Зарядна станция ЕV point
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Днес монтирахме( грамотен техник!) зарядната ми станция в гаража. Държах да е с интернет връзка, доверих се на EV point, българска, от доказан производител(касови апарати Дейзи). Сложихме кабел 4.5 кв. по изискванията. Следва настройка на Wi-fi, даже мисля да и сложа Sim карта вътре направо. Ще споделя мнения като взема и колата след седмица-две. За жалост не мога да кача снимката, не се сещам как на телефона да я вкарам в изискваните мегабайти.
- mapamop
- Мнения: 5184
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 575 пъти
Зарядна станция ЕV point
Примерно 50-60-108-200 мегапикселовата камера я обръщаш в режим на 6 мегапиксела, снимаш и качваш.
Малка е вероятноста да надхвърлиш двата мегабайта на всеки файл.
Малка е вероятноста да надхвърлиш двата мегабайта на всеки файл.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Зарядна станция ЕV point
Със сигурност някоя от тези представени тук:
- Прикачени файлове
-
- EVPoint.png (273.5 KiB) Преглеждано 18750 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Зарядна станция ЕV point
Съдейки по връзката в това мнение мисля, че е втората от първия ред на снимката от предходния пост (7 kW с вграден кабел). Така или иначе като софтуер вярвам, че всичките ползват едно и също приложение и при това мисля, че това е същото приложение EVPoint, което аз съм ползвал за публичните им зарядни станции. В приложението първото табче е къщичка с щепсел и като го цъкнеш ти дава опция да си добавиш домашна зарядна в приложението. Ще се радвам колегата като го изтества да сподели отзиви за WiFi връзката, но очаквам да е безпроблемно, каквото поне при мен е било, когато съм зареждал на публичните им станции. Трябва някой път да пробвам онлайн опцията на моята go-e, но в гаража ми в София в момента нямам собствен WiFi и затова не съм се занимавал. Ще взема да оставя някой път една мобилна "бисквитка" за интернет и да пробвам да закача станцията към нея.Alexandov_777 написа: ↑29 Апр 2024 20:14 Някой да даде мнение за тази зарядна станция, за Rav4 plugin hybrid ще се ползва. Търсих с връзка с интернет и приложение, за да контролирам зареждането.
https://euromatica.bg/%D0%B0%D0%BD%D1%8 ... heren-cvqt
Alexandov_777, като дойде колата и я тестваш, освен снимка, ще ми е интересно да споделиш и как се държи кабела до станцията. Че нали и аз слагах наскоро в един гараж 4 квадрата кабел за 32A монофазно зареждане - при първото зареждане, което беше само 20 минути, кабелът си беше студен. Вторият път като предприех бързо зареждане го направил за около 40 минути и кабелът се беше позатоплил (съвсем леко, не бих казал, че е притеснително). Предполагам това е нормално, но пък и ти да споделиш като зареждаш Равката час-два дали се усеща на пипане топлина на кабела до зарядната станция (ако е открит и има как да се пипне разбира се).
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Връзката с Wifi се оказа малък проблем, поне за момента. Където ми е гаражът, нямам Wifi(на 50 метра от домът ми е). Свързах станцията с телефонът ми, но като и телефонът в режим Wifi няма нет, нищо не стана. От поддръжката супер НЕ съм доволен. Звъннаха ми след 3-4 часа, и нищо не обясниха. В крайна сметка използвах 5 g флашка на лаптопът ми, който използвах за рутер чрез hotspot, и така пуснах и на телефонът ми. В крайна сметка, по така направените инструкции, не можах да влезна в менюто на зарядната станция. Не ми излезна и активна в приложението, което без проблем инсталирах и вкарах кода за станцията. Не съм IT, но с компютрите и с друга електроника се оправям много добре, но тук, дърво! Друг проблем- слотът за сим картата е сложен дълбоко вътре в станцията! Пълна простотия! Трябва да се разглоби на основните и части, за да стигнеш до слота. Сега, ще купя сим карта специално за станцията, която сигурно пак няма да мога да настроя. Бе големи премеждия с тая станция! Иначе чакам да взема колата скоро. Кабелът ми до таблото, и от него до станцията е 4 квадрата. Ще зареждам на минималните ампери и киловати. Чел съм твоите съвети, мисля, че на 8 или 10 ампера беше добре, нали?
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Зарядна станция ЕV point
Техникът, който ти е монтирал станцията, човек на EVPoint ли е или е по-скоро местен човек, на когото разчиташ? Не че има значение, просто ми стана любопитно дали предоставят услуга за инсталация на собствените им станции, както например правят от GigaCharger, но там услугата е под наем и дългосрочно излиза по-скъпо.Alexandov_777 написа: ↑04 Май 2024 12:43 Днес монтирахме( грамотен техник!) зарядната ми станция в гаража... Сложихме кабел 4.5 кв. по изискванията...
При положение, че този кабел, който сте сложили, е само за гаража и няма да се използва да захранва други енергоемки консуматори, то би трябвало можеш да си използваш спокойно станцията на пълния й капацитет от 32А. В интерес на истината в гаража в София сложихме 6 квадрата кабел (трифазен, че там успях да взема такава партида) и не съм усетил да има затопляне на кабела при все, че Равката си дърпа 30+ ампера от една от фазите. В гаража до Лом при 4 квадрата има леко затопляне при по-продължително ползване на 32А. На 16А зареждане цяла нощ не се усеща никакво затопляне. Под "цяла нощ" визирам зареждане на Зоето, тъй като там батерията е по-голяма, а при Равката на 16А ще се напълни за 4 часа и то ако е била изпразнена до 0 км EV пробег.
Иначе специално за Rav4 PHEV - от настройките на колата можеш да ограничаваш ампеража на 8А, 16А или MAX, което е 32А. Най-ниската стойност съм я ползвал само за непознати контакти като пътувам. Зарядното за обикновен контакт Шуко на Тойотата е ограничено на 10А, което е достатъчно безопасно за повечето добре направени контакти. Дори на колата да е настроено MAX (32A), то тя няма да тегли повече от 10А от Шуко ако се ползва зарядното на Тойотата.
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Монтира я грамотен техник, с когото работя 20 години. Монтажа е елементарен, за разлика от връзката с нета
. Със сигурност мисля, че не предлага монтаж фирмата производител. На колко ампера е най-полезно да се зарежда за батерията? Аз карам по малко градско, и въобще няма да бързам със зареждането. Иначе ако в бъдеще ми трябва трифазен ток, таблото е на 2-3 метра от гаражът ми, голям късмет! Ако има някой грамотен в Пловдив, който е запознат с връзката с нета на такава станция, ще му платя да ми я свърже. Сега ще викам пак техника, да разглобяваме станцията, за са сложим сим картата. Явно с връзка hotspoт от автомобилът както го мислих, няма да стане. Друг варианти е да пробвам с мощен Range extender, да видим ще хване ли домашната ми мрежа.
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Зарядна станция ЕV point
Колкото е по-нисък тока, толкова е по-малко натоварена батерията и съответно съхранена...



- Bat Jorko
- Мнения: 90
- Регистриран на: 29 Апр 2012 14:28
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 1.8, 2005
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
Зарядна станция ЕV point
Нямам електрически автомобил, но имам интерес по темата за зарядните. Защо трябва да се купува и инсталира зарядна станция? "Зарядното" не идва ли с автомобила? 

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Зарядна станция ЕV point
Ако нямаш зарядна станция в гаража се налага да използваш наличните контакти на променлив ток. Зарядния ток така е по-нисък и зарядното време по-дълго. Друга полза е прословутите свързаности, с които се борят колегите. Със зарядната станция имаш по-голям контрол над повече неща и повече информация/статистика при зареждане на автомобила...



-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
Моят автомобил ще дойде с мобилно зарядно, но то няма функциите, които има закупената от мен зарядна станция. В менюто на автомобилът също няма опция, да се ограничи зареждането до 80%, или до колкото желаеш. А това е много важно за жизненият цикъл на батерията. С моята зарядна станция, ще имам постоянна връзка и контрол със зареждащият се автомобил.
-
- Мнения: 78
- Регистриран на: 03 Дек 2023 16:12
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: RAV4 plug-in hybrid
- Благодарил/а: 89 пъти
- Получена благодарност: 15 пъти
Зарядна станция ЕV point
След взето отношение(явно от собственика) на EV Point, за 1 минута свързах станцията с интернет. Поддръжката не си беше свършила работата, и на мобилното приложение не ми излизаше бутон “Wifi” настройки. След активацията му онлайн, се свързах през Блутут много лесно. Разгледах настройките, мога да задам 5,10, 15, 20 и т.н. през 5 киловати. Смятам да я задам на 15 квт. и 10 ампера. Надявам се тази седмица да си я взема колата и ще пробваме и зарядната станция.
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: 11 Юли 2022 18:27
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Toyota Auris 1.8 HSD
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Зарядна станция ЕV point
За първи път чувам "Сложихме кабел 4.5 кв. по изискванията"
15квт. не са 10А !
10А са 2200 вата, т.е от шуко ще зареждаш с 2-2.3кв/ч . За толкова малка батерия на Рав4 плъг ин повече от 7кв/ч не ти трябва, но всеки сам решава за себе си

15квт. не са 10А !
10А са 2200 вата, т.е от шуко ще зареждаш с 2-2.3кв/ч . За толкова малка батерия на Рав4 плъг ин повече от 7кв/ч не ти трябва, но всеки сам решава за себе си

- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Зарядна станция ЕV point
Предполагам, че има предвид киловатчас (количество енергия), а не киловат (мощност/скорост на зареждане), тъй като в конкретния случай станцията е монофазна и максималната й мощност е 7 kW (при 32А).
Alexandov_777, може да пробваш да направиш екранна снимка (на повечето андроидски телефони май става с едновременно натискане на копчето за намаляване на звука и копчето за изключване на телефона), за да споделиш опциите на приложението тук в темата. Иначе Равката от 0 км до напълно заредена батерия дърпа около 14-15 kwh ток, та ако целта ти е да я ограничаваш на 80% по-скоро трябва да ограничиш зареждането до 10 kwh (или 12 kwh ако има такава опция) и то пак зависи колко е изпразнена батерията. Според мен Тойота са си оставили достатъчен буфер отгоре, за да се притесняваш ти за пълното зареждане, но при всички положения за здравето на батерията е по-добре ако се оставя на по-малко проценти, когато не се ползва. Аз поне така практикувам - като знам кога ще тръгвам, си я пускам така, че да се напълни точно преди тръгването ми, за да не стои дълго с пълна батерия (най-често дори я спирам преди да се е напълнила съвсем, тъй като последния kwh тя го дърпа с много бавна скорост и е безсмислено да се чака). Ако пък знам, че няма да ползвам колата, но искам да има достатъчно ток в батерията, я зареждам в диапазона 10-12 kwh.
Alexandov_777, може да пробваш да направиш екранна снимка (на повечето андроидски телефони май става с едновременно натискане на копчето за намаляване на звука и копчето за изключване на телефона), за да споделиш опциите на приложението тук в темата. Иначе Равката от 0 км до напълно заредена батерия дърпа около 14-15 kwh ток, та ако целта ти е да я ограничаваш на 80% по-скоро трябва да ограничиш зареждането до 10 kwh (или 12 kwh ако има такава опция) и то пак зависи колко е изпразнена батерията. Според мен Тойота са си оставили достатъчен буфер отгоре, за да се притесняваш ти за пълното зареждане, но при всички положения за здравето на батерията е по-добре ако се оставя на по-малко проценти, когато не се ползва. Аз поне така практикувам - като знам кога ще тръгвам, си я пускам така, че да се напълни точно преди тръгването ми, за да не стои дълго с пълна батерия (най-често дори я спирам преди да се е напълнила съвсем, тъй като последния kwh тя го дърпа с много бавна скорост и е безсмислено да се чака). Ако пък знам, че няма да ползвам колата, но искам да има достатъчно ток в батерията, я зареждам в диапазона 10-12 kwh.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост