Здравейте!Двигателист написа: ↑06 Ное 2023 21:08 Навъртях неусетно 10000 км с Мишлен Кросклимат 2 сув от Юли досега. Поопекох ги лятото и да видим как ще е зимата в планината. Като цяло съм доволен, не съм усетил липса на сцепление нито на сухо, нито на на мокро, но и вече карам доста спокойно, та не може много да дам оценка при по-спортно шофиране. Шумът ме дразни... По-назад бях писал, че началната дълбочина е 7.5 мм, но впоследствие установих, че е по-скоро 7 мм, че и по-малко (мерих набързо с шублер, така че не претендирам за особена точност). В tyrereview май гледах, че ги дават 6.6 мм, което ми се струва доста несериозно за нова гума със зимни претенции, но така са преценили французите. Иначе мерих и други и размери, но са си така - 7 мм. Износването е малко и може би ще е по-коретно да го измеря след още 10000 км, за да е по-ясно. Иначе отпред около 0.5 мм, отзад не мога да го хвана, ще меря по-натам. Ако се износват с този темп, вероятно преди другата зима ще разменя предни/задни.
Малко актуална информация. Гумите от цитата станаха на 20000 км. Както съм писал някъде в темата са сложени Юли 2023, а са произведени втората половина на 2022-ра (не помня точно дот-а). За първа зима проблеми не съм имал, като под зима имам предвид експерименти в планината, а не в града, където зима не видях. Може да е и заради 4х4, не знам. Субективно, защото тази кола не съм я карал с други гуми, на лед и полиран утъпкан сняг, спират малко по-трудно, като пак казвам - субективно сравнено с Авенсиса със Гудиър Ултрагрип.
Офтопик
Проблеми вместо гумите по-скоро създава тракшън контрола, който при Рав4 ХА30 преди фейса няма бутон. Нарочно се бухнах в една утъпкана купчина сняг и аха да па премина и „газта“ беше отрязана и се наложи да правя маневри напред-назад, като всеки път в ключовия момент двигателя губеше мощност. Вярно, изчаква сравнително дълго, преди да отреже, но не достатъчно. Последния път нарочно, когато намали мощността, оставих педала натиснат до пода и зачаках няколко секунди... Дали защото е получено сцепление от някое колело, или софтуера реаргира на това, че педала си седи на 100%, не знам, но даде мощност и излезна. Да кажа, че 4х4 lock не беше натиснат. По-късно ми стана интересно, как би се държала с натиснат лок бутон, но тази зима така и не пробвах. За трансмисията ми е ясно какво се променя, но дали променя по някакъв начин алгоритъма на тракшъна към по-агресивен, нямам представа. Иначе има един начин за изключване с педала на спирачката и ръчната след запалване, пробвах го, работи, но на практика в снега не го изпробвах.