Някой да има оплаквания от Prius

Публикувай отговор
Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 25 Юли 2008 06:45

ceko26 написа:По информация на електронното издание http://www.dailytech.com едно такси Тойота Приус е изминало във Ванкувър 400 000 км за 2 години. Двамата му собственици се хвалят, че са сипвали от 10 до 15 литра бензин за 12 часова смяна, в сравнение с 35 до 55 литра при обикновените таксита. За тези 400 хил. км. те са имали с 1/3 по-малко разходи по поддръжката, в сравнение с други автомобили, а хибридното задвижване изобщо не се е повреждало.
Според това твърдение са сипвали над 3 пъти по малко бензин и след 400 000 км имали само с 1/3 по-малко разходи.В сметката предполагам влиза и премиите около ползването на екологичен автомобил.
Това означава, че има доста скъпа потдръжка за 400 000км.

Това го откраднах от друг форум където се обсъжда същата кола цената на бензина не е актуална и бяха намесени много по- ефективни чисто ел. коли.
Ако приемем че едната харчи 5, а другата 10 на сто градско, и имаш 10000км годишно, пестиш по 1150лв. годишно (бензина 2.30лв. за литър) Ни-повече, ни по-малко.
При разлика между Prius и Avensis от 17000 излиза че за да си изравнят цените трябва да я караш 15 години, а не 10. И това без да смятаме смяната на акумулаторите, след като свършат.
След 15 години, имайки в предвид накъде сме се запътили, хибридите отдавна ще са измрели...

Приуса е разработен за американския пазар където може да се съревновава с техните масови 8 цилиндрови ниско технологични двигатели успешно. За Европа все още не може да изпъкне достатъчно да си заслужи парите.
Искрено се радвам,че си разбрал колко глупости изписа,но продължаваш със странните постове.
Това че 400000км. не са имали никакви проблеми с хибридната система,говори много категорично за качествата на хибрида Приус. Никаква по-скъпа поддръжка няма Приус, невероятно е как може от думите 1/3 по-малко разходи за поддръжка да си помислиш,че Приус има по-скъпа поддръжка.Разходи за поддръжка не включват екологичните облекчения. Приус няма по-скъпа поддръжка от който и да е дизел!Просто няма какво да му поддържаш! Прост пример:Приус няма скъп нафтов филтър,Приус няма скъпа турбина,Приус няма скъпи катализатори и филтри,филтри за твърди частици,защото е чиста технология,а не мръсен дизел,който се пречиства от скъпи филтри! Това е много сериозен плюс за хибрида.
Така че втората ти сметка е напълна грешна. КАКВА РАЗЛИКА ОТ 17000 ЛЕВА между Приус и Авенсис???? Дизелов Авенсис с тези екстри и автоматик е също 50000лева! Разлика в цената между дизелов Авенсис с тези екстри и Приус няма-и двете струват 50000лева!!! Т.е. Приус се изплаща от първата секунда на експлоатация и започва да пести сериозно както от по-ниския разход,така и от по-ниската цена на бензина.
Така сметката става следната:
Хибрид Приус срещу дизелов Авенсис
Приус е по-евтин от първата секунда на експлоатация.

Ако сравняваш Приус с бензинов Авенсис,то избираме Авенсис 1.8 Автоматик с високо оборудване,за да е конкурентен на Приус като оборудване и динамични характеристики!!
Така се получава следната сметка:
Приус 50000 лева Авенсис 1.8 Aut. 43500 лева.
ПАри за избиване-6500 лева.
За 10000км..год. почти се обезсмисля купуването на икономична кола-дизел или Хибрид,защото ще трябва да се изплаща 5.5 години и след това започваш да пестиш от хибрида,което всеки си преценява дали да направи.Ако човек смята да кара хибрида си повече от 6-7 години,то той може да си го купи и да разчита на него в ситуацията на високи цени на петрола.
Но по-голямата част от хората карат между 15000 и 25000 км. годишно.
При 20000км. годишно шофиране купуването на хибрид Приус е напълно оправдано и е идеална инвестиция.,ЗАЩОТО още преди навършването на 3-тата година хибридът започва да пести пари на собственика си от гориво!!!
При 25000км. годишно ,Приус се изплаща за около едва 2 години
и след това караш постоянно при нисък разход на гориво.
Акумулаторите хич не ги смятай,защото те са генерално здрав компонент от хибридната система,както и цялата тя.Досега не съм чул за сменени правилно експлоатирани акумулатори дори на 1-вото поколение Приус ,което се произвеждаше преди 10 години.
А след 15 години ти не предричай какво ще стане,защото още преди 5 години съм казал,че нещата вървят към хибриди,а не към дизели,което се осъществява.Дизелът няма бъдеще със скъпите си пречистващи системи и замърсяваща технология в генезиса си.Но това е отделен въпрос. Бъдещите 15 и повече години явно ще са години на Хибридите,самият факт,че Порше показаха прототип хибрид на джипа си,самият факт,че Мерцедес и БМВ се мъчат да произведат действащ хибрид,самият факт,че Пежо/Ситроен се измъчиха вече сума ти години да произведат действащ дизелов хибрид, самият факт,че американският пазар се залива с хибриди и тяхните продажби растат с всеки ден, сочи посоката.Ясно е още ,че Тойота държи около 90% от пазара на хибридни технологии.Така би трябвало да бъде- Хибридите да са стъпка към напълно електрическите коли,но колко години ще отнеме това нито ти,нито някой друг може да твърди!Днешният ден ни представя хибридите като най-ефективната и висока автомобилна технология в света.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 25 Юли 2008 06:55

Vesko написа:
Scott написа:
LEXUS написа:Това не е така,системата поддържа батериите винаги заредени до определено ниво,за да не се допуска спад в мощността,т.е. те не се изтощават докрай никога.
Говоря за случай, в който с напълно заредени батерии решиш да поддържаш пълна мощност за даден период от време, напр. изкачваш баир или цепиш по немска магистрала. Нормална кола поддържа макс. мощност докато свърши бензина в резервоара. RX400h поддържа цялата мощност докато батериите паднат до 40% от капацитета си и сетне остава само на ДВГ. Та това време в идеалния случай е 60% капацитета на батериите в kWh, разделен на мощността на двигателите в kW. И моля те не ми казвай, че батериите се дозареждат когато двигателя работи на пълна мощност.
Scott, при макс скорост не се движиш на макс мощност. Това от опит. Не се хвалиа много че съм карал с 215... поне по километраж. Но все пак в германия е разрешено на места. Колкото до грешката в километража съм силно смутен. Вярно е че по GPS дава около 10% грешка. Километража показва повече. Обаче в Полша на магистралата имаше радари и знаци покаващи скоростта ако е превишена. Почваха да мигат в момента в който превиша дори и с малко скоростта посочена на знака. Обаче само мигаха и показваха само скоростта маограничението, а не действителната скорост с която се движа. Но мигахаведнага като недвиша ограничението, а не с 10% както е грешката....
Да,добър отговор на въпроса на Скот. Хибридите имат определена максимална скорост,както всяка кола,която макс.скорост те са в състояние да развиват за дълго време,както всяка друга кола. Ако хибридът не може да поддържа макс. си скорост,тогава ще има множество оплаквания към производителя. Хибридната система решава по какъв начин постига макс.си скорост и важен е резултатът,а не начина на постигането му,поне за един шофьор. Хибридът не поддържа цялата мощност когато батериите са пълни и не поддържа половина мощност ,когато паднат до някакъв праг.Няма спадове и вдигания,системата е разчетена да е постоянна и незабележима в работата си,просто разходът се изменя,не мощността.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 25 Юли 2008 08:20

LEXUS написа:
Vesko написа:
Scott написа:Говоря за случай, в който с напълно заредени батерии решиш да поддържаш пълна мощност за даден период от време, напр. изкачваш баир или цепиш по немска магистрала. Нормална кола поддържа макс. мощност докато свърши бензина в резервоара. RX400h поддържа цялата мощност докато батериите паднат до 40% от капацитета си и сетне остава само на ДВГ. Та това време в идеалния случай е 60% капацитета на батериите в kWh, разделен на мощността на двигателите в kW. И моля те не ми казвай, че батериите се дозареждат когато двигателя работи на пълна мощност.
Scott, при макс скорост не се движиш на макс мощност. Това от опит. Не се хвалиа много че съм карал с 215... поне по километраж. Но все пак в германия е разрешено на места. Колкото до грешката в километража съм силно смутен. Вярно е че по GPS дава около 10% грешка. Километража показва повече. Обаче в Полша на магистралата имаше радари и знаци покаващи скоростта ако е превишена. Почваха да мигат в момента в който превиша дори и с малко скоростта посочена на знака. Обаче само мигаха и показваха само скоростта маограничението, а не действителната скорост с която се движа. Но мигахаведнага като недвиша ограничението, а не с 10% както е грешката....
Да,добър отговор на въпроса на Скот. Хибридите имат определена максимална скорост,както всяка кола,която макс.скорост те са в състояние да развиват за дълго време,както всяка друга кола. Ако хибридът не може да поддържа макс. си скорост,тогава ще има множество оплаквания към производителя. Хибридната система решава по какъв начин постига макс.си скорост и важен е резултатът,а не начина на постигането му,поне за един шофьор. Хибридът не поддържа цялата мощност когато батериите са пълни и не поддържа половина мощност ,когато паднат до някакъв праг.Няма спадове и вдигания,системата е разчетена да е постоянна и незабележима в работата си,просто разходът се изменя,не мощността.
LEXUS, не си съвсем прав. Пълната мощност на RX-a е 200кВ. Бензиновият мотор е с мощност 155кВ, а останалите 45кВ идва от батерията. Съвсем логично е че продължително време няма как да отдаде пълните 200кВ. В един момент батерията ще се разреди и няма да може бензиновият агрегат да компенсира липсващите 45кВ. Добрата новина е че това в нормални условия на експлоатация няма как да се случи на практика. Само на някой тест (в технотест например) smile.gif

ceko26
Мнения: 488
Регистриран на: 16 Фев 2007 15:47
Местоположение: София

Мнение от ceko26 » 25 Юли 2008 11:48

Я да ти напиша една задачка :
Пешо е на диета и яде на ден по 10 бонбона в сравнение ,когато не е на диета яде по 35 бонбона. Като направил сметка за един месец диета е похарчил с 1/3 по-малко пари. Въпоса е с колко по-малко бонбони е изял и за какво е похарчил липсващите пари?
Като българина влезе в шоурума да си купи икономична кола си взима с малък двигател и задължително без автоматик, базова или със средно ниво на обурудване, а след новите цени на горивата най-вероятния избор ще бъде Корола Версо 1.6 , но да взема малко по-динамична 1.8 ВВТИ с цена от 38 300 и разход 7.7 смесено (от сайта им).
Според данните Корола Версо 1.8 предлага много повече от Приус като динамика и полезен обем и съвсем прилично обурудване без излишни глезотии.
На везната слагаш универсална и динамична кола + 5 тона бензин или за 65000км, а от другата хибрид. Кой ще е луд да вземе Приус?

При други сметки за пробег от 150 000 при идеални условия , данни от сайта на ТМ-Ауто и цена на А95 2.35лв/л. излиза че:
Купувайки Приус с разход 4.3л/100 даваш първоначално 50 000 лв. и за 150 000 км или 8 години си изразходил си 15 157 лева за бензин това е общо 65 157.
А при избор на Корола Версо с разход 7.7 л/100 същата сметка ти струва 65 442 лв.
Тоест до края на гаранцията от 8 г. нищо не си спестил.Честито!
Каското за първата година ако е 5%, за Приус е 2 500 лв. а при Корола е 1915 лв. или 250 литра безплатни в резервоара на Корола или 3 250 км.
За оптимистите остава да се надяват, че 8 годишна кола след гаранцията няма да се разваля, защото едва ли се продават добре на старо.
С това за мен спора приключва .
Авенсис 3S-FE

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 25 Юли 2008 11:51

Vesko написа:Scott, при макс скорост не се движиш на макс мощност. .... Колкото до грешката в километража съм силно смутен. Вярно е че по GPS дава около 10% грешка. Километража показва повече. ...
Vesko, не съм казал, че максималната скорост се постига винаги при максимална мощност. Мисълта ми, която ти правилно си схванал и дообяснил на колегата, беше че максималната мощност е сума от мощността на ДВГ и ел. двигател, като времето през което второто може да работи до голяма степен зависи от енергията съхранена в батериите.
Относно грешката на скоростомера - на служебния RX400h грешката не е толкова голяма, т.е. тя е +10% само до 50км/ч, сетне остава постоянна - около +5км/ч.
Първата ми работа като си сменя колата, сменя гумите или тръгвам на дълъг път е да проверя километража с GPS - предпочитам да не губя време, карайки с по-ниска скорост, но не ми се плащат глоби. За справка, Селиката ми дава +9% в целия диапазон. Повечето от японските коли са направени така, не знам защо. По-предната кола на жена ми - Нисан Алмера имаше също +9% грешка, предишната - Сеат Алхамбра имаше грешка +1%, сегашната й - Х3, също е с +1%. Камерите тук правят снимки (засичат те) ако караш с 5% или 3 mph над ограничението.

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 25 Юли 2008 12:08

ceko26 написа:... С това за мен спора приключва .
Спорът за мен отдавна е приключил. Което се опитвам да обясня през цялото време е, че високотехнологичните неща не винаги са най-добрия избор, освен ако човек не си ги купува само за да е по последния писък на модата в науката.
Снощи и тази сутрин си направих още един практически експеримент с Приуса, исках да видя как се държи като 'нормална' кола, сравнен със Селика с която ходя всеки ден на работа. Пътя ми до работа е 25 мили и включва 4-5 мили 'селски' път, 20 мили магистрала, от която последните 9-10 е ограничена на 60mph и после 50mph, защото влиза в Глазгоу. Последните 10 мили към работа са продължителен наклон надолу. Та Приуса от работа към къщи в първите 10 мили, защото е постепенно изкачване, макар да беше загрял държеше 34-36mpg, след това по магистралата качи до 44-45 и на селския път наистина беше икономичен с постижение от 65mpg, давайки среден разход 52mpg. Тази сутрин, по селския път явно не беше загрял, държеше 35-36, по магистралата 39-40 и накрая на спускането 'скочи' до 75-80, среден разход 50mpg. Селиката с ежедневно каране, изпреварвания където ме нервят, но стриктно спазване на ограниченията ми дава 40-42mpg. Не бих си взел Приус дори да съм последния човек на земята дето кара 'нормална' кола.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 26 Юли 2008 19:43

Направих си експеримент и тръгвайки от Софиа към Балчик си занулих средният разход още в Люлин. Даде ми 9.8л/100 за изминатите 490км с включен климатик. Стараех се да карам с 20км (по километраж) над ограниченията. Ако ми издаржът нервите на връщане ще пробвам да карам точно по ограниченията за да видя разликата smile.gif .
Прикачени файлове
26072008.jpg
26072008.jpg (206.6 KiB) Преглеждано 3913 пъти

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 26 Юли 2008 20:58

Vesko, последните 5 минути да не си я бутал тази кола, бре? tongue.gif
23 градуса, ще изпукате от студ в Балчик, или това е рано сутрин/късно вечер biggrin.gif
Трябва и аз да пусня някоя снимка от показанията на Приуса, ама като гледам ти колко енергия си регенерирал направо ме е срам.
Прикачени файлове
По маршрута за работа (по километраж, 'нормално' каране)
По маршрута за работа (по километраж, 'нормално' каране)
Prius3.jpg (23.25 KiB) Преглеждано 3901 пъти
На връщане (скорост по километраж):
На връщане (скорост по километраж):
Prius1.jpg (17.9 KiB) Преглеждано 3901 пъти
Това на отиване(скорост по GPS):
Това на отиване(скорост по GPS):
Prius2.jpg (20.52 KiB) Преглеждано 3901 пъти

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 27 Юли 2008 01:19

Последните 5мин са в Балчик и паркинг-а, така че е нормално smile.gif

Скот погледни си ЛС моля smile.gif

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 27 Юли 2008 01:43

Scott написа:Не бих си взел Приус дори да съм последния човек на земята дето кара 'нормална' кола.
Има различни хора. Аз бях решил че искам дакарам хибридна кола. Не успях да убедя сапругата си че иска да кара приус biggrin.gif На мен ми се струваше слаб и за това си бях харесал GS450h, но това беше преди тм ауто да почнат да внасят официално лексус. и за това когато ми казаха че могат да ми продадат RX си го взех почти веднага и половин година преди да почнат да внасят официяно модела smile.gif

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 27 Юли 2008 01:55

Vesko написа:...Не успях да убедя сапругата си че иска да кара приус biggrin.gif На мен ми се струваше слаб и за това си бях харесал GS450h...
Нямам нищо против хибридите на Лексъс - там хибридната (електрическата) част по-скоро помага за повишаване на динамиката. Против съм със закупуването на 'икономичен хибрид', визирам Приус, човек да се превърне в роб и да бъде потенциална заплаха и неудобство за другите участници в движението, в стремежа си да кара икономично. А ако не го кара икономично, се загубва смисъла и по-добре да си вземе един хубав дизел. :whistle:

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 27 Юли 2008 19:40

Scott написа:
Vesko написа:...Не успях да убедя сапругата си че иска да кара приус biggrin.gif На мен ми се струваше слаб и за това си бях харесал GS450h...
Нямам нищо против хибридите на Лексъс - там хибридната (електрическата) част по-скоро помага за повишаване на динамиката. Против съм със закупуването на 'икономичен хибрид', визирам Приус, човек да се превърне в роб и да бъде потенциална заплаха и неудобство за другите участници в движението, в стремежа си да кара икономично. А ако не го кара икономично, се загубва смисъла и по-добре да си вземе един хубав дизел. :whistle:

тук не мога нещо да се съглася,той човек ако иска може и с порше да стане пречка за движението.реалния разход на приуса при нормално каране не може да се постигне от никоя друга кола в класа.
аз си взех икономичен дизел по твоята схема и колко ми е средния разход за 30к км- 8л/100км.карам много дефензивно,за съжаление аутобана ми вдига жестоко разхода.2 пъти в годината да си ида до бг и среден разход 10-11l/100км.верно здрава ръчка,но приуса при подобен режим щеше със сигурност да ми даде мах. 6л,дори не вярвам и толкова.
ако човек е решил да даде толкова кинти просто няма по-добра алтернатива да те вози за стотинки,даже сравнено с газ или метан.чакам приус3 да излезе,че дизайна на сегашния не ми харесва.хонда също пускат по-висок клас хибрид,просто това е в сегашно време най-доброто.
в далечно бъдеще живот и здраве да видим електромобили ли ще направят какво ли.но дизела просто го забрави или искаш детето ти да диша сажди?
mad.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Аватар
Kiki
Мнения: 8201
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 14 пъти

Мнение от Kiki » 27 Юли 2008 21:50

jim_beam написа:
Scott написа:[quote=" :whistle:

дизела просто го забрави или искаш детето ти да диша сажди?
mad.gif
Колега, сигурен ли си, че хората, които си купуват бензинови коли го правят за да не тровят децата си? Това особенно в България звуче като един много изтъркан виц. Правят го просто защото не обичат дизелите, а не за друго. Аз също си купих дизелова Тойота само зощото ми е по-евтина за каране, а не за друго! Минавам около 30 000км годишно и каквито и сметки да правим дизела излиза хилади лева по-евтин от бензина за година! А колкого за околната среда и замърсяването на въздуха съм сигурен, че и ти самия си наясно, че не нашите дизелови коли тук в България тровят въздуха.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6163
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 28 Юли 2008 00:19

Кики, аз изминавам около 45х.км. годишно и въпреки това не съм сигурен, че дизел би ми струвал по-евтино при сегашните цени на горивата....
Имал съм дизел в миналото, когато разликата в цената на бензин/дизел беше огромна.
След година експлоатация на стария дизел ударих чертата, и се оказа, че като цена излезе същото като експлоатация на бензин(зет ми имаше същия автомобил, същата година на производство, но с бензинов двигател и можех да сравня директно), но ядовете, които ядох зимата с кофти нафта(само от бензиностанции) останаха за моя сметка.
От тогава не искам да чуя за дизел - новата си кола също я поръчах бензин....
Ако търсих кола по-малък клас навярно бих се замислил за Приус, но наистина не ми хареса дизайна...
Затова засега - чист бензин, а в бъдеще ще видим :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 28 Юли 2008 11:05

jim_beam написа:...аз си взех икономичен дизел по твоята схема и колко ми е средния разход за 30к км- 8л/100км...но дизела просто го забрави или искаш детето ти да диша сажди?...
Това вече си е чист популизъм - първо 'моята схема' не е 'вместо Приус си купи РАВ4 дизел' и второ - най-вероятно нямаш деца, защото иначе си в противоречие със собствените си принципи.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта