Страница 8 от 11
Публикувано на: 27 Фев 2010 23:01
от MX5
sacho7803 написа:каза че тойота като цяло имали слаби шпилки и лесно се късали.
Поредният "майстор" ...
Най-добре да се стои далеч от такива неграмотници с гайковерти ...
Публикувано на: 28 Фев 2010 14:16
от newmiro
sacho7803 написа:прецакват се резбите на самите гайки тъй като са от по-мека сплав.
точно така.
...и в последствие прецакват и резбата на шпилките при монтаж/демонтаж на колелата.

Публикувано на: 04 Мар 2010 19:13
от zzecov
Пич, аз миналата година много се интересувах, даже имам тема във форума по въпроса. Тогава много търсих, накрая си купих Борбет от немския ибей, излезоха ми 540 лв. с доставката и съм много доволен. Иначе след като ги платих пичовете ми написаха мейл да ме питат каква ми е точно колата, след което нямах никакви проблеми.
Виж сам:
http://www.toyotabg.eu/viewtopic.php?p ... 95b7e391bf
Публикувано на: 06 Мар 2010 20:22
от sacho7803
slowtraveler написа:Не знам ама тея приказки на 'майстори', че шпилките били слаби са чиста глупост....
Като не му стига акъла на майстора да ги затегне с точния въртящ момент, каквато и да е шпилката - ще се скъса...
Явно толкова му е бил майсторлъка, че да къса редовно шпилки...
Гайковерт - само за развиване...
нека оставим "майсторите-гумаджии"да си стягат колкото си искат и както си знаят.въпроса е там че шпилките се късат.аз досега съм карал коли само с болтове и съм стягал нормално но понякога съм експериминтирал и с крак върху ключа и проблем не е имало.извода е че при коли с шпилки тряя се внимава със затягането.--как майсторите гумаджии не са късали болт а все шпилки????????????????след като е толкова слаба тая шпилкова-система....интересно ми е що не слагат болтове----кво печелят с тия шпилки????

Публикувано на: 06 Мар 2010 20:46
от max-2
По принцип това което е на колата е от по яка и твърда стомана, за да не се разваля резбата на главината, а на болта и съответно резбата на шпилката, а на гайката. Шпилките се късат при отвиване, защото нямат покритие и ръждясват и запичат с гайката, а са много твърди и като не се усукват и не се замазва резбата-късат се. Единственото решение е да се намажат с графитна грес, по възможност само на резбата, конуса нека си запича, така е по-малко вероятно самоотвиване. Но дори и да попадне грес на конуса-няма проблем. Едно мазане кара поне 3-4 години, карината я имам от 5 години, беше намазана и аз съм мазал 1 път само. Успех.
Публикувано на: 06 Мар 2010 21:31
от slowtraveler
sacho7803 написа:...нека оставим "майсторите-гумаджии"да си стягат колкото си искат и както си знаят.въпроса е там че шпилките се късат.аз досега съм карал коли само с болтове и съм стягал нормално но понякога съм експериминтирал и с крак върху ключа и проблем не е имало.извода е че при коли с шпилки тряя се внимава със затягането.--как майсторите гумаджии не са късали болт а все шпилки????????????????след като е толкова слаба тая шпилкова-система....интересно ми е що не слагат болтове----кво печелят с тия шпилки????

Колега, няма разлика в това дали е шпилка или болт...
Оставиш ли майстора да 'затяга колкото иска' - всичко се къса...
Явно не си виждал затегнат болт/гайка, за да разправяш, че 'крак върху ключа' е сериозно изпитание.... Така не знам дали можеш да докараш затягане 180Nm, което не е толкова голям въртящ момент (например за джиповете това е почти нормално затягане - около 140-150Nm е по каталог).
Гайковерт може да ти надмине 1000Nm (големите са и над 2500Nm)...
При такова пренатягане 'в пъти' не ще се скъса шпилка/болт, ами ще стане на салата...
Последния път когато ми пренатегнаха гайките (не проконтролирах едното колело дали ги отпуснаха на ръка след като първоначално ги затегнаха с гайковерт), гайковерта бе безсилен да развие гайката (пневматичен гайковерт - сигурно над 600Nm).
Само яките удари с 2кг чук по гайката, редуващо се с удряне с гайковерта за около 4-5 минути успя да развие гайката.
Това с ключ не може да се развие ако ще рамото да е 2 метра...
Публикувано на: 06 Мар 2010 22:43
от Scott
slowtraveler написа:...сигурно над 600Nm...Това с ключ не може да се развие ако ще рамото да е 2 метра...
Слоу, при 2м рамо и 30кг фъстък да скочи на ключа ще се развие...
Публикувано на: 07 Мар 2010 10:22
от slowtraveler
Scott написа:slowtraveler написа:...сигурно над 600Nm...Това с ключ не може да се развие ако ще рамото да е 2 метра...
Слоу, при 2м рамо и 30кг фъстък да скочи на ключа ще се развие...
Scott, 30кг фъстък щеше да го развие ако бе завит 600Nm, но при такова усилие гайката не се и замисли да се развива. Вдигаха налягането на компресора, volumeto на гайковерта - на MAX, и въпреки това трябваше да играе чука...
Иначе нормалното затягане от ~100Nm е усилие 10кг на 1м, или 30кг на 33см, което съвсем не е толкова голямо...
Иначе за усилията - веднъж съм кривил 1/2' върток с тръба 2м, а от другата страна за противовес тръбата бе - 1м... Въртока (марков беше) се усука от усилията на един як мъжага и един не толкова як(аз) на една централна гайка на голф, а гайката не помръдна... Нямах оксижен наблизо за да я нагрея, и накрая смених маншона (заради което исках да развия гайката) като разкачих вътрешно каре и прекарах маншона през цялата полуоска докато си дойде на мястото biggrin.gif
Публикувано на: 29 Мар 2010 23:26
от sacho7803
вече съм с новите джанти biggrin.gif въпреки че са 6.5 инча а оригиналните са 5.5 колата не вози по-твърдо както си мислех че ще е.без да преувиличавам в завои е доста по-стабилна....незнам що.....предполагам че е от офсета който е 35 а при стоковите беше 45.като взех летите джанти ги притеглих--7.6 кила и вчера не се стърпях и отидох на гумаджия да ми свали зимна гума от стоковата желязна джанта че да я изтегля

и тя се оказа точно 7.0кг.с 600 грама по-лека от лятата biggrin.gif както и да е.сега тряяя си намеря ключ 19 щото стоковия е 21 а джантурите дойдоха с други гайки.в кауфланд и мусю бриколаж има някви по 5 лева---дали ще вършат работа??
Публикувано на: 30 Мар 2010 00:32
от Me4oKyX
За стабилността на колата ти не спомага само ЕТ-то, а и това, че джантата е по-широка - един инч по-широк, което държи и гумата по-изпъната, за по-широка контактна площ biggrin.gif Аз сложих джанта 7J ЕТ35 и колата направо заспа, но пък лошото е, че под 195 гума не може да се сложи. Т.е. има вариант, но за ефекта и как, питай Трошко и другите колеги, които са правели over-stretch на гумите. Още по-добро сцепление май, но пък яде по-бързо гумата.... нещо такова накратко...

Честито за джантата и дупка да не целиш biggrin.gif
Публикувано на: 30 Мар 2010 10:26
от dil
Едно питане.. харесал съм си едни лети джанти, но са 6J a гумите ми са 175/65.
Притеснявам се че дали джантата няма да е много широка за тези гуми ?
А гумите са на един сезон и нямам намерeние да ги сменям за този

Та на 6J допустимо ли е да се слага гуми на 175 ?
Edit: Страхотно! Много ти благодаря
sacho7803 
Публикувано на: 30 Мар 2010 11:48
от sacho7803
Публикувано на: 19 Апр 2010 15:53
от spiritch
Здравейте, тази седмица си купих 4 джанти HRS. И понеже шарката им не е симетрична, някой дали може да ми каже дали левите и десните джанти трябва да са различни. Моите и четирите са еднакви, ама възникна в мен едно съмнение, така че ако някой знае повече, нека сподели.
Публикувано на: 19 Апр 2010 17:44
от SFINKS
Публикувано на: 19 Апр 2010 17:47
от sacho7803
spiritch написа:Здравейте, тази седмица си купих 4 джанти HRS. И понеже шарката им не е симетрична, някой дали може да ми каже дали левите и десните джанти трябва да са различни. Моите и четирите са еднакви, ама възникна в мен едно съмнение, така че ако някой знае повече, нека сподели.
точно така.и четирите трябва да са еднакви.на колата винаги от едната страна стоят обратно на другата.