Общи въпроси за Тойота хибридите

Двигателист
Мнения: 554
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 23 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от Двигателист » 16 Фев 2025 12:55

Понеже гледам разни снимки на хибриди и забелязвам, че някои модели имат класически оборотомер, а други имат уред с диапазони (зареждане, еко, пауър...). Това просто козметична интериорна разлика ли е, или показва някаква разлика в хибридните системи? И изобщо има ли смисъл от този оборотомер?
И още един лаишки въпрос – без да съм карал, просто от клиповете виждам, че при „пълна газ“ оборотомера отива близо до режима на максимална мощност (5000-6000 об/мин), което си е напълно в реда на нещата, но възможен ли е режим при който двигателя да работи с голямо (80-90%) натоварване, а оборотите му се държат по-ниско (3000-3500 об/мин), примерно изкачвате някакъв продулжителен наклон на магистралата? Питам само дали е възможен такъв режим, а не дали е ефективен?

Аватар
Митхат
Мнения: 3820
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от Митхат » 16 Фев 2025 13:12

За Lexus..
Има три режима за работа.


planetarydrive
Мнения: 106
Регистриран на: 21 Яну 2021 18:19
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Camry
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 23 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от planetarydrive » 16 Фев 2025 15:45

Стрелките-оборотомер или силомер, нямат връзка с хибридната трансмисия. Но тя е един тип при пълния хибрид, с различни мощности на елмоторите, пред. числа и различни двг. Има модели, при които може да се сменя между оборотомер и силомер. Не може да се влия на оборотите, освен да се увеличават или намаляват в ръчен режим или спорт. Понижаването им е невъзможно под зададени минимални. Но това е така и при всяка авт. трансмисия.
Карал съм голяма част от тях, някои съвсем кратко и ги слагам в две групи-1.5, 1.8 и 2.0 са по-нервни и вдигат обороти повече отколкото ми се иска. Единствено 2.5 държи много ниски обороти и реагира повече с ускорение, отколкото с обороти. Изкачването на тежки наклони въобще не се забелязва.
Очаквах от 2.0 подобно поведение, но се оказа доста припряна работата му.

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от dracunculus » 16 Фев 2025 16:22

И при моя си има оборотомер в спортен режим и силомер в нормален и еко (има как да го настроя да е на оборотомер постоянно). Въпрос на вкус е. Не можеш да повлияеш на работата на системата по никакъв начин, караш си както сметнеш за добре и не го мислиш.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от Hursa » 16 Фев 2025 17:07

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от Krachunov » 17 Фев 2025 11:14

Двигателист написа: 16 Фев 2025 12:55 Това просто козметична интериорна разлика ли е, или показва някаква разлика в хибридните системи? И изобщо има ли смисъл от този оборотомер?
Никаква функционалност. тези с оборотомер имат цифрова скаличка с тая простотия из менюто на дисплея. Нещо като еко точките. Маркетинг ташак. Даже като взех успях да направя 100 точки и в тойота гледаха каот изтребители.
Сетваш круз контрола, спрял си на светофар и после набиваш яко газ. Не отчита тръгването и ти забива 100 точки punk.gif
Яриса има подобна глупост и много ме дразни. Королата си беше с оборотомер.
Тая постотия е като копчето EV реално 99% от времето не може да го контролираш а в останалия случай така или иначе не ти трябва, системата доста по - добре знае кога може и трябва да е на ток.

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от ico1 » 17 Фев 2025 14:46

Айде стига вече колега която и тема да вляза все си вътре и плюеш.Караи си великата Шкода и стига ни занимавай.Разбрахме вече,че сме все идиоти с тойоти ( има и рима)а ти си най хитрия със супер Шкода. :) :) :)
LEXUS RX450hl

Krachunov
Мнения: 1051
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 69 пъти
Получена  благодарност: 38 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от Krachunov » 17 Фев 2025 17:10

ico1 написа: 17 Фев 2025 14:46 Айде стига вече колега която и тема да вляза все си вътре и плюеш.Караи си великата Шкода и стига ни занимавай.Разбрахме вече,че сме все идиоти с тойоти ( има и рима)а ти си най хитрия със супер Шкода. :) :) :)
Ти май хибридно засегнат мязаш, човека пита има ли смисъл от тея стрелки. Аз му отговарям. Реална никаква полза нямаш от тях. И споделям мнения 1во щото имах корола с истински оборотомер и второ имам ярис с подобна глупост. Така че гледай си разхода там и не го мисли. drunk.gif

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от ico1 » 17 Фев 2025 21:08

Еи все да си отгоре :thumbsup:
LEXUS RX450hl

Аватар
FearSoft
Мнения: 584
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 63 пъти
Получена  благодарност: 100 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от FearSoft » 18 Фев 2025 08:15

Реална полза има, това си е електронен оборотомер. И не е добре да се пишат глупости, неотговарящи на действителността.
А сега чакаме затапването cool.gif
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

stangenov
Мнения: 23
Регистриран на: 12 Окт 2024 17:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от stangenov » 18 Фев 2025 10:03

Всеки с дигитално талбо може да си избере дали да гледа хибридният каквото и да се казва или стандартен оборотомер.

dracunculus
Мнения: 1435
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland (Rosenheim am Inn)
Благодарил/а: 177 пъти
Получена  благодарност: 116 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от dracunculus » 18 Фев 2025 11:31

Моите 5 цента по темата. Моята кола съм я карал и така и иначе (с хибридния силомер и с класически оборотомер)- и двата варианта са въпрос на вкус и сами по себе си не са кой знае колко информативни при хибридната система с автоматична кутия. Така или иначе няма нито един параметър, който може човек, с оглед на показанието-каквото и да е то, да промени. Просто натискаш газта според стила на шофиране и пътната обстановка...и толкова. Да, силомерът показва кога и колко колата рекууперира, това му е предимството, ако за някого това е важно. Нищо повече.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html

Аватар
Митхат
Мнения: 3820
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 132 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от Митхат » 18 Фев 2025 11:38

В различните режими Еко,Нормал,Спорт,разбира се има и различно ускорение .

Hursa
Мнения: 5663
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 168 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от Hursa » 18 Фев 2025 11:38

При по-старото решение едновременно могат да се наблюдават оборотомера и режима на работа на хибридната система. Би трябвало и при "дигиталното табло" да може. По показанията на прибора показващ режимите - може да се оцени натоварването на системата, наличния запас, евентуалната моментна икономичност, възможността да се изключи двг (всичко това - съобразно режима, който задаваме с "педала"), това освен относителните възможности за регенерация и нейния предел.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

stangenov
Мнения: 23
Регистриран на: 12 Окт 2024 17:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Общи въпроси за Тойота хибридите

Мнение от stangenov » 18 Фев 2025 17:10

две са опциите ...или едното или другото. В интерес на истината, оборотомера повече ме радва.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта