Настройка на ГИ Romano

AlexPP
Мнения: 97
Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Настройка на ГИ Romano

Мнение от AlexPP » 25 Окт 2024 13:46

Някой тук разбира ли от настройка на ГИ и по-конкретно на Romano?

Бях писал в темата на Skydiver, че ми бяха потънали изпускателните клапани на RAV4.2 с 1AZ-FE двигател от каране на газ. Хлабините ги оправих и сега искам да съм сигурен, че няма пак да потънат за отрицателно време и за целта искам да настроя газовия инжекцион да дава леко богата смес. Нямам възможност да правя настройки в различни режими в движение и т.н. и ще пусна една автоматична настройка и после ще увелича леко налягането на изпарарителя и коефициентите в таблицата докато получа тримове около или малко над нула. Също така, ще гледам и да сваля температурата на изгаряне, че в момента на изпускателния колектор дава с 15-20 градуса по-висока температура на газ, отколкото на бензин.

В тази връзка, в настройките видях следните опции - idle length on petrol и petrol percentage. В упътването на софтуера не е обяснено подробно какво правят тези настройки, но според мен, първата е да впръсква бензин на празен ход, ако оборотите паднат под определена стройност, за да не загасне двигателя. И втората опция ще да е да впръсква бензин при високи обороти и по-голямо натоварване за повече мощност. Някоя от тези настройки дали може да се използва за удължаване на живота на леглата на клапаните - например ако се увеличи обхвата на втората настройка и какви стойности биха били подходящи за тази цел?

Снимката по долу е от manual-a на софтуера на Romano.

Изображение

gena_bs
Мнения: 1262
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 242 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Настройка на ГИ Romano

Мнение от gena_bs » 25 Окт 2024 15:42

Провери ли на сайта на фирмата и тези на вносителите за информация по въпроса?
Търсиш за конкретния контролер (компютър) и за съответните дюзи и компоненти, които са инсталирана на колата.
Стига да ти са известни, защото има вероятно разлики. Както в hardware, така и в управляващия software.
Специално за марката не съм проверявал, но за фирмата-майка A.E.B имаше доста инфо. Включително ръководство за software.
За полските - практически всичко има на сайтовете им. Даже демо software и примерни настройки на някои двигатели и режими.

Другото, което мога да ти предложа е да настроиш системата така, че да не се различават параметрите от тези при работа на бензин.
Донастройката при движение, т.е. натоварване е задължителна!

AlexPP
Мнения: 97
Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Настройка на ГИ Romano

Мнение от AlexPP » 25 Окт 2024 22:27

Вече пробвах - пуснах автоматична настройка на празен ход, после от винта на изпарителя вдигнах малко налягането на газта. Включих настройката за впръскване на бензин при високи обороти, но свалих долната граница на 2000 оборота, но се получава много богата смес и започна да придърпва над 2000 оборота до около 4000. Нагоре няма проблем. Върнах долната граница на 4500 оборота и оставих настройката да впръсква и бензин включена и сега работи перфектно. Тримовете и ламбда сондата показват леко богата смес, което беше целта. След 10000км ще проверя хлабините на клапаните да видя дали има ефект. Тези дни пак ще сравня температурата на колектора на газ и на бензин. Междувременно ще взема да пиша и на Romano в Италия да ги питам какво ще препоръчат за забавяне на потъването на клапаните.

gena_bs
Мнения: 1262
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 242 пъти
Получена  благодарност: 63 пъти

Настройка на ГИ Romano

Мнение от gena_bs » 25 Окт 2024 22:34

Като ти отговорят, сподели отговора!
Ама надали...
Да беше написал поне какъв тип и модел е газовата...

vfr800
Мнения: 518
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 96 пъти

Настройка на ГИ Romano

Мнение от vfr800 » 26 Окт 2024 09:57

Не можеш да накараш колата в ненатоварен режим да работи различно от това , което е заложено от производителя , освен ако не избягаш извън трима. Т.е колата да вдигне system too rich или too lean. При това положение обаче тя минава в някакъв режим на работа, който не се знае точно какъв е, може да е ок може и да не е ок. Докато си в трим-а колата винаги се опитва да докара около 14:1 в closed loop . Което е около 0.95 т.е леко богата смес при гориво бензин обаче. Имаш и алгоритми заложени от производителя за удължаване живота на катализаторите и съответно имаш вариации. При open loop , ако колата е по-старичка може и да успееш да постигнеш това , което искаш, но не е сигурно. Много от автомобилите трима си го вкарват в калкулацията под товар и реално пак нищо не правиш. Най-сигурния вариант е да ползваш широколентова сонда , за да логнеш резултатите при различните настройки и да видиш дали някъде можеш леко да изманипулираш нещата. Аз не бих се занимавал, защото колата конвертирана на газ автоматично започва да работи богато. Идеалното горене при газта е 15.6-15.8:1 . Защото две числа, ами защото е микс пропан бутан и заради това не можеш да знаеш с точност. Т.е бензиновият компютър опитвайки се да докара 14:1 автоматично имаме богата смес. Друг е въпроса, че всъщност богатата смес при LPG в определени режими се явява проблем, но не мога да изровя къде в researchgate имаше научна статия по въпроса. Накратко съвета ми е не се занимавай с глупости :) Карай си колата, като пропаднат клапаните просто ремонтираш главата и караш пак. С хубави дюзи и все пак някакви що годе добри настройки клапаните преди да пропаднат ще минеш поне 100к. Ремонт на глава през 100к при разликата в цената бензин газ , мисля че няма какво да му мислиш. Особено ако е 4ри цилиндров двигател облсужване на глава и подмяна на гарнитура са 1500лв, ако го прави някой друг. Калкуациите сам можеш да си ги направиш.

AlexPP
Мнения: 97
Регистриран на: 24 Ное 2015 17:05
Местоположение: Бургас
Получена  благодарност: 1 път

Настройка на ГИ Romano

Мнение от AlexPP » 28 Окт 2024 22:58

Газовата не съм гледал какъв модел на Romano е. Колата я имам от 3 месеца и газовата e монтирана в Италия през 2012-та година.

След моите настройки, вече не преминава на бензин при сериозно настъпване и разходът на газ според борд компютъра е с 1-2 литра на 100км по-голям от на бензин, значи сместа е обогатена спрямо преди. Нямам време да се занимавам подробно и след 10000 км просто ще проверя хлабините на клапаните и то ще си покаже как вървят нещата.

Също така си мисля, че може би клапаните не могат да потъват безкрайно, защото леглата на клапаните се набиват навътре, а като се набиват, би трябвало алуминият да става по-плътен и скоростта на потъване да се забави.

Това със смяната на главата след 100000 км може да се окаже проблем. Много трудно се намират глави. Исках да си взема една за резерва и се обадих се на 5-6 обяви и всичките били продадени.

ststefanov20
Мнения: 4
Регистриран на: 17 Ное 2013 16:11
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Настройка на ГИ Romano

Мнение от ststefanov20 » 01 Дек 2024 15:33

Може да потърсите съвет от работещите в представителството на Романо - Романо България. Предишният ми автомобил беше с монтиран ГИ ,,Романо Антонио"' от тях, те са го обслужвали и за 7 години съм доволен.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост