Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Аватар
marinru
Мнения: 15
Регистриран на: 04 Дек 2022 18:04
Местоположение: Dusseldorf
Автомобил: Trabant
Благодарил/а: 2 пъти

Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Мнение от marinru » 29 Яну 2024 14:24

Здравейте,колеги! Моля,за компетентно мнение относно състоянието на дюзите.

https://ibb.co/jZYksk5

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Мнение от biro » 29 Яну 2024 14:28

Нищо им няма на дюзите, като на 10 годишна кола на 200 000км са. Температурата на антифриза ми изглежда много висока.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
marinru
Мнения: 15
Регистриран на: 04 Дек 2022 18:04
Местоположение: Dusseldorf
Автомобил: Trabant
Благодарил/а: 2 пъти

Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Мнение от marinru » 29 Яну 2024 14:35

:) Антифризът е сменян преди година с g12+ . Ако нещо друго ви се вижда притеснително,моля да споделите.Стойностите през 2019 бяха и 4-те на 0.0 ,ако това има някакво значение.

Аватар
biro
Мнения: 2651
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 71 пъти

Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Мнение от biro » 29 Яну 2024 15:23

Дюзи с корекция 0.0 означава нови. За 4-5 години с настоящите показания не е много добре, вероятно некачествено гориво или горивен филтър. Друго притеснително не виждам.
Трябва да се обърне внимание на температурата и дали се включва перката на радиатора. Тази диагностика при каква околна температура е правена? Сега зимата да е загрят до 94 градуса антифриза трябва много да е юркана колата точно преди диагностиката.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
WoLF
Мнения: 2643
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 257 пъти
Получена  благодарност: 119 пъти

Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Мнение от WoLF » 29 Яну 2024 15:36

Трябва да е юркана по време на диагностиката и то на място. Само след няколко секунди трябва да я свали под 90 след юркането...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
marinru
Мнения: 15
Регистриран на: 04 Дек 2022 18:04
Местоположение: Dusseldorf
Автомобил: Trabant
Благодарил/а: 2 пъти

Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Мнение от marinru » 29 Яну 2024 16:24

Да,преди самата диагностика колата беше понастъпвана.А горивен филтър сменям на всяка смяна на масло, максимум на 12хил. го сменям.Добавки не слагам( за 11год. откакто купих колата може би 2,3 пъти съм слагал добавка),а гориво зареждам основно от Лукойл,Круиз и Шел.

geniya
Мнения: 305
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Мнение от geniya » 30 Яну 2024 14:39

Мисля, че стойността на лабмда сондата е висока с 6+ волта. Според мен трябва да е макс 2V.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
marinru
Мнения: 15
Регистриран на: 04 Дек 2022 18:04
Местоположение: Dusseldorf
Автомобил: Trabant
Благодарил/а: 2 пъти

Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Мнение от marinru » 31 Яну 2024 17:17

Ако има проблем с ламбдата,ecu-то ще го засече и ще отчете грешка (най-вероятно) също ще се вдигне и разхода на гориво . Нека запознатите да кажат,ако греша.

Аватар
mapamop
Мнения: 4083
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 91 пъти
Получена  благодарност: 294 пъти

Състояние на дюзи т27 2.0 d4d

Мнение от mapamop » 31 Яну 2024 20:03

По мое мнение диагностиката ти не е особено коректна. Изглежда ми като да ти е крива методиката.
Защо мисля така:
- дизеловото гориво при промяна на температурата си променя вискозитета. И то сериозно. От там поохлабени дюзи може и да се справят със по-гъстото гориво, но като се стопли и втечни (игнорираме околната температура, за по-лесно, но не бива) да "пикаят" вече.
- При ниски налягания на горивото (разбирай обороти за простота) изморените пружини може и да успеят да затворят/отворят клапана, но при покачване на налягането да "клякат". Респективно или дюзата го играе "запушена" (не отваря навреме), или го играе "пикаеща" (недозатворена от износване на работните отвори и повърхности, или изморената пружина за по-просто). За капак на това си помисли и за температурното разширяване на материалите на самата дюза, която е тикната баш в големия огън да се пече, дали и та малко не се прменя като размер с покачването на температурата на мотора. Не говорим да е набита със сажди, маслен клей, метални окиси и т.н. Само бабешки простичките факти.
-- горе долу същото важи и за SCV клапана който ти контролира налягането към рейла.
-- после имаш изравнителен/ратоварващ налягането клапан на самия рейл, който е и за излишната обратната нафта. И той е в зоната на жегата от горенето. Не много ама е в коша на мотора.
Тия двата по-горе ако ти сговнят налягането, дюзата няма много полезни ходове, да коригира ситуацията. За капак и те няма да подават стабилно еднакво налягане в цялото време. Т.е. ще грешат всеки път различно.
--- Имаш горивен филтър, цедка в резервоара и разни клапани за вентилацията на резервоара, да пречан резервоара да се вакуумира (което пак ще ти сговни налягането изначало преди дюзите). Да кажем че тия тези са отхвърлени, че не работят.
! За да я запалиш тая нафта ти трябва въздух и налягане - там си знаеш вероятно какво е набъркано по-добре от мен - дросел, турбо, компресия на цилиндрите.
! И накрая да замесим едни датчици за температурата - на въздуха, тоя боднат на ГНП за температурата на нафтата. И малко други датчици които мерят налягането на горивото в рейла, MAP, MAF, EGR сензорите. Имат директно отражение върху решението на ECU-то "колко нафта да налее в цилиндрите този такт".
И тия по-горе като остареят се влияят от температурата (примерно)....
Диагностиката ти за да е пълна трябва да се направи:
на студен двигател на празен ход (ниско налягане, стабилно, нафтата е гъста)
на студен двигател в натоварен режим - примерно 2500 оборота да е и разтворено турбото.
на напълно стоплен мотор (ниско налягане, стабилно, по-течна нафта)
на напълно стоплен мотор на 2500 оборота примерно.
Като си дръпнеш 4 таблички от Техстрийма (примерно) вече си ги сверяваш със референтните стойности описани в сервизното. Примерно тези:
http://zatonevkredit.ru/repair_manuals/ ... ZszzJrLezF
Намери си за твоя модел Trabant (от профила ти) сервизното със съответните стойности за твоя двигател и си сравни стойностите от четирите таблици. И ще ти е ясно кое не е в норма, и кое е близо/извън толерансните стойности.

Просто табличка, със скорошно гърчена кола, не ти е цялата картинка със състоянието на мотора ти. Той работи и студен, и със топла нафта, и на студ и на жега. За цялата картинка ти трябват данни от всички възможни ситуации, които му се случват на тоя мотор.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 65 госта