Страница 8 от 23

Публикувано на: 29 Юни 2010 08:02
от slowtraveler
LEXUS написа:
slowtraveler написа:..Относно скоростните кутии - откакто карам японски автомобили научих, че трябва да се сменя масло в скоростната кутия. ....
За справка - на евтиния тъп опел маслото НЕ СЕ СМЕНЯ през живота на скоростната кутия.
Само му се проверява нивото. .......
Защо, не си прави изводи от 1 модел. На старата ми Корола никога не съм й сменял маслото на ск.кутия, а е на 23 години. Даже преди няколко години я закарах в един сервиз и им казах да проверят маслото на скоростите и казаха, че си има масло и да не го сменям. Баща ми на буса Хайейс дизел също никога не е сменял масло на скорости за близо 500 000км..
Не си правя извода от един модел.
Става въпрос за това какво е написано в книжките, а не на кой колко му издържа колата без да се сменя маслото...
Не знам какво е написано в книжките на другите модели, но в книжките на Авенсиса и на Яриса (предполагам, и на другите тойоти, защото книжките са много сходни), а и на Маздата си пише - смяна на масло на 75х.км... На Авенсиса смених маслото на 75х.км заедно с лагер скоростна кутия и диференциал...
А на Зафирата и на Астрата си пише черно на бяло, че няма нужда от смяна на маслото на ск.кутия....
Това имах предвид - явно има някаква разлика в идеологията...

Публикувано на: 29 Юни 2010 08:55
от mitkoa
Баце, а при теб такава титанична мисъл се лее, че направо......

сйхкГСКгсх....ТРАКТОР.........асйагхсигъГСгс......камион...дахдкхадкгхакдгб......машинист..дайхдагхдадгадх.....кутия..кйадсйдгагайдгйагд............не е кутия..................кйдайхдкагхдкадх.............
Язък ти за дългите постове, в които нищо не казваш и пълниш интернет пространството с безполензни никому байти.
Бъди здрав.

Публикувано на: 29 Юни 2010 09:50
от martod
Bass_Man написа: .
martod написа:Добре де, като толкова държите на правилата и толкова изтъквате как много бягат турбо бензинките(което си е истина), защо не сравните разходите на турбодизел и турбобензин ?..
Нали темата е за икономичност.. tongue.gif
Щото ако един турбобензин го надуеш на 2-3 бара вече отива на пъти по-голяма мощност .
Тука си прав, ама само за мощноста..А разхода на турбобензина нараства не в пъти, а до небето.. laugh.gif
Точно в момента имам възможност да сравнявам две коли от една и съща марка и модел, едната ТДИ другата бензин битурбо..
Бензинката е само 100кг. по тежка, заради кардана и задния диф... tongue.gif
Та резултата : дизела с 300 зора (и то само зимата) мога да го кача над 10/100 , с лекота го свалям на дълго до 5.5/100 ..
Бензинката- с 300 зора се сваля на 10/100, а с голяма лекота отива на 50/100 .. biggrin.gif Между петицата и нулата няма точка, да не помислиш че съм я пропуснал.. tongue.gif
И ако не вЕрваш, мога и тестдрайв да ти уредя, ама горивото е от теб.. biggrin.gif

А по темата на Николов22 , дето я е пуснал за да пише глупости, мога да му кажа само това :
Николов, виж си на дизела маркуча за обратната нафта, да не е откачен и да тече на земята... laugh.gif
Само тогава почват да горят 12/100 печките.. :thumbsup:

Публикувано на: 29 Юни 2010 12:45
от DanielzZz
Toyota Yaris D4D 90 коня,1.4
Градско ~ 6/100
Извънградско ~ 3,8/100
Не задължавам никой да вярва.

Публикувано на: 29 Юни 2010 14:36
от stepa
DanielzZz написа:Toyota Yaris D4D 90 коня,1.4
Градско ~ 6/100
Извънградско ~ 3,8/100
Не задължавам никой да вярва.
Защо да не се вярва аз имам Авенсис 1 D4D
Градско без да се зверя на пътя ~5,6л
Извънградско ~5-5,8л.

Публикувано на: 29 Юни 2010 15:46
от Bass_Man
martod написа:
Тука си прав, ама само за мощноста..А разхода на турбобензина нараства не в пъти, а до небето.. laugh.gif
В смисъл ? Искаш да кажеш , че дизелите колкото повече ги надуваш толкова по-малко харчат ли ?
martod написа:
Точно в момента имам възможност да сравнявам две коли от една и съща марка и модел, едната ТДИ другата бензин битурбо..
Бензинката е само 100кг. по тежка, заради кардана и задния диф... tongue.gif
Та резултата : дизела с 300 зора (и то само зимата) мога да го кача над 10/100 , с лекота го свалям на дълго до 5.5/100 ..
Бензинката- с 300 зора се сваля на 10/100, а с голяма лекота отива на 50/100 .. biggrin.gif Между петицата и нулата няма точка, да не помислиш че съм я пропуснал.. tongue.gif
И ако не вЕрваш, мога и тестдрайв да ти уредя, ама горивото е от теб.. biggrin.gif
Само да не ми кажеш , че са с еднаква мощност и , че бензина е надут на 2 бара ! Май пак сравняваме несравними неща .
martod написа: А по темата на Николов22 , дето я е пуснал за да пише глупости, мога да му кажа само това :
Николов, виж си на дизела маркуча за обратната нафта, да не е откачен и да тече на земята... laugh.gif
Само тогава почват да горят 12/100 печките.. :thumbsup:
Всъщност нафтата доста лсно си харчи 12/100 ! Просто повечето хора тук са с двигатели между 90 и 130 коня ,а те просто няма как да харчат 20 литра . Както и атмосферен бензин 1.8 130 коня няма как да харчи 20 на 100 . Та само си меляме някакви тъпотии тука .

Аве Миток ко да та прая , като си куха лейка и пишеш преди да провериш елементарни неща ? Може би трябва да ти ръкопляскам ?

Публикувано на: 29 Юни 2010 16:44
от SFINKS
:happy1: рядко безмислена тема .... кое харчело повече бензиновите или дизеловите автомобили worthy.gif bow.gif

Публикувано на: 29 Юни 2010 16:55
от martod
Bass_Man написа:В смисъл ? Искаш да кажеш , че дизелите колкото повече ги надуваш толкова по-малко харчат ли ?
Нееее.Искал съм и съм казал, че дизелите колкото и да ги ръчкаш, не можеш да постигнеш космически разходи ..
Само да не ми кажеш , че са с еднаква мощност и , че бензина е надут на 2 бара ! Май пак сравняваме несравними неща .
Никъде не съм казал такова нещо.. tongue.gif Даже по горе съм казал, че си прав единствено за мощноста..Наистина при бензинките е по голяма..Тази за която говоря е 280 к.с....Освен това съм потвърдил в темата, че турбобензинките бягат повече.. :thumbsup:
Всъщност нафтата доста лсно си харчи 12/100 ! Просто повечето хора тук са с двигатели между 90 и 130 коня ,а те просто няма как да харчат 20 литра . Както и атмосферен бензин 1.8 130 коня няма как да харчи 20 на 100 . Та само си меляме някакви тъпотии тука .
Но тук вече, пак не мога да се съглася ...Да има дизели дето харчат по 12/100 но са далеч по мощни от 130 коня..
Обаче като си меляме тъпотиите за разхода, ти защо демонтира турбото на този 1.8 бензин и го осакати до 130 коня ? laugh.gif За да харчи под 20 ли ?
Остави си му турбината, пък ми кажи тогава, че няма как да харчи 20/100 ... biggrin.gif Ама няма да ти повярвам, защото има как и 30-40/100 да даде, когато е турбиниран..

Нищо лично, но се дразня като правите неадекватни сравнения..
Когато стане дума за вървене м/у бензин и дизел, веднага ги турбинирате бензинките и почвате да разправяте как дизела бил само за кораби и трактори..
Когато стане дума за разход на гориво, веднага сваляте турбините и ги правите атмосферки...

biggrin.gif
Айде мир вам.. :thumbsup:

Публикувано на: 29 Юни 2010 17:15
от mitkoa
Bass_Man написа: Аве Миток ко да та прая , като си куха лейка и пишеш преди да провериш елементарни неща ? Може би трябва да ти ръкопляскам ?
Може би не трябва да обиждаш в 2 поредни поста, без това да е ни най-малко предизвикано от мен.Ама до там ти стига акъла явно и не можеш да спориш аргументирано без да обиждаш.И не няма да ровя в интернет за за някакъв факт без никакво значение, за някакъв тъп спор, в който ти си знаеш само трактор и камион и нищо друго, но иначе го раздаваш голям капацитет.Рових в началото, после видях че няма смисъл.Не държа и предпочитам да не ми отговаряш.

Публикувано на: 29 Юни 2010 17:24
от slowtraveler
martod написа:.....
Когато стане дума за разход на гориво, веднага сваляте турбините и ги правите атмосферки...
Някой може ли да ми обясни къде точно в турбината гори тоя бензин, заради което турбодвигателите горят повече, и дали като се махне турбината изведнъж стават икономични колите unsure.gif :whistle:
Въпроса ми е съвсем практичен - имах турбо-кола, а явно това турбо и е пречило да си покаже добрите показатели, та затова трябва да се махне :help:

Публикувано на: 29 Юни 2010 18:22
от Burning_Boy
eto ne6to za TDI (vijte opisanieto pod klipa :D

Публикувано на: 29 Юни 2010 18:36
от cargobg
slowtraveler написа: Някой може ли да ми обясни къде точно в турбината гори тоя бензин, заради което турбодвигателите горят повече, и дали като се махне турбината изведнъж стават икономични колите
Е това е фактора турбина, както в един друг форум имаше запитване дали кола със Шпер гори повече и отговора беше, че да защото ти се отпуска крачето.
slowtraveler все пак сте разбиращи, отговори си сам защо с турбо харчи повече, нещо за обемите и количеството кислород да се променя в цилиндрите?.
Естествено всеки е на ясно че, няма как да получиш по голяма мощност и разхода да си остане непроменен, тая мощност все пак идва от горивото.

Публикувано на: 29 Юни 2010 19:07
от diesel_power
[quote=
Някой може ли да ми обясни къде точно в турбината гори тоя бензин, заради което турбодвигателите горят повече, и дали като се махне турбината изведнъж стават икономични колите[/quote]

Публикувано на: 29 Юни 2010 19:14
от diesel_power
[quote=
Някой може ли да ми обясни къде точно в турбината гори тоя бензин, заради което турбодвигателите горят повече, и дали като се махне турбината изведнъж стават икономични колите[/quote]

Когато в двигатела влиза повече въздух трябва да влиза и повече гориво иначе бедната смес може да ди стопи буталата.Един тип беше пробвал да сложи турбо без да сложи по-големи дюзи и стопи буталата.То ако ставаше така щяхме да караме само на въздух.

Публикувано на: 29 Юни 2010 19:20
от cargobg
diesel_power написа: Един тип беше пробвал да сложи турбо без да сложи по-големи дюзи и стопи буталата.То ако ставаше така щяхме да караме само на въздух.
Плус по големите дюзи при липса на датчик за детонации, мисля че се и презастраховат като в таблиците на ЕКУ-то са завишени и стойностите леко.