Софтуер за диагностика на Toyota

Публикувай отговор
Двигателист
Мнения: 441
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от Двигателист » 29 Апр 2024 23:13

таратор,
Уиндоуса си се ъпдейтва регулярно. Не е пиратски. Работи си. Засега...
Добре, какъв адаптер не би би бил куц и ще работи стабилно? Или цената е непосилна?
"Безплатната версия" - ок, но как да се ориентирам, защото е пълно с копия? Разбират ли с антивирусната, или трябва да я изключвам?
Също така, предполагам версията има значение. Ясно, че за 2007-ма автомобил, става много стара версия на Техстрийм, но пък трябва да се съобразя и с операционната система. Имам и някакъв стар лаптоп с XP, но той не е ваден от шкафа с години и батерията, а вероятно и други елементи са леш.

gena_bs
Мнения: 890
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 106 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от gena_bs » 29 Апр 2024 23:42

На новия лаптоп инсталираш виртуална машина със съответната OS (Windows) и си работиш.
Според мен с Win 7 няма да имаш проблеми. MS .NET Framework 4.8 работи.
Ако ти трябва нещо друго от MS при инсталацията, програмите обикновено си казват без бой. :)
Проблемът обикновено е в драйверите за кабела (интерфейсния преобразувател е правилно да се напише) към съответната OS.
Би трябвало да имаш някакъв диск и ръководство към твоя кабел. Там е написана версия на hardware, firmware и т.н.

Аватар
mapamop
Мнения: 4142
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от mapamop » 30 Апр 2024 08:40

Двигателист написа: 29 Апр 2024 23:13 Също така, предполагам версията има значение. Ясно, че за 2007-ма автомобил, става много стара версия на Техстрийм, но пък трябва да се съобразя и с операционната система. Имам и някакъв стар лаптоп с XP, но той не е ваден от шкафа с години и батерията, а вероятно и други елементи са леш.
- Официално подръжката на 64 битов Windows (7 към него време) започваше по спомен със 13 версия на софтуера. Пoдръжката на Windows 10 официално идва със 14 версия по спомен. До преди 3 седмици на 64 битова 10-ка се подвизавах със 12 версия и работеше на единия лаптоп. 14.10/14.20 си работи перфектно. Проблема е по-скоро драйвера за адаптера доколко е адекватно се подържа от тези OS.
- Подобен RAV4 на твоя, дизелов, ръчка, 2008 по талон, 2.2/150 коня си се четеше за живи данни от двигател и каквото имаше като оборудване, със JLR кабела и Techstream 14.10. Изглеждаше и менюто Customization да показваше опции за customization. Но не съм ровил дълбоко там, защото автомобилът беше на страничен човек.
Двигателист написа: 29 Апр 2024 23:13 "Безплатната версия" - ок, но как да се ориентирам, защото е пълно с копия? Разбират ли с антивирусната, или трябва да я изключвам?
Ако отидеш на страница 26 на тая тема на 10.09.2019 съм писал нещо по въпроса. Разбира се че повечето кейгени са маркирани като вируси, най-малкото заради софтуера с който са obfuscated, който се ползва и опаковането и на вируси. Винаги може да си генерираш ключ във някоя виртуална машина, на която си направил snapshot и след това да го върнеш, за да ти е мирна главата. Аз избягвам да ползвам виртуализация за този тип софтуери, заради междинния филтър на USB. На няколко пъти с разни устройства докато съм им ровил фърмуера ми е "хлъцвал" филтъра и нещата са се усложнявали неприятно.
Двигателист написа: 29 Апр 2024 23:13 Добре, какъв адаптер не би би бил куц и ще работи стабилно? Или цената е непосилна?
Аз лично съм доволен от JLR кабела и от VxDiag. Но цената на VxDiag-a е разгромяваща по спомен. На времето, когато го купувах ми излезе малко над 200 лева, а за MiniVCI със версия на фърмуера 2.0+ искаха почти 100, OTC адаптера беше със около 50 лева по-евтин, и предвид че дойде с лицензи за Ауди, Форд и Тойота си струваше. Сега при текущите пари които му искат си е безсмислена покупка, ако нямаш автосервиз и сериозна възможност да го осребриш във времето.
Това което ти препоръчвам е да пробваш с този който имаш. Проблема е че не ми е позната маркировката по стикерите - моят MiniVCI навремето беше с други надписи. А на твоя пише Mongoose MFC но изглежда като MiniVCI откъм корпус.
За мангустата има 64 битови драйвери на сайта им, но мисля да имаха вградена "бомба" да изпразват целия фърмуер включително и bootloader-a на адаптера. Съответно си имаш въженце да си връзваш вратата да не се затватя от вятъра. За MiniVCI във поста за MiniVCI съм оставил линк за последно известния драйвер от Аутокент за 64 битови ОС. Но и той е маркиран като вирус, въпреки че не открих подозрително поведение навремето, когато го бях сложиш на виртуалка и ѝ логвах трафика. Ти си прецени кой ти е оптималният вариант за теб. Не мога да ти правя сметка на парите в джоба. Факт е че в момента JLR кабела е на цена под цената на "диагностика" в представителство на Toyota. Спестяваш минимум 5 лева още от началото.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
FearSoft
Мнения: 401
Регистриран на: 20 Май 2022 09:51
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Corolla Hybrid 1.8. Tук е!
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 64 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от FearSoft » 30 Апр 2024 16:54

mapamop написа: 30 Апр 2024 08:40 За мангустата има 64 битови драйвери на сайта им, но мисля да имаха вградена "бомба" да изпразват целия фърмуер включително и bootloader-a на адаптера.
Този драйвер, който ти ми изпрати навремето (линк) си работи перфектно (64 bit версия), нямам подобни проблеми.
Toyota Corolla 1.8L (HEV Special), Ex+, MC23

Аватар
mapamop
Мнения: 4142
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от mapamop » 30 Апр 2024 17:55

FearSoft написа: 30 Апр 2024 16:54 Този драйвер, който ти ми изпрати навремето (линк) си работи перфектно (64 bit версия), нямам подобни проблеми.
Между твоята Мангуста и тази от снимката има поне 5-10 години разлика. И много вероятно нямат нищо общо като схемотехника на платката. Съвременните MCU процесори имат 3 нива на защита:
- Срещу четене. При опит да им прочетеш вътрешната памет в процесора се самоизтриват до напълно празно състояние
- Срещу запис. Можеш да ги четеш но не можеш да ги записваш. Ако не е вдигнат опционалния бит на предното. Тогава не можеш да ги четеш и не можеш и да ги записваш.
- Горните 2 но перманентно без да има повече шас за промяна, без да смениш чипа. Тогава ще си работи както му е зададено, но нито можеш да го четеш, нито да го пишеш - целия му интерфейс е изключен, мисля през eFuse.
Та подозирам че кабелите JLR на китайците са със перманентна защита срещу четене и запис, и изпилен надпис. Със горното се сблъсках докато си играх със дъното на едно убито китайско радио с Андроид 10. На дъното има MCU STM32F091VCT6. Процесора така или иначе си имаше следи на две места че е изгорял/изкипял, но флаш частта му изглеждаше здрава. Опитах се да го изчета с програматора, въпреки че знаех какво ще стане и то стана - целия се занули заедно с буутлоудъра. Но поне не беше заключен перманентно, а само за четене със възможност за промяна на състоянието на защитата.
Това по-горе е валидно и за "другите марки" от години, специфично за серийния интерфейс за програмиране. Чипа винаги може да чете от флаша през друг механизъм, но през външни устройства не става.
Та не се знае какъв е вътре микроконтролера в този кабел, дали се ползва външна флаш памет, или вътрешна и доколко е блокиран за запис. Съответно ако не е блокиран перманентно, нищо не го спира драйвера или да го отключи и занули по тоя начин, или да си го отключи, да изтрие целия чип ако вече не е изтрит и да го заключи перманентно за четене и запис, както е пълен с нули.
Нали се сещаш че това е най-скъпата част от "кабела" и няма откъде и кой да ти даде фърмуера за да си го налееш в нов чип (ако не са му И изпилени надписите).
Затова писах че не знам с какъв драйвер работи тоя кабел и дали оригиналния драйвер, във който има със сигурност "authencity check bomb" няма да пребие кабела. Ако е ползван чип на FTDI във драйверите им има "бомба" да пребива клонираните им чипове от години (от мисля 2008 насам), или най-малкото да не се инсталира правилно драйвера. Но е факт че незащитените USB-UART устройства не работят поне със официалните драйвери, а някои от тях даже и "умират завинаги".
Затова бях уклончив с отговора за драйвера. Или поне докато не се погледне какво има вътре в кабела и да се намерят "китайските драйвери".
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vfr800
Мнения: 473
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 69 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от vfr800 » 02 Май 2024 15:50

Двигателист написа: 29 Апр 2024 23:13
Добре, какъв адаптер не би би бил куц и ще работи стабилно? Или цената е непосилна?
Вземи си клонинг на Xhorse. Мисля ги водят Mini-VCI или нещо такова. Има ги навсякъде. Навремето китайците са го правили да работи само с Techstream. Драйверите работят и на 10ка просто MSI файла с драйвера не се инсталира на 10ка и трябва да го отвориш с някой архиватор като winrar и да извадиш файловете ръчно и след това мануално да инсталираш драйера през device manager.

Аватар
mapamop
Мнения: 4142
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от mapamop » 02 Май 2024 16:23

vfr800, май не е съвсем точно така. Някъде напред в тая тема имаше писано че драйвера регистира и една или повече библиотеки със пътя им в системния регистър на Windows. Понеже на 64 битовата OS имаш "Program files" за 64 битовите приложения (Native AMD64 binaries, идея нямам как да го кажа на български), и "Program Files (x86)" за "остарелите" 32 битови приложения (legacy x86/32 bit binaries), отделно има sysWOW64 папка във Windows папката, която е за 32 битовите библиотеки и въпросните ресурсни файлове (предимно DLL библиотечни файлове) отиват там. Тази папка на 32 битова OS я няма, защото няма нужда от слой за обратна съвместимост от 64 към 32 битов код - там си е директно system32 папката където отиват тези файлове. Та в общи линии Techstreama по спомен статично си търси библиотеките в system32 но там са 64 битови, а той май още си е 32 битово приложение, отделно си търси статично във Program files собствените си ресурси и не ги намира тия неща. Важи и обратния случай, когато във inf файла не е предвидено да се инсталира на 64 битова OS че библиотеките на драйвера се изсипват във 64 битовата папка и се третират като 64 битови, а те не са.
А сам по себе си драйвера нищо не прави кой знае какво - по-голямата част от магията е във DLL файловете, които отговарят за комуникацията и преобразуването на данните "като за Techstream".
Мисля че това със 32/64 бита беше оправено със версия 13 която вече беше съвместима със 64 битовите OS. От там нататък има още куп софтуерни зависимости според промените в самите OS.
Но в общи линии 32 битов драйвер инсталиран на 64 битова OS ако не е адаптиран да работи в 32 битов режим и да си копира файловете на коректното място няма да работи. И всъщност проблема е дали има изваден изобщо съвместим драйвер със 64 битова OS, независимо че кода му може да е (компилиран за) 32 битова OS. Windows като цяло се ориентира по местоположението на файла отначало, дали да го обработи като 64 или 32 битов код. След което вече може и да провери разни служебни хедъри в самия файл за коректност, или просто да изчака да "изгърми".
А Техстрийма взема листа със инсталираните J2534 адаптери от системния регистър, специфично ключове:
64 битови ОС: \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\PassThruSupport.04.04
32 битови ОС: \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\PassThruSupport.04.04
Под тези ключове има подключове със името на адаптера, вътре има списък със файловете къде се намират и т.н.
Ето ти примерен клон с остатъците от драйвера на OpenPort:

Код за потвърждение: Избери целия код

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\PassThruSupport.04.04\Tactrix Inc. - OpenPort 2.0 J2534 ISO/CAN/VPW/PWM]
"Name"="OpenPort 2.0 J2534 ISO/CAN/VPW/PWM"
"Vendor"="Tactrix Inc."
"ConfigApplication"=""
"DeviceId"=dword:00000000
"CAN"=dword:00000001
"ISO9141"=dword:00000001
"ISO9141_CH1"=dword:00000001
"ISO9141_CH2"=dword:00000001
"ISO9141_CH3"=dword:00000001
"ISO14230"=dword:00000001
"ISO14230_CH1"=dword:00000001
"ISO14230_CH2"=dword:00000001
"ISO14230_CH3"=dword:00000001
"ISO15765"=dword:00000001
"J1850PWM"=dword:00000000
"J1850VPW"=dword:00000000
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 890
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 106 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от gena_bs » 02 Май 2024 18:30

Системни изисквания и друга информация:
https://techinfo.toyota.com/techInfoPor ... _nfpb=true
Цената на оригинален кабел Mongoose Plus и софт е над 1500$!
Само кабел е около 540$, без доставката.
Настройки:

► Виж съдържание

Аватар
mapamop
Мнения: 4142
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от mapamop » 02 Май 2024 21:09

gena_bs, мангустата май е вече EOL ,според това което четох аз. ОТЦ е EOL още по отдавна.
В момента актуалния адаптер мисля че е друг. Като се прибера вкъщи ще погледна. Китайското производство винаги е било рисково. Аз знам за доста оплаквания от китайско Делфи, и китайски ОпКом и Опел. След включване на опцията за дневни боди модула е брикнат. Неслучайно отворих тема за кабели и преходници, за да се знае кой каква мотика е настъпал.
Тоя линк горе в каква светлина му е идеята, освен че е много стар?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 890
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 106 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от gena_bs » 02 Май 2024 21:42

Линкът го дадох заради системните изисквания към PC:
https://techinfo.toyota.com/techInfoPor ... ttinfo.pdf
Струва ми се, че пишеш за друга версия на мангустата. На FAQ версията е с последно обновяване 16.02.2024:
https://techinfo.toyota.com/techInfoPor ... pdf#page=7
Виж на последната страница първия абзац:
Will other J2534 devices work with Techstream software?
Likely, but Toyota has not tested other configurations. Techstream software validation is focused on
the full Techstream ADVi system, Mongoose-Plus MFC3 and MongoosePro MFC2/MFC VIMs. At this
time, we do not recommend or support other J2534 devices for diagnostics.

https://www.google.com/search?q=Mongoos ... e&ie=UTF-8

Клипът показва как човекът се е справил със свързването към LC200, като е инсталирал виртуалка. Както и аз вече препоръчах.

Аватар
mapamop
Мнения: 4142
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от mapamop » 02 Май 2024 23:00

Аз чета това:
https://www.toyota-tech.eu/DiagnosticTo ... ements/GTS

Код за потвърждение: Избери целия код

Supported OS: 	Win10 64-bit Pro/Enterprise
Access Rights:  Admin Account required
Main memory: Minimum 4GB
Display resolution: Recommended 1024x768, Minimum 1024x600
Available Hard Disk Space: 1GB
Processor speed: Min 1.9GHz multicore, recommended I5
USB:	USB 2.0 Minimum
Network: Internet connection required without Proxy
Internet Explorer: IE11
.NET: .NET Framework 4.7.2 or higher
По отношение на адаптера/кабела:

Код за потвърждение: Избери целия код

Hardware Requirements:

TS3-ETH Vehicle Diagnostic Unit

Introducing the next generation VCI TS3-ETH Vehicle Diagnostic Unit. Supports Legacy, current and upcoming vehicles, plus is PROACE compatible. 
A genuine vehicle interface that supports legacy vehicles as well as latest models and replaces the old VIM which will not support future vehicles launches.
Това са актуалните изисквания за актуалната версия на софтуера който вече се води GTS+
Techstream е вече заменен от него.
По отношение на Mongoose VIM и на техния сайт е в секцията Past Products, и е заменен от Mongoose-Plus, CarDAQ-Plus 3, CarDAQ-Pro
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Двигателист
Мнения: 441
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от Двигателист » 03 Май 2024 10:41

Офтопик
Е, вие започвате да ме отчайвате! :D
За един-два каприза по климатика да си скапя някой електронен блок.

Аватар
mapamop
Мнения: 4142
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от mapamop » 03 Май 2024 11:18

Двигателист,
За Texa-та мисля че се купуваше лиценз да се отключат протоколите релевантни към Тойота. Не е само "разрешение" а си е и библиотека която да подава конкретни сигнали и напрежение на конкретни пинове от OBD буксата.
Поне засега руснаците в Drive2.ru се хвалят че са пускали/спирали разни опции със JLR клонинга на кабела. Та е малко вероятно с този кабел да пребиеш нещо. Китайското Делфи в годините е толкова много осакатявано и преправяно че изобщо е чудо как работи. За капак Опел винаги са си били много крива марка откъм четене и комуникация с нещо извън Опелския уред. В крайна сметка в момента не чоплим нито Форд нито Опел, които са една идея по-малко проблемни от Нисан и Рено по отношение на китайските клонинги, но са доста по-проблемни в това отношение.

Снощи докато рових из сайта на мангустите открих къде са разликите между Тойотския им адаптер и JLR, ако приемем че китайците са ги изкопирали 1:1
Документа е тук: https://www.opusivs.com/wp-content/uplo ... de_JLR.pdf
Разликите са в тези пинове:
Screenshot 2024-05-03 111642.jpg
Screenshot 2024-05-03 111642.jpg (147.52 KiB) Преглеждано 309 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 890
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 106 пъти
Получена  благодарност: 26 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от gena_bs » 03 Май 2024 19:53

@mapatop,
Пишем за едно и също нещо!
Прочети подробно Quick Start Instructions, които постнах два пъти: https://techinfo.toyota.com/techInfoPor ... ttinfo.pdf
Ясно е написано GTS+, и става въпрос за Techstream Lite Kit, който е с MongoosePlus/ Pro адаптери, лицензи и прочие.
Това е за щатите и канада, тъй като само там е съществувала марката Scion.

Има и друга съществена разлика.
В системните изисквания за този кит са дадени и други браузъри (Chrome, Firefox 21, MS-Edge).
В твоя линк е посочен само IE11, който от няколко месеца микромеките го "забраниха" за ползване на Win10. Ако на машината е инсталиран Edge, направо отваря него. И, естествено половината софтуери не работят коректно, ако въобще тръгнат. Има начин да се заобиколи това, но при следващ update забраната се възстановява. Това беше преди 2-3 месеца. Оттогава не съм търсил дали има решение за заобикаляне на поредната идиотщина на микромеките.

Аватар
mapamop
Мнения: 4142
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 93 пъти
Получена  благодарност: 310 пъти

Софтуер за диагностика на Toyota

Мнение от mapamop » 03 Май 2024 21:09

gena_bs написа: 03 Май 2024 19:53само IE11
Той все още си е вътре в другото недоразумение на микромеките. Нарича се IE Mode. Рендиращия енджин и съпътстващите библиотеки са налични. Вярно е че е орязан тотално като интефейс, но си е в windows.
И браузър ти трябва поне до 18 версия на Techstream за да се свържеш със Toyota Tecdoc от самия софтуер. Примерно това е единствения начин за да изтеглиш или поне листнеш ъпдейтите налични за компютрите в конкретната кола.
Взехме много да каляме темата май...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта