Страница 70 от 320
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 15:04
от nicktodorov
Mcl написа: ↑10 Фев 2021 14:59
Ами то това е хибрида потегляш на бензин и поддържаш след това постоянна скорост на ток.
Не знам твоя хибрид какъв е, но моя се държи точно обратното - при потегляне първите няколко секунди до достихане на 15-20км/ч е на ток и после пали. После го гаси само ако аз отпусна газта до почти пълно отпусакане.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 16:31
от Hursa
► Виж съдържание
Mcl написа: ↑10 Фев 2021 14:41
Нещо не разбирам за какво купувате хибрид, за да е по икономичен и съответно по малко замърсяване на околната среда. Поне така аз го разбирам, а ако искате да се състезавате по улиците, си има достатъчно спортни коли. Купете си такива, дори и електрически защо сте си купили тези скопени хибриди на Тойота.
За каква екология пишете? Погледнете приус и корола със 122 кс – емисии 102-113 г въглероден двуокис на километър (и това по оптимистичните данни от ценовата листа) – а нормата е под 100. Дори този сравнително маломощен хибрид на тойота не покрива нормата (за разлика от значително по-мощен двулитров дизел, например). Ако в действителност целяха с този маломощен хибрид екологичност (а не да го продадат за 45 55 хиляди без почти нищо да изменят по старата си хибридна система, т. е. без да влагат средства в нови разработки) – може би щеше да е значително по-екологичен, ако вместо 98 кс 1,8 двигател, бяха вградили 1,2 1,3 двигател (трицилиндровия им, например) при мощност 65 – 75 кс. А допълнителната мощност до 122 кс се получаваше от батерия със съответния ел двигател. Тази ел мощност от около 50 – 60 кс ще е достатъчна да потегля и ускорява от място наравно със значително по-мощни не хибридни автомобили, а не да е „тапа”, която да заобикалят докато се опитвате да потеглите с минимален разход или на „ток” – днешния трафик е забързан, автомобилите са мощни. Тогава ще е адекватна и рекламата на тойота за хибридната корола – че се движи половината разстояние в града на ток (вероятно се има предвид – около километър на ток, около километър двг движи автомобила и зарежда батерията). Но как с 24 кс сравнително тежък съвременен автомобил да се движи в днешния забързан градски трафик. При по-значителната ел мощност – това, няма да е проблем. А маломощния оптимизиран ДВГ също ще е значително по-икономичен (според мен) – защото режимът му, когато работи задвижвайки автомобила и зареждайки – ще съответства на най-икономичния му режим (обикновено е в диапазона около 50 60% от максималната му мощност). Така действително ще се съкрати времето на работа на бензиновия двигател, ще се съкрати най-неикономичния му режим – при много ниско натоварване, както голямо число от преходите в натоварването му (което също е свързано с завишен разход). Така ще се избегне постоянното стартиране на ДВГ.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 16:48
от ToyotaPassion
Hursa, не знам кое е толкова трудно да се разбере - батерия, която се зарежда единствено и само по време на движение (без контакт), няма как да има кой знае колко голям капацитет. Съответно, ако това неголямо количество насъбрана енергия в хибридната батерия, се отдаде бързо на автомобила, то след това няма да имаме ефективност в останалата част на пътуването...
За мен основното объркване тук е, че се смесват и сравняват plug-in хибриди със сравнително голям капацитет на батерията и 'самозареждащи' се такива...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 16:56
от Hursa
А как ви е трудно да разберете, че става въпрос за батерия, която вече използват (е малко по-голяма) - в рав 4х4 (не плъгин хибрида). При него - как се зарежда? (Не е и много по-масивна, макар вградена в СУВ.) Поради това и за останалото грешите (според мен).
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 17:08
от ToyotaPassion
Не разбирам - какъв е капацитета на батерията в RAV4 hybrid (не plug-in)? Според мен е 1.6KWh, при мен по спомен е 1.8 kWh. Много ли е?
Lexus-a ми има в плюс 50кс от хибридната система, но като поведение спрямо включване изключване на хибридната система, се държи по подобен на описания по-горе начин и на текущите короли..
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 17:13
от slowtraveler
Да сложим 'картите на масата':
За движение на електрическа тяга 'както с ДВГ' има нужда от:
1. голям ел-двигател, който да дублира мощността на ДВГ
2. голям генератор, който да може да захрани този ел-двигател ако батерията се изтощи
3. голяма батерия, която да може да покрие поне някакъв електрически пробег...
Всичко, което 'голямо' е скъпо, и в повечето случаи - ненужно.
Тойота просто са тръгнали на компромис - няма нужда да мъкнеш скъпа и голяма батерия, осигуряваща сериозен електрически пробег (например 50-60кВч).
Няма нужда да монтираш скъпи и тежки големи мотор-генератори.
И получаваш задвижващата система на Тойота - да, не може да се движи продължително на ток, но успешно рекуперира енергия, която иначе би се загубила, а в същият момент позволява достатъчно комфортно пътуване...
Не виждам нищо лошо в това решение... Напротив - за мен то е значително по-правилното...
Другата разумна за мен алтернатива е електрически автомобил с range extender (да, там сигурно ще има пак мрънкане, защо на ДВГ може само да се 'примъкнеш' до зарядна станция, пък нямаш пълната динамика

)...
А плъгин-хибридите ми се струват излишно претрупани и оскъпени, без да носят някаква сериозна ефективност..
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 17:15
от Hursa
ToyotaPassion написа: ↑10 Фев 2021 17:08
Според мен е 1.6KWh, при мен по спомен е 1.8 kWh. Много ли е?
Е много ли е? Колко е на двулитровата корола. Та това имах предвид - батерията не е значително по-голяма и енергоемка, но осигурява значително по-голяма мощност. Но нека и да е 2, дори 3 пъти по-голяма - това пак не е батерия съответстваща на батерията на плъгин хибрид.
slowtraveler написа: ↑10 Фев 2021 17:13
1. голям ел-двигател, който да дублира мощността на ДВГ
2. голям генератор, който да може да захрани този ел-двигател ако батерията се изтощи
3. голяма батерия, която да може да покрие поне някакъв електрически пробег...
Всичко, което 'голямо' е скъпо, и в повечето случаи - ненужно.
Тойота просто са тръгнали на компромис - няма нужда да мъкнеш скъпа и голяма батерия, осигуряваща сериозен електрически пробег (например 50-60кВч).
Ел двигателя, както и генератора - така или иначе ги има и те са със съответната мощност - ел двигателя на 122 кс корола/приус е 72 кс (а по-мощния ел двигател дори не е много по-скъп). По-голяма батерия - да, но не 50 60 кВтч, а под 5.
Твърде много компромиси правят за да имат "голяма възвращаемост" на това което са вложили, но са го вложили отдавна.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 17:36
от slowtraveler
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 17:15
Ел двигателя, както и генератора - така или иначе ги има и те са със съответната мощност - ел двигателя на 122 кс корола/приус е 72 кс (а по-мощния ел двигател дори не е много по-скъп). По-голяма батерия - да, но не 50 60 кВтч, а под 5.
С под 5кВч ще изминеш до 10км на ток... И ще имаш изтощена батерия... A и бързото разреждане и честото зареждане съвсем не спомагат за дълговечността на батерията...
72к.с. е почти двойно по-ниска мощност от 136к.с. Двойно по-мощният двигател няма да е двойно по-скъп, но безспорно ще е по-скъп и тежък, а и ще изисква съответен контролер и батерия..
Твърде много 'малки подобрения' с нужда от сериозни конструктивни изменения, и то със съвсем не толкова забележим ефект...
Фактите са, че 'компромисите на Тойота' се оказаха устойчиви на проверката на времето...
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 17:42
от Hursa
Защо да изминава 10 километра на ток, пак може да си минава под 2 километра, но когато е необходима мощност да я дава. И поради това няма да е по-натоварена, а по-разтоварена - много по-малка част от пълния и заряд ще се ползва активно.
И не се говори за мощност от 136 кс на "ток", а за около 50 60 - достатъчно за относително компактната корола за да се движи добре в градския трафик.
slowtraveler написа: ↑10 Фев 2021 17:13
А плъгин-хибридите ми се струват излишно претрупани и оскъпени, без да носят някаква сериозна ефективност..
Претрупани - с какво? Оскъпени - 52000 за сеат плъгин хибрид с мощност 204 кс, срещу над 57000 за хибридна корола с мощност 180 кс не ми се вижда като голямо оскъпяване. Явно не е и "претрупан", не и с излишно тегло, като гледам ускорението, което показва.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 17:47
от Krachunov
nicktodorov написа: ↑10 Фев 2021 15:01
но ако по някаква причина се наложи моментно по-рязко ускорение, колата пак ще запали и после ще "забрави" бързо да го изгаси.
не знам защо да забравя. Ако двигателя е загрял, не си пуснал парното на 40 градуса.. двигателя спира почти веднага, поне при мен.
Не знам защо се говори за мотане по светофари и прочее, с това че не може да се ускориш ударно само на ток. Като изключим големите булеварди, при мен горе долу следва - ток>бензин>ток
Ако реша да се мотам и да тръгвам като охлюв, ще ускоря само на ток.. но това не значи че ще ми е по ефективно.
Бензина пали, за да издърпа достатъчно
И после минава пак на ток... говоря ако е загряла колата, и пътя е относително равен. По над балканския път съм карал САМО на ток оклоло 4-5 км...Разбира се е по - скоро изключение. Беше равен път, нямаше трафик и тн...
Ако толкова не се кефите на "слабите" (аз не мога да дам адекватна оценка колко е слаб или не електромотора, не мога да направя съпоставка), защо сте купили такъв хибрид? А не направо електричка... Разбира се ще си вързан на един "синджир" и ще имаш кола само в този рейндж.
Плъгина е, може би една идея по близо до електричката, до един момент, после ти е хибрид, като нормалния.. Само че като гледах цените са едно 10-20 хилки от горе..
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 18:11
от slowtraveler
Hursa написа: ↑10 Фев 2021 17:42
Защо да изминава 10 километра на ток, пак може да си минава под 2 километра, но когато е необходима мощност да я дава. И поради това няма да е по-натоварена, а по-разтоварена - много по-малка част от пълния и заряд ще се ползва активно.
И не се говори за мощност от 136 кс на "ток", а за около 50 60 - достатъчно за относително компактната корола за да се движи добре в градския трафик.
Чакай сега - нали точно това предлага Тойота....
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 18:14
от Hursa
Не, сега предлага допълнителна ел мощност от около 20 кс. Предлага тези около 20 кс за да се движи автомобила половината от изминатото разстояние в града. (На королите и приусите

) И това наричат "пълен хибрид". А има така наречени "леки" ли, "меки" ли с 48 волтови батерии, които предлагат същата тази ел мощност, но не претендират да се "титулуват" като хибриди.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 18:34
от ToyotaPassion
Hursa, преди да се спориш по темата, вземи малко се повози в различните хибриди и спри да теоретизираш... Не случайно преди малко попитах и какво от това, че Lexus-a ми е с +50кс от хибридната система - независимо от доста по-високата мощност(249+50кс), поведението си е подобно на омразните ти короли и приуси.... Слоу много правилно написа горе, че е нужно не само едно условие, за да се получи това, за което говориш и ти се иска...
За мен е идиотско да се слага ей така голяма и скъпа батерия на 'самозареждащ' се хибрид, при условие, че почти никога няма да имаме възможност да я 'напълним'...
Пак повтарям, очевидно тук се говори за plug-in със сравнително голям капацитет на батерията, който ще позволи автомобила да се движи подобно (като скорост и продължителност) на автомобил с ДВГ... След като други марки го предлагат на същата,а и на по-ниска цена, то не виждам защо не се насочиш към тях?
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 18:39
от Hursa
И защо да не може да се напълни? Та дори плъгин хибрида си пълни сам батерията. За вас може да е идиотско, но явно за автопроизводителите не е
► Виж съдържание
Жалко, че отказахме питащия от участие. Надявам се да нямам принос.
Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн
Публикувано на: 10 Фев 2021 19:09
от ToyotaPassion
Кои са тези производители? За кои точно автомобили говорим (марка, модел)?
Относно генерацията по време на движение на голяма батерия - като цяло упражнение, което в повечето случаи не подобрява ефективността и ефекта е спорен... Безспорно е обаче зареждането от контакта, тогава безспорно има смисъл от голям капацитет и мощна ел. система като цяло:
https://www.greencarreports.com/news/11 ... -boost-mpg