[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25 Авг 2024 12:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Здравейте,
Нов съм във форума и като цяло по темите с Тойотите.
Имам много базов въпрос за налягането на гумите. Взех моята Корола Кроска юли месец и вече 2 пъти в рамките на 2 седмици ми дава занижени стойности на налягането на гумите. Имам си пистолет-компресорче и след като ги вдигам до 2.3 всичко е ток, но след седмица и половина ми предстои пътуване до Гърция. Има ли място за притеснение и препоръчвате ли да отида на сервиз?
Благодаря преварително!
Нов съм във форума и като цяло по темите с Тойотите.
Имам много базов въпрос за налягането на гумите. Взех моята Корола Кроска юли месец и вече 2 пъти в рамките на 2 седмици ми дава занижени стойности на налягането на гумите. Имам си пистолет-компресорче и след като ги вдигам до 2.3 всичко е ток, но след седмица и половина ми предстои пътуване до Гърция. Има ли място за притеснение и препоръчвате ли да отида на сервиз?
Благодаря преварително!
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите - Reset Tool
Добре дошли
Ще ми е интересно да видя физиономията на приемчика ако отидете на сервиз с такъв 'проблем'
За притеснение - някои хора могат да се притесняват дори защото нямат притеснения
Каква е връзката между въпроса и Тойота?! Вие колело нямали ли сте като дете? Притеснявали ли сте се 'ако налягането спадне'?
И ходили ли сте на сервиз 'да Ви прегледат колелото' ако например задната Ви гума е спаднала?
Та е добре да си изясните поне за себе си или да споделите:
1. Коя гума е спаднала
2. От какво налягане (студена) до какво налягане (студена) спада гумата, и за какъв срок
3. С достатъчно достоверен манометър ли е измервано налягането (и ако на дисплея се изписва налягане - съвпада ли с манометъра)
Ако гума е спукана - се ремонтира и толкова...
Ако всички гуми спадат равномерно - ами вижте няколко мнения по-нагоре...
(май наскоро бях писал, че с приключване на летните горещини ще зачестят въпросите за TPMS


Ще ми е интересно да видя физиономията на приемчика ако отидете на сервиз с такъв 'проблем'

За притеснение - някои хора могат да се притесняват дори защото нямат притеснения

Каква е връзката между въпроса и Тойота?! Вие колело нямали ли сте като дете? Притеснявали ли сте се 'ако налягането спадне'?
И ходили ли сте на сервиз 'да Ви прегледат колелото' ако например задната Ви гума е спаднала?
Та е добре да си изясните поне за себе си или да споделите:
1. Коя гума е спаднала
2. От какво налягане (студена) до какво налягане (студена) спада гумата, и за какъв срок
3. С достатъчно достоверен манометър ли е измервано налягането (и ако на дисплея се изписва налягане - съвпада ли с манометъра)
Ако гума е спукана - се ремонтира и толкова...
Ако всички гуми спадат равномерно - ами вижте няколко мнения по-нагоре...
(май наскоро бях писал, че с приключване на летните горещини ще зачестят въпросите за TPMS




Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25 Авг 2024 12:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Тука така ли се третира всеки въпрос?
Благодаря за изчерпателния отговор… все пак.
Благодаря за изчерпателния отговор… все пак.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Не всеки въпрос - само такива въпроси
Надявам се не очаквате гумите на Тойота да се различават от гумите, които е изобретил Дънлоп преди век и половина...
Или да се различават от гумите на колело - ами принципите и решенията са еднакви...
Можеше все пак да отговорите на въпросите (така ли отговаряте на конкретните въпроси?!)
Поне щяхме да разберем какъв Ви е бил реалният 'проблем' - дали обикновените физични закони, които се учат в гимназията, или просто спукана гума...
А относно притесненията - всеки има различен праг на 'притеснения'... Имах автомобил с гума, която спадаше малко по-интензивно от другите (всяка гума губи от налягането си с времето - въздухът малко или много преминава през гумата)... Бе скъсан вентила, но спадането на налягане бе незначително (не всеки месец се налагаше напомпване - на дисплея ми показваше наляганията и бях спокоен). Та с този автомобил и гуми обиколих Европа, стигайки до Норд-Кап на места през черни пътища и път, където в радиус десетки километри няма жива душа... Да се притесня?! Няма да намеря изход при спукана гума? Ами имах резервна гума и комплект за ремонт. Ако бях в България или наблизо до България (доста населените държави) - въобще не съм мъкнал резервна гума... Навсякъде ще намериш къде да ти оправят спукана гума..
Но да ходя на сервиз заради ниско налягане на гума - не ми е идвало на ума
(не че не бях тръгнал към сервиза заради странна вибрация в окачването, която се оказа забит голям болт в гумата
)...

Надявам се не очаквате гумите на Тойота да се различават от гумите, които е изобретил Дънлоп преди век и половина...

Или да се различават от гумите на колело - ами принципите и решенията са еднакви...
Можеше все пак да отговорите на въпросите (така ли отговаряте на конкретните въпроси?!)
Поне щяхме да разберем какъв Ви е бил реалният 'проблем' - дали обикновените физични закони, които се учат в гимназията, или просто спукана гума...
А относно притесненията - всеки има различен праг на 'притеснения'... Имах автомобил с гума, която спадаше малко по-интензивно от другите (всяка гума губи от налягането си с времето - въздухът малко или много преминава през гумата)... Бе скъсан вентила, но спадането на налягане бе незначително (не всеки месец се налагаше напомпване - на дисплея ми показваше наляганията и бях спокоен). Та с този автомобил и гуми обиколих Европа, стигайки до Норд-Кап на места през черни пътища и път, където в радиус десетки километри няма жива душа... Да се притесня?! Няма да намеря изход при спукана гума? Ами имах резервна гума и комплект за ремонт. Ако бях в България или наблизо до България (доста населените държави) - въобще не съм мъкнал резервна гума... Навсякъде ще намериш къде да ти оправят спукана гума..
Но да ходя на сервиз заради ниско налягане на гума - не ми е идвало на ума



(не че не бях тръгнал към сервиза заради странна вибрация в окачването, която се оказа забит голям болт в гумата

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25 Авг 2024 12:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Ето, мисля, че отговорихте на въпроса ми, но причината да питам е, че в рамките на 2 дни светна датчика и наистина налягането на гумите беше паднало. След напомпване всичко е окей.
1. Предна лява с 0.5 и задна дясна (стабилно - при 2.3 тя беше 1.8)
3. Ами да, би трябвало да е достоверен.
За физичните закони - благодаря, ще се върна на урока от гимназията.
Поздрави и наздраве!
1. Предна лява с 0.5 и задна дясна (стабилно - при 2.3 тя беше 1.8)
3. Ами да, би трябвало да е достоверен.
За физичните закони - благодаря, ще се върна на урока от гимназията.

Поздрави и наздраве!
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Преди няколко дни и при мен "светна", но беше по "хладно" и беше валяло - и докато се оглеждах къде да "напомпа", че не ми се ровеше за компресора - изгасна. Може и при вас е било поради тази причина, при вас "балона" на гумата е по-голям и поради това такива изменения се отразяват по-значимо. Първия път - може защото там където са монтирали гумите да е било по-голяма жега
Но все пак - два пъти, а и ако сте измерили вярно - 0,5 бара не е малко. И първия път ли бяха тези две гуми. Да не са монтирани калпаво или пък вентилите им - напоследък от тойота могат да се очакват какви ли не гафове, дори такива - които не би допуснал и посредствен гаражен "майстор". Но голяма компания - постараха се бързо да заглушат скандалите.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Ами първата задача която учеше не 7години 'младият велосипедист' като му подарят колело с надувни гуми е как с плюнка да разбере дали му изпуска вентила
Така, че предполагам колегата е проверил този 'проблем' 
Да, понякога след напомпване иглата на вентила не ляга както трябва (ееех, на по-старите вентили на велосипедите с гуменото 'чорапче' нямаше начин да не легне както трябва
).. Но обикновено това се вижда още като откачаш компресора...
0.5атм - да, имал съм такива разлики на напълно изправна гума стига да я кача на магистралата (на Джипа
)...
И неслучайно споменах физичните закони и очакваното със застудяване на времето зачестяване на въпроси от рода 'защо ми светна лампата на ТПМС'
Някои колеги се обиждат, но това е една от най-често срещаните причини за светване на лампата - липса на редовна проверка на налягането на гумите, и логичното спадане на налягането в гумите със спадане на температурите...
През компютъра/форума няма как да разберем дали колегата/колежката все пак ги знаят тези неща
На Джипа имах само наляганията на гумите в реално време, а на Кашкая сега имам и температурите на гумите - ако ги следите, ще се учудите в какъв диапазон се променят и температурите и наляганията... Включително и в зависимост с коя страна си спрял към Слънцето и т.н. и т.н.


Да, понякога след напомпване иглата на вентила не ляга както трябва (ееех, на по-старите вентили на велосипедите с гуменото 'чорапче' нямаше начин да не легне както трябва

0.5атм - да, имал съм такива разлики на напълно изправна гума стига да я кача на магистралата (на Джипа

И неслучайно споменах физичните закони и очакваното със застудяване на времето зачестяване на въпроси от рода 'защо ми светна лампата на ТПМС'

Някои колеги се обиждат, но това е една от най-често срещаните причини за светване на лампата - липса на редовна проверка на налягането на гумите, и логичното спадане на налягането в гумите със спадане на температурите...
През компютъра/форума няма как да разберем дали колегата/колежката все пак ги знаят тези неща

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Както
Друг е въпроса дали помпаш гумите в студено или загряло положение. Ако го правиш сутрин и на следващата сутрин вече си от 2.3 на 2 бара, бягай към гумаджията, въобще какъв е смисъла да отиваш до "Тойота"...
Щом за 2 дни пада с 0.5 бара, какво те спира да спреш на първия гумаджия, който видиш по път? От София си. Сигурен съм, че от където и да се прибираш, до максимум 5 минути по твоя маршрут ще видиш гумаджия.Kalata_1990 написа: ↑26 Авг 2024 09:41 Ето, мисля, че отговорихте на въпроса ми, но причината да питам е, че в рамките на 2 дни светна датчика и наистина налягането на гумите беше паднало. След напомпване всичко е окей.
1. Предна лява с 0.5 и задна дясна (стабилно - при 2.3 тя беше 1.8)
3. Ами да, би трябвало да е достоверен.
Друг е въпроса дали помпаш гумите в студено или загряло положение. Ако го правиш сутрин и на следващата сутрин вече си от 2.3 на 2 бара, бягай към гумаджията, въобще какъв е смисъла да отиваш до "Тойота"...
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Ако продължава да спада си за гумаджия или много маловероятно сензор, ако не спада е от температурното разширение/свиване на напомпания газ...



-
- Мнения: 6
- Регистриран на: 25 Авг 2024 12:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Corolla Cross
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Благодаря, момчета. Това и ще направя. За щастие се случи само 2 пъти, но за моята сигурност ще преслушам и гумаджия.
Иначе, помпам ги в студено положение.
Иначе, помпам ги в студено положение.
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 02 Ное 2011 19:05
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 4 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Rav4 2017 Hybrid от 3-4 седмици ту мига,ту спира TPMS лампата. Изравних наляганията в гумите/ имаше разлики/ и угасна. При следващо светване- пак компресори и дигитален манометър и не угасна. Проби с копчето под волана-неуспешни. После сама угасна. След четене с лънч :: ID1 грешка. Чистене и след 2-3 дни произволни светвания и угасвания. Въпросите ми са :
коя гума е с ID1? И какъв е редът на номериране
Китайските алита работят ли вече читаво-бих се радвал на споделен личен опит. И парт номера.
Благодаря!
коя гума е с ID1? И какъв е редът на номериране
Китайските алита работят ли вече читаво-бих се радвал на споделен личен опит. И парт номера.
Благодаря!
Avensis 2.0 бензин 2004 Т25
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
ID1 е първият вкаран в компа сензор. На коя гума е никой не знае. Ако беше направил диагностика с оригиналната си тойотска програма Techstream щеше да видиш, че срещу ID1 има многоцифрен код. Същия код е отпечатан на сензора и при сваляне на гумата от джантата се вижда.
Друг вариант - връзваш Techstream, гледаш какво налягане показват ID1 до ID4, сваляш една по една гумите и ги носиш през 9 планини в 10-та или по-далеко и щом видиш налягане N/A срещу ID1 това е гумата.
Друг вариант - връзваш Techstream, гледаш какво налягане показват ID1 до ID4, сваляш една по една гумите и ги носиш през 9 планини в 10-та или по-далеко и щом видиш налягане N/A срещу ID1 това е гумата.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
ID1 e приемника на гумата, която чиито сензор е регистриран под този номер... Къде си я сложил - зависи от теб...
Би трябвало да можеш да четеш живи данни от сензорите (от четири или пен сензора ако е регистиран и петия - на резервната гума)...
Т.е. е близо до ума, че можеш да подходиш по метода на изключването - изпускаш например с 0.5атм някоя гума и гледаш стойността на кое ID се е променила...
Дали си изравнил наляганията в гумите не е толкова важно - важно е наляганията във всяка гума да е в правилния диапазон...
П.С. Добре е все пак да провериш налягането и на резервната гума ако имаш регистрирана такава... Въпреки, че сензорите вече са сигурно на 8г - време им е да почнат да окапват
https://share.qclt.com/%E4%B8%B0%E7%94% ... 360010.pdf
Би трябвало да можеш да четеш живи данни от сензорите (от четири или пен сензора ако е регистиран и петия - на резервната гума)...
Т.е. е близо до ума, че можеш да подходиш по метода на изключването - изпускаш например с 0.5атм някоя гума и гледаш стойността на кое ID се е променила...
Дали си изравнил наляганията в гумите не е толкова важно - важно е наляганията във всяка гума да е в правилния диапазон...
П.С. Добре е все пак да провериш налягането и на резервната гума ако имаш регистрирана такава... Въпреки, че сензорите вече са сигурно на 8г - време им е да почнат да окапват

https://share.qclt.com/%E4%B8%B0%E7%94% ... 360010.pdf
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- biro
- Мнения: 2794
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
По-лесно да изпускаш налягане вместо да сваляш гумата, както е казал slowtraveler.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
-
- Мнения: 89
- Регистриран на: 02 Ное 2011 19:05
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 4 пъти
[TPMS]Система за следене на налягането в гумите
Голямо Благодаря за бързите и ценни напътствия! И за инструкцията! Ще си поиграя като имам възможност и резилтат-ще доладвам.
Avensis 2.0 бензин 2004 Т25
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
Corolla 1.4 бензин 2006
RAV4 XA40 hybrid 11.2017
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта