Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
-
- Мнения: 94
- Регистриран на: 04 Яну 2010 16:18
- Местоположение: Ямбол Тойота Корола 1.6 VVT 2009г
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Колега Slowtraveler, имам в предвид следното: Порцията пропан-бутан да бъде равна като енергийна стойност на порцията бензин, която се подава в цилиндъра във всички режими на двигателя. А също и да постъпи в точният момент в цилиндъра, за да има достатъчно време да изгори там при затворени клапани и топлината да се превърне в работа. Тогава термичното натоварване е най-малко. Не че го няма то е ясно. И съвсем друго е положението при случая: Бедна горивна смес, подадена в цилиндъра не когато трябва и нямаща необходимото време да изгори там. Тогава при отварянето на изпускателните клапани мисля, че ясно какво им се случва на тях и леглата им. Поздрави.
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
А какво става, когато трябва да е бедна на бензин, а горивото е газ? Защо стават сакатлъци?
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 28 Яну 2020 17:30
- Местоположение: Varna
- Автомобил: Toyota Yaris Verso
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Момчета намерих това, за съжаление двигателят е написан на български (ВВТИ) затова не ми излизаше нищо в търсачката. Моят е от серията VVTi.
viewtopic.php?f=29&t=16216&p=176579&hil ... B0#p176579
Akima "VVTi двигателите не се газифицират - поради особеност в буталата и клапаните - газаджиите ги наричат "меки бутала"!"

viewtopic.php?f=29&t=16216&p=176579&hil ... B0#p176579
Akima "VVTi двигателите не се газифицират - поради особеност в буталата и клапаните - газаджиите ги наричат "меки бутала"!"
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Разбрах какво имаш предвид, но включи ОБД и ще видиш разликата в температурите на изгорелите газове и ще се убедиш, че тези режими са гранични (при някои ДВГ се следи точно този параметър цилиндър по цилиндър, за да се намали при нужда изходящата мощност за предотвратяване на повреда)...
Затова и смятам, че не е коректно да се говори за това, че максимална мощност и обороти са 'щадящи термичнo'...
От друга гледна точка - това, което основно мори газовите двигатели е неправилната горивна смес...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
VVti работи точно така. На магистрала с круз около 3000 оборота , на равно и спускане поддържа много бедна смес.
При старите и простите в такива ситуации спира дюзата - или сместа е оптимална или спира. - моторна спирачка. Три Тойота го прави, но сместа е в големи граници.
При някой газови инжекции има такава настройка ( но не е автоматична ) минимално време - падне ли под определена стойност бензиновото време, газвата дюза пропуска такт.
На старата ми кола беше така и на дълго разхода падаше сериозно. Но и мотора беше много тъп, не отчиташе и не влиза в конфликт.
- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
VVTI е един от последните двигатели които става на газ. Както казах и преди, ако колата ви е тип 'подвижен кенеф' и след газификация ще остане такъв. Но ако имате кадърно настроен и монтиран ГИ и здрав двигател ще се радвате на прекрасен вървеж и разход. Стара Загора - София и обратно ми е на цена по-ниска от тази на билета за автобус и градски транспорт вътре в столицата. Спестените 30-40 лева отиват за един обяд и нещо за изпът. С Кията ми е 100 лева отиване и връщане, с Тойотата към 40. Купих я с лек харч на масло - 150-200 грама на 1000 км. и още си е така и си доливам. Всичко друго е чук и гек. Двигателя си е здрав и няма признаци да се чупи. Естествено се сменя всичко и се кара с качествени масла 5w40 . А коли съм имал и имам доста - и служебни и лични и камиони и какво ли не. Та поназнайвам някои неща. Сам съм сменял глави, ангренажни ремъци, клапани съм пасвал. А тук хора без грам опит, чули по форуми глупостите на други хора без грам опит се опитват да изкарат газта за лоша. Лошо е единствено че заема място в багажника и не става добре на двигатели с директно впръскване. Каквито са повечето нови бензинови продавани в Европа - както и моята Кия е бензин с директно впръскване и турбо. Но гори малко за 177 коня и 260 нютон/метра и съм доволен. Това са моите 5 стотинки по темата. На стар автомобил с MPI впръскване е грехота да не се забоде газ.
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Така е, бе човек, ама знаеш ли, че аз нямам време да добивам познания да си я правя сам газовата уредба, а са ми казвали в лицето "аз повече по тая кола не мога да направя", а колата е била здрава и права, светулка, дето се вика. На мое място какво правиш? За мене не газта е лоша, а начина по който се монтира от куцо и сакато. Може би трябва някаква държавна регулация на професията.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Имах един автомобил, който имаше такъв харч на масло и го продадох след малко повече от година притежание, защото не мога да карам "подвижен кенеф" и да знам, че не е наред, а цената на ремонта би била 50% от стойността му. На купувача нищо не му спестих и си го кара в перфектно, за неговия праг, състояние.
Така, че критерия дали един автомобил е кенеф или не е много разтегливо понятие.
Лично за мен знам, че не бих карал автомобил, на който трябва да му наливам масло от смяна до смяна.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- urb
- Мнения: 563
- Регистриран на: 12 Май 2016 15:03
- Местоположение: Стара Загора
- Получена благодарност: 2 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
А аз имам и ми харесва сам да си бърникам. Не че не познавам много хора които не разбират и си карат.
От тойота казват че ремонт се прави при харч по-голям от 500 мл/1000 км. Лекия харч на масло не прави един автомобил кенеф. А има и автомобили (примерно VW) дето от шоурума си харчат по 500мл/1000 км. Там какво правим. Гаранция не се поема, тя е след 1000 м./1000км. ...............
Toyota Corolla E12 4ZZ-FE LPG
-
- Мнения: 607
- Регистриран на: 03 Юни 2010 18:23
- Местоположение: гр. Сопот
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 8 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Няма кола, която, ако я опънеш със 140+ на магистрала с часове да не ти похарчи масло.
-
- Мнения: 1435
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
- Благодарил/а: 177 пъти
- Получена благодарност: 116 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Е тук съвсем не съм съгласен. От многогодишен опит с двете ми коли от подписа, общо над 290 000 км с двете, мога да ти кажа, че се карат с не под 150 и то трайно и ежедневно (освен когато жена ми с Королата не излиза от града). Не веднъж ми се е случвало на трилентов Аутобан да поддържам 180 по темпомат за над 500 км. Не веднъж съм карал десетки километри с над 190...... И двете масло НЕ харчат от ТО до ТО. Категорично!dimkaraganchev написа: ↑10 Фев 2020 00:28 Няма кола, която, ако я опънеш със 140+ на магистрала с часове да не ти похарчи масло.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Също не съм съгласен... Да, има автомобили, които конструктивно са по-податливи към харчене на масло - моето предположение е плиткия картер (на такъв автомобил съм забелязвал повишеният разход), при който прекалено много масло се вдига като 'пяна' и част от него преминава заедно с парите в смукателния колектор....
Но също съм имал автомобили, които са шофирани с часове на високи обороти (над 4х.об/мин), без да имат видим разход на масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Всички производител го казват това. Просто си връзват гащите и целта им е да си спестят преправянето или отстраняването леки конструктивни особености или производствени дефекти.
Както казах - различни хора, различна гледна точка. Има хора, които си карат автомобилите и наливат масло и бензин в съотношение 1:1 и автомобилите са им перфектни, има и други, които не искат да наливат никакво масло за 15к.
Има и още мноого други хора да запълнят средата, които или си завишават или си намаляват изискването и определението за що е то "кенеф".
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Всички модерни автомобили след 2010та, че дори и преди това работят само и единствено под Alpha N т.е Closed Loop, изключения правят единични модели, но и там не е съвсем сигурно.При Speed Density режим няма как да изпълниш евро 5, ако колата работи в Speed Density просто няма да покриеш тестовете за емисии. Точно поради тази причина новите коли са много чувствителни към газовите уредби, защото в целия работен диапазон се търси определан ламбда стойност, ако се получат големи отклонения колата минава в авариен режим. При Speed Density това не е проблем там сондите и техните показания не са от толкова голямо значение, защото при определени режими колата просто, чете стойности от горивна таблица и игнорира показанията на сондите. Например най-често срещания проблем, е че при новите коли независимо ,че колата е студена стойностите на сондите се следят и се променят тримове, при по-старите Ecu-to започваше да следи стойностите, чак след като достигне 50 градуса и заради това нямаше никакви проблеми с газовото, просто защото когато дойде момента да следим сондите, колата отдавна е на газ 

-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Пак има проблем, защото тогава е в Open loop и гледа Long term trim, а те са променени от работа на газ.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост