
Въпрос: Реглаж на фарове
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
memorex е прав ако не са зацепени правилно може да работи така.Това е наи вероятно или грешно моторче при смяна. 

LEXUS RX450hl
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 07 Дек 2017 22:10
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Yaris 1NR-FE
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Здравейте,
проблема се оказа в моторчето (и не само). Не случайно в схемите за авточасти липсва актуатора - моторчето върви като неразделна част от фара и в каталозите няма ОЕМ номер.
Едното моторче (правилното) е оригинално на тойота, другото (грешно работещото) няма нито един символ по него да се разбере марката или поне номер на частта.
При контролното замерване, въпреки размяната на цветовете - пиновете на буксите показаха едни и същи стойности.
1. Белия кабел (-) маса
2. Средния кабел e контролното напрежение
3. Десния кабел +12V
Намерих в тароса ново моторче за криминалните 30лв. Уж излезе само то по VIN, но работи в грешната посока като предишното. Върнах го.
Освен замерването с мултимера размених и местата на двете моторчета. ОЕМ-ското на тойота работи правилно и в другия фар, съответно това с незнайната марка си работи с обърната посока, мoнтирано на другата букса.
Благодаря на всички включили се в темата!
Едната ми опция беше да сложа двете "грешни" моторчета за да работят "правилно", макар и обратно на въртока.
Втората опция е да обърна посоката на самото двигателче в механизма.
Аз избрах третата опция - поръчах от ибей ползвано оригинално моторче за 15€. Тук по моргите малко се увлякоха с цените.
проблема се оказа в моторчето (и не само). Не случайно в схемите за авточасти липсва актуатора - моторчето върви като неразделна част от фара и в каталозите няма ОЕМ номер.
Едното моторче (правилното) е оригинално на тойота, другото (грешно работещото) няма нито един символ по него да се разбере марката или поне номер на частта.
При контролното замерване, въпреки размяната на цветовете - пиновете на буксите показаха едни и същи стойности.
1. Белия кабел (-) маса
2. Средния кабел e контролното напрежение
3. Десния кабел +12V
Намерих в тароса ново моторче за криминалните 30лв. Уж излезе само то по VIN, но работи в грешната посока като предишното. Върнах го.
Освен замерването с мултимера размених и местата на двете моторчета. ОЕМ-ското на тойота работи правилно и в другия фар, съответно това с незнайната марка си работи с обърната посока, мoнтирано на другата букса.
Благодаря на всички включили се в темата!
Едната ми опция беше да сложа двете "грешни" моторчета за да работят "правилно", макар и обратно на въртока.
Втората опция е да обърна посоката на самото двигателче в механизма.
Аз избрах третата опция - поръчах от ибей ползвано оригинално моторче за 15€. Тук по моргите малко се увлякоха с цените.
- Прикачени файлове
-
- IMG_5117.jpg (416.34 KiB) Преглеждано 8552 пъти
- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Ицо ,електрониката не ми е сила .Винаги следвам логиката като не разбирам.Съжалявам за некомпетентните изказвания.
Имам един въпрос към електрониците , що е то DIR Pin on a driver card -на български.
Имам един въпрос към електрониците , що е то DIR Pin on a driver card -на български.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Защо не разкопчееш зъбите на корпуса и да обърнеш вътре електромотора. Така или иначе тоя модул ще го закофиш в близкия контейнер или някой кашон...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 07 Дек 2017 22:10
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Yaris 1NR-FE
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Колега .. хубаво влизаш с бутонките напред, но първата позиция от посочения линк (гугала) ясно описах по горе че не става... тези афтърмаркет машинки не работят по очаквания начин.
Най малкото от любопитство какво има вътре - вече го направих. Моторчето е "законтрено" със две те шпилки които от своя страна подават + и - към него. А те са запоени на платката. Платката е изрязана по начин, непозволяващ ротирането й.
Като пристигне "новото" моторче ще обезкостя старото и ще поитам да го подкарам да върти по правилния начин. Ще кача подробни снимки

- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Нещо такова ли е?
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Само моторчето не подлежи ли на извъртане на 180 градуса?
Пусни някоя снимка отвътре че сигурно пиша глупости. На старите на Авенсиса можеше спокойно да обърнеш електромотора наопаки. Нищо не спираше куцият майстор. Без да навлизам в подробности откъде знам че е куц майстора. Но това е Ярис и е по-нов...
Пусни някоя снимка отвътре че сигурно пиша глупости. На старите на Авенсиса можеше спокойно да обърнеш електромотора наопаки. Нищо не спираше куцият майстор. Без да навлизам в подробности откъде знам че е куц майстора. Но това е Ярис и е по-нов...
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 07 Дек 2017 22:10
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Yaris 1NR-FE
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Оригиналното може би ... китайското - не! Двете шпилки на това от снимката вероятно са запоени за моторчето, докато при китаеца са запоени на платката и се "нанизват" в моторчето. Реално в моторчето има две дупки и контакта с намотката му става вътре в корпуса.
Вероятно мога да го завъртя около ротора му, но ще трябва да му направя нови отвори от другата страна на корпуса. Утре ако остане време ще го сваля и ще го нащракам

- memorex
- Мнения: 1063
- Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
- Местоположение: Varna
- Автомобил: avatar
- Благодарил/а: 90 пъти
- Получена благодарност: 67 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Разбрах.Благодаря.Питах от любопитство.
Също и някой да ми каже това какъв елемент е ? Питам за да зная а не изпитвам
Също и някой да ми каже това какъв елемент е ? Питам за да зная а не изпитвам
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
'Without data, you’re just another person with an opinion', W. Edwards Deming
- zorbata
- Мнения: 335
- Регистриран на: 11 Юни 2024 19:15
- Местоположение: София
- Автомобил: RAV4 GR PHEV
- Благодарил/а: 45 пъти
- Получена благодарност: 58 пъти
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 07 Дек 2017 22:10
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Yaris 1NR-FE
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Съдейки по разглобеното моторче и следвайки логиката, би трябвало да е плъзгач, отговарящ на процентното съотношение на регулиращия фиксатор. Вероятно чрез неговите стойности и волтажа от контролното напрежение (средния пин на буксата) се изчислява, каква е височината на рефлектора при автомобили с Headlight Levelling Technologies
Приятел кара Т25 и при него няма върток за регулиране на фатовете - сами се регулират.
ПП: Сега като си гледам снимките ми идва на ум да намеря само зъбното коленце на моторчето с обърната спирала.
-
- Прикачени файлове
-
- IMG_5127.jpg (126.43 KiB) Преглеждано 7404 пъти
-
- IMG_5130.jpg (125.42 KiB) Преглеждано 7404 пъти
-
- IMG_5131.jpg (120.63 KiB) Преглеждано 7404 пъти
-
- IMG_5132.jpg (143.56 KiB) Преглеждано 7404 пъти
-
- IMG_5135.jpg (117.17 KiB) Преглеждано 7404 пъти
- ico1
- Мнения: 396
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 59 пъти
Въпрос: Реглаж на фарове
Няма ли възможност на платката да прекъснеш пистите и с две мосчета да ги кръстосаш. 

LEXUS RX450hl
-
- Мнения: 21
- Регистриран на: 07 Дек 2017 22:10
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: Yaris 1NR-FE
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта