Повече масло

Аватар
Mandoss
Мнения: 8
Регистриран на: 16 Авг 2024 15:21
Местоположение: Sevlievo
Автомобил: Verso 1.8
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Повече масло

Мнение от Mandoss » 26 Авг 2024 21:31

Здравейте. При смяна на маслото на Версото ( 1,8 - 147к. бензин) майсторите гледали вмстимостта при сух двигател - 4,7. вместо при сервизна смяна - 4,2л. Забелязах че на щеката е доста над максимума. 500гр си е множко. Да мъча ли да източвам или няма какво да стане? Благодаря.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1476
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 39 пъти

Повече масло

Мнение от veso_hds » 26 Авг 2024 21:43

Източвай, ненапразно японските инженери са поставили навсякъде max и min.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Повече масло

Мнение от Ивайло Димов » 26 Авг 2024 21:44

tooth.gif Няма проблем ,но щом ти се занимава вземи от ветеринарна аптека спринцовка 100 мл и едно маркуче 5-6 мм и изтегли излишното.

Аватар
veso_hds
Мнения: 1476
Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 39 пъти

Повече масло

Мнение от veso_hds » 26 Авг 2024 21:58

Ивайло, излишното количество няма ли да избие отнякъде?
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.

Аватар
WoLF
Мнения: 3439
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 684 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Повече масло

Мнение от WoLF » 26 Авг 2024 22:01

Зависи колко е отгоре. Източи да ти е мирна главата, щом се притесняваш...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Повече масло

Мнение от Ивайло Димов » 26 Авг 2024 22:29

Има един клип с Гараж 54 пълниха една кола ,Жигула мисля беше.Почна да избива след 2 литра отгоре .Направиха прозрачен картер ,виждаше се колко сипват не е измама.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Повече масло

Мнение от slowtraveler » 27 Авг 2024 08:03

Различните автомобили имат различен 'праг на поносимост'... Вероятно 'ще изхвърли' излишното, ама къде ще го хвърли - в смукателния колектор и към катализатора...
И да - виждал съм поразии, направени от много масло (бяха объркали кое масло да източат, и бяха наляли 'по каталог' втора доза масло в ДВГ)...
Според мен смени и сервиза - тези са пълни безхаберници - при смяна на маслото ВИНАГИ се гледа щеката, а не каталога. Каталога го гледаш само за да се ориентираш колко масло да купиш за смяната...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Повече масло

Мнение от max-2 » 27 Авг 2024 08:30

Споделям мнението на slowtraveler, не си чупете зорлен колите. Източването с голяма спринцовка не е голяма философия.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Повече масло

Мнение от nov » 27 Авг 2024 08:50

slowtraveler написа: 27 Авг 2024 08:03 Различните автомобили имат различен 'праг на поносимост'... Вероятно 'ще изхвърли' излишното, ама къде ще го хвърли - в смукателния колектор и към катализатора...
И да - виждал съм поразии, направени от много масло (бяха объркали кое масло да източат, и бяха наляли 'по каталог' втора доза масло в ДВГ)...
Според мен смени и сервиза - тези са пълни безхаберници - при смяна на маслото ВИНАГИ се гледа щеката, а не каталога. Каталога го гледаш само за да се ориентираш колко масло да купиш за смяната...
Абсолютно си прав - 500 грама са бая, затова са минимум и максимум на щеките - аз се бях пищисАл, че моето беше 2мм над максимума (вярно нищо и нямаше на колата), но пък и направих 8к.км за 1 месец и го смених на първия месец, демек не се е заседявало много (макар, че това няма значение). Към автора - точи колкото с еможе по-бързо и тоя сервиз го подминавай.
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Аватар
Akima
Мнения: 7442
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 95 пъти
Получена  благодарност: 175 пъти

Повече масло

Мнение от Akima » 27 Авг 2024 09:12

По принцип с едно малко маркуче и една голяма спринцовка може много точно да се източи през отвора на тръбата на щеката.
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

vfr800
Мнения: 532
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 102 пъти

Повече масло

Мнение от vfr800 » 27 Авг 2024 10:57

Не си губи времето. 500гр няма да променят нищо. При моторните спортове, ако колата няма модифициран картер с вратички или сух такъв винаги се слага повече масло от предписаното от производителя един до два литра, защото има голямо плискане в картера поради постоянното натоварване в някаква посока и маслото започва да се пени. От там ефективостта на маслената помпа спада, съответно и налягането ,след това е ясно. Като има повече масло този ефект се редуцира. И не маслото няма откъде да излезе, ако всички семеринги са наред то си стои вътре има си PCV система , която се грижи за по-високото налягане .Ако е твърде много над предписанието просто спада мощността на автомобила, защото коляновия вал започва да го разплисква и съответно това е допълнително съпротивление.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Повече масло

Мнение от slowtraveler » 27 Авг 2024 11:32

vfr800 написа: 27 Авг 2024 10:57 Ако е твърде много над предписанието просто спада мощността
Или поврежда някои агрегати (например вакуумна помпа при дизел), или все пак си намира 'пътя' по най-слабото място (някой позаминаващ семеринг), или позадръства вентилацията на картерните газове :)
Дали заради 500мл това ще се случи - кой знае (поне вакуумна помпа нямаш :) )...
При всички случаи - ДВГ работи в режим извън предвидените от производителя и заради това - с неясни последици (иначе щеше да има знак само за минимално ниво :) ) ...
Моторните спортове са друга бира - там нито режимите са 'ежедневно шофиране', нито ресурса е стотици хиляди км tooth.gif :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 1537
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 162 пъти
Получена  благодарност: 154 пъти

Повече масло

Мнение от Ивайло Димов » 27 Авг 2024 12:18

offtopic.gif Стига небивалици ,при напълване на точно количество масло картера е на 1/2 запълнен ,повишаване с 500 мл няма вдигне нивото повече от 4-5 мм ,което пък няма да доведе до пряк контакт на маслото с коляновия вал.Само тогава се получава разпенване защото вала "бие" маслото .При положение ,че помпата го върти в ДВГ ,количеството в картера е ниско ,за да има контакт с вала .Колегата загатна за спортните коли ,колкото повече масло толкова по-ниска температурата му ,по-добро охлаждане .Колегата му се каза ,спринцовка за 3 лева и маркучле за 1 и се точи през щеката.

Аватар
BOz
Мнения: 4535
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 199 пъти

Повече масло

Мнение от BOz » 27 Авг 2024 12:38

Има автомобили, при които не е допустимо маслото да е над макс, дори и с малко. Стават проблеми. Дори и Тойота си има сервизен бюлетин за това. А масово производителите в книжката за експлоатация си пише - не допускайте маслото да е над макс. Не случайно си има минимум и максимум.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
nov
Мнения: 1133
Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
Местоположение: Bulgaria
Автомобил: XA30 3ZR-FAE,B6304T4
Благодарил/а: 51 пъти
Получена  благодарност: 40 пъти

Повече масло

Мнение от nov » 27 Авг 2024 13:37

BOz написа: 27 Авг 2024 12:38 Има автомобили, при които не е допустимо маслото да е над макс, дори и с малко. Стават проблеми. Дори и Тойота си има сервизен бюлетин за това. А масово производителите в книжката за експлоатация си пише - не допускайте маслото да е над макс. Не случайно си има минимум и максимум.
Разбира се , че е така, а и това далеч не е спортен автомобил. И да специално на предното ми Волво се бех презастраховал и налях около 2 мм над максимума на щеката след буквално 5 км наби грешка и като я разчетохме с Делфи се оказа, че нивото е над максимума, при което източих около 300 грама и дойде малко над средата, покарах 4-5км и грешката изчезна.
Колега Димов - съгласен съм например 50-100 макс 200 грама над максимума (както в моя случай) да не са проблем - а и опита към момента го показа, не ми е набивало грешка за ниво над максимума (то може и да няма датчик за максимум и минимум, че е бая опоскан тоя оризарник), ама 500 грам над максимума ........................ иначе се обезмисля да се дават нива на щеката за максимум, наливаш колкото хване..............
NO PAIN, NO GAIN!
Дизел САМО дънки!!!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 7 госта