Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 24 Сеп 2023 14:20
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
Здравейте да формулирам въпроса:
От 1г карам Аурис 1.8 хибрид 2017г
Общо взето стиловете на каране са 2 при мен
-когато не се бърза е като бабичка-галене на педала,плавно набиране в резултат батерията разрежда и по-често включване на двигателя;
-когато се бърза се кара без оглед на икономия и съответно рязко подаване на газ и повече натискане а батерията не се разрежда въобще според екрана поне.
Та въпроса е кой от 2та стила според вас е по-удачен за дълъг живот на батерията.
Офтопик при един и същ маршрут разликата в разхода е 0.4/100 по компютър и около 5-7мин по бързо придвижване.
От 1г карам Аурис 1.8 хибрид 2017г
Общо взето стиловете на каране са 2 при мен
-когато не се бърза е като бабичка-галене на педала,плавно набиране в резултат батерията разрежда и по-често включване на двигателя;
-когато се бърза се кара без оглед на икономия и съответно рязко подаване на газ и повече натискане а батерията не се разрежда въобще според екрана поне.
Та въпроса е кой от 2та стила според вас е по-удачен за дълъг живот на батерията.
Офтопик при един и същ маршрут разликата в разхода е 0.4/100 по компютър и около 5-7мин по бързо придвижване.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
Вероятно средният вариант, при който батерията не се разрежда толкова, но и не се товари с големи токове на разряд/заряд...
Но това зависи от програмистите на Тойота - едва ли тук някой може да каже каква е точно логиката и кога един режим преминава към друг..
Грубо казано - в единият случай ще е отдала 20кВтч, а в другият 30кВтч.. Реално животът на батерията е това - колко енергия може да отдаде през жизненият си цикъл..
Като при по-щадящи режими (по-ниски токове на заряд/разряд без шоково натоварване) тази енергия (животът и) се увеличава..
Но това зависи от програмистите на Тойота - едва ли тук някой може да каже каква е точно логиката и кога един режим преминава към друг..
Грубо казано - в единият случай ще е отдала 20кВтч, а в другият 30кВтч.. Реално животът на батерията е това - колко енергия може да отдаде през жизненият си цикъл..
Като при по-щадящи режими (по-ниски токове на заряд/разряд без шоково натоварване) тази енергия (животът и) се увеличава..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
В крайна сметка всички си умират до към 15-тата година. Със силна вероятност след 10-тата.
Така, че все тая как ще караш.
Така, че все тая как ще караш.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
И според мен - нещо по средата. При много "икономично", "бабешко" - както пишете, батерията ще се разрежда и зарежда в по-широк диапазон, ще отдава на моменти и по-значителна мощност, ще стартира двигателя по-често, ще захранва по-продължително време допълнителни консуматори. При твърде динамично шофиране - също "циклите" ще са относително повече, ще отдава по-голяма мощност, евентуално и ще се зарежда с по-голяма мощност при регенериране, ще се нагрява относително повече, а тези фактори също си влияят наравно с "броя" цикли и степента на "разреждане/зареждане". Но като цяло системата, според мен (поне до колкото ми са наблюденията от ползването на по-стария аурис, както и от королата), използва батерията много щадящо, зададено и е да бъде експлоатирана в много тесен диапазон от общата и енергоемкост, като при нормална експлоатация - дори зададения тесен диапазон не се използва изцяло, може би с цел допълнително щадене. Така, че и да се стараем да я пазим допълнително - едва ли може да се постигне нещо значимо (според мен). Поне аз "не я мисля особено", а ауриса е вече на 13 години и поне аз не забелязвам проблеми, но и колата не е на много километри.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- CyberTod
- Мнения: 12
- Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota C-HR
- Благодарил/а: 4 пъти
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
А забелязвате ли намален капацитет след толкова години?
Защото на моята съм много доволен от разхода и от времето което кара на батерия. Като дори на междуградски път с около 90км/ч има доста дълги моменти, в които карам само на ток, не съм очаквал дори.
И не знам дали това ще се задържи или като стане на възраст над 8 години да кажем и това ще се влоши.
Иначе аз си карам с около 90км/ч с плавно подаване на газ. При изпреварване си натискам и това е.
Защото на моята съм много доволен от разхода и от времето което кара на батерия. Като дори на междуградски път с около 90км/ч има доста дълги моменти, в които карам само на ток, не съм очаквал дори.
И не знам дали това ще се задържи или като стане на възраст над 8 години да кажем и това ще се влоши.
Иначе аз си карам с около 90км/ч с плавно подаване на газ. При изпреварване си натискам и това е.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
Не, не съм забелязал намаляване на енергоемкостта и (но усета не е надежден показател
). Стария аурис (по-стария модел) не успява да поддържа висока скорост на ток, дори когато бе нов. До около 80, но при лек спуск. Наравно - обикновено не повече от 60. При вас системата предполагам е усъвършенствана в това отношение. Королата подържа скорост дори до 120 на равен терен - предполагам производителя усъвършенства системите в това отношение. От разхода и аз съм много доволен - харчи и харчеше осезаемо по-малко от королата, но пък и нея я шофирам доста по-динамично (не, че с ауриса съм много по-умерен - сега рядко го карам, жената го ползва и го харесва много повече от королата).

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
Гледай да е охладена и да не я товариш много като е топла. Другото има много малко влияние...



-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 24 Сеп 2023 14:20
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
Неслучайно се нарича "златна среда".
Предполагам и за скоростната кутия отговора би бил в същия дух, че четох че СВТтата не обичат рязко ускорение.
Благодаря на всички включили се.
Предполагам и за скоростната кутия отговора би бил в същия дух, че четох че СВТтата не обичат рязко ускорение.
Благодаря на всички включили се.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
В същия дух, ама в обратна логика на предположението ти - все тая как ще я караш. Трудно ще й направиш нещо.
Затова карай си колата както си искаш. С батерията ще имаш проблем след време, с кутията сигурно никога.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: 17 Май 2024 16:12
- Местоположение: Plovdiv
- Автомобил: Auris
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
Кутията няма нищо общо с класическо CVT с ремък, Toyota я наричат e-CVT , но реално
е по-проста от обикновен автоматик и по здравина я сравняват с ръчна ск. кутия.
Батерията не обича да прегрява, да е дълго на пълен заряд или разредена.
За тия неща общо взето се грижи комп. , но си иска и внимание.
На Еко или на Спорт режим мисля че няма много значение, компа гледа да държи на 80% батерията на дълъг път.
е по-проста от обикновен автоматик и по здравина я сравняват с ръчна ск. кутия.
Батерията не обича да прегрява, да е дълго на пълен заряд или разредена.
За тия неща общо взето се грижи комп. , но си иска и внимание.
На Еко или на Спорт режим мисля че няма много значение, компа гледа да държи на 80% батерията на дълъг път.
- CyberTod
- Мнения: 12
- Регистриран на: 07 Апр 2025 09:30
- Местоположение: Велико Търново
- Автомобил: Toyota C-HR
- Благодарил/а: 4 пъти
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
Да охлаждането на батерията е важно. Аз смених филтъра, който е пред въздуховода за батерията още като я купувах, дори без да му проверявам състоянието.
А е добре и превантивно да се чисти, преди на таблото да ти изпише за проблем с това.
А е добре и превантивно да се чисти, преди на таблото да ти изпише за проблем с това.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Кой стил шофиране е по-добър за батерията?
Като видите през годините как сменят подхода за охлаждане, щв Ви стане ясно, че и от Тойота знаят колко е важно да се охлажда добре батерията и как не са го правили добре 




Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта