katalizator ili katalizatorno garne?

ауспуси Лазаров
Мнения: 14
Регистриран на: 24 Яну 2009 14:00
Местоположение: гр. София

Мнение от ауспуси Лазаров » 28 Яну 2009 17:14

Ако за вас "инж." както сте написали е медицинска диагноза, то един специалист в една по специфична област на медицината, ще намери доста пациенти тук.......
За мен темата взе да придобива просташко досаден вид и затова приключвам участието си в нея.
Приятна вечер!

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Рошко » 28 Яну 2009 17:47

ауспуси Лазаров написа: За мен темата взе да придобива просташко досаден вид и затова приключвам участието си в нея.
Приятна вечер!
Aз не забелязах да сте взел такова... Цялото ви включване беше опит за безплатна реклама, без да обясните какво всъщност продавате/предлагате... Правите "едно нещо" и искате за него "едни пари", а ако някой вземе да разпитва много, му пробутвате клиширани изрази как видите ли, "добре свършената работа говори сама по себе си по-добре и от най-лъскавия сайт", защото просто явно не знаете какво да отговорите или се притеснявате, че тук "ударихте на камък" и не попаднахте на "тъпи, невежи селяни", които без много-много да задават въпроси, вкупом да ви се юрнат към кварталния гараж... :censored:

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 28 Яну 2009 20:43

ауспуси Лазаров написа:За мен темата взе да придобива просташко досаден вид и затова приключвам участието си в нея.
Приятна вечер!
Г-н Лазаров, благодаря Ви за компетентния и изчерпателен отговор.

Приятна вечер и на Вас!

antoanto
Мнения: 75
Регистриран на: 15 Авг 2008 04:31
Местоположение: Русе

Мнение от antoanto » 29 Яну 2009 02:45

На скоро гледах по телевизията за катализаторите, но не помня предавнето. Това което ми е останало като спомен е катализатора в разрез представлява нещо като пита, пита в смисъл с канали, абе все едно гледаш пакет със сламки. Това представлява образно. Изгорелите газове преминават през тези отвори в които има наслоени частици от благородни метали платина и забравих какво още, но небеше злато biggrin.gif , та твърдите частици удряйки се в тези наслоявания от благор.метали се превръщат в незнам си какво по малко замърсяващо и саждите изгарят или нещо такова не съм внимавал много laugh.gif . Затова катализаторите са и толкова скъпи и се намира кой да ги изкупува. Вероятно тези тесни тръбички създават налягане и при промяна чека светва. Това си е химия и не виждам какво общо има с инженерите в случая. Работата е проста както някой писа поставят прегради и лъжат чека. Няма лошо, но това гърненце не знам дали ще изкара година и половина преди да изгние или изгори. Между другото премахването на катализатора качва някое и друго конче, премахване в смисъл с гола тръба. За жалост не се ли излъжат ламбдите правилно ще има проблеми, те са вързани с бордкомпа и регулират подавнето на гориво и т.н.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 29 Яну 2009 02:59

Ами колега моето кратко търсене в на инж. Лазаров сайта ( google.com biggrin.gif ) ми показа , че първо старите катализатори се изкупуват на цени от 40 до 100 лв за автомобилите . А нови универсални катализатори струват в порядъка на 140-250лв. А ся ми кажи има ли смисал от инжиньора или няма . Или просто не иска да раздухва много много какво прави защото работата му е незаконна и абсолютно несигурна ?

ауспуси Лазаров
Мнения: 14
Регистриран на: 24 Яну 2009 14:00
Местоположение: гр. София

Мнение от ауспуси Лазаров » 29 Яну 2009 08:11

Предназначението на катализаторното гърне е да изпълнява функциите на катализатора относно оптималната работа на ДВГ в зависимост от различните режими. Чрез своята вътрешна инсталация ( аналогично изработена по типът и видът на оригиналният катализатор), трябва да има същите параметри и конструкция т.е. брой камери, обем, съпротивление, сумарни проходи, сечения и т.н. По този начин се оформят зоните ( пред и след него) и необходимата работна среда за правилната и коректна работа на сондата ( сондите). Катализаторното гърне не е резонатор, разширител, заглушител и т.н.
Другото му предназначение е да омекоти (убие) високочестотните трептения на елементарните частици в отработените газове ( тези с много кратък живот под секунда) и подготви газовият поток за елементите след него - средно, задно гърне. Катализаторното гърне няма ЕКО функции. За тази цел трябва катализатор.
За изработката са ми нужни необходими технически данни за ДВГ по каталог, както и технически характеристики, тип и конструктивни особености на оригиналният катализатор.
Съжалявам но катализаторите са доста видове- монокамерни, трикамерни, петкамерни, колекторни, комбинирани ( с обемен разширител ) и т.н. и няма как да имам готови гърнета за всички видове автомобили. Трябва ми време за изработка и монтаж - 2-5 часа. За случаите при които сондите са на самият катализатор ( една или две) даже и повече време. Там нещата са изключително прецизни сведени до милиметри и ъгъл на атаката на сондата към газовият поток. При високолитражни автомобили с четири катализатора и четири сонди са ми отнемали два работни дни ( особено ако я няма нужната ми техническа документация). Марките и модели автомобили са много, катализаторите също. Не работя с готови гърнета, а ги изработвам само по зададена поръчка.
Когато казах да се поровите по автофорумите нямах за цел да си правя реклама, а да съберете информация за катализаторното гърне в реални експлоатационни условия.
Не се занимавам с изкопуване на стари катализатори. След взимане на размерите, които ме интересуват ( задължително от оригиналният катализатор не от друг) всеки си го взима, продава, или каквото си реши. Имам си достатъчно ангажименти та да се занимавам и с подобен вид търговия.
Изпускателната система е съвкупност от затворени обеми и елементи с точно зададени параметри, функции, предназначение и устройства. При подмяната с неподходящ такъв логично е да се очакват негативи. Всеки сам решава според възможностите и изискванията си как да потдържа своят автомобил. Аз говоря как трябва да бъдат нещата по принцип. С риск да се повторя ще кажа, че нещата не са толкова елементарни.
Всяко гърне или цяла инсталация изработена от мен е придружена с писмена гаранция 2 год. - гаранционна карта.
В заключение колеги предлагам да престанем с нападките простотиите, които изръсихме по темата ( вкл. и от моя страна), а по възможност да си бъдем полезни и да решаваме проблеми. Ако имате намерение да се продължи в същият дух аз се оттеглям.
Оставам вия да решите. Съжалявам ако имам правописни грешки, но бързам, започва ми работният ден.
Приятен ден!

antoanto
Мнения: 75
Регистриран на: 15 Авг 2008 04:31
Местоположение: Русе

Мнение от antoanto » 29 Яну 2009 14:29

ауспуси Лазаров написа:..............................Приятен ден!
Колко време е гаранцията на гърне поставено или правено от вас. Знаем, че обикновенните гърнета доста бързо гният, за около 1-1,5г.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 29 Яну 2009 15:00

antoanto написа:Колко време е гаранцията на гърне поставено или правено от вас. Знаем, че обикновенните гърнета доста бързо гният, за около 1-1,5г.
Явно някои хора не четат внимателно: :whistle:
ауспуси Лазаров написа:Всяко гърне или цяла инсталация изработена от мен е придружена с писмена гаранция 2 год. - гаранционна карта.
Аз имам въпрос към г-н Лазаров. Щом Катализаторното гърне няма ЕКО функции, как стои легално въпроса със замяната на катализатор с катализаторно гърне.

ауспуси Лазаров
Мнения: 14
Регистриран на: 24 Яну 2009 14:00
Местоположение: гр. София

Мнение от ауспуси Лазаров » 29 Яну 2009 17:32

Колега, Scott уточнете какво имате в предвид "легално"?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 29 Яну 2009 18:10

ауспуси Лазаров написа:Колега, Scott уточнете какво имате в предвид "легално"?
Имам предвид, че автомобилът е произведен с някаква екологична норма наум (ЕВРО 1, 2 и т.н.) и след интервенцията вече няма да покрива тази норма.

ауспуси Лазаров
Мнения: 14
Регистриран на: 24 Яну 2009 14:00
Местоположение: гр. София

Мнение от ауспуси Лазаров » 29 Яну 2009 18:15

Scott написа:
ауспуси Лазаров написа:Колега, Scott уточнете какво имате в предвид "легално"?
Имам предвид, че автомобилът е произведен с някаква екологична норма наум (ЕВРО 1, 2 и т.н.) и след интервенцията вече няма да покрива тази норма.
Да, за покриване на екологичните норми ви е необходим катализатор.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 29 Яну 2009 21:37

ауспуси Лазаров написа:
Scott написа:
ауспуси Лазаров написа:Колега, Scott уточнете какво имате в предвид "легално"?
Имам предвид, че автомобилът е произведен с някаква екологична норма наум (ЕВРО 1, 2 и т.н.) и след интервенцията вече няма да покрива тази норма.
Да, за покриване на екологичните норми ви е необходим катализатор.
laugh.gif нещо май не искате да отговорите на въпроса а :whistle:

Аз имам въпрос към г-н Лазаров. Щом Катализаторното гърне няма ЕКО функции, как стои легално въпроса със замяната на катализатор с катализаторно гърне.

antoanto
Мнения: 75
Регистриран на: 15 Авг 2008 04:31
Местоположение: Русе

Мнение от antoanto » 29 Яну 2009 22:13

mitoko написа:
ауспуси Лазаров написа:
Scott написа:Имам предвид, че автомобилът е произведен с някаква екологична норма наум (ЕВРО 1, 2 и т.н.) и след интервенцията вече няма да покрива тази норма.
Да, за покриване на екологичните норми ви е необходим катализатор.
laugh.gif нещо май не искате да отговорите на въпроса а :whistle:

Аз имам въпрос към г-н Лазаров. Щом Катализаторното гърне няма ЕКО функции, как стои легално въпроса със замяната на катализатор с катализаторно гърне.
Какво искаш да ти отговори човека, той каза че ще си с евро 0. Ако са излъгани ламдите кадърно и това не е никак малко(стига да не ти тежи на съвеста екологията biggrin.gif ) А за гаранцията от 2г. съм със смесени чувства нито е много нито е малко, зависи какво значи 2г., след 2г.неизбежна среща или най малко две години.

Uncle Dido
Почетен Администратор
Мнения: 3710
Регистриран на: 03 Юни 2008 16:42
Местоположение: София, но е от Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Uncle Dido » 30 Яну 2009 02:13

Аспо и Крафт предлатат резонатори тип "пура", които са направени точно за тази цел - да имитират съпротивлението на катализатора, или бек прешър, за да се намали прекалено бързото изпразване на мотора, който е изчислен да работи под това напрежение. Скоро разбрах, че и ЕМ-Коплект са пуснали в производство подобни резонатори. Само че Аспо и Крафт ги правят от 2мм. пресована тръба, на ф110-Аспо и ф89-Крафт. При Вито-ЕМ-Комплект, все още са от скопчана алуминизирана ламарина, което малко ме притеснява, защото все пак този РЕЗОНАТОР, а не "катализаторно гърне" се монтира на мястото на катализатора, а както знаете, катализатора работи ефективно в температура около 700 - 800 градуса. Значи точно на неговото място е добре да се сложи РЕЗОНАТОР, който да издържа на тази температура, защото е добре да имитира съпротивлението на катализатора. За да достигне тези градуси, на катализатора му е необходимо известно съпротивление. Керамичната или метална пита вътре в него е с формата на пчелна пита, но по-сгъстена. Отворите са около квадратем милиметър, като изключвами американските катализатори, чиито отвори в "питата" са с формата на триъгълник.

За да функционира правилно втората сонда, е необходимо изходните газове да са с по-ниска температура, от газовете преди катализатора. Пежо и Ситроен слагат такава сонда и на дизеловите си агрегати.

За справка:

Нов катализатор, двукамерен, вход и изход на ф55, универсален - междусервизна цена - 104лв. Клиентска цена - от горепосочената, до 200лв. Монтаж - 25лв., според зависи от местоположението и архитектурата на самия детайл. Много от внедрените в завода-производител катализатори са с изместен вход/изход, което предполага по-сложен монтаж на универсалния катализатор, каето ще рече, че е възможно сгъване на тръби, което оскъпява нещата.

Единствения, безпроблемен вариант на мястото на катализатора да ви сложат тръба е, ако агрегата ви е дизел, или още по-добре - турбо дизел.

Това са снимки на монтаж на универсален катализатор, на мястото на оригиналния на Хюндай купе. Сложното е, че се наложи сваляне на изспускателен колектор, тъй като с катализатора са в блок.

Монтиран нов катализатор:


Изображение
Изображение

Хюндай:


Изображение

Старият, оригинален катализатор:


Изображение

А това е монтиран резонатор на мястото на катализатора.


Изображение

ауспуси Лазаров
Мнения: 14
Регистриран на: 24 Яну 2009 14:00
Местоположение: гр. София

Мнение от ауспуси Лазаров » 30 Яну 2009 07:36

valioval написа:kolegi da spodelq ne6to koeto moje da vi e ot polza....stava duma za yaris 1.0...koito ima predstava ot tazi kola znae 4e e s 2 lambda sondi i svalqneto na zapu6eniq katalizator ne e prosta rabota...az napravih gre6ka da go svalq pri nekuv "ba6 maistor" na svetofara na hladilnika se namira i vednaga mi svetna 4eka za diagnostikata...i osven tova kolata po4na da meni oborotite...abe ne rabote6e dobre...razrovih se iz neta, a i ot poznati bqh 4ul za auspusi lazarov...otidoh pri nego(namira se v kv.levski),inteligenten 4ovek-ni6to ob6to s drugite si kolegi,kazah mu kakva e situaciqta i mu ostavih kolata ...sled rabota otidoh da si q vzema...i kakuv be6e rezultata-na mqstoto na rezonatornoto gurne koeto mi be6e slojil drugiq "maistor " toi mi be6e slojil katalizatorno(toi si gi izrabotva,kato tova e suobrazeno s parametrite na avtomobila)sega kolata si vurvi kato nova, a i 4eka za diagnostikata be6e ogasnal:)
Taka,4e kolegi pri takiva problemi -napravo pri g-n Lazarov:)))
Това е мнение на колега, член на този форум създал темата. Аз няма какво да коментирам.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта