RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?

Kris
Мнения: 8
Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
Местоположение: България
Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
Благодарил/а: 2 пъти

RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?

Мнение от Kris » 19 Мар 2024 13:25

Здравейте,

Имам Rav4, 2007 2.2 D4D. От близо година и половина, но преди 2 месеца започна да ми показва една грешка на тънкото 4x4 system, check abs, check engine. След няколко диагностики се установи, че кода на грешките са:
P0545 - exhaust gas temperature sensor circuit low bank 1 sensor
C1201 - Engine/EV Control system malfunction.
C1280 - Engine control system malfunction.

Тази грешка се появява и изчезва в диапазон от 100 км караме. След диагностика на дилърски ниво ми казаха, че след като е махнат DPF и катализатор някой е опитал да сложи нов софтуер и вместо оригиналния са сложили от Rav4 150 коня, но дали това е възможно и от къде може евентуално да се вземе оригиналният софтуер за модела.
Последно промяна от Akima на 23 Апр 2024 17:51, променено общо 1 път.
Причина: Променено заглавие.

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 257 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от WoLF » 19 Мар 2024 16:22

Не ти трябва оригиналния, ще си търси филтъра. Отиди другаде да те флашнат със софтуер за изтърбушени локомотиви :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от memorex » 19 Мар 2024 16:58

150 "коня" излиза че е без DPF и оригинала от 2007 е ...
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

vfr800
Мнения: 465
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от vfr800 » 19 Мар 2024 17:07

Щом е работило година и половина без проблеми, проблема не е софтуерен.

Аватар
memorex
Мнения: 813
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 21 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от memorex » 19 Мар 2024 18:02

Всъщност , има вероятност "проблема " да е софтурен, но да не е проблем.
Пробвахте ли да разказите акумулатора за 5 мин.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Kris
Мнения: 8
Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
Местоположение: България
Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
Благодарил/а: 2 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от Kris » 19 Мар 2024 21:23

Благодаря за мнението, не съм пробвал да разкача акумулатора.

Човека който ми прави диагностика казва, че проблема е на софтуерно ниво, но дали е така защото този "чек" сам се включва докато карам и след като е стояла няколко часа и да кажем вечерта паля и грешката не се показва.

Kris
Мнения: 8
Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
Местоположение: България
Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
Благодарил/а: 2 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от Kris » 19 Мар 2024 22:46

WoLF написа: 19 Мар 2024 16:22 Не ти трябва оригиналния, ще си търси филтъра. Отиди другаде да те флашнат със софтуер за изтърбушени локомотиви :thumbsup:
според мен това са направили некомпетентни мапери. Не са можели да намерят или да сложат същия софтуер който си е за модела, а са намерили база данни с файлове за D4D 150 и са преценили, че става. И сега или трябва да се намери оригинален софтуер и да се редактира кода да не търси филтъра и катализатора или да се преправя, но това са сложни процеси. Ще дам и до след време дали е решен проблема и как.

Аватар
mapamop
Мнения: 4082
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от mapamop » 19 Мар 2024 23:25

Kris, има едни руснаци които предлагаха готови дъмпове със/без ДПФ, със/без ЕГР, със/без катализатор и т.н.
Даже по спомен 1ZZ-FE бензиновия скопец, го надуваха със мисля 10-14% мощност, и премахваха катализатора и (май) сондите, да не ги търси, както и имобилайзера.
Ако ти се рови ми драсни едно лично че ти се занимава, и ще си ровя в архивите за линк. Но каквото и да предприемеш след това си сам на себе си отговорен. Като цяло за себе си съм от тия бунаци, които се борят да си държат колата в напълно стоково състояние - не смятам да слагам газ, не смятам да премахвам катализатори и сонди и т.н. Като ми дойде нанагорно с подръжката ще си купя някоя табуретка, която е с по-евтина подръжка....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Kris
Мнения: 8
Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
Местоположение: България
Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
Благодарил/а: 2 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от Kris » 19 Мар 2024 23:58

Благодаря за инфото, въпроса е, че я купих втора ръка внос от Италия и не знам каква са пипали по нея преди да я взема и манипулацията на километрите защото след като проверих 2014 е била на 22000 км в Италия на последния recall.

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от geniya » 15 Апр 2024 08:47

Мисля, че мога да ти помогна с оригинален файл, но трябва да видиш номера ЕКУ-то. Оригиналния файл е с ДПФ от моята РАВ-ка 2008, 136кс.Имам вариант на изчистен файл, но изчистен само от ДПФ, ЕГР-а си работи и не е махнат.По твоето описание излиза, че ти търси сензора на температура в ДПФ-а, което означава, че качения файл не е както трябва и е възможно да набива грешки след дълго каране, като се опитва да изчисти ДПФ-а, но не вижда датчика и се започва с грешките.От тези грешки е възможно да се вдига разхода, ако не е изключена 5-та дюза. Качването на файла е лесно през ОБД буксата, а за четенето трябва да се свали и отвори ЕКУ-то и да се чете от платката, поради тази причина вероятно ги е мързяло да прочетат и коригират файла и са "наляли" каквото имат.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Kris
Мнения: 8
Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
Местоположение: България
Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
Благодарил/а: 2 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от Kris » 18 Апр 2024 15:45

Благодаря geniya за и фото.

Както казваш проблема сам се появява и сам изчезва, може да се кара не е проблем и ме влиза в авариен режим и като разход няма разлика. Явно тези които са махнали дпф и след това са сложили каквото имат под ръка като софтуер на колата и не са си правели труда да го редактират.

При мен AGR е изолиран механично, а човекът който ми прави диагностика и ми намери няколко проблема по колата ми го изключи софтуерно.

Ако имаш идея как може да се отстрани този проблем пиши, знам за един начин където слагат залагалки да имитират работещ сензор с резистори, но не съм фен на този тип работа. Най добре е да се редактира файла както казваш ти и да се сложи на ново бе този проблем с грешката.

gena_bs
Мнения: 863
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 97 пъти
Получена  благодарност: 23 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от gena_bs » 18 Апр 2024 16:45

Ето ти клип на руски. За Opel Vivaro (Peugeot, FIAT и т.н.), но важи за всички марки.
Мисля, че съм давал линк към него в друга тема тук.
Ще ти се изяснят всички дейности и особено подводните камъни при смяната на фирмения софт и негативните резултати.


На същия канал има и ново видео по темата от преди 12 дни - Mazda и Tucson.

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Оригинален софтуер

Мнение от geniya » 23 Апр 2024 15:28

Kris написа: 18 Апр 2024 15:45 Благодаря geniya за и фото.

При мен AGR е изолиран механично, а човекът който ми прави диагностика и ми намери няколко проблема по колата ми го изключи софтуерно.

Ако имаш идея как може да се отстрани този проблем пиши, знам за един начин където слагат залагалки да имитират работещ сензор с резистори, но не съм фен на този тип работа. Най добре е да се редактира файла както казваш ти и да се сложи на ново бе този проблем с грешката.
Това с изключването не го вярвам, защото това ЕКУ се чете единствено с разглобяване и четене директно от платката, поне засега с наличната техника. С диагностика няма как да изключиш ЕГР, то да не е да махнеш някаква отметка някъде. Изключването е с наливането на коригиран файл в ЕКУ-то , като файла е "изчистен" от ДПФ и/или ЕГР, това е единствения вариант всичко друго е лъжа.

Идея имам, ако искаш мога да ти пратя оригинален файл, някой да го качи, но трябва да е същата версия на ЕКУ. Имам и с премахнат ДПФ и работещ ЕГР, пробвах всякак, но с работещ ЕГР е най-добре. Важното е след качването колата да запали, защото ако не запали става лошо, затова трябва някой да прочете сегашния файл за да се използва отново ако се бъгне ЕКУ-то.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Kris
Мнения: 8
Регистриран на: 19 Мар 2024 13:10
Местоположение: България
Автомобил: Toyota Rav4 2.2 D4D 136, 2007
Благодарил/а: 2 пъти

RAV4 XA30 2.2 2AD - P0545, C1201 и C1280 - Връщане на оригинален софтуер ?

Мнение от Kris » 23 Апр 2024 20:50

Ще пробвам с корекция на еку файла и ще кажа дали се е получило, но тук го намерих точно моя модел. От скоро забелязах, че се включва когато карам и отпусна газта или карам на скорост бе да натискам педала на газта и падат оборотите. В повечето случай тогава сметката тези чекове, но ще видим след корекция на еку- то дали ще има ефект. worthy.gif

Това е модела на моето еку. https://www.ecubackup.com/toyota/toyota ... 5800-9281/

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 52 госта