Страница 8 от 12

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 11:52
от LEXUS
PESHO OT MARS написа:
Не теглото е проблема а в това колко от "капацитета" на батерията се използва. При Приус 1 това бяха 10%, идеята беше че и тотално умряла батерия да е за автомобила същата като чисто новата (за електрониката на автомобила) и гаранцията да я "покрива". И то затова пробега на електричество само беше 2 км. което е едно голямо нищо. Можеха спокойно да вдигнат този пробег на около 15-20 км. и тогава щяха да направят безсмислени дори електромобилите за къси разстояния. Ма какво разбирам аз като тук има хора ставайки сутрин от леглото удрят три пъти челото в земята пред брошурата на Приус.
Остави ги тия с брошурата, ама какво разбираш ти пред тия прости японски инженери,които са разработвали тая с години. Или какво разбират те изобщо. worthy.gif

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 12:00
от Not_active_user_1
PESHO OT MARS написа:
slowtraveler написа:Доколкото знам при Тойота се сменят и отделни елементи от батерията...

И са решили на какво тегло и цена да се спрат...
Иначе за другото съм съгласен:За България една електричка за из града (защо си мислиш, че само в София се карат автомобили и има полза от електромобили?!) и едно комби за извънградско (до морето някои можем да си отидем и с електромобила, че дори и пеш) и си готов :thumbsup:
Не теглото е проблема а в това колко от "капацитета" на батерията се използва. При Приус 1 това бяха 10%, идеята беше че и тотално умряла батерия да е за автомобила същата като чисто новата (за електрониката на автомобила) и гаранцията да я "покрива". И то затова пробега на електричество само беше 2 км. което е едно голямо нищо. Можеха спокойно да вдигнат този пробег на около 15-20 км. и тогава щяха да направят безсмислени дори електромобилите за къси разстояния. Ма какво разбирам аз като тук има хора ставайки сутрин от леглото удрят три пъти челото в земята пред брошурата на Приус.
Май не си много запознат с последните модели на Приус?
Като ти е кеф да караш 25 км само на електричество, ето ти такъв Приус:
http://www.automedia.bg/news/article_15864.html
http://www.toyota.de/cars/new_cars/priu ... index.tmex
Ама май на такива, като теб какъвто и да е хибрид да се направи все ще измислите нещо, което да не ви харесва. Направо да си го кажем, че вие карате перфектните и най-икономични коли, а Приус е една заблуда нали! biggrin.gif
Показах, че дори и без да е плъгин хибрид Приуса може да харчи и 2,5/100. Може и по-малко да харчи, ако сменя гумите с по-малките за модела 195-R15 (в момента съм с 215-R17), ако не бяхме двама човека и ако бях изпразнил багажника. Така, че на мен специално, ако искам икономия не ми трябват тези 25 км на електричество, но на тебе обаче са ти от изключителна важност и сигурно си готов да дадеш 10 000 евро отгоре за плъгин. Интересно сега какво ново ще измислиш? Любопитен съм да разбера, защото уточнихме, че щом ти трябват 15-20 км. на ток то ги имаш и дори са повече 25 км. Дай да видим „простите“ инженери от Тойота какво още не са направили както трябва и според изискванията на някой съфорумци. biggrin.gif

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 12:35
от Toyko
prius 3 написа:@Toyko,
Около 30 000 км на година. Аз обаче не съм е взел да избивам абсолютно нищо и изобщо не правя никакви сметки след колко години ще избия еди какво си. Казвал съм го и друг път, че просто колата страшно много ме кефи. Невероятно удобна, много по-удобни седалки от БМВ 5 да речем, универсална във всяко едно отношение, много екстри, безстепенен автоматик, който е едно невероятно бижу, особено в градска среда. Става за града, става да е караш и на дълго. Доста приличен багажник, много добра динамика(от 0 до 60 км/ч особено), а икономията на гориво е като бонус, към всичките положителни неща, но в никакъв случай не е бил решаващ при избора. Евтина поддръжка(само консумативи и по-евтино обслужване от конвенционалните автомобили), много надеждна(доказано) и дай боже винаги да е така. Към всички бонуси прибавям и смешно ниския данък, който плащам и ще плащам занапред, автомобила ще бъде актуален от екологична гледна точка още доста време и май нещата си идват на мястото с толкова много положителни неща. Това е от моята камбанария. Има хора, които са на друго мнение и те за себе си сигурно ще са прави. smile.gif
само за данъка не разбрах колко точно плащаш ако не е тайна? и по какъв параграф ти правят корекция ?
А иначе караш не малко и може би си заслужава, багажника ми се вижда малко малък и за динамиката не ми се вярва, но технологично е много привлекателна, само дето аз например имам един слънчев часовник (захранва се със слънце и няква модерна самонавиваща се технология, хронометър и хронограф и прочее) и му се радвах 1 година , а сега даже не го нося и си гледам джиесема :) Като се наситиш имам предвид ти става все едно:)

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 13:41
от Not_active_user_1
Същата тема на 6-та страница съм писал по въпроса:
prius 3 написа:
Браво за инициативата! :thumbsup:
Малко със закъснение, малко - малко са парите, но все пак е повече от нищо.
Ако направят и нещо по въпроса с данъците и застраховките също ще бъде много добро начало за стимулиране продажбите на екологичните возила.
Само за сравнение ще дам „бедната“ Германия какъв данък плащам за Приуса: 36 евро на година. :whistle: В България в момента данъка ми, ако трябваше да го плащам щеше да е 467 лв. thumbdown.gif
Пълното ми каско в Германия е 320 евро на година :whistle: , а в България е над 2000 лв. thumbdown.gif
Всеки сам може да си направи извода за какво клатене става на въпрос. wink.gif
За омръзването съм напълно съгласен, но не винаги е така. С Приус поне за сега няма такава опастност поне при мен. Колкото повече го карам ,толкова повече ми се кара. Като някоя модерна игра е и гледаш да преминеш на следващото ниво. Забавно е и много разтоварващо.
Казваш багажника малък ти се виждал. Минималният обем е 445 л. За кола от този клас, повтарям от този клас, ако ти се виждат малко просто не знам какви са ти критериите за голям багажник. Колкото на Авенсиса ли трябва да са го направили. Не забравяй, че той е автомобил по-голям клас. За динамиката какво по-точно не ти се вярва? 0-65 км/ч ускорява за 4 сек. или и това не ти се вярва? Ако имаш възможност се качи на подобен автомобил да видиш какво е да имаш мощност и въртящ момент от 0 об/мин! Така да си говорим по картинка, аз да ти казвам каква е истината, а ти да ми говориш, че това не ти се вярвало или онова може да разтягаме до утре локумите. Ето ти едно клипче:
http://www.youtube.com/watch?v=8NS9t4B-c-8
Гледай от 10-тата до 14-тата секунда на клипа.
Колкото до часовника ти се нарича соларен. Батерията се зарежда от слънцето. Не го знам твоя какъв е, но моя никога няма да ме накара да го захвърля и да си гледам телефона. Само докато спя го свалям. wink.gif

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 15:05
от Toyko
ОК де аз по принцип не харесвам да нося часовници, чакай май изпуснах къде си писал колко % е данъка в БГ, ама ти май не си тук?

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 20:21
от E60_Power
LEXUS написа:Разбира се ,че и цената е била важна и взета предвид. Но така или иначе и сега Приус е на цената на Mercedes C class, пък го купуват.
На цената на Mercedes C class!?!?!?!?! Нещо много сериозно си се объркал. Тойота предлага 4 нива на изпълнение на Приус. Средната цена на четирите модела е около 57.800 лева с ДДС. Средната цена на 11 модела C class е около 73.000 лева с ДДС. И това при положение, че от уравнението съвсем умишлено съм премахнал модела C63 / 12-ят модел /, която е над 120.000 лева с ДДС. Мерцедес предлагат над 120 различни опции от екстри, като 90% от тях струват 4-ри цифрени суми. Така, че една прилична C class с екстри е поне 90.000 лева.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 20:26
от LEXUS
Въпросът е ,че почти никой не си купува Ц класа за 90 000 лева. А направо взема Е класа. истината е ,че по-нискокоборудваните модификации представляват над 60 % от продажбите. Естествено,че ще махнеш от сметките АМГ,защото ако му видиш продажбите,ще се убедиш,че не е за тия сметки.

Говоря за базова цена, защото там са най-големите продажби,а не при високото оборудване. Отделно Приус съвсем условно го сравних с Ц клас,само защото колегата даде мерцедес за пример.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 21:05
от E60_Power
LEXUS написа:В световен мащаб Приус е по-продаван от Ц-клас или Б-клас на Мерцедес. Това,че Приус получава редукции от цената е защото е по-високотехнологичен автомобил от Мерцедеса, а не защото е по-лош.
И да уточним - Приус се продава най-добре в най-развитите държави- САЩ и Япония и най-зле в най-слабо развитите като България и Албания да речем. В Европа потребителите купуват европейски родно производство коли. Там това е ключов фактор. В Европа и България и Пежо 308 се продава по-добре от Приус, но това не дава реална представа за качествата на двете коли.
Поставянето на който и да е модел на Мерцедес в едно изречение с модел на Тойота е напълно неуместно. Mercedes има конкурент и това е Lexus. Така, че подобни сравнения са нелепи. В тази връзка, можеш да направиш елементарен тест. Отиваш в TM auto и внимателно разглеждаш който и да е Приус - седалки, копчета, дръжки на врати, хромирани елементи и каквото се сетиш. След това правиш същото в шоу рум на Lexus с конкурента на C class. А след това разглеждаш една C class. Това, което ще установиш е колко близки са представителите на Mercedes и Lexus - като материали, изработка. И колко далеч от тях са автомобили като Приус, Корола, Авенсис и други. Тоест, Тойота. Ако това не беше така, Тойота нямаше да харчат пари и да развиват Lexus. Поради горното, няма никакво значение какви са продажбите на C class и Prius, защото това са несравними коли, които имат различен пазар. Иначе, за миналата година C class имат около 410.000 продажби в световен мащаб, а Prius в диапазона 425-430.000 автомобила. 60% от продадените Prius са намерили купувач в Япония, за разлика от C class, които продават навсякъде. 43% от C class са продадени в страните от ЕС / а не само Германия /. В САЩ имат продадени около 70.000 автомобила. За разлика от Prius, които в ЕС заемат "престижното" 130-то място по продажби с около 24.000 продадени автомобила. За твое сведение, Ярис, Аурис и Айго имат чудесни продажби на стария континент, като Ярис-а има продажби / над 140.000 автомобила /, надвишаващи тези на редица европейски конкуренти в класа си. И това се случва с Ярис в ЕС, а не в Япония. Така, че приказките ти, че европейците купуват европейски коли са несериозни, доколкото Nissan / японска компания, макар Рено да имат сериозен дял в нея / със своя Qashqai е номер 1 в класа си по продажби с 216.000 автомобила. Номер 1 в ЕС! Prius си е кола с по-скоро локален пазар / Япония /, която се продава заради ценово предимство, осигурено от властите, а не защото е кой знае какво. При истинска конкуренция на пазара без изкривяване / въпросните стимули /, Prius щеше да има много по-слабо представяне.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 21:11
от E60_Power
LEXUS написа:Въпросът е ,че почти никой не си купува Ц класа за 90 000 лева. А направо взема Е класа. истината е ,че по-нискокоборудваните модификации представляват над 60 % от продажбите. Естествено,че ще махнеш от сметките АМГ,защото ако му видиш продажбите,ще се убедиш,че не е за тия сметки.

Говоря за базова цена, защото там са най-големите продажби,а не при високото оборудване. Отделно Приус съвсем условно го сравних с Ц клас,само защото колегата даде мерцедес за пример.
Най-евтината C class е бензин, ръчка и велур, т.е. гола като софийски бездомен гълъб след пролетен порой. Тая кола никой не я купува. Основните продажби са на дизелови автомобили, които са по-скъпи. Този бензин, ръчка и велур / без екстри /, струва повече от Приус Тера и Приус Луна и една идея по-евтино от топ изпълнението. Така, че разликата е поне едни 50%.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 22:10
от LEXUS
E60_Power написа:
LEXUS написа:В световен мащаб Приус е по-продаван от Ц-клас или Б-клас на Мерцедес. Това,че Приус получава редукции от цената е защото е по-високотехнологичен автомобил от Мерцедеса, а не защото е по-лош.
И да уточним - Приус се продава най-добре в най-развитите държави- САЩ и Япония и най-зле в най-слабо развитите като България и Албания да речем. В Европа потребителите купуват европейски родно производство коли. Там това е ключов фактор. В Европа и България и Пежо 308 се продава по-добре от Приус, но това не дава реална представа за качествата на двете коли.
Поставянето на който и да е модел на Мерцедес в едно изречение с модел на Тойота е напълно неуместно. Mercedes има конкурент и това е Lexus. Така, че подобни сравнения са нелепи. В тази връзка, можеш да направиш елементарен тест. Отиваш в TM auto и внимателно разглеждаш който и да е Приус - седалки, копчета, дръжки на врати, хромирани елементи и каквото се сетиш. След това правиш същото в шоу рум на Lexus с конкурента на C class. А след това разглеждаш една C class. Това, което ще установиш е колко близки са представителите на Mercedes и Lexus - като материали, изработка. И колко далеч от тях са автомобили като Приус, Корола, Авенсис и други. Тоест, Тойота. Ако това не беше така, Тойота нямаше да харчат пари и да развиват Lexus. Поради горното, няма никакво значение какви са продажбите на C class и Prius, защото това са несравними коли, които имат различен пазар. Иначе, за миналата година C class имат около 410.000 продажби в световен мащаб, а Prius в диапазона 425-430.000 автомобила. 60% от продадените Prius са намерили купувач в Япония, за разлика от C class, които продават навсякъде. 43% от C class са продадени в страните от ЕС / а не само Германия /. В САЩ имат продадени около 70.000 автомобила. За разлика от Prius, които в ЕС заемат "престижното" 130-то място по продажби с около 24.000 продадени автомобила. За твое сведение, Ярис, Аурис и Айго имат чудесни продажби на стария континент, като Ярис-а има продажби / над 140.000 автомобила /, надвишаващи тези на редица европейски конкуренти в класа си. И това се случва с Ярис в ЕС, а не в Япония. Така, че приказките ти, че европейците купуват европейски коли са несериозни, доколкото Nissan / японска компания, макар Рено да имат сериозен дял в нея / със своя Qashqai е номер 1 в класа си по продажби с 216.000 автомобила. Номер 1 в ЕС! Prius си е кола с по-скоро локален пазар / Япония /, която се продава заради ценово предимство, осигурено от властите, а не защото е кой знае какво. При истинска конкуренция на пазара без изкривяване / въпросните стимули /, Prius щеше да има много по-слабо представяне.
Не, не ми говори по тозия начин,защото нито си ми на знанията, нито на вкуса. biggrin.gif

ПО същество- Никъде не СРАВНЯВАМ Цклас с Приус. Споменах, но ти не четеш, че засегнах в темата Ц клас, заради това,че колега подхвърли нещо за мерцедес! Съвсем произволно дадох този пример. Не съм сравнявал. С това обяснение с първата част на писанието ти съм съгласен. Проблемът ти е,че първо влагаш много емоция, вследствие на което ти убягват детайлите и по принцип пишеш неверни неща. Именно,че по-голямата част от Приус са продадени в САЩ И ЯПОНИЯ! е най-добрата реклама за този модел. На пазарите на двете най-развити държави в света.
Това,че 43% от Ц клас са продадени в ЕС е съвсем нормално впредвид подкрепата на свои ЕС продукти в ЕС. Европеецът купува главно свои коли! Ярис е най-продаваната Тойота в ЕС, но не означава,че е сред най-продаваните коли в ЕС. Кашкай е изключение,което потвърждава правилото и моите думи.
Когато имаме паритетен пазар спрямо японските и немските автомобили, при това най-развития автомобилен пазар в света САЩ, тогава може да наблядаваме как се представят продуктите на различните марки! В САЩ Приус е в ТОП 3 на най-продаваните коли. Не ме интересува Ц клас,защото не го сравнявам с Приус.

Приус е автомобил за пазари с развита култура. Затова и се продавав много в Япония,САЩ. Бъркаш за 2-ри път с ценовото предимство!! Приус не получава никакво ценово предимство от властите в Япония!!!! Обясних ти го миначлия път. Защо хем нищо не четеш и не знаеш, хем се инатиш да пишеш и да спориш!! Точо при истинска конкуренция на пазара Приус е най-продаваната кола в Япония и сред най-продаваните в САЩ.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 22:48
от zi_zi_top
LEXUS написа: Приус е автомобил за пазари с развита култура. Затова и се продавав много в Япония,САЩ. Бъркаш за 2-ри път с ценовото предимство!! Приус не получава никакво ценово предимство от властите в Япония!!!! Обясних ти го миначлия път. Защо хем нищо не четеш и не знаеш, хем се инатиш да пишеш и да спориш!! Точо при истинска конкуренция на пазара Приус е най-продаваната кола в Япония и сред най-продаваните в САЩ.
Вероятно съвсем скоро и БГ ще е добър пазар за Приус, защото се готвят доста добри преференции при закупуване на електроавтомобил или хибрид, а също така - освобождаване от данък и такса за паркиране н центъра.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 19 Окт 2012 23:01
от rudolf
zi_zi_top написа:
Вероятно съвсем скоро и БГ ще е добър пазар за Приус, защото се готвят доста добри преференции при закупуване на електроавтомобил или хибрид, а също така - освобождаване от данък и такса за паркиране н центъра.
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1499009

ми говори се за електромобили,,,не за хибриди.

слушах предаване по радиото в което ,кяккаъв инженер от няква комисия по транспорта говори 1 час за как ще навлизат и какво се прави за електромобилите в софия и българия,,,,само пропусна да каже кой пройзвежда електромобили ,какви модели има на световния пазар и какъв е процента им в света...
ще бъдат усвоени средства за строежа на къщички за бели лястовици....ние като им направим къщите-те зами ще се завъдят и дойдат:)

:стана ми смешно ,нашите умни управници ще карат ли електромобилите да се движат с включени фарове ,или те хабят ток,а обикновените коли -не хабят, и защо обикновените коли не се карат само на ток-щом имат неизчерпаем безплатен източник?:)

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 20 Окт 2012 00:05
от PESHO OT MARS
prius 3 написа: Май не си много запознат с последните модели на Приус?
Като ти е кеф да караш 25 км само на електричество, ето ти такъв Приус:
http://www.automedia.bg/news/article_15864.html
http://www.toyota.de/cars/new_cars/priu ... index.tmex
Ама май на такива, като теб какъвто и да е хибрид да се направи все ще измислите нещо, което да не ви харесва. Направо да си го кажем, че вие карате перфектните и най-икономични коли, а Приус е една заблуда нали! biggrin.gif
Показах, че дори и без да е плъгин хибрид Приуса може да харчи и 2,5/100. Може и по-малко да харчи, ако сменя гумите с по-малките за модела 195-R15 (в момента съм с 215-R17), ако не бяхме двама човека и ако бях изпразнил багажника. Така, че на мен специално, ако искам икономия не ми трябват тези 25 км на електричество, но на тебе обаче са ти от изключителна важност и сигурно си готов да дадеш 10 000 евро отгоре за плъгин. Интересно сега какво ново ще измислиш? Любопитен съм да разбера, защото уточнихме, че щом ти трябват 15-20 км. на ток то ги имаш и дори са повече 25 км. Дай да видим „простите“ инженери от Тойота какво още не са направили както трябва и според изискванията на някой съфорумци. biggrin.gif

Е аз какво казвам че са ми сметали дедовия с първия Приус дето бил революция некаква. 2 км. и толкоз ама след още две поколения се светнаха че с увеличаване на пробега на ток почват да похапват от нишата на електромобилите. Технологията на батериите почти не се е изменила оттогава насам така че да не го преписваме и на това. Отделно на това все пак са сложили и по-голям пакет на 3-ката чини ми се че седи легнал някъде около багажника задните седалки а на 1-цата беше на гърба на задната седалка.

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 20 Окт 2012 14:51
от Not_active_user_1
Е революция е разбира се, как да не е. Революция и еволюция. Ти сещаш ли се за друг серийно произвеждан хибрид преди това? Сещаш ли се някой да е направил риска да произведе хибриди и да ги пусне в продажба и това 15 г. преди всички останали. Тогава нивото на развитие е било такова, технологийте са били такива, но нещата се променят в правилната посока. Тогава само на батерии колата е можела да мине 2 км, а сега са 3 км с нормален Приус 3, като моя. Малко, ама от сърце, както казват хората. Ти с твоя колко км. можеш да минеш на акумулатор? laugh.gif Имам чувството, че тотално се бъркаш в някой неща. Говорим все пак за хибрид, а не за електромобили. Хибрида дори и 3 км. да може да изминава само на батерии пак е по-ефективен от повечето автомобили. Плъгин хибридите са нещо, като допълнение, екстра, която струва пари и която само в някой случай е оправдана, но не винаги. Както и да е, колкото и да обяснявам на противниците на Приус, че това е един много добър, изпреварил времето си автомобил няма да им променя светогледа. Те си знаят своето въпреки всички красноречиви факти. wink.gif

Re: забранете електромобилите-нека бъдем зелени

Публикувано на: 20 Окт 2012 19:10
от LEXUS
prius 3 написа:Е революция е разбира се, как да не е. Революция и еволюция. Ти сещаш ли се за друг серийно произвеждан хибрид преди това? Сещаш ли се някой да е направил риска да произведе хибриди и да ги пусне в продажба и това 15 г. преди всички останали. Тогава нивото на развитие е било такова, технологийте са били такива, но нещата се променят в правилната посока. Тогава само на батерии колата е можела да мине 2 км, а сега са 3 км с нормален Приус 3, като моя. Малко, ама от сърце, както казват хората. Ти с твоя колко км. можеш да минеш на акумулатор? laugh.gif Имам чувството, че тотално се бъркаш в някой неща. Говорим все пак за хибрид, а не за електромобили. Хибрида дори и 3 км. да може да изминава само на батерии пак е по-ефективен от повечето автомобили. Плъгин хибридите са нещо, като допълнение, екстра, която струва пари и която само в някой случай е оправдана, но не винаги. Както и да е, колкото и да обяснявам на противниците на Приус, че това е един много добър, изпреварил времето си автомобил няма да им променя светогледа. Те си знаят своето въпреки всички красноречиви факти. wink.gif
Виж, няма смисъл. Колкото и да им обясняваш, както и да им обясняваш, някои хора имат антипатии към дадени неща .На тях просто не им харесва,защото така са си решили. Някои дори на инат ще спорят с теб, само и само да оплюят нещо. В крайна сметка, когато се говори на ангро, това е техният стил. Всеки има право на лош вкус. Започне ли да се говори за дедовия, квадратчета, триъгълници и да се дава акъл на японците, аз предпочитам да напусна такъв дърводелски диалог.