. Трябва ли в крайна сметка да се сложи обезмаслител или не?
Доста прочетох по въпроса, а колегата колегата Пешо от Марс е написал, че няма никъв смисъл.
3. Какво прави рейката и (пак Пешо) трябва ли да се купува допълнително по-скъпа?![]()
--- На последно място, моля препоръчайте ми къде да отида да монтирам ГИ, тъй като наистина не нямам такъв доверен човек!Ако им имаш доверие за монтажа е по-добре доверен сервиз и някаква ГИ отколкото прехвалена система монтирана от дилетанти....
Благодаря предварително
2. Лично за мен както казах тези омаслители само смазват джобовете на вносителите и дистрибуторите им. Количеството на маслото което е вътре съотнесено към количеството гориво-въздушна смес за мен е такова че това не оказва никакво влияние над горивния процес. А проблеми се получават предимно по изпускателните клапани така че охлаждат бабината си трънкина...
3. Рейката може да инвестираш и в нещо по-хубаво ако не ти се занимава по-честичко с нея. Аз лично имам два Рейл-а единия от нов (1.5 омов) е вече на 35+ хил.км. без забележка и продължава да работи, другия (2 омов) още май на 4-5 хил.км. се наложи пълна ревизияза моя сметка. Аз лично харесвам на пазара има едни Баракуда.
Аз лично съвет вече трудно давам за майстори защото последния нещо ми изчезна от полезрението. Иди да ти спретнат една оферта официалния сервиз на Ланди-Ренцо зад Мергела на Ботевградско шосе и тогава кажи какво са ти обадили. Там нормално слагат цели комплекти и е по-скъпо и без възможност много много да пипаш по ГИ-то но на теб и не ти трябва. Ако цената не те устрои може да мислим и друго. Питай все пак за система с OBD корекция.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Тойота и газов инжекцион
Не се шашкай за глупости. Навремето на Ауди-то ми имах 1.5 метра път от изпарителя до плочката (става въпрос за обикновена газова на карбураторна кола) и проблем с динамиката не съм имал ама никакъв. При ГИ-то този маркуч е под налягане от около 1 бар и нагоре и колко е дълъг няма значение, отделно на това температурата на изпарената газ обикновено се мери на рейката и се внася необходимата коерекция (която е супер минимална така или иначе). Гледам че на твоята датчика не е на рейката а май е комбиниран и сложен доста по-близо до изпарителя. Нещо хич не ме кефи тоя монтаж, като гледам и как е обърнат надолу с главата R-UNO-то съвсем не ме кефи.iwan33 написа:Доста се рових и доста четох из интернет и отново имам въпрос. Не трябва ли пътя на газта, от изпарителя до рейката, да е възможно най-кратък? Вижда се, че при мен сигурно е над метър, маркуча (с червената линия) минава чак зад сервото и тогава отива в рейката. А можеше да мине отляво и да е съвсем къс. Заради гаранцията нищо не искам да пипам, но съм любопитен дали това има някакво значение за работата на ГИ, няма ли когато е студено времето газта да изстива, докато стигне до рейката...
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
- Местоположение: София
Re: Тойота и газов инжекцион
Закачи си колата на комп и виж какво се случва с налягането в рейката при тези случки.nikdel написа:Системата до рейката е винаги под налягане, така че не би трябвало да има проблем при добро уплътняване.Отвий някоя скоба на маркуча и ще усетиш.
И аз да питам нещо: С ГИ съм от 3 години 35к км.В последно време колата ми гасне на газ, като е загряла при натискане на съединител и спирачка.Става обикновено на стопове и светофари и много е изнервящо.Проверих и почистих маркучите, рейката и изпарителя.В изпарителя при мембраната имаше ~10мл течна мазна субстанция натрупана от хубавата газ. Буталцата на ижекторите и уплътненията бяха ок. Свещите ми са за смяна и съм поръчал Денсо К16ТТ.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V
Re: Тойота и газов инжекцион
Отново ти благодаря за написаното! И нови въпроси.PESHO OT MARS написа:Нещо хич не ме кефи тоя монтаж, като гледам и как е обърнат надолу с главата R-UNO-то съвсем не ме кефи.

В събота покарах по Смолянско, имам някакво неприятно придърпване като се движа надолу без газ, по инерция. Нещо подобно прави и ако карам в града примерно с 60 на 5-та и подам рязко газ. Това го нямам на бензин, нормално ли е да го прави на газ или трябва да се пипне нещо? По принцип човека каза да се върна за донастройка след като я покарам малко, но не ми се ще да ги занимавам безпричинно...
И последно, как да хвана разход? На бензин винаги пълнех на една и съща колонка докато изключи пистолета, минавам 250-300км и пак пълня догоре. С газта пак ли така да действам или да изгоря всичко в бутилката, да я напълня и да карам докато пак свърши? Кой начин ще е по-близо до истината?
Toyota Corolla
Re: Тойота и газов инжекцион
Май при мен ще излезнат виновни кабелите.Кабела към първи цилиндър е прецакан и в ниски обороти искрата се губи. Във високи - работи.Това са мои наблюдения и заключения.Лулата не може да затвори плътно отвора на свеща. Куплунга към свеща е много изваден и проводящия кабел вътре сигурно е скъсан.PESHO OT MARS написа:
Закачи си колата на комп и виж какво се случва с налягането в рейката при тези случки.
Corolla Liftback 2000г. 4Е-FE GAZ
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта