Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувай отговор
Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от nov » 01 Мар 2025 11:58

Във връзка с газовите уредби - много се радвам, че и до момента Тойота бълва двигатели с многготочков инжекцион , а не само с директно впръскване (при моето каране и тук ще ги избия бързо, но все пак). При сегашните цени на горивата аз давам точнно 1 лев на 10км (зареждам газ на 1,23), за 20к.км средно пълня един резервоар с гориво А95, по спомен около 50 литра, пали ВИНАГИ на бензин, понякога и си впръсква сама, когато прецени бензин. Аз правя по между 50 и 60к. на година, уредбата я имам откакто имам и колата (с 1 седмица закъснение :) ), обръща ми на 30 градуса на антифриза, така исках изрично да ми я настрои майсторягата, за 2 години и 3 месеца и изминати почти 120к.км, абс. никакви , ама грам ядове с уредбата, както и към момента никакви ядове с инжектори, глава, играещи обороти и вички други свързани глупости. Много погрешно е схващането, че щом имаш допълнително уредба на газ е вързано задължително с проблеми, "човъркания" и т.н. ядове. Просто купуваш възмможо най-доброто за точно твоя двигател според майстора и на второ място разбира се самия майстор трябва да знае какво прави, да има опит, да е съвестен, печен и т.н. Аз при моя майсторяга монтирам 3-та чисто нова уредба и да чукам на дърво - довве нула. С икономията от газ бензин си покрих ремонта на 'надеждната" скоростна кутия и 2 години каското, какво да искам повече. Правя условвито,ч е не карам по 10к. на година.
Онази седмица карах зад фор рънър на 2-3 години и имаше лепенка "LPG" отзад на задния прозорец, почти всяка Секвоя, която видя по пътя е пак на газ, с икл. на Украинските разбира се :)
Сега , ако е вярно какво разправя Фичката от Бричката със Секвоя 30лв Софииско градско - вярно, е идва по-тънко от А6 Ц6 3.0 тди куатро, вярно несравними са, ама...все пак.
Та в обобщение - от моя 20 годишен опит с газиранни автомобили :
1. не пестете пари от уредба и компоненти - избиват се
2.Подберете доказано кадърен майстор и по възможнност монтирал и изпитал уредбата, която ви препоръчва на подобен на вашия автомобил или същия.
3 редовно сменяйте филтрите на газовата уредба, има значение - аз на течната фаза сменям на 30к.км, на газообразната на 20к.км

Всякак съм го мислил и смятал , имал съм и дизелов автомобил - като излючим еластиността при турбината на дизела, газта на мен лично ми е по-оферта отвсякъде.
А от година и половина имам и турбиниран автомобил на газ и честно казано не ми липсва вървежа на дизела, дори напротив - тука и звука кърти при шестака, а да не говорим за ве осмак в Тундра, Секвоя и т.н.
Ако се запази разликата беннзин/газ прибл. 2:1 и занапред бих карал само и единствено на газ.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

baimile_PD
Мнения: 7
Регистриран на: 04 Мар 2025 08:43
Местоположение: Гр. Пловдив
Автомобил: Toyota Avensis T27,1,8 Valve
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от baimile_PD » 04 Мар 2025 09:16

Здравей,колега.Аз съм с т27, двигател 2ZR,нещо такова(за непълонстите се извинявам).Боднах му газ и понякога ми дава 8-9 на сто газ разход.Всичко хубаво,но ми върти големи номера - при по-рязко ускоряване започва да прекъсва.Какво ли не смених-свещи,бобини,даже и валвематика-нищо.Имаш ли някакви идеи,все пак си на газ и може да си срещал вече този проблем smile.gif

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от WoLF » 04 Мар 2025 10:00

На бензин прави ли проблема?
ИзображениеИзображениеИзображение

baimile_PD
Мнения: 7
Регистриран на: 04 Мар 2025 08:43
Местоположение: Гр. Пловдив
Автомобил: Toyota Avensis T27,1,8 Valve
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от baimile_PD » 04 Мар 2025 10:57

Бензин,газ,на която и да е предавка...пиша това тук,защото стана след слагане на газ.Само разхода играе малко,но мисля,че е от времето.

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от nov » 04 Мар 2025 13:58

baimile_PD написа: 04 Мар 2025 09:16 Здравей,колега.Аз съм с т27, двигател 2ZR,нещо такова(за непълонстите се извинявам).Боднах му газ и понякога ми дава 8-9 на сто газ разход.Всичко хубаво,но ми върти големи номера - при по-рязко ускоряване започва да прекъсва.Какво ли не смених-свещи,бобини,даже и валвематика-нищо.Имаш ли някакви идеи,все пак си на газ и може да си срещал вече този проблем smile.gif
Ако въпроса е ориентиран към мен - да чукам на дърво абс.никакви, ама грам проблеми, нито на газ, нито на бензин. Кой ти каза да сменяш тия компененти, диагностика правихте ли, проблемите са и на бензин и на газ или само на газ, ако са на двете горива, "абстрахирай" /байпасирай/спри газовата уредба и оправи проблемите на бензин - първо и задължително условие, свещите, бобините по спецификация ли са, защо си сменял валвматик? Не съм много сигурен , но незнам дали не се прави последващо обучение на валвамтика към твоето ЕКУ (пак казвам може и да бъркам).
Сега прочетох, че проблемите са се появили след монтажа на газта, това ми навява на "неподходящи" настройки на газта - иди пак при газаджията, брахме така ядове с на един френд Зубару-то, вкарваше и бензин при шофиране на газ и колата се давеше и набиваше муцуна ако и дадеш рязко газ, ако подаваш плавно до към 3к. оборота се държеше и после започваше филма, ако уредбата е нова и е в гаранция иди при газаджията.
Но задължително виж как е първо на бензин (при изключена газова уредба - най-лесно става , като се затвори крана на изходящата от бутилката тръба и която заминава за двигателния отсег , крана се намира на бутилката, но ако не си наясно какво да правиш НЕ ГО ПРАВИ, а иди на майстор).
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от zorbata » 04 Мар 2025 17:26

baimile_PD написа: 04 Мар 2025 09:16 Боднах му газ
Какво ГУ - някаква марка или сбирщайн? Как е настроено - икономично, нормално или да върви? На колко хиляди е ГУ-то? Сменяваш ли редовно филтъра на газта?
caryЦар

baimile_PD
Мнения: 7
Регистриран на: 04 Мар 2025 08:43
Местоположение: Гр. Пловдив
Автомобил: Toyota Avensis T27,1,8 Valve
Получена  благодарност: 2 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от baimile_PD » 08 Мар 2025 08:45

nov написа: 04 Мар 2025 13:58 Ако въпроса е ориентиран към мен - да чукам на дърво абс.никакви, ама грам проблеми, нито на газ, нито на бензин.
Ми винаги върти номера,без значение какво е - газ,бензин... а другото е ПИШМАН МАЙСТОРИ. Ходил съм при двуцифрено число такива,ефект никакъв...още когато се преместих,казах,че в Пловдив майсторите не струват и познах. В Тойота България не ми се ходи,знам,че политиката им е да е**ват старите автомобили...
П.С. АГУ - то е сборно.Ама с едно такова на миналата ми Тойота изкарах 190 000 километра без никакви проблеми!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от slowtraveler » 08 Мар 2025 08:57

Предполагам никой официален сервиз не би приел автомобил с АГУ (изключвам заводските АГУ).
Относно конкретният случай - обикновено се почва с отстраняването на дефектите при работа на бензин (възможно е - и чрез премахване на АГУ поне временно)..
И чак когато автомобилът работи перфектно на бензин, се почва с 'разваляне на автомобила' с АГУ :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от nov » 08 Мар 2025 13:55

slowtraveler написа: 08 Мар 2025 08:57 Относно конкретният случай - обикновено се почва с отстраняването на дефектите при работа на бензин (възможно е - и чрез премахване на АГУ поне временно)..
И чак когато автомобилът работи перфектно на бензин, се почва с 'разваляне на автомобила' с АГУ
Същото казах и аз, трябва да се абстрахира газовата, най-лесния и прост начин е, като врътнеш кранчето на газта от бутилката, натиснеш копчето за да мине на бензин и пуснеш една диагностика. От тоя сбирщайн - отиваш там при този, който ти го е събирал/монтирал и да си бие главата, НО СЛЕД, като я оправиш да е перфектна на бензин-иначе така хаотично да сменяш части и компоненти смисъл нулев. Миналата ти Тойота с точно същия двигател, като тази ли е? Многократно съм го казвал - не слагайте евтини компоненти и сбирщайн уредби, спестяваш едни 600-700 лева макс, ама после всичко ти излиза през ..........
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
zorbata
Мнения: 335
Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
Местоположение: София
Автомобил: RAV4 GR PHEV
Благодарил/а: 45 пъти
Получена  благодарност: 58 пъти

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Мнение от zorbata » 08 Мар 2025 21:10

baimile_PD написа: 08 Мар 2025 08:45 Ама с едно такова на миналата ми Тойота изкарах 190 000 километра без никакви проблеми!
Сбирщайна преди 10 години и сега е много различен, да не говорим за майсторите.
caryЦар

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта