Страница 69 от 129

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Яну 2020 12:16
от slowtraveler
mfandakov написа: 10 Яну 2020 09:28 И софтуера не е перфектен/ меко казано/ и хидротрансформаторът който помага за плавното превключване както знаеш липсва.
За софтуера - там е основният проблем. Хидротрансформаторът при новите се заключва малко след тръгване (за минимизиране на загубите) и не помага за плавно превключване - представлява 'твърда връзка'.
За плавното превключване се грижи адаптацията на стойностите за времена на зацепване на фрикционите - както при ММТ - темпото на отпускане на съединителя...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Яну 2020 16:46
от mfandakov
Виж твоите градски на какво мнение са на 0.50 от видеото.

П,п Аз като стар БМВ-джия- /в буквален и преносен смисъл tooth.gif /не се уча от видео уроци разбира се.Доста удари с торкове съм понесъл в живота. tooth.gif tooth.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Яну 2020 18:24
от slowtraveler
mfandakov написа: 10 Яну 2020 16:46 Виж твоите градски на какво мнение
Всеки си е на мнението - хидротрансформатора имаше съединител, който го заключва (понякога - малко по-рязко и осезаемо) след като тръгне автомобила и го държи заключен, за да няма загуби от 'приплъзване'... Това ясно се виждаше и през ОБД четец (дори и косвено - с еднаквите обороти на ДВГ и на входящият вал). Единственият случай да го отключи бе при много ниска скорост, или при ръчен режим, когато оборотите са много ниски, но ти не превключваш на по-долна предавка - тогава първо го отключва и се опитва да компенсира с приплъзване, и ако продължи да спада скоростта - преминава сам на по-долна предавка...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Яну 2020 18:30
от mfandakov
Това торка е "сериозна" работа tooth.gif
Прецака се един и решихме в махалата да го ремонтираме. :D и всички казахме...
-Тези в Наса правят совалки ние да не сме по тъпи и да не можем един торк да опраим. tooth.gif
Купихме врат и бира запалихме скарата и решихме че добре започваме. :)
Доста пържоли и каси бира отидоха,добре че мина един с едно магаре да ни каже.
-Момчета тва не знам какво е ама с теслата трудно ше го оправите. tooth.gif tooth.gif
Е не успяхме,поне видяхме какво има вътре и колко струва ново през далечната 94г. tooth.gif tooth.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Яну 2020 20:59
от Petar555
На мен ръчното каране на ММТ ми е кеф на планинско, защото включва бързо и можеш да балансираш натиска между предни и задни гуми на сняг. Спиране с левият крак. Ако искаш можеш да влизаш с вратите в завой.😀

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Яну 2020 21:15
от slowtraveler
mfandakov написа: 10 Яну 2020 18:30 Това торка е "сериозна" работа
Не по-сериозна от всичко останало по автомобила, стига да имаш правилните знания и инструмент... Скоро виждал ли си някой да кове нитове на съединител или накладки? На времето бяхме специалисти :)
За някои това им изглежда 'правене на совалка', а на времето си бе обичайна практика да си ги наковеш вкъщи на двора (тогава живеехме в къща, за която още съжалявам - загубена за един месец заради 'комунистическо решение')...

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Яну 2020 21:28
от Shishkovi
Колеги, тази вечер се прибирам от гости на Бг приятели и нарочно минах през доста стръмно изкачване, около 700-800 м дълго. Бях включил бутона ES за проба и още на равното забелязах, че предавките се сменят на по- високи обороти. Останах доста по-доволен при изкачването, отколкото при обичайния Е-режим! Лека и приятна вечер на всички !

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 10 Яну 2020 22:07
от Petar555
Едно време от "нямане" и грайфери на гумите с индукционен поялник оправяхме за да минем на преглед.😀

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Яну 2020 00:11
от mfandakov
slowtraveler написа: 10 Яну 2020 21:15 Скоро виждал ли си някой да кове нитове на съединител или накладки? На времето бяхме специалисти
Тука имам едни камиони имам и феродо и нитове.....ще се пробвам.
Shishkovi написа: 10 Яну 2020 21:28 Бях включил бутона ES за проба и още на равното забелязах, че предавките се сменят на по- високи обороти.
Ами за това е това бе човек. tooth.gif
Petar555 написа: 10 Яну 2020 22:07
Едно време от "нямане" и грайфери на гумите с индукционен поялник оправяхме за да минем на преглед.
Това е интересно,не съм го правил. :thumbsup: Пък и май е опасно.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Яну 2020 08:37
от slowtraveler
Офтопик
► Виж съдържание

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Яну 2020 09:51
от Shishkovi
Колега Петър, Благодаря за потвърждението за режима ЕС ! В книжката бях прочел , че е евентуално спортен режим, но като ресторант веднъж не усетих да е по- бърза колата! За планинско каране задължително ще го използвам! При маздата винаги ползвах режима за катерене и беше много полезен- при завоите запазваше същата предавка и имаш висок въртящ момент да изезнеш от тях мъжката! Хубав ден на всички !

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Яну 2020 14:09
от scorpion1972
Здравейте и за много години! Да се представя- жена (от Ямбол), т.е освен да си налея течност за чистачките друго не мога. Колата е Тойота Ярис 2007г дизел ММТ на 110 000км. Съединителя е сменен преди около 20 000 км (но можеше да си изкара още)от Тойота Сливен. Началото на декември не включи на първа веднага, а след звуковия сигнал. Това го прави често от години, но само на задна. Посетих сервиза, направиха ми инициализация и автодиагностика. Лампи не са светвали, освен жълтия ключ, но казаха, че не е занулена след смяна на масло. Според диагностиката актуатора на съединителя е за смяна. Офертата им е 2500 лв с една година гаранция и 1500 лв без гаранция. От изчетеното тук оставам с впечатлението, че може да му се вдъхне още живот. Та въпросът ми е къде и как може да стане това и ориентировъчно колко би струвало.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Яну 2020 15:28
от Shishkovi
Здравейте, колежке! Добре дошла във форума! Много скоро компетентни колеги ще ви дадат правилни съвети ! От написаното от вас, си правя заключение, че добре разбирате нещата относно колите и поддръжката им! Практическите умения не е длъжен всеки да ги има, а по важно е да усещаш нередностите и навреме да потърсиш сервизна подкрепа(може и пред блока от комшии). Успех !
На моя приятелка, която вече 3 години е шофьор, и казвам гумите тресат и трябва да се балансират ! Тя с лека ръка ми отговаря " амии не знам, не го разбирам това нещо" !!! bash.gif

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Яну 2020 18:17
от ppeneva
Аз при изкачване в планината използвам спортния режим и е супер, надолу на ръчен.
Някой пробвал ли е да смени в движение от автоматичен на ръчен режим и обратно?
Аз сега спирам като го правя, но ми се ще да избегна спирането, ако е възможно.

MMT трансмисия/скоростна кутия и всичко за нея

Публикувано на: 11 Яну 2020 18:23
от slowtraveler
Какво пише в инструкцията? Чисто технически - не би трябвало да има никакъв проблем да се преминава по всяко време от АУТО в ръчен режим при АСК..