Страница 68 от 320

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Фев 2021 18:34
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Фев 2021 19:00
от Mcl
За два дена си разменихме колите с един приятел. Неговата е октавия моята корола. Много впечатления получих за октавията ама повечето са отрицателни. На магистралата шума от вятъра е в пъти по силен от королата. В окачването също е несравнимо все едно съм в лагерна количка това по спомен от детството. Другото неудобство всяка вечер на заряд, ама ми се налага да излезна за малко и трябва да изключвам зареждането,после пък да включвам пак. А за разхода думи нямам среден разход за 600 км 7.8 на колонка. Същите километри на същата дестинация королата ми дава 5.5 разход. А и отзивите на приятеля са същите като моите ,коментара му беше как се е минал. Така че с октавията поне в този момент няма да се разберем.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Фев 2021 19:33
от Hursa
Впечатления има разни. Дори в тази тема могат да се съберат много полярни - от собственици.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Фев 2021 19:58
от ico1
Здравейте,от скоро съм с хибрид но преди покупката се замислях и за Оутлендър.
Отказа ме торбата с кабели в багажника и нуждата от зареждане, bow.gif колата ми стой на улицата.
Цената на Митцубишито на същите години дори е по ниска макар ,че като ново мисля ,че е по скъпо от РАВ4.
За километрите който съм минал при всякакви условия разход на бензин под 7.л е супер за 2500 куб мотор
и 197 к.с. bow.gif

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Фев 2021 20:12
от ToyotaPassion
Офтопик
Mcl написа: 09 Фев 2021 19:00 За два дена си разменихме колите с един приятел. Неговата е октавия моята корола. Много впечатления получих за октавията ама повечето са отрицателни. На магистралата шума от вятъра е в пъти по силен от королата. В окачването също е несравнимо все едно съм в лагерна количка това по спомен от детството. Другото неудобство всяка вечер на заряд, ама ми се налага да излезна за малко и трябва да изключвам зареждането,после пък да включвам пак. А за разхода думи нямам среден разход за 600 км 7.8 на колонка. Същите километри на същата дестинация королата ми дава 5.5 разход. А и отзивите на приятеля са същите като моите ,коментара му беше как се е минал. Така че с октавията поне в този момент няма да се разберем.
Интересна ми е и другата гледна точка- какви бяха впечатленията на приятеля ви?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Фев 2021 20:35
от Mcl
Ами първите му думи бяха ,тази корола няма аналог с моята октавия не пукат плстмасите не скърцат. Вози по комфортно и останалите изтъкнати от мен минуси. Също и разликата в цената неговата излезнала 73 000 , разликата с моята тойота е че той има адаптивно окачване и електрическа врата на багажника. Другото е 1към 1. Сега е в дилема дали да я ползва още малко или да сменя. Но мисля че ,ще я запази заради загубите. Ще видим времето ще покаже, но беше много по доволен от королата и видимо разочарован от октавията.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 09 Фев 2021 22:34
от astranom
Уф, 73к за Октавията са си доста. Моята Корола излезе около 44к, което е много сериозна разлика в цената. Винаги съм мислел, че един модел автомобил се гради около дизайна, технологията, сигурността. А при Корола тези три неща ги има в доста ниските (да не кажа и от най-ниското) нива на оборудване. В горните нива се доплаща за несъществени (по мое мнение) неща, като keyless go, лед светлини, blind spot, head-up, навигация, 17-ки, двуцветни джанти, хромиранни елементи, амбиентно осветление и подобни. Т.е. на практика нагоре до крайните нива следват сравнително несъществени екстри (разлика според мен би направил единствено 2-литровият хибриден двигател, но за седана май не се предлага?). Т.е. на практика си е все същата кола. И щом можеш да вземеш хибрида, Toyota Safety Sense 2.0 (не знам дали в новите не се предлага вече 2.5?) с всичките safety features и сума технологични екстри и удобства за 44к, то 73к (близо двойно) за октавия, било то и плъг-ин, ми се струва ужасно много. Отделно, че разликата в разходите за "гориво" на Корола и Октавия едва ли ще е такава, че да оправдае толкова по-висока цена при нормално каране 15-20к км годишно. Извън Октавията, любопитно ми е кои са конкурентите на Корола Хибрид в ценнови клас около 42к лева, но признавам си, не съм имал време да проуча.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 08:52
от centil
Hursa написа: 09 Фев 2021 18:34 Как сравнявате магистралното шофиране? Например - пътуване от Варна до Шумен за варненеца (или шумналията) - магистралното е по-малко от 90 км и голяма част от тях могат да се "вземат" на ток от хибридната октавия - мощността на ел двигателя от 116 кс го позволява.
Точно за това говоря. Тръгваш от Варна за Шумен с пълна батерия, след около 50km ти свършва батерията (разход от 25,0 kWh/100 km по италианска магистрала измерен от https://de.motor1.com/reviews/442973/ta ... brid-test/), минаваш останалите 40км и ако не намериш къде да заредиш - още 90км от Шумен обратно във Варна, защото трябва и да се върнеш. И какво излиза - от 180км, само 28% се изминават на ток. Няма никакъв смисъл от този начин на употреба.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 09:04
от biro
Твоя ярис ще се движи дори по-малък процент от същия маршрут на ток. Само, че токът ти е произведен от изгаряне на бензин. Пак ли няма смисъл?

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 09:24
от Hursa
► Виж съдържание

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 10:43
от Filbor
offtopic.gif
Hursa написа: 10 Фев 2021 09:24 Като чета мненията - в "шкодовия" форум и тук - по отношение на комфорт и обезшумяване, се придобива точно противоположно на споделеното впечатление
Е, да, ама има поне трима души на обратното мнение. Щом на сайта за втора употреба на Тойота има Шкоди, значи тези хора сигурно са си купили нови Тойоти и са се отказали от Шкода. Вярно, че трима не са критерий, но се е случило в точното време за тази дискусия smile.gif. Съответно на оказиона на Шкодите не видях Тойоти.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 10:43
от BOz
Hursa написа: 09 Фев 2021 17:33 В случая - имам предвид добавъчната мощност, която получава автомобила от ел системата.
Добавъчната мощност не се ограничава от възможността на ел. системата, а от други параметри и малко по-конкретно особености на дизайна.
От Тойота са казали, че колата е 122 коня и това е положението. Ако ти искаш 250 коня, ще си купиш друга кола. Не знам какво още има да се обсъжда тук.
Но ел. мощността, когато се движиш на ток при Тойота не е по-малка, а често е и по-голяма от конкурентите. Нали това ти е болката, че ел. мощността била малко. Ами не е малка, а си е абсолютно адекватна. Да не се окаже в крайна сметка, че общата мощ на колата ти е по-слаба, а не електрическата такава. Ако искаш мощ, взимай друг автомобил.
Моето мнение - ако аз си търся плъг-ин автомобил, с който да заменя сегашния Приус, ще гледам доста други неща, а не общата системна мощност. За мен ще е по-важно ел. мощността на колата, когато е изцяло в ел. режим, защото това ще ми е основната точка в избор. След това ще гледам дали има и други екстри - примерно в Прайма ще ме топли термо помпа. Когато навън стане -5 градуса, няма батерията да ми свърши двойно по-бързо от "заводските" показатели. Надеждност на изпълнение на системата. И още доста други факти. Точно при този клас автомобили общата системна мощност ще ми е едно от последните неща, които ще ме интересуват. Теб ако това те интересува - лошо няма. Ама специфицирай по-точно какво те интересува, а не да твърдиш нещо, което не е вярно.
Hursa написа: 10 Фев 2021 09:24 Но пък всеки може да провери, дори при тест (аз не съм, поне все още не). А да се сравнява разхода на автомобил със 122 кс, с друг - с мощност 245 кс взет за да се пробва - е несериозно.
И пряко сравнение на разхода, от тест, който е доста обективен, по един и същ маршрут, при еднакъв стил на каране. Точно тест на разхода, а не колко върви.
Шкодата за 360 км. преход е дала 4.2/100, а Прайма 2.5/100. Прайма е с 8.8 кВч батерия, Шкодата с 13 кВч. Значи Шкодата хем има с 50% по-голяма батерия, хем дава и с 50% по-голям разход.
В най-икономичния тест за ел. разход, Шкодата е дала 13, а Тойотата 9 кВч енергия. Това е преразход отново с около 50%.
И ясно си личи, че Тойотата е правен за икономичен автомобил. Ако ти търсиш по-бърза хибридна кола, защото това ти е приоритет - кеф ти Шкода, кеф ти БМВ, кеф ти Ферари.
Но пак да се върнем - ел. мощността на Приуса в ел. режим си е 90 коня. Общо взето толкова, че и над конкуренцията в този сегмент.

Иначе и аз харесвам Шкодата реално. Но не мога да казвам на черното бяло.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 10:48
от centil
biro написа: 10 Фев 2021 09:04 Твоя ярис ще се движи дори по-малък процент от същия маршрут на ток. Само, че токът ти е произведен от изгаряне на бензин. Пак ли няма смисъл?
Моя Ярис ще изразходва по-малко енергия, защото е по-лек, защото има по-малка батерия..защото е хибрид, а не е плъг-ин..затова не е правилно да се сравняват двете системи.

@Hursa - Болшинството хора (особено в България) живеят в панелки и не могат да пуснат кабел от петия етаж до колата.

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 11:11
от Krachunov
Mcl написа: 09 Фев 2021 20:35 Ами първите му думи бяха ,тази корола няма аналог с моята октавия не пукат плстмасите не скърцат.
Преди около година с един приятел бяхме в на шкода шоурума... той гледа кодияк и карок... на едно от двете вече не помня, копчелъците вътре, пластмасата беше като от магазин за левче.. евтина китайска пластмаса. Врътките за радиото и отоплението, реших че са джойстици, понеже имаха ебаси луфта. Пластмасата в долната част на вратата (от вън) беше избеляла... Сега допускам, че може да са го забърсали с кофти препарат..ама бери му лайката.. ШОУ РУМА ти е това...
За тия пари дето си е взел Оставията, защо не е гледал камри?!

Новите Corolla / Auris Поколение XII - /2019- / - двигатели/задвижване и дизайн

Публикувано на: 10 Фев 2021 11:17
от biro
centil написа: 10 Фев 2021 10:48
biro написа: 10 Фев 2021 09:04 Твоя ярис ще се движи дори по-малък процент от същия маршрут на ток. Само, че токът ти е произведен от изгаряне на бензин. Пак ли няма смисъл?
Моя Ярис ще изразходва по-малко енергия, защото е по-лек, защото има по-малка батерия..защото е хибрид, а не е плъг-ин..затова не е правилно да се сравняват двете системи.

@Hursa - Болшинството хора (особено в България) живеят в панелки и не могат да пуснат кабел от петия етаж до колата.
Говорим за проценти на ток, а не за количество енергия.