Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Дюзи от Авенсис Т22 със 1ZZ-FE, 1.8/129 к.с. двигател. Пробега мисля да беше около 100К на газ, със някаква газова уредба от най-простите, без синхронизация по OBD.
Мислех да си ги запазя за резервни, за експерименти, но няма нито една със здрав корпус от 4. Бобините и те са цъфнали като армейски налъми след 3 полка употреба.
Мислех да си ги запазя за резервни, за експерименти, но няма нито една със здрав корпус от 4. Бобините и те са цъфнали като армейски налъми след 3 полка употреба.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Прилича на компресорно масло. Не съм се интересувал за зареждането на газ, но конкретните газ-станции нямат ли допълнителен компресор. Ако е така - вероятно 'хубавата газ' зависи и от обслужането и компресорите на конкретната газ-станция..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Всички са така. Lexus IS са същия тип, даже незнам дали не са и точно същите. И там се цепят и да има и да няма газ все си се цепят.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Ако имаш предвид разлива на масло и мизерията по сондите - тая кола нямаше гумено изделие което да не беше спукано. Та дюзите са със обилен антикорозионен слой мазник, заради издуханата гарнитура на капака на клапаните. От там си се лееше прилично количество масло, както и от сцепения маркуч за вентилацията маслените пари на клапаните.
Маслото не го коментираме. Всъщност до последно тая бричка си вървеше съвсем добре на газ, и съвсем прилично на бензин, с изключение на студеното време под 8 градуса, където се давеше и се мъчеше да гасне. Вероятно заради сцепените дюзи и бобини.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Akima
- Мнения: 7442
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 95 пъти
- Получена благодарност: 175 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
XE10 ползва 4-ри портови инжектори /лилави/ - не съм видял толкова сцепени, но всички се запушват.
Не вероятно, а съвсем сигурно.
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Не, имах предвид предходната снимка на филтъра

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Stivans
- Мнения: 178
- Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
- Благодарил/а: 73 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Една статистика за тези, които се чудят дали си струва да слагат газова уредба.
Изминати за 1 година( от 12.05.2023г.) 14207 км от тях изваждам 600 км за каране на бензин и подгряване, стават 13607км при което средния разход на газ е 9,86л./100км
Изминати 14207 км изгорени 1342л газ, подгряване и каране на 60л бензин за година.
Платени за газ и 1300лв.и бензин 156,00лв. Общо разход 1456,00лв.
Ако карах на бензин при среден разход 10л/100км щях да платя 3693 лв. при средна цена 2,60 лв. за литър. Платени за газ и бензин общо 1456.00 лв., при средна цена на газта 1,00 лв. за литър, спестени за 1 година 2237лв.(цена на газовата уредба с компютър КМЕ-1550,00лв.) Не зная колко струва нов двигател, но предполагам, че ако този даде фира след 10 години, с икономисаните средства бих могъл да си купя поне 1 нов
.
Изминати за 1 година( от 12.05.2023г.) 14207 км от тях изваждам 600 км за каране на бензин и подгряване, стават 13607км при което средния разход на газ е 9,86л./100км
Изминати 14207 км изгорени 1342л газ, подгряване и каране на 60л бензин за година.
Платени за газ и 1300лв.и бензин 156,00лв. Общо разход 1456,00лв.
Ако карах на бензин при среден разход 10л/100км щях да платя 3693 лв. при средна цена 2,60 лв. за литър. Платени за газ и бензин общо 1456.00 лв., при средна цена на газта 1,00 лв. за литър, спестени за 1 година 2237лв.(цена на газовата уредба с компютър КМЕ-1550,00лв.) Не зная колко струва нов двигател, но предполагам, че ако този даде фира след 10 години, с икономисаните средства бих могъл да си купя поне 1 нов

Toyota RAV4/XA40 Facelift -2018/2,5/2AR-FE
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Чисто нов от магазина, палетен без периферията - едвали ще си струва. По спомен на братовчедите купиха такъв 1.8 или 2.0 бензин за Шкода 2010 година, за около 8-9000 лева.
За моргаджийски мисля че вече може и да може, с останалите примерно около 800 лева спестени тази година. Ако не - догодина ще можеш примерно. Но ще си вадиш и слагаш "новия" мотор сам на ръка. След още примерно 1-2 години ще имаш и за труд в сервиз, ако няма (сериозна) инфлация.
Т.е. си на "кръгла нула" някъде около 3-4 до 5 години, ако игнорираме инфлацията в горивата и цената на труда. За мотор втора употреба обаче. За нов ... Ще ти трябват повече години.
Това не е заяждане за / против гаССта - по-скоро моя сметка направена "по бабешки".
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Stivans
- Мнения: 178
- Регистриран на: 08 Юни 2022 22:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Toyota RAV4/XA40/2,5/2AR-FE
- Благодарил/а: 73 пъти
- Получена благодарност: 36 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
mapamop, Това са данни за 1 година, така че вече съм изплатил ГИ. В последното изречение съм написа след 10 години. Да не са 22000 спестени, но поне 15000 ще съм напред . За един нов двигател все ще стигнат
. И то при условие че този не става повече. Преди години имах Фолксваген 2-ка. На 230х.км му сложих газова и на 450 го продадох само със сменени 3 ауспуха, че много гниеха от конденза. Така че нямам притеснения. За 37 г откакто имам книжка все още не съм видял на живо скапан от газова уредба двигател, при нормална експлоатация.
Toyota RAV4/XA40 Facelift -2018/2,5/2AR-FE
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Фолсваген 3ка 1.4, 60 коня на шурея хвърли клапани и впоследствие мисля глава или бутала на 360000 нереални километра. Вероятно на половин милион от които около 200000 са на газ. Мотора е сменен вече...
Койотата ми на 360000 реални само на бензин е много вероятно поне за ревизия на клапани, ако не излезе нещо друго покрай тях. Сравняваш коли със коренно различна концепция на изработка и материали.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Пропаднали клапани не означават нов двигател. Сваля се главата ревизира се и се връща обратно. Карането на газ винаги и икономически обосновано, освен в случаите с много малък годишен пробег.
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Какъв, приблизително, е граничният пробег, при който става изгодно инсталирането на LPG?
4 или 5-то поколение, OBD и прочие "благинки".
Примерно за атмосферен бензинов двигател с обем 1.6l, 100hp, Multipoint injection.
Средният смесен разход на бензин при 80% междуградски пробег без магистрала е между 6 и 7l/100km.
Експлоатира се на къси разстояния - от 30 до 60км в едната посока. Средно около 6500км/ година.
А как стои въпросът при съвременните Direct Injection двигатели (SIDI, DISI, FSI, GDI и прочие)?
Предполагам, че за достигане на някаква икономия се иска значително по-голям пробег. Заради високата цена на LPG системите за тях.
4 или 5-то поколение, OBD и прочие "благинки".
Примерно за атмосферен бензинов двигател с обем 1.6l, 100hp, Multipoint injection.
Средният смесен разход на бензин при 80% междуградски пробег без магистрала е между 6 и 7l/100km.
Експлоатира се на къси разстояния - от 30 до 60км в едната посока. Средно около 6500км/ година.
А как стои въпросът при съвременните Direct Injection двигатели (SIDI, DISI, FSI, GDI и прочие)?
Предполагам, че за достигане на някаква икономия се иска значително по-голям пробег. Заради високата цена на LPG системите за тях.
-
- Мнения: 532
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 102 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
При стандартен двигател с многоточково впръскване под 5-6к пробег на година няма много смисъл да се монтира LPG, освен ако не е 6 или 8 цилиндров. Проста калкулация ще покаже, че ще трябват поне две години докато се избие инвестицията и това е при условия, че нямаме никакви проблеми. Заради по-голямото количество вода в ауспусите , те ще гният бързо понеже не се кара колата и реално нещата отиват в неизвестна посока. Директното впръскване изисква да работят и бензиновите дюзи с поне 20% капацитет през цялото време, за да може да се охлаждат. Т.е винаги имаш минимум 20% разход на бензин и в общи линии под 10К на година ,освен ако не е много голям двигателя няма смисъл да се монтира газ, защото и цената е високичка и отделно настройването на такава система за работа с директно впръскване е значително по-сложно. Да не говорим , че се изискват една дузина емулатори за какво ли не. А като знаем какви са "майсторите" резултата не е изобщо ясно дали ще бъде положителен или по-скоро ще е таралеж в гащите.
-
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 91 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Благодаря много!
Посочените доводи са същите, с които се отказах от ГИ.
Просто ми трябваше компетентно мнение за самоуспокоение.

Посочените доводи са същите, с които се отказах от ГИ.
Просто ми трябваше компетентно мнение за самоуспокоение.

-
- Мнения: 554
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 61 пъти
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
gena_bs, не се занимавай с пропан-бутан с този годишен пробег. На бензин си е най-добре. Най-икономично (количествено), най-безпроблемно, без намаляване на багажния обем... И доста още неща мога да изброя, но няма смисъл. Аз карам на пропан-бутан, но не защото ми харесва, а просто защото засега ми се събират 25-30 хил.км. годишно. До 10000 км годишно, както писа и vfr800, не бих използвал газова уредба.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта