Зарядни станции go-e Charger

Аватар
Monster
Мнения: 338
Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
Местоположение: Sofia
Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
Благодарил/а: 86 пъти
Получена  благодарност: 81 пъти

Зарядни станции go-e Charger

Мнение от Monster » 20 Яну 2024 12:46

Започвам тема за мнения и коментари относно станцията, която аз лично реших да закупя и ползвам вече от около година и половина. Това е официалният сайт на тази марка зарядни станции:
https://go-e.com/

Марката е австрийска и преобладаващите материали и видеа, които намирах в интернет, когато я разучавах, бяха на немски. Това до някаква степен вероятно обяснява и цената й, която от сегашна гледна точка ми се струва леко по-висока, предвид че в AliExpress има китайски станции със същите възможности на горе-долу половината пари. Аз лично харесах и купих тази станция по следните причини:
- Видях я да се предлага в два български сайта с гаранция, като в единия тогава беше с няколко стотин лева по-евтина, тъй като имаше някаква промоция. В интерес на истината я бях намерил още по-евтина в чуждестранни сайтове, но реших да я взема с гаранцията от българския магазин, което от сегашна гледна точка пак го отчитам като известна грешка, предвид че станцията изглежда доста здрава и очаквам да си надживее успешно гаранцията.
- Хареса ми, че е мобилна - свързва се към трифазен контакт, а се предлагат и адептери за други видове контакти, включително към обикновен контакт Шуко, което е удобно ако се взима за път.
- Хареса ми, че няма собствен кабел, а е само с порт, което я прави още по-компактна. Аз така или иначе винаги си нося с мен Type2 кабел за публични зарядни станции, който мога да ползвам и за тази домашна станция. В интерес на истината в някакъв момент ми се стори досадно да трябва да вадя всеки път кабела за нея и поръчах да имам втори кабел, който да стои постоянно включен в станцията. Тези кабели бяха доста скъпи - от порядъка на 700-800 лв, като дори в AliExpress имаха висока цена, но след доста търсене успях да открия някаква оферта в другия китайски сайт Alibaba, та закупих 5 метров Type2 кабел 22 kW за около 250 лв с доставката. Сега направих едно бързо търсена в AliExpress, а и в други не-китайски онлайн магазини и се оказва, че вече и там има подобни, че и по-изгодни оферти.
- Хареса ми, че има приложение, с което мога да огранича колко ток да зареди, след което да спре зареждането. Това го ползвам или като не искам да пълня колата до 100% уж да пазя батерията (вероятно е излишно, понеже Тойота така или иначе са предвидили достатъчен буфер отгоре) или когато искам за заредя точно определено количество, което знам, че ще ми е достатъчно, за да стигна до безплатна зарядна станция, която ползвам.

Вариантите на go-e Charger са два, според максималната мощност:
- Първият вариант е с конектор към 16 А трифазен контакт и максималната му мощност е 11 kW.
- Вторият вариант е с конектор към 32 A трифазен контакт и максималната му мощност е 22 kW. Въпреки, че колата ми зарежда с максимална мощност 7 kW, аз все пак избрах този вариант, тъй като разликата в цената не беше голяма, пък току-виж в бъдеще имам кола, която може да зарежда с повече от 11 kW.

И към двата варианта се предлагат допълнително адаптери, така че да могат да се свързват към различните видове трифазни и монофазни контакти.

Нещо, което може да се забележи на прикачената снимка от приложението на станцията е, че когато свържа Rav4 PHEV, която попринцип се зарежда монофазно, тя дърпа всичкия ток от една от трите фази. Не намерих опция в приложението на станцията да разпредели тока, така че да се дърпа равномерно от всяка от фазите, но така или иначе електротехника, който ми прави инсталацията, каза че не е проблем да се натоварва само едната фаза с всичките 32 ампера. През приложението на станцията може да се регулира ампеража в диапазона от 6А до 32А и ако реша да го намаля на 16А, то колата продължава да тегли тока от едната фаза, като максималната скорост, която достига тогава е на половина на възможностите на колата, а именно ~3.5 kW. Надявам се, че 11kW версия на go-e въпреки, че работи на 16А, ще разпредели тока между фазите, така че все пак колата да може да дърпа своя максимум от 7kW, но не съм сигурен дали това ще работи така или при този вариант на станцията мощността на зареждане ще е едва 3.5 kW. Ще ми е интересно ако някой колега е избрал да закупи версията от 11kW да сподели дали монофазно зареждащите коли успяват да зареждат на 7kW.

Иначе приложението има доста други настройки. Най-често използваната е да сложа лимит на изтегляната енергия. Има и настройки за свързване на станцията с интернет, които честно казано никога не съм ползвал, но сигурно е удобно да можеш от дивана вкъщи или друга по-отдалечена локация, да следиш как върви зареждането. Аз се свързвам към локалния WiFi на станцията, за да я управлявам с приложението и при този сценарии се налага да изключа мобилния интернет на телефона иначе по някаква причина комуникацията не сработва (това го пише като изискване и в ръководствата на станцията). Друга често ползвана настройка е намалянето на ампеража, което го ползвам когато пътувам със станцията на селката къщичка, която имаме в провинцията. Там инсталацията е монофазна и затова зареждам с адаптер към "обикновен" контакт Шуко, като този контакт е пригоден да издържа продължителна работа на 16А. Ако случайно забравя ампеража на 32А рискувам да изгоря контакта, за което ме предупредиха още при закупуването на станцията. Също е удобно, че мога да намаля ампеража през станцията до едва 6А. От настройките на Rav4 PHEV минимумът е 8A, което като че ли е достатъчно безопасно ако ползвам непознат контакт на ново място, но все пак 6А дава възможност за още по-щадяща мощност, с която да спя спокойно ако съм включил колата през нощта. :D

Нещо интересно, което забелязах като поведение на станцията е, че някой път като включа колата да се зарежда и вместо да пише Charging изписва Forced charging, което като го оставиш игнорира зададения лимит на зареждане и пълни батерията до горе. Не знам дали това е бъг или фийчър и също така не съм забелязал закономерност, кога зареждането ще започне като "Forced", но хубавото е, че има лесен начин за заобикаляне - като видя надписа "Forced charging" цъкам големия бутон в приложението с надпис "Stop", който би било по-правилно да е с надпис "Pause", тъй като при повторното му натискане зареждането продължава и този път изписва "Charging...", съобразявайки се с лимита, който съм му задал.

Ще ми е интересно да чуя и други мнения, ако някой е решил да закупи този вид станция. Аз реално я ползвам в най-тривиалния сценарии, без да се възползвам от фунцкиите й за карти, аутентикация на различни потребители и т.н.
Прикачени файлове
home-charging-speed.jpg
home-charging-speed.jpg (92.48 KiB) Преглеждано 1575 пъти

Аватар
Filbor
Мнения: 1056
Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
Местоположение: Бургас - София
Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
Благодарил/а: 5 пъти
Получена  благодарност: 24 пъти

Зарядни станции go-e Charger

Мнение от Filbor » 21 Яну 2024 13:33

Има ги вече и в Практикер в Бургас, Варна, Пловдив, София:
https://praktiker.bg/bg/Zaryadni-za-aku ... X/p/225933
08.2014-11.2021
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 46 госта