Страница 69 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 11:28
от Hursa
Темата не е за обсъждане на неоспоримите предимства на конкурентите smile.gif
Може би трябва да се мине към по-подходяща тема.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 11:33
от centil
biro написа: 10 Фев 2021 11:17Говорим за проценти на ток, а не за количество енергия.
Аз говоря, че не трябва да се сравнява хибрид с плъг-ин хибрид.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 11:38
от Hursa
Защо да не трябва - плъгин хибрида може да е хибрид. Но хибрида не е плъгин. Така, че обратното сравнение е неуместно.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 11:40
от biro
В такъв случай плъгин хибридите са безпорен лидер в твоя пример:
centil написа: 10 Фев 2021 08:52 И какво излиза - от 180км, само 28% се изминават на ток. Няма никакъв смисъл от този начин на употреба.
След като не могат да се сравняват с хибрид, не се сещам с какво друго превозно средство би могъл да постигнеш 28% придвижване на ток при 180км магистрала.
Значи смисъл има - за градски преходи като Тесла, за извънградски като хибрид. Доста гъвкаво приложение.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 11:48
от Hursa
Мислех, че centil ще ни зарадва в темата за яриса - че са започнали да го предлагат и като плъгин. smile.gif
Поне можеше да споне, че в Германия вече се предлага плъгин рав - явно и в тойота са се убедили в безспорните им предимства.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 12:11
от centil
Prius Plug-in Hybrid се продава от 2010. Това е Toyota Prius III (XW30) с 4,4kWh-Li-Io-батерия.
В последствие и Prius IV се предлага като Plug-in Hybrid.

Та кога от Toyota са се уверили в техните предимства - 2010(Prius III) или 2020(RAV4)?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 12:58
от Hursa
Е опитваха се да продават нещо, което бяха нарекли плъгин хибрид. Едва след като всички започнаха да предлагат плъгин хибриди - разбраха, какво е smile.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 14:32
от nicktodorov
Тук доста хора гледам или не разбират за какво говори Hursa, или по някакви техни си причини шикалкавят и извъртат фактите.
А те са:
Мощността на колата (не ме интересува батерия ли е, MG1 или MG2) за движение само на ток е пълна пародия.
- При потегляне на светофар ако искам да се движа максимално дълго на ток, трябва да ускорявам със скоростта на охлюв. В реалния живот (особено в София) никой друг участник в движението няма да ме изтърпи така и ще съм постоянно причина за конфликтни и опасни ситуации.
- При вече достигната желана скорост ако искам някаква отсечка да се движа само на ток - трябва да е абослютно равно и без вятър и пак скорстта ми ще пада плавно.
- В момента е зима, сутрин колата така или иначе пали двг за да подгрее антифриза и в това време позарежда батерията. Съответно няма никакъв смисъл вечер да паркирам с повече от 3-4 черти и сутринта докато загрява да я препълва. Е да, ама Тойота не ти дава възможност да направиш много за това кога колко ток да има в батерията ти и колко умишлено да изразходиш...И ако се старая да я изхабя вечерта прибирайки се, отново опираме до неприложимото в реалния живот флегматично придвижване само и само да не запали мотора. По същия начин ако виждам че мие пълна/почти пълна, а знам че следва дълго спускане, естествено, че е по-добре да изхабя наличния ток за да има повече място после за спускането...

Единственото реално приложение на движението само на ток е в тръгни-спри задръстване или докато маневрираш из паркинги. За всичко друго е неизползваемо.
Прредпочитам да ускорява адекватно и по-бързо да хаби батерията, отколкото както сега - да има повече ток за сметка на нефелно ускорение и мощност.

ПС. За моите разбирания най-добрия хибриден автомобил като концепция и приложение беше Шевролет Волт - докато има ток си е като Тесла, като свърши двг го играе агрегат за зареждане на батерията но пак задвижването си е предимног от ел мотора. Дори ускорението само на ток е по-добро от в хибриден режим...жалко, че зарязаха тази концепция...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 14:35
от Mcl
Hursa написа: 10 Фев 2021 12:58 Е опитваха се да продават нещо, което бяха нарекли плъгин хибрид. Едва след като всички започнаха да предлагат плъгин хибриди - разбраха, какво е smile.gif

Колега виждам че ,не можете да се навиете да си вземете октавия. И чакате някой да ви даде куража. Е аз ви давам купете си и, и се радвайте.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 14:41
от Mcl
Нещо не разбирам за какво купувате хибрид, за да е по икономичен и съответно по малко замърсяване на околната среда. Поне така аз го разбирам, а ако искате да се състезавате по улиците, си има достатъчно спортни коли. Купете си такива, дори и електрически защо сте си купили тези скопени хибриди на Тойота.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 14:44
от nicktodorov
Mcl написа: 10 Фев 2021 14:41 Нещо не разбирам за какво купувате хибрид, за да е по икономичен и съответно по малко замърсяване на околната среда. Поне така аз го разбирам, а ако искате да се състезавате по улиците, си има достатъчно спортни коли. Купете си такива, дори и електрически защо сте си купили тези скопени хибриди на Тойота.
Никой не говори за спортни коли, ускорение с кикдаун, пилене на гуми или нещо подобно!
Елементарно потегляне от светофар така, че да не създаваш тапа назад и да почнат да те освиркват и заобикалят кой как свари...ето това е невъзможно с хибридите на Тойота без да запали двг...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 14:52
от Krachunov
nicktodorov написа: 10 Фев 2021 14:32 - При потегляне на светофар ако искам да се движа максимално дълго на ток, трябва да ускорявам със скоростта на охлюв.
Поне при тойотата, само на ток не значи по ефективно. Дори в инструкциите им пише, че ако се мъчиш да движиш само на ток може да не е най - ефективно и разхода ти да е по - голям. Еко скалата, която ти показва оптимално количество газ което да подаваш, пак не следи да си само на ток.
Предполагам енжЕнерите са го насмятали, колко оптимално да е разпределено ток/бензин за да е икономично.
Защо тогава ти е да искаш да движиш само на ток?
Освен това по въпроса със свиркането, ако не си на бул.България или някой друг голям булевард, плавното потегляне и спиране не е проблем. Бързаците да намерят начин да прескачат... В крайна сметка следващия светофар е след 100 метра в 90% от случаите. А това, че бързат за поредната виагра, не би трябвало да се взема предвид, когато искаш да караш икономично.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 14:59
от Mcl
Ами то това е хибрида потегляш на бензин и поддържаш след това постоянна скорост на ток. Между другото и октавията пали двигателя зимата, заради парното.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 15:01
от nicktodorov
Ами приеми, че понякога по мои си съображения искам да се движа на ток
Дадох вече два примера - знам, че по някое време предстои да събера повече енергия, отколкото имам място в батерията и предпочитам да изразходя наличната.
Или карам през нощта/рано сутрин по туха квартална улица и не искам да разбудя хората. Или обикалям да търся място из паркинг и двг не ми трябва там, но ако по някаква причина се наложи моментно по-рязко ускорение, колата пак ще запали и после ще "забрави" бързо да го изгаси. Ситуации много.

Никога не съм казвал, че гоня икономичност. Ако това ми беше критерия, нямаше да си купя нов автмобил, цената за който е неясно дали и кога ще компенсира по-ниския разход на гориво...Жена ми кара Ибиза 1.0 турбо бензин който е с разход много близък до Королата, а цената е 3 пъти по-ниска...

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 15:03
от Митхат
Щастливци са в Северна Корея,там няма и един хибрид.И на никой не им липсват. tooth.gif Ким Чен Ун е също толкова далновиден. :D