Страница 8 от 11

Re: Двигателна спирачка

Публикувано на: 04 Май 2010 15:32
от SFINKS
SFINKS написа:
Dizzle написа:Вреди ли по някакъв начин на двигателя/ск. кутия и автомобила като цяло? Не говоря за от 5-та на 1-ва със 100 а за нормално използване
вреди естествено,че и разхода качва .
ся някой ще побърза да блесне че спирало притока на гориво към дюзите ама да си проучи нещата , щото fuеl cut off се задейства след поне 15-20 секунди след като пуснеш пидала на гъзта .
Друг е въпросът че спирането на скорост и неизключването от скорост е по-безопасният начин на каране .

това горе е ПЪРВИЯТ ми изобщо пост по темата , дали пък не е верен и не съвпада с текстовете в тези статии а biggrin.gif

Публикувано на: 04 Май 2010 15:33
от Владислав
Лошо куче,един прост експеримент:спираш на скорост,като удължаваш спирането до минималните критични обороти-тогава двигателя вече не е моторна спирачка,започва да тресе и той се опитва да продължи да работи и да ускори автомобила,т.е. до цилиндрите достига гориво.Според мен това значи,че през целия режим на принудителен празен ход до цилиндрите достига гориво,освен ако ECU-то не "разпознава" кога мотора е на ръба да изгасне и само тогава да му се дава гориво...Възможно е,но ми се вижда сложно,пък и ми се струва че шансът двигателя да гасне след всяко спиране на скорост е голям,ако системата е решена по този начин.Не претендирам да съм прав,но според мен по-сигурния начин е да се подава гориво в този режим.Slow е прав за едно-който го интересува-връзва се уреда и се измерват инжекторите...

Публикувано на: 04 Май 2010 15:38
от SFINKS
владислав не си прав и примера ти не струва , справка чети статиите по нагоре

Re: Двигателна спирачка

Публикувано на: 04 Май 2010 15:38
от lz2lps
SFINKS написа:това горе е ПЪРВИЯТ ми изобщо пост по темата , дали пък не е верен и не съвпада с текстовете в тези статии а biggrin.gif
If all these conditions are met, the ECM starts a ½ second ($443) delay timer ($94). During the delay, the ECM continues to check for the above conditions and if any of them are no longer met, the delay counter is put back to its starting number and there is no DFCO.

[$FD85] After the ½ second delay, another timer ($3D) is checked to see if it has been at least 10 seconds ($44A) since the last time DFCO was enabled. This is the minimum time between consecutive DFCOs. If this timer = 0, the DFCO enabled flag ($0B bit1) is set and the DFCO Stall Saver flag ($07 b4) is cleared. (DFCO Stall Saver is explained in a moment.)
И? 10 секунди е разликата между 2 последователни DFCO. Иначе като гледам е половин, след като провери необходимите условия..., и това в конкретния случай при някаква американска "барака" от 80те.

Публикувано на: 04 Май 2010 15:42
от b_d
Владислав написа:Лошо куче,един прост експеримент:спираш на скорост,като удължаваш спирането до минималните критични обороти-тогава двигателя вече не е моторна спирачка,започва да тресе и той се опитва да продължи да работи и да ускори автомобила,т.е. до цилиндрите достига гориво.Според мен това значи,че през целия режим на принудителен празен ход до цилиндрите достига гориво,освен ако ECU-то не "разпознава" кога мотора е на ръба да изгасне и само тогава да му се дава гориво...Възможно е,но ми се вижда сложно,пък и ми се струва че шансът двигателя да гасне след всяко спиране на скорост е голям,ако системата е решена по този начин.Не претендирам да съм прав,но според мен по-сигурния начин е да се подава гориво в този режим.Slow е прав за едно-който го интересува-връзва се уреда и се измерват инжекторите...
ППХ има само над определени обороти. Обикновено това са 1800, но зависи от двигателя. Обикновено на по-големите двигатели е по-ниско, а на по-малките по-високо.

Айде пак ще напиша трите основни условия:

1. TPS = closed - това е или гранична стойност (примерно 2%) или допълнителен кабел от датчика.

2. RPM > X като Х обикновено е 1800 оборота. Ако оборотите паднат под това ниво се възобновява подаването на гориво, като това понякога става по доста сложен алгоритъм.

3. Load < Y - това ни гарантира, че колата се движи. Не можа да имаме толкова малък товар, ако нещо не "бута" колата - гравитация, инерция и т.н.. Примерно кола с вакуумен сензор на празен ход има товар 0.3кпа, а като се спуска на моторна спирачка стига стойстости 0.15кпа.

Сега ясно ли е?

Публикувано на: 04 Май 2010 15:48
от lz2lps
Deceleration Fuel Cutoff (DFCO) секцията:
http://www.hptuners.com/help/index.html ... cutoff.htm

Публикувано на: 04 Май 2010 15:48
от Владислав
ОК-така може,не бях ти видял първия пост tongue.gif

Публикувано на: 04 Май 2010 15:54
от 1net
SFINKS написа:...обясни как уж няма подаване на гориво
Така, подаване на гориво, не че УЖ няма ами дефакто НЯМА. Приеми го като факт, мога да ти го демонстрирам, да го измериш, вобще да го провериш по няколко начина.... подаване на гориво няма, Инжекторите НЕ се комутират.
Ако опиташ (аз съм го пробвал много пъти) да прецакаш Тротъл датчика ще видиш че ЕЦУ-то няма да изгаси инжекторите защото си мисли че все още подаваш газ и тогава колата не намалява както трябва. Усеща се все едно не ще да спира на двигателна спирачка.
SFINKS написа:.... а оборотите съвсем контролирано от ECU то бавно и постепенно падат . Да бъдем точни , 5.5 секунди wink.gif
Не, оборотите не падат контролирано... просто си падат. Бъркаш в това, че приемаш че това е празен ход а то НЕ Е. Това е т.нар двигателна спирачка, оборотите на двигателя зависят от скоростта на колата и предавката, а падат защото няма сила от мотора и колата намалява заради загубите в помпането на въздух.
По какво познах ли? По заветните 5.5 секунди, по ТПС-а и по това което се случва преди въпросните 5.5сек. Любо е карал на 3-та или 4-та... или по-точно е спирал на 3-та или 4етвърта, блипнал е, не си е уцелил оборотите ( tongue.gif за Любо), вкарал е една надолу и е оставил колата да си спира.... Някъде около 1000 и нещо оборота, ЕЦУ-то е започнало пак да подава гориво за да не спре колата... Тогава някъде, наш Любо е натиснал съединителя и колата е продължила работа на празен ход.

Забелязах и че след поста на Владислав трябвало да се появи мълчание.... :whistle:
Владислав написа:НО подаването на гориво не се прекратява (иначе ще изгасне)-просто горивната смес е по-бедна,защото просто поддържа двигателя работещ
Е какво като изгасне, да не е огън че да трябва да го подреждаш наново и да му чистиш пепелта. При принудителен празен ход (което е грешно понятие понеже това не е празен ход а двигателна спирачка ) гориво не се подава и двигателя е реално изгасен. Не разбирам какво му се дзверите че е изгасен.... ми изгасен е, умрял, загасен, неработещ двигател.... няма нищо лошо в това, щото във всеки един момент ЕЦУ-то може да си му възобнови работата.... Двигателя се върти принудително от гумите през трансмисията, но в него няма горене, значи реално е изгаснал. Около 1000об обаче умното ЕЦУ решава че не иска моторът да спиура и почва пак да си му сипва.

Публикувано на: 04 Май 2010 15:56
от SFINKS
bad_dog написа:
SFINKS написа:аз това съм го чел , който не е да го прочете :thumbsup:
Не ти личи да си го прочел.

От което следва, че явно пълниш форума с празни приказки. От което следва, че сериозно се замислям дали да не ти отрежа достъпа.
ей затва модераторите не трябва да пишат във форумите , като не им хареса нещо и бан . Тва се едно да играете футбол ама другият отбор играчите да са само съдии с картони :fball: tongue.gif

ся по темата простият факт че толкова страници никой не спомена даже простият термин "fuel cut off" ( освен мен разбира се още в първият ми пост ) дали не показва че все пак имам идея за какво става въпрос laugh.gif

Публикувано на: 04 Май 2010 15:59
от lz2lps
1net написа: Любо е карал на 3-та или 4-та... или по-точно е спирал на 3-та или 4етвърта, блипнал е, не си е уцелил оборотите ( tongue.gif за Любо), вкарал е една надолу и е оставил колата да си спира.... Някъде около 1000 и нещо оборота, ЕЦУ-то е започнало пак да подава гориво за да не спре колата... Тогава някъде, наш Любо е натиснал съединителя и колата е продължила работа на празен ход.
Хаха, сега си спомних защо по дяволите съм пускал на толкова места графика на "празен ход" laugh.gif Какво да правиш, беше преди 3 години и съм забравил.... Точно така е, както 1Net го е описал.

Графиката НЕ Е на празен ход, само дето когато почнах да пиша това, в някои от предните мнения не се сетих защо wacko.gif

Блипа, който съм правил e или при heel & toe или аз обикновено си блипвам като свалям предавка, но не спирам... Това ме подведе, защото се чудих как ако не съм на празен ход, за толкова малко време ще ускоря от 3 до 5000 оборота.... а то къде бил ключът към палатката laugh.gif

.

Публикувано на: 04 Май 2010 16:01
от SFINKS
....

Публикувано на: 04 Май 2010 16:18
от b_d
SFINKS написа:
bad_dog написа:
SFINKS написа:аз това съм го чел , който не е да го прочете :thumbsup:
Не ти личи да си го прочел.

От което следва, че явно пълниш форума с празни приказки. От което следва, че сериозно се замислям дали да не ти отрежа достъпа.
ей затва модераторите не трябва да пишат във форумите , като не им хареса нещо и бан . Тва се едно да играете футбол ама другият отбор играчите да са само съдии с картони :fball: tongue.gif

ся по темата простият факт че толкова страници никой не спомена даже простият термин "fuel cut off" ( освен мен разбира се още в първият ми пост ) дали не показва че все пак имам идея за какво става въпрос laugh.gif
Виж сега - нямам нищо против да сме на различни мнения, всъщност ми е безразлично. Но дискусията трябва да се води с аргументи, примери и т.н. Ако няма такива остава само спам.

Публикувано на: 04 Май 2010 16:21
от SFINKS
Да , ама ако се спазва това нали знаеш че трябва да се изтрият към 98% от постовете във форума :thumbsup:

Публикувано на: 04 Май 2010 17:48
от sacho7803
според мен горивоподаването още с отнемането на газта когато колата е на скорост се прекратява абсолютно напълно.имах едно ауди и понеже все му презаписвахме чиповете//щото все ми се струваше че може да върви още и още biggrin.gif //и постоянно му закачахме ваг-кома и газ.та там си показва че при ненатисната газ и движение на скорост--горивоподаването е абсолютна и кръгла 0.

Публикувано на: 04 Май 2010 18:32
от Ael
Аз и преди с предно и сега със задно си спирам и съм си спирал винаги на двигателна спирачка.Изреждам си ги като пич от 5-та до 2-ра. А пък леле ако е хлъзгаво тогава за средния педал не си и помислям. И преди лошото куче да почне да ми обеснява как може да ми поднесе задното на лед при спиране на двигател, да кажа че не ръгам от 5-та директно на 2-ра ами говоря за плавно спиране през всички предавки. И да го питам той как спира зиме градско ? Не на писта ,щото за там съм съгласен че двигателя се държи в обороти а не се спира с него...