Страница 8 от 18
Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн
Публикувано на: 16 Ное 2015 22:03
от Legion
Благодаря за инфото.
2 болта и 2 гайки е като да кажа на някой да натисне 3 клика на компа, пак си е зорно
Не ми се рискува. Страх лозе пази. biggrin.gif
А може и сам да се пробвам, само да не стане

Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн
Публикувано на: 28 Ное 2015 11:15
от radeff
kalata2 написа:не съм ги гледал тези маркучета/имаш в предвид да не са напукани ли/.а иначе с програмата която имам /торк/ ми показва,че като я настъпя вакума стига до стойност 0.0 не знам дали е нормално.вече съм се отчаял направо и не зная към кого да се обърна /става въпрос за тази грешка ЕГР дето ми набива и надуването на масло в кУлера/.иначе грам пушек отзад няма
Здравей колега!
Реши ли проблема с егр-а? Аз съм на същото положение като теб първо го изчистих после всмукателните колектори проблема си остана. После купих нов изкара 150 км. и пак светна и го върнах незнам какво да правя вече. Предлагат ми за 400 лева да ми свалят компа и да го изолират от там и съответно да вдигнат мощноста с 15-20 коня. Не мога да се реша на тази процедура още. Приемам всякъкви мнения и съвети.
Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн
Публикувано на: 27 Дек 2015 08:40
от radeff
radeff написа:kalata2 написа:не съм ги гледал тези маркучета/имаш в предвид да не са напукани ли/.а иначе с програмата която имам /торк/ ми показва,че като я настъпя вакума стига до стойност 0.0 не знам дали е нормално.вече съм се отчаял направо и не зная към кого да се обърна /става въпрос за тази грешка ЕГР дето ми набива и надуването на масло в кУлера/.иначе грам пушек отзад няма
Здравей колега!
Реши ли проблема с егр-а? Аз съм на същото положение като теб първо го изчистих после всмукателните колектори проблема си остана. После купих нов изкара 150 км. и пак светна и го върнах незнам какво да правя вече. Предлагат ми за 400 лева да ми свалят компа и да го изолират от там и съответно да вдигнат мощноста с 15-20 коня. Не мога да се реша на тази процедура още. Приемам всякъкви мнения и съвети.
Мина месец от публикацията ми и няма отговор а проблема си остава и незнам какво да правя. Има ли някакъв начин да се свържа с колегата . Моите проблеми са едно към едно както той ги е описал.
Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн
Публикувано на: 27 Дек 2015 10:58
от jim_beam
колега при тоя мотор най-често се прецакват цветните клапани(2бр) на горивната помпа,симптомите са пак същите.няма ли откъде да вземеш нови и да ги пробваш?
запушен катализатор ми се струва малко вероятно.иначе пиши на колегата на лични.
Re: ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Сн
Публикувано на: 27 Дек 2015 14:36
от radeff
jim_beam написа:колега при тоя мотор най-често се прецакват цветните клапани(2бр) на горивната помпа,симптомите са пак същите.няма ли откъде да вземеш нови и да ги пробваш?
запушен катализатор ми се струва малко вероятно.иначе пиши на колегата на лични.
Нямам право на лични. Каква е цената на тези клапани? Няма ли начин да се почистят? При мен дава грешка p0400 само когато почна да я гоня иначе нищо няма проблем. Чистил съм егр и всмукателен колектор файда няма. Пробвах с друг егр пак същото святка само когато я гоня.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 22 Апр 2016 19:32
от infrasonic
Здравейте колеги, аз също мисля да изчистия прословутия "ЕГР" на моя Аурис тези дни. Колата е на 95к, но е карана доста градско и си мисля, че ще е доста зле клапана, а и разхода от 8-1-8.3/100 ми се вижда множко (2.0 D4D 126) Имам няколко питания:
1. Задължителна ли е смяната на гарнитурката, която се намира под ЕГР-а и реално само една гарнитурка ли има там?
2. Самият клапан ще бъде изваден и почистен, тръбата обаче, която остава на колата - не, за нея четка за зъби прахосмукачка ли е лечението?
3. Има ли нужда от чистене на дебитометър?
Мерси.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 26 Апр 2016 16:41
от drago.76
Що е то "EGR" клапан и за какво служи той ?
► Виж съдържание
Доста е изписано за това как да се "затапи" въпросната система, но никъде не се дискутира необходимостта и. Може би защото за да усетиш липсата и, трябва да имаш наблюдение за правилната и работа на нов автомобил, а повечето возила "нов внос" вече са с полу убита такава и нещата само се влошават. А може би и понеже не се знае как точно работи и се следват разни митове. И така порових се по малко специализирана литература (и не съвсем) и спретнах един превод-компилация за работа на въпросното чудо на бензинови и дизелови агрегати. Не претендирам за изчерпателност и пълна точност, така че ако има допълнения и коментари ще е добре за всички. Приятно четене.
Какво е EGR
Рециркулация на отработените газове (ЕGR - Exhaust Gas Recirculation) повишава ефективността на работа на двигателя, намалява разхода на гориво, намалява «твърдата» работа на дизеловия двигател и детонациите в бензиновия двигател. Система се използва отдавна. За съжаление малко народ знае как точно работи - рециркулацията при първа възможност се «неутрализира», влошавайки експлоатационните параметри на автомобила.
За какво е нужна рециркулацията?
Когато температурата в горивната камера става много висока, кислорода и азот в засмукания в цилиндрите въздух започват да взаимодействат един със друг и образуват азотен окис. В бензиновия двигател кислорода е нужен за изгаряне на горивото и в дадения случай почва да недостига т.к. азота го е «откраднал». В резултат, заради непълното изгаряне на горивото двигателя губи част от мощността си, изхвърляйки в излишък NО, СО и НС в атмосферата. За икономия на гориво не може да става и дума.
Какво прави клапана на EGR-а.
Клапана на ЕGR-а е основа на цялата система и позволява на част от изгорелите газове да се върнат обратно във смукателния колектор и да се смесят със свежия въздух постъпващ в цилиндрите. Кислорода повишава температурата на горене (като например в оборудването за кислородно-ацетиленово заваряване), и по този начин за сметка на вкарването на отработени газове (т.е. изкуствено намаляване на съдържанието на кислород в състава на горивната смес) се получава намаляване на температурата на горене. Това води до намаляване на количеството на кислород взаимодействащ с азота и по този начин и към намаляване на количеството на NО.
Рециркулацията има и други предимства. В бензиновите двигатели тя намалява загубите при засмукване като намалява разликата на наляганията в дроселната клапа. По-ниските температури на горене предотвратяват детонацията, което пък позволява да се използва по-ранен момент на запалване, което пък води до увеличаване на въртящия момент. При дизелите намалява «твърдата» работа на двигателя на празен ход т.к. намаленото съдържание на кислород намалява налягането в горивната камера.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 10 Май 2016 13:35
от deqn86
drago.76 написа: Що е то "EGR" клапан и за какво служи той ?

Това нещо трябва да е в началото на страницата като интро към проблема

Много полезно инфо и благодаря за него

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 06 Юни 2016 20:59
от nitsodar
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 06 Юни 2016 21:30
от memorex
здравей,
Поздравления.За всеки случай след 10–15К го провери пак и ако пак е в това състояние не се учудвай.Нормално е и затова е препоръчително по–често да се чисти.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 06 Юни 2016 21:40
от nitsodar
memorex, и аз си мислих за една "контрола" да проверя след известен пробег. 10 000-15 000 км за мен е годишен пробег. Ще го имам предвид. Благодаря за съвета!

ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 06 Юни 2016 22:30
от jim_beam
@nitsodar
Следи разхода на масло,че тая гняс на изгоряло такова прилича.Слагай 5W40 C3 като го сменяш.
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 06 Юни 2016 22:58
от memorex
jim_beam написа: @nitsodar
Следи разхода на масло,че тая гняс на изгоряло такова прилича.Слагай 5W40 C3 като го сменяш.
Мислех си да го кажа същото.Предполагам саждите на колегата са мазни,влажни и лепкави .И при мен е така.Следващата смяна ще бъде със 5/40 С3 .Някакви препоръки за бранда от опит?
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 06 Юни 2016 23:21
от jim_beam
Fuchs!
ВАЖНО:Почистване на EGR клапан на 2.0/2.2 D4D/D-CAT - Снимки
Публикувано на: 07 Юни 2016 08:54
от nitsodar
Колеги, благодаря много за съвета! Наистина на определени места имаше "по-влажна гняс". Замислих се от какво е. Сигурно е масло, но предишната смяна бе на ~9000 км (като от тях бях карал около 1000, тъй като предишния собственик ми показа стикер с последната смяна)Нямаше загуба на масло. Сега карам с MOTUL 5W40 и вече ~2500 км маслото е на резката на максимум. Възможно ли е все пак да гори, макар на щеката да не забелязвам това?
