Страница 8 от 65

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 20 Авг 2012 16:31
от weasel4o
Хм, малко съм глупав очевидно - останах с впечатлението, че монтират диодни модули + електронен модул - а не само реле, което да включва късите при старт на двигателя....100лв за да имам включени светлини автоматично ,а не да ги пускам на ръка, ми се вижда доста безмислено.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 20 Авг 2012 16:40
от scorpion
weasel4o написа:Хм, малко съм глупав очевидно - останах с впечатлението, че монтират диодни модули + електронен модул - а не само реле, което да включва късите при старт на двигателя....100лв за да имам включени светлини автоматично ,а не да ги пускам на ръка, ми се вижда доста безмислено.
На пръв поглед е така, но аз специално забравям да пускам светлините през деня и прецених, че е по-добре да инвестирам в нещо, което така или иначе е измислено за тази цел и си е в крайна сметка опция в автомобила.
За допълнителните диодни светлини на моя модел мисля, че няма. Ако има, това си е доработка (незаводска) и е незаконна. Но да не предизвикваме полемики. Това е решението преложено от Тойота България . Казах цена и резултат. Останалото е преценка на всеки !

Поздрави !

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 20 Авг 2012 17:25
от Vesko
scorpion написа:Но всъщност преди малко видях това. От темата "ОТ ДНЕС НА ДНЕВНИ СВЕТЛИНИ" в общия форум и се чудя:
Rudy написа:
scorpion написа:Днес возейки се в едно такси зелен Приус, който е с модул за дневни светлини ми направи впечатление, че минавайки през тунел, таблото намали интензитета на светене. Това според мен означава, че Приуса има от една страна модул за дневни светлини, от друга има и атоматичен режим за включване на светлините, т.е датчика за външна светлина отчита, че автомобила пътува в мрак. Надявам се да съм го обяснил добре wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Това е защото дневните светлини са съвсем отделно от късите светлини - светват като се запали двигателя (или на контакт - както са решили), докато редовните светлини са автоматични и се светват от датчика за тъмно - независимо вечер или в тунел (при моето решение също е така). Затова диодните дневни светлини светят винаги, а редовните само когато има нужда от тях.
Разбрах. Значи, че при мен тъй като нямам отделно дневни светлини (диодни или LED, както там ги наричат), а модула за дневни е към късите и габаритите, би трябвало сега като запаля двигателя и се запалят късите (след 5-6 секунди на позицция OFF за светлините) , ако превключа на режим автоматичен (AUTO), фаровете да се загасят и ще чакат да се смрачи или да влеза в тунел (или да закрия датчика с ръка biggrin.gif ), т.е режима АУТО ще елиминира дневния режим unsure.gif Ще пробвам ... Но ако е така... кофти. Но пък всъщност за какво да ползвам пък режима АУТО, като закона задължава да съм на светлини 24/7 дето се казва.
След проверка ще кажеш най-точно. Но до колкото съм виждал модула мисля, че късите и габаритите ще ти светят винаги когато работи двигателя. Независимо от положението на ключа. В положение АУТО може би ще ти управлява осветеността на таблото, ако не е винаги намалена... но това зависи от електрониката на колата, а не от модула.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 20 Авг 2012 20:04
от Rudy
scorpion написа:... опция в автомобила. ... Ако има, това си е доработка (незаводска) и е незаконна... Това е решението преложено от Тойота България
Има няколко момента които не са точно така:
"доработка (незаводска) и е незаконна" - релето сложено (не от Тойота (България), а от ТМ Ауто, а повярвай ми има много голяма разлика) също е незаводско и съгласно собствената ти логика - незаконно. Такава опция има, но не се предлага в БГ - Тойотите продавани в скандинавските страни са със заводски монтиран модул за дневни светлини, но не е същия като този дето са ти го монтирали. Дори Конрад (за 19.97лв.) са пуснали такива модулчета (с оглед повишеното търсене). Друг е въпроса, дали някой въобще ще търси кое е законно и кое не, ако свети.
В белите страни тези неща се уреждат при преминаване на техн. преглед, ама няма да питам как минават хилядите ксенони на преглед, че сега ще ни заслепяват и през деня mad.gif
Освен това - на ксенона нямаш гаранция - нито по време на нормалната, нито с тази удължената (която всъщност е застраховка).
Дано да не ти се налага да търсиш тази гаранция, защото ще разбереш че съм прав. :thumbsup:

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 21 Авг 2012 09:22
от scorpion
Rudy написа:
scorpion написа:... опция в автомобила. ... Ако има, това си е доработка (незаводска) и е незаконна... Това е решението преложено от Тойота България
Има няколко момента които не са точно така:
"доработка (незаводска) и е незаконна" - релето сложено (не от Тойота (България), а от ТМ Ауто, а повярвай ми има много голяма разлика) също е незаводско и съгласно собствената ти логика - незаконно. Такава опция има, но не се предлага в БГ - Тойотите продавани в скандинавските страни са със заводски монтиран модул за дневни светлини, но не е същия като този дето са ти го монтирали. Дори Конрад (за 19.97лв.) са пуснали такива модулчета (с оглед повишеното търсене). Друг е въпроса, дали някой въобще ще търси кое е законно и кое не, ако свети.
В белите страни тези неща се уреждат при преминаване на техн. преглед, ама няма да питам как минават хилядите ксенони на преглед, че сега ще ни заслепяват и през деня mad.gif
Освен това - на ксенона нямаш гаранция - нито по време на нормалната, нито с тази удължената (която всъщност е застраховка).
Дано да не ти се налага да търсиш тази гаранция, защото ще разбереш че съм прав. :thumbsup:
Всъщност имах предвид доработките от рода на допълнителни елементи с диоди по тях закачени на брони, до халогени и т.н., а не просто модул с който се включват габарити, къси и т.н., т.е нещо което е нормално с включване от превключвателите на светлините.
Аз също не знам как минават автомобилите с допълнително монтирани ксенони но също съм потърпевш от заслепяване. Ето това е проблема с допълнителните доработки, които си позволих да нарека незаконни. Според мен предлаганото решение в ТМ Ауто е разумно и работещо, съобразено с модела на автомобила и особеностите на съответната инсталация (тук специалистите да кажат). Така мисля. За цената ... да висока е вероятно. Колкото до гаранцията. Не знаех, че на ксенона няма гаранция. Доколкото съм запознат ксенона се състои не само от крушка, цокъл, реле и кабели, а и от сложен модул/и за високо напрежение, както и за автоматично регулиране на светлината. Вероятно и не случайно има две предупредителни лепенки на в двигателния отсек. Ако няма гаранция на тази сложна система (не говоря за крушките, които обаче също може да излезят от строя поради повреда в модулите) то нещата не стоят добре. Отделно защо подаване на контакт се прави проверка и на изправността на този модул, и пише в инструкцията, че при поява на предупредителен знак (не си спомням изображението) следва да се посети сервиз на Тойота.
Може и да съм в заблуждение разбира се но споделям личното си мнение.

И накрая защото обещах да споделя за монтирания модул.
При запалване на автомобила на позиция ОФФ след 6 сек. се включват габарити и къси, както и задни габарити. Промяната на позициите на превключвателя на габарити, къси, АУТО не влияе на светенето. Мислех си, че при АУТО ако не е тъмно то фаровете ще угаснат... не е така. В допълнение на позиция ОФФ може да се премигва с дългите или да се превключии на дълги. Ако се премести превключвателя на позиция габарити или къси, след спиране на двигателя светлините не угасват,а при изваждане на ключа има звуко сигнал; на положение АУТО угасват и няма звуков сигнал, т.е както си е стандартно. При позиция ОФФ естествено фаровете си гаснат и няма звуков сигнал. Извода е, че от тук насетне просто си карам постоянно на ппозиция ОФФ и си превключвам на дълги, когато е необходимо.

Нядявам се да съм бил полезен за някои и не толкова досаден за други., Поздрави !

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 21 Авг 2012 09:45
от bobbob
А как стои въпроса с осветеността на таблото? В позиция OFF дали е по-ярко, и да намалява яркостта при ръчно включване на фаровете?

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 21 Авг 2012 10:05
от scorpion
bobbob написа:А как стои въпроса с осветеността на таблото? В позиция OFF дали е по-ярко, и да намалява яркостта при ръчно включване на фаровете?
В позиция ОФФ при запалване на автомобила и след включване на фаровете (както казах след 5-6 секунди) осветеността/яркостта на таблото се променя, както и при ръчно включване на светлините, т.е пада с една степен надолу (поне при мен настройката е така).

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 21 Авг 2012 10:21
от Rudy
scorpion написа:... Ето това е проблема с допълнителните доработки, които си позволих да нарека незаконни. Според мен предлаганото решение в ТМ Ауто е разумно и работещо, съобразено с модела на автомобила и особеностите на съответната инсталация (тук специалистите да кажат)...
Както писах по горе - всеки сам си решава - аз лично предпочетох да наруша (надявам се леко) външния вид на колата, отколкото да побългарявам хардуерно ел. инсталацията. Решението нито е одобрено от Тойота (а от местния дилър), нито е съобразено с инсталацията (конкретно), още по-малко с модела - това е универсален модул. Виж софтуерното решение на Веско е чудесно, ама не работи при всички коли.

При ксенона гори най-често крушката или баласта - много рядко се разваля системата за измиване и нивелирането. Но ако не са ти сложили (защото обикновено така процедират) ксенон от Луксима - при изгаряне на баласт сменят целия фар - цената е над 1000лв. и отказват гаранция (пише го в гаранционната книжка). Затова и доста хора слагат външен баласт за да не сменят целия фар.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 21 Авг 2012 10:44
от scorpion
Rudy написа:
scorpion написа:... Ето това е проблема с допълнителните доработки, които си позволих да нарека незаконни. Според мен предлаганото решение в ТМ Ауто е разумно и работещо, съобразено с модела на автомобила и особеностите на съответната инсталация (тук специалистите да кажат)...
Както писах по горе - всеки сам си решава - аз лично предпочетох да наруша (надявам се леко) външния вид на колата, отколкото да побългарявам хардуерно ел. инсталацията. Решението нито е одобрено от Тойота (а от местния дилър), нито е съобразено с инсталацията (конкретно), още по-малко с модела - това е универсален модул. Виж софтуерното решение на Веско е чудесно, ама не работи при всички коли.
При ксенона гори най-често крушката или баласта - много рядко се разваля системата за измиване и нивелирането. Но ако не са ти сложили (защото обикновено така процедират) ксенон от Луксима - при изгаряне на баласт сменят целия фар - цената е над 1000лв. и отказват гаранция (пише го в гаранционната книжка). Затова и доста хора слагат външен баласт за да не сменят целия фар
.
Не знам колега Rudy какъв е ксенона. Купих колата с ксенон но каква марка е незнам. Ще проверя какво пише в гаранцията !

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 21 Авг 2012 10:53
от Rudy
scorpion написа:Не знам колега Rudy какъв е ксенона. Купих колата с ксенон но каква марка е незнам. Ще проверя какво пише в гаранцията !
Имаш ли пръскалки на фаровете - покрити с капачета в бронята пред фара?

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 21 Авг 2012 12:04
от vins
Колеги, някой знае ли дали на Аурис 2010 могат да се активират дневните светлини с компютър, без да се монтира допълнителен модул?

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 21 Авг 2012 13:45
от scorpion
Rudy написа:
scorpion написа:Не знам колега Rudy какъв е ксенона. Купих колата с ксенон но каква марка е незнам. Ще проверя какво пише в гаранцията !
Имаш ли пръскалки на фаровете - покрити с капачета в бронята пред фара?
Да. точно както описваш и са вързани са с фаровете. Което ми подсказва да пробвам в комбинация с дневните,т.е след връзването на модула, защото при запалване на фаровете и първо натискане за измиване на предния прозорец, винаги включва (еднократно) и измиване на фаровете. После от бутона на таблото, ако искам отново само фаровете. Опцията влиза в нивото наоборудване - ксенон, измиване на фаровете.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 21 Авг 2012 13:50
от Vesko
vins написа:Колеги, някой знае ли дали на Аурис 2010 могат да се активират дневните светлини с компютър, без да се монтира допълнителен модул?
Ако могат да се включат късите светлини без колата да е на контакт, то без модул който управлява светлините през жиците няма да стане. Ако късите не се включват, то тогава те се управляват от компютър.

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 22 Авг 2012 21:27
от zi_zi_top
В Централната емисия на новините по БНТ имаше официално становище на КАТ за допълнително монтираните диодни светлини, с което ги обявиха за незаконни, ако не са преминали сертифициране за конструктивна промяна на автомобила. Очевидно ще трябва да се действа с фабричните фарове на автомобила. :censored:

Re: Дневни светлини

Публикувано на: 22 Авг 2012 21:37
от slowtraveler
Че това бе ясно..
Но преди DRL трябва да оправят нестандартните ксенони...
Което не виждам как ще стане..