Страница 8 от 160

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 21 Мар 2013 17:58
от SFINKS
Zizi , много пари за нов автомобил винаги си заслужават стига да ги имаш :thumbsup:
Виж дали има обективни прични да си купиш нов Аурис хибрид , пред вариата да си купиш абсолютно същият автомобил но с бензинов двигател и по-евтин с 10 000 BGN, за мен лично е пълна мистерия .
Може би в дългосрочен план влияе добре на нервната система да те заболи само веднъж като го купуваш хибрида и после да боли малко по-малко като ходиш до бензиностанцията tooth.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 21 Мар 2013 18:26
от zi_zi_top
Когато си заобиколен от хора тънещи в мизерия е неморално да показваш, че имаш много пари, дори и да ги имаш! :thumbsup: Да не говорим, че има и много хора, които имаха пари и взеха скъпи коли и апартаменти, а сега лизингодателите и банките ги продават на публична продан.
http://sales.bcpea.org/

Винаги съм бил привърженик на по-скромен живот и разумно потребление, а сега така наречената "криза" ще научи доста хора зорлем на този начин на живот.
Криза ли? Няма криза, от сега нататък ще е така, просто свиквайте! cool.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 21 Мар 2013 18:40
от acf_prius
SFINKS написа: 1. Защо го правят , защото ако карат нормално, извънземните им хибриди ще горят както всеки друг бензинов автомобил..
2. Егати дебелоочието ,вземи си прочети мненията в другата тема където сам си написал че ти прави впечатление че пречиш на трафика по Бул България....
3. Аз ти отговорих на всички въпроси.
4. Можеш ли и ти да ми отговориш защо си си купил Приус а не бензинова или дизелова Тойота ??
5. Мислиш че пазиш природата като харчиш евентуално с 2 литра по-малко бензин ??
6. кораба който е докарал хибридите от Япония е изхвърлил толкова гадости в атмосферата , че и 0/100 да харчат тия хибриди , изгорелите газове от двигателите на кораба стигат като за същият брой автомобили със стандартни ДВГ за целият им живот..
1. Хахаха, и коя е тази бензинка или дизел, която гори колкото Пруиса в града?! Щото не знам ти къде живееш и пътуваш, ама 90% от пътуването на нормалните хора се извършва В ГРАДА, а не по магистралите. Не съм разбирач, затова поразпитах колегите на работа колко е техният разход - няма никой, на когото да му гори под 8-9/100 и това са най-икономичните. Чух за 10, 12, 15... Докато аз съм ПОД 6/100, при положение, че хич не я жаля, почти не карам икономично - точно за да няма ревльовци, които да се оплакват, че тоя тръгва бавно, тоя спира бавно.
2. Дебелоочие my ass - писах не, че затормозявам трафика, а че всички тръгват с мръсна газ и аз съм им бавен, защото не отлепям от място с 80. Да не говорим, че това го написах на ВТОРИЯ ДЕН, след като купих колата, да си чувал случайно за разучаване на кола и възможностите й??! Вече й направих месец и още откривам разни неща. Както и да е, това вече не е така, потеглям си супер мощно на светофар, защото видях, че няма особена полза да си пиля нервите с разни нерваци и спринтьори. И не е по "България", а по "Евлоги"!!! Надявам се, че можеш да схванеш разликата между скоростта на движение по "Евлоги Георгиев" от "Мадрид" до НДК и скоростта, която се развива по "България" wacko.gif
3. Не, не си - така и не каза нищо за пушеците в задръстванията, където Приуса е с изключен двигател - явно не те бърка това
4. Отговорил съм на тоя въпрос сигурно 5 пъти до момента. Освен всичко друго, което съм писал до момента, Приуса ми харесва страшно много като кола, като комфорт, като някакви дребни джаджи и хитрини, които има. Сигурно ги имат и други Тойоти, по принцип съм фен на Тойота, така че възможностите на Приуса са само и единствено плюс за мен. Колкото до дизела - карал съм дизел на един приятел - наистина, признавам, много мощ. Но не ме кефи идеята на каране на дизел, може за теб да е глупаво, за мен не е ;) Аз дизел няма да си купя. Ако не бях успял да си взема Приуса, щях да си взема друга Тойота, но не дизелак.
5. Да, мисля и не, не са 2 литра, отново се връщаме на доводите "ЗА" Приуса, които можеш да намериш в предишните ми мнения
6. Твоята Тойота да не е произведена в България на "Цариградско шосе"? biggrin.gif Не съм казал, че системата е идеална, но от мен колкото зависи - правя. Това е разликата, капиш? happy.gif

zi_zi_top, отчасти си прав за новите коли и цените. Не съм много съгласен с твоята теза за беднотията, по-скоро на никого не му пука. "Еми пуши си - това е" - ето така изглежда обобщено общоприетото мнение в България. Дет се вика - and not a single fuck was given that day. Не знам това пушене по светофарите защо ви се стори толкова смешно и незначително - очаквах историята от Щатите да накара някого да се замисли. А, да не забравя за едно от предишните ти мнения, което беше за звука - мога да потвърдя мнението ти, моя Приус също доста ръмжи, ако натисна яко газта, но единствените безшумни коли са електромобилите smile.gif Колкото за това "за или против" автоматика - нямам никаква идея, не съм никакъв специалист. Автоматикът е удобство за мен, но преди това си карах кола "с ръчка" и не ми пречеше да си сменям скоростите ръчно, така че не мога да го изтъкна нито като предимство, нито като недостатък на Приуса.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 21 Мар 2013 19:36
от Hursa
Наистина странна е тази разлика в цените между хибрида от една страна и бензиновите и дизелите от друга при българския дилър. Може би за да могат да напишат „хибридна преференция” 2500 лв и евентуалния клиент да реши, че му правят голяма отстъпка и пак да купи хибрида относително скъпо. Целят и допълнително объркване с тези названия на нивата на оборудване, различаващи се от названията при бензиновите и дизеловите. А може би просто не желаят да продават хибриди. На немския сайт например нивата на оборудване си се наричат по един и същ начин за всички варианти на аурис. И там 2л дизела е с 200 евро по скъп от хибрида, а бензиновия автоматик е с 1400 евро по евтин от хибрида. Та мисля, че поне там който би търсил 2л дизел може да предпочете хибрида или търсещите аурис автоматик биха предпочели по добрите характеристики на хибрида при сравнително не голямата разлика в цените.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 00:15
от Not_active_user_1
slowtraveler,
имам усещането, че май повече те блазни plug-in, заради зареждането на батерията и удължения пробег в EV режим. В твоя случай с късите пробези ще бъде много добър вариант, но пък цената там е доста по-сериозна. Всеки сам си преценя според нуждите. Обичаш добро ускорение и го имаш с Приус. По светофарите в града ще си цар. В спортен режим системата реагира мигновено и те изстрелва. Ускорението до 60 км/ч е много прилично. wink.gif
Безстепенния автоматик е невероятно приятен за каране не само в града. При високи скорости автомобила също реагира много добре и се ускорява с много добро темпо. Изпреварването е удоволствие и не натоварва.
Относно скоростните отсечки, средни скорости и т.н. не мога да бъда експерт, защото избягвам излишния риск. Ако започнеш да засичаш времето от стъпването на магистралата до излизането от нея, да може да се постигнат разни такива 3-цифрени средни скорости, но по други пътища нещата опират малко до безразсъдство и излишен риск. Аз смятам средната скорост от минутата на тръгване до минутата на спиране. Няма как да минавам граници, населени места, места за плащане на магистралата, пиене на кафе, хапване и биологични нужди и скоростта да ми бъде много висока. Освен това съм забелязал, че когато карам на дълъг път екстремно, много повече се натоварвам и се нуждая по-често от спиране и употреба на тонизиращи напитки. Това губи време, натоварва допълнително, повишава риска и качва разхода на гориво. Минавал съм много пъти едни и същи маршрути с различен стил на шофиране и съм стигнал до извода, че скоростите с 10-тина км/ч над разрешеното са най-оптимални за мен. Разликата от т. А до т. Б са минути спрямо многото бързане и по-спокойното каране.
Парното на Приус не е електрическо, а конвенционално. Загрява си, както при всеки нормален бензинов автомобил, но не чак толкова бавно, както при дизелите.
Икономията на гориво при Приус се постига с повечко каране на такива. Няма как да седнеш от първия път и да постигнеш невероятни резултати. Има много изписано в нета и няма нужда да се повтаряме. Имаш ли го хибрида и имаш ли желание ли да бъдеш икономичен ще успееш да бъдеш такъв. Ако не положиш поне малко усилия ще попаднеш в групата на тези, които твърдят, че Приус не е икономичен. Икономичен е и още как, но много зависи и от задкорминото.
П.С. Не можах да те разбера дали си навит на Приус, двоумиш ли се или просто питаш тези неща от любопитство? Щом имаш възможност за тест драйф, сядай и карай! Направи го няколко пъти, ако трябва. Аз лично така процедирах, докато се убедя на 100%, че това е моята кола. Нито за момент след това не съм съжалил за избора си. Живот и здраве, като продам някой ден тази, следващата пак ще бъде хибрид. Кефа да карам такава кола за мен е голям и уникален. В други теми съм споменавал и пак ще го повторя, че за мен покупката на Приус не е била на първо място икономията от гориво, а съвсем други неща. Икономията е нещо като бонус, към това, което получаваш. smile.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 08:24
от Даниел Чобанов
Сигурно багажа ми е малко и немога да разбера!
В крайна сметка тези хибриди икономични ли са по магистралата или не?
Живея в малък град и почти некарам в града,за това отпада това изискване.
Трябвали хибрида да се обобщи като икономичен градски автомобил който не е ефикасен по магистралите?

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 09:06
от slowtraveler
prius 3 написа:.... Минавал съм много пъти едни и същи маршрути с различен стил на шофиране и съм стигнал до извода, че скоростите с 10-тина км/ч над разрешеното са най-оптимални за мен. Разликата от т. А до т. Б са минути спрямо многото бързане и по-спокойното каране. ...
Мисля, че по-горе бях споменал точно такива скорости - ненатоварващото каране и при мен е такова. При каране без помайване (без намаляване на скоростта и експедитивно, но безопасно изпреварване) се постигат тези средни скорости.

Относно Приус - твърдо не смятам да вземам такъв...
Причините са няколко:
1. това ще е стъпка назад от сегашния ми автомобил tongue.gif
2. настоящия ми автомобил започна да ми става неудобен защото е доста нисък за тукашните пътища и местата, където обичам да ходя. Окачването му е късо за наличните дупки по пътищата. Ще избирам СУВ.
3. Имам нужда от голям багажник (на маздата става донякъде - 520л, но на кашкая ми е малък и недостатъчен).
4. Като опиташ автомобил 4х4 усещаш предимствата му, и не искаш да се връщаш на чисто предно предаване.

Та ако е СУВ, то вариантите според мен са:
1. хибрида на лексъс - хареса ми. Е, 4х4 е малко фантастика ама нейсе.
2. дизелака на Инфинити (доста по-изпипан от Лексъса, с доста повече екстри, но пък с доста по-ниска мощност). Много приятен за каране. Малко по-евтин от лексъса
Като разход са идентични - разход около 10л/100км.
Та - както се казва - поживем увидим....
При всички случай хибрида е в полезрението ми.

П.С. § Даниел... Икономични са, но това не значи, че са икономически ефективни.. На магистралата (особено при високи скорости) голяма част от преимуществата им се губят. Няма универсално решение, и това е причината хората да си избират различни автомобили - кой хибрид, кой - дизел, кой бензин.... На някои все още са им най-икономически ефективни и ладичките (нищо лошо няма в това)...

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 09:21
от zi_zi_top
prius 3 написа:slowtraveler,
имам усещането, че май повече те блазни plug-in, заради зареждането на батерията и удължения пробег в EV режим. В твоя случай с късите пробези ще бъде много добър вариант, но пък цената там е доста по-сериозна. Всеки сам си преценя според нуждите. Обичаш добро ускорение и го имаш с Приус. По светофарите в града ще си цар. В спортен режим системата реагира мигновено и те изстрелва. Ускорението до 60 км/ч е много прилично. wink.gif...
...В други теми съм споменавал и пак ще го повторя, че за мен покупката на Приус не е била на първо място икономията от гориво, а съвсем други неща. Икономията е нещо като бонус, към това, което получаваш. smile.gif
Имам няколко въпроса:
1. Каква е цената на плъг-ин варианта и каква е разликата с дизеловия и бензиновия варианти?
2. Какви нужди могат да те накарат да направиш избор на хибрид вместо конвенционален автомобил?
3. За какъв пробег (приблизително) се "избива" разликата в цената след като казваш, че икономията е бонус, който не е много сигурен?
4. Каква е личната ти мотивация да си купиш Приус след като пишеш, че не е икономията на гориво?
5. Рентабилно ли е да се купи Приус "втора ръка" - какво е обезценяването и какви биха били разходите по ТО на 5-6 годишен автомобил в добро състояние?

Не се заяждам и предварително благодаря за отговорите?

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 10:36
от Владислав
Zi-Zi, нямам (за съжаление) хибрид, но ще ти кажа моето мнение:
1 - Дизелов и бензинов вариант, Prius няма, така че пряко сравнение не може да става.Еветуално при Yaris и Auris - може.
2 - Нуждите са най-различни.При моето каране, например 90% в града, 10% извън него един хибрид би ме устроил идеално, и би ми спестил прилични суми.Остава "единствено" цената за придобиване.Друга причина е, че например на мен чисто дизайнерски Prius най-много ми харесва от гамата на Toyota за Европа при леките автомобили.Освен това има доста глезотийки още при базово оборудване.Примерно чак при средното на Avensis се изравняват.Трета причина е че е най-безпроблемният от гамата на Toyota.Четвърта причина е че наистина е по-екологичен каквото и да ви разправят.Отново имаше спекулации за мръсното производство на батерията му, но ако човек малко по-задълбочено се поинтересува ще разбере че не е точно така...Има и още причини, ама не ми се пише толкова....
3 - Определено хибрида в БГ е по-скъп.В много теми е разглеждано за колко време се "избива" разликата в цените.Най-общо казано зависи най-вече от годишния пробег, и от цената на горивата.Правили сме изчисления преди, и след 3 до 6 години разликата е "избита".Говорим само за автомобили с конвенционално гориво.При алтернативните горива - може и въобще да не достигне до изравняване.
4 - За личната мотивация - виж т.2...
5 - Естествено тук много зависи на какво ще попаднеш, както и при всички други автомобили.И ако попаднеш на приличен екземпляр - поддръжката ще ти е по-евтина спрямо тази на стандартен автомобил.
Харесвам хибридите.Не казвам, че другите не стават.Просто всеки си има специфични нужди, затова има и различни концепции автомобили.Много ми е странно когато хората се нахвърлят срещу тях...В почти всички случаи дори не са и управлявали хибрид повече от 200-300 км...
Slow, Инфинитито го видях...малко ме е срам да го кажа ама ми се видя отвътре много дървено...отвън е красиво - като всички от марката.Явно всеки си има вкус...А RX 450h може и да харчи 7.5/100.Ако не е в ръцете на Vesko, разбира се! laugh.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 11:12
от Not_active_user_1
slowtraveler,
значи на луксозен СУВ смяташ да се мяташ. Не е зле, като идея. Бих предпочел Лексуса, ако ще е хибрид. Доказан, надежден и сигурен. На различните тестове дето съм гледал, винаги Лексуса е най-добре по разход на гориво.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 11:15
от slowtraveler
Владислав написа:....
Slow, Инфинитито го видях...малко ме е срам да го кажа ама ми се видя отвътре много дървено...отвън е красиво - като всички от марката.Явно всеки си има вкус...А RX 450h може и да харчи 7.5/100.Ако не е в ръцете на Vesko, разбира се! laugh.gif
Разбира се, че всеки си има вкус - на мен ми бе удобно вътре. При шофирането му също всичко ти е под ръка (за мен ергономиката като че ли е по-важна от естетичния дизайн). Докато Лексъса куцаше по някои вече общоприети удобства - например моментното включване на мигача с 3 мигания ( да не говорим за удобството на 360 градусовите камери и други високотехнологични удобства).
За Лексъса - като го взех показваше 10л/100км (казаха, че показанията са от извънградското - бе дошъл от София до Варна). Като го върнах (градско каране) - пак показваше толкова :whistle: Така, че съм скептик към обявения заводски разход 6.3л/100км...
Просто констатация - нямам нищо против този разход (мен би ме устроил, особено имайки предвид, че аналогична бензинка е с около 50% по-висок разход в града)...

@ prius - избора на хибриден СУВ не е голям - единици са производителите, затова и се двоумя дали въобще да е хибрид.

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 11:45
от Not_active_user_1
zi_zi_top написа: Имам няколко въпроса:
1. Каква е цената на плъг-ин варианта и каква е разликата с дизеловия и бензиновия варианти? - Цената е около 9 000 евро по-висока в Германия от нормалната версия. Дизелови и бензинови варианти на Приус няма.
2. Какви нужди могат да те накарат да направиш избор на хибрид вместо конвенционален автомобил? - Нуждата да караш изключително здрав, надежден, модерен, безшумен, удобен, иновативен, различен, хай-тек автомобил.
3. За какъв пробег (приблизително) се "избива" разликата в цената след като казваш, че икономията е бонус, който не е много сигурен? - Спрямо какво да е „избиеш“? Това не е да сложиш газова уредба и да смяташ на колко км. ще я избиеш. Дано никога не стигна до положение да правя подобни тънки сметки. Колата е купувам за кеф и да ми върши работа. Икономията, която е 100% сигурна (доказано многократно), е бонус за мен по простата причина, че не тя е определящото при покупката. Все едно отиваш в магазина, купуваш лопата, но като бонус ти дават и метла. Метлата не ти трябва толкова, но е получаваш така или иначе. Та така и при мен с икономията.
4. Каква е личната ти мотивация да си купиш Приус след като пишеш, че не е икономията на гориво? - Погледни т. 2!
5. Рентабилно ли е да се купи Приус "втора ръка" - какво е обезценяването и какви биха били разходите по ТО на 5-6 годишен автомобил в добро състояние? - Според мен ДА. Рентабилно е, защото получаваш модерен и много здрав автомобил с изключително евтина поддръжка. При продължителният тест на АБ за 100 000 км Приус има 2 изгорели круши. Една на задния номер и другата в купето, ако не се лъжа. Никакви други повреди по колата. В момента теста продължава до 200 000 км и не се сещам за друг автомобил на който да го правят и да има такива резултати. Немските инженери признават Приус, като един от най-здравите автомобили. Накладки се сменят на над 120 000 км. заради регенеративното спиране. Вчера спрях до един таксиджия, който беше с Приус +. Заприказвахме се. Показа ми колата си, багажника, който е доста голям, задните допълнителни 2 седалки на 3-тия ред и т.н. Много приличен ВАН. Разхода му по борд компютъра беше 4,5/100, което е перфекто според мен. Каза ми, че това му е 2-ри Приус. Има още един 2-рото поколение, който го кара негов работник шофьор също, като такси. Навъртели са му над 400 000 км и по колата единственото нещо, което е сменено (освен консумативи) е водна помпа на около 300 000 км. От 25 г. е работи тази работа и по-здрав автомобил от Приус той не е имал, което доказва твърденията на американските и канадски таксиметрови шофьори с по над 500 000 навъртени км. с тези коли без никакви проблеми. Бяха замерили и батериите на тези автомобили в какво състояние са и се оказва, че са само с няколко % по-слаби от чисто новите. Така, че специално за мен Приус на старо си е доста добра инвестиция. Може и газова уредба да му сложиш, ако искаш по-голяма икономия. В Германия има такива, има и на метан. Лично аз обаче не бих се занимавал с газификации.

Не се заяждам и предварително благодаря за отговорите?

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 11:57
от acf_prius
Колеги, нека обобщим темата, за да не се повтарят едни и същи въпроси. Търсите максимална икономичност? Слагайте метан. Няма хибрид, който да бие метана по икономично придвижване, залагам си главата. :thumbsup: Точка по въпроса. Оттам нататък колко харчи Приуса, какво му е окачването, как се произвеждат батериите - няма значение, просто не е вашата кола.

Колкото до това за колко време се избиват, ако си добавите плъгин версия и т.н. - никой не може да даде еднозначен отговор, който да е 100% достоверен, но всеки може да провери цената на такъв комплект (хич не е евтино), да си сметне разхода и да теглите чертата. И не бива да забравяме, че когато се правят подобрения по други коли, те не се избиват, нали? Тунинг, аудио системи, джанти, не знам си какво - с колко ще ви свали разхода и кога ще ви се избие? С николко и НИКОГА няма да се избие. wink.gif Аз лично, ако имам възможност, бих си добавил допълнителни батерии, за да карам само на ток. Но нямам такава възможност. Заводски плъгин пък посмъртно не мога да си позволя. В белите държави има сериозни финансови облекчения при покупка на "зелен" автомобил, което много помага да се минимализира разликата в цената, тук не е така.

Дано съм бил полезен с поредното дълго мнение. biggrin.gif

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 15:28
от SFINKS
Даниел Чобанов написа:Сигурно багажа ми е малко и немога да разбера!
В крайна сметка тези хибриди икономични ли са по магистралата или не?
Живея в малък град и почти некарам в града,за това отпада това изискване.
Трябвали хибрида да се обобщи като икономичен градски автомобил който не е ефикасен по магистралите?
На магистрала хибрида харчи като бензинов автомобил .
Ако искаш икономична кола за магистрала вземи си дизел .

Хибрида е икономичен ако караш само в яки задръствания .И то икономичен сравнен със бензинов автомобил.
По-модерните дизели със старт/стоп система постигат същите резултати като хибридите в задръстванията .

Re: Икономичен автомобил ли е Приус?

Публикувано на: 22 Мар 2013 15:32
от acf_prius
biggrin.gif Бахти глупостите, честно.