Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 31 Дек 2023 20:12

Ок, моя грешка, чак сега видях, че обсъждате 2,5л хибриден агрегат....а аз визирах LS500h. А по повод на LS-a....много е далеч от бюджетното тойотско задвижване (изказването на Hursa)- и ДВГ и ел. моторите и окачването и батерията са различни, и купе, шаси и абсолютно всичко. Даже има ИСТИНСКО 4х4. Да, обща е идеята....точно както и МБ има и хибридна S-Klasse, която можем да кажем, че е "същата" с хибридната С-класа. А каква е разликата в техниката между Пасат 2,0TDI и Ауди А4 2,0TDI? А, оказва се, че и Ламбо е "наточена" R8ца. Да не се окаже, че това е редовна практика "да слагаш бюджетната техника и да я продаваш като премиум"? Въобще какво разбираш под бюджетна техника изобщо (ако за агрегата на LS-a може да се каже това изобщо)? Надеждна ли e- да, успява ли да ускори 2,4т. кола до 100 за под 6сек.- да, успява ли да има макс. скорост 250- да. Има ли колата истинско 4х4 (не тая пародия с ел. двигател на задния мост)- да? Изчистена ли е от детски болести и масови бъгове- да. Е наистина не разбирам къде е проблемът.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4928
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 153 пъти
Получена  благодарност: 142 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от slowtraveler » 01 Яну 2024 08:24

Не виждам смисъла да се сравняват с Тойота... Целевата група е друга. Съответно - доста неща са различни...
LS пък е съвсем друга бира - и като комфорт, и като оборудване и като трансмисия... Приятен за шофиране - безспорно... Но неудобен за експлоатацията при моите условия - поне за мен... На мен ми трябва по-висок автомобил и за предпочитане - не по-дълъг до 5м :)
Да се сравняват с други марки - не виждам смисъл. Всяка марка набляга на различни идеи и т.н...
Например бе ме учудило че най-новият RX вътре като комфорт и качество съвсем не бе по-добър от по-стария Джип... Което не значи, че бих отказал новия (не най-най новия, дето излиза сега) RX450h :)
Аналогично колегата се оплаква, че в новият му съвсем друг по-висок клас автомобил му липсват някои неща от LS500h - например много по-добрите фарове и комфорта на седалките/възможностите за масаж... Не че в новият автомобил няма матрични фарове, масажи и т.н. - просто тези неща отстъпват на новия му автомобил в сравнение с Лексъс.. Лексъса пък отстъпва в някои други съвсем не маловажни параметри tooth.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 01 Яну 2024 08:44

Ами, да, Слоу. Напълно прав си. И аз не виждам смисъл да се сравняват. Това, че използват, в по-ниския клас, еднакви платформи с Тойота пък е напълно разбираемо. Искаш кола с до толкова и толкова коне и такива параметри- ами имаш готова платформа в концерна- взимаш я. Имаш клиенти, на които тези платформи и задвижвания им харесват, но искат допълнителен комфорт и екстри- ами монтираш тази платформа в Лексус и продуктът се харесва на ТАЗИ целева аудитория. Аз съм един пример- винаги съм харесвал Тойота и жена ми още кара Авенсиса. Но на мен лично винаги ми е липсвал финия завършек в тези коли, намерих го в Лексуса и съм абсолютно предоволен. Точно както прави ВАГ. И това не го намирам за лошо. А LS-a да наречеш "бюджетна" техника, или както колегата Hursa го формулира, означава, че не си запознат с колата изобщо. Просто защото в тази кола няма нито един компонент от хибридния щтранг от която и да е Тойота. Литература има в нета доста. А, че целевата група е различна пък отдавна е ясно на всички, или почти на всички.

До Slowtraveler- най-новият RX е коренно променен като усещане...и като интериор (по-луксозен е от стария) и особено RX500h е страхотно приятен като задвижване. Ок, 4х4 и при него е с ел. мотор отзад (не като LS-a, което е странно), но всички казват, че е много по-мощен ел. моторът и командването е такова, че помага истински при загуба на тракция. Мое мнение, а и като гледам всички ревюта в нета са до сега само позитивни, даже немските- много НЕХАРАКТЕРНО tooth.gif . Колата върви много и харчи доволно малко. И няма общо с която и да е Тойота :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от Hursa » 01 Яну 2024 11:55

slowtraveler написа: 01 Яну 2024 08:24 Не виждам смисъла да се сравняват с Тойота...
Ама какво да им сравняваме smile.gif Вижте например корола крос, цхр и ux - та няма какво да им се сравнява - един и същ автомобил в три опаковки, в компактния скромен клас. Двигател, трансмисия, платформа, та дори и размери. Само дето ухикса още е със старата система, но пък е "премиум". smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 01 Яну 2024 12:55

Явно въобще не разбираш, колега Hursa, и не вникваш в същината и написаното от мен и Слоу. Качвал ли си се в Лексус, който и да е? Явно не, щом твърдиш всичко това. Качи се в UX Luxury Line или F-Sport и го сравни с Королата, най-високото ниво. Ами интериорът на Лексуса е много, много по-качествен и разликите далеч не свършват с това. Пак ти пиша- в ниските и средни изпълнения на Лексус системата на задвижване е еквивалентна на Тойотата и до там. Изпълнението на интериора е съвсем друго, и екстрите. И точно това води до друга целева аудитория купувачи. Я вземи и се качи в Камри екзекютив (или както се казваше най-високото им ниво)...после се опитай да намериш, поне в шоуруума в София май чат пат имат, ES Luxury Line или F-Sport и после ела и с ръка на сърцето се опитай да ми кажеш че са съпоставими. Ами, не, НЕ СА, абсолютно дефинитивно. Има ли Камри с Mark Levinson sound, адаптивно окачване, двойно остъкляване (ок, това може и да има....), охлаждане на седалките- предни и задни, лягащи задни облегалки като в шофьорска лимузина, щори, HUD и куп още неща? Ами, НЕ, няма такова Камри, а ES има такъв. Ето пак ти дефинирам в какво е разликата между Лексус и Тойота. И точно това е нещото, което привлича клиентите. Ясно е, че задвижващият щтранг е еднакъв. А пък, ако искаш уникално и специално за Лексус разработено задвижване- ами бръкваш в джоба и купуваш LS или RX500h. Ако пък искаш спортна кола- V8 в LC500 има, или LFA- най-бързата кола на Нюрбиргринг за времето си и дълги години подред, с най-уникалния звук в историята. Марката Лексус е била на времето, и още е, мнооооого добър ход от страна на Тойота- искаш доказалата се концепция двигатели на Тойота, но и комфорт- ами взимаш "нисък" или "среден клас" Лексус и получаваш всичкото това. Искаш баш Лукс- LS500/500h. Ако не ти се е отдавала възможност да се качиш в такъв автомобил те съветвам да намериш по някое авто изложение такъв и да седнеш в него- повярвай ми, заслужава си. :thumbsup:. И да, гарантирам ти, че комфорт има на ниво много над Тойота- във всеки един сегмент, не говоря само за LS-a. Ето това е концепцията и да, не може да сравняваш Тойота с Лексус. Все едно да сравниш Ауди с ФВ. Между другото, ако имаш време и желание и разбираш немски разгледай LOC- това е немския Лексус-форум. Странно и за мен, като за бутикова в Германия марка, има много теми и постове, мнения и какво ли не, от хора каращи Лексус, и карали много такива в миналото , и Тойоти. И всичкото доказва точно моето и на Слоу мнение :thumbsup: Странно защо
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от BOz » 01 Яну 2024 15:38

Аз съм се качвал само в Аурис и цт200. Двете коли са си едни и същи. Само материала по табло и тук-там по вратите е разликата. И двете на возия си е един и същ автомобил.
Най-интересно, че има Лексъси без дисплей на таблото, което го прави да изглежда като евтина Киа от 2000-та, но пък всички хибридни Ауриси са с дисплей от новото хилядолетие. tooth.gif
Още по-яко, че на вторичния пазар Лексъса често се намира за по-малко пари. И затова съм го гледал.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 01 Яну 2024 15:43

Само в материала по таблото? Какво ниво е било? Пак казвам...и тук, че в този сегмент в Лексуса имаш, разбира се СПОРЕД НИВОТО, адаптивно окачване (возията с него е несравнима с която и да е еквивалентна Тойота), Марк Левинсън, кожа- истинска и пр. В кой Аурис го имаш това, даже и в най-високото ниво. Ето за това става дума. Да, ако сравняваме ниско ниво Лексус с високо Тойота разликата е по-малка, но това сравнение не е меродавно. Дайте с факти да говорим. Между другото....кое CT няма дисплей?
Последно промяна от dracunculus на 01 Яну 2024 15:51, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Аватар
BOz
Мнения: 4292
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 108 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от BOz » 01 Яну 2024 15:50

Ти си говориш за екстри, които е логично да ги има в повече при Лексъс. Ама има и еднакви по екстри екземпляри, което не прави Лексъса Лексъс. Както казах дори премиума няма и дисплей за разлика от бюджетния му брат. tooth.gif

П.п. не знам да има в цт адаптивно окачване. Може и да има, знам ли.

Изображение
Последно промяна от BOz на 01 Яну 2024 15:55, променено общо 1 път.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от Hursa » 01 Яну 2024 15:53

dracunculus написа: 01 Яну 2024 12:55 Качи се в UX Luxury Line или F-Sport и го сравни с Королата, най-високото ниво. Ами интериорът на Лексуса е много, много по-качествен и разликите далеч не свършват с това.
Именно де - лексуса - корола с надградени нива оборудване над "най-високото" и. Но в същността си, това което го прави автомобил - е същото. Отделно, поради това, че лексуса заради този допълнителен лукс е по-тежък - съответно със същото задвижване е и по муден.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 01 Яну 2024 16:06

BOz написа: 01 Яну 2024 15:50 Ти си говориш за екстри, които е логично да ги има в повече при Лексъс
Точно това прави Лексуса Лексус.
BOz написа: 01 Яну 2024 15:50 Ама има и еднакви по екстри екземпляри, което не прави Лексъса Лексъс

А това, че има Ауди с по-малко екстри от Шкода (разгледайте брошурите) означава ли, че Аудито не е Ауди? Ето ти подобна ситуация в рамките на един концерн. Е, говорим за едно и също
Hursa написа: 01 Яну 2024 16:06 Но в същността си, това което го прави автомобил - е същото
Автомобилът далеч не е автомобил само на базата на задвижването си. Даже има много примери, които показват, че хората често обръщат внимание даже повече на екстрите- защо има хора, предпочитащи ES-a пред по-пъргавото Камри? А по повод на каталожните стойности за обеми и спринт до 100 въобще имам чувството, че от Тойота и Лексус мерят едно към кесим. Конкретни примери- багажникът на IS-a ми е 450л, на ES-a го дават също 450, а видимо е много по-голям. Ускорението на IS300h Luxury Line го дават 8,4 до 100....е, ма самият аз на скоро снимах едно видео на моя, в което успях да го ускоря, на сухо и равно, до 100 за около 7,3сек (според това колко е точен човек с хронометъра)....мога да ви го кача при интерес. Ок, може и да се дължи на по-тесните зимни гуми
Последно промяна от dracunculus на 01 Яну 2024 16:19, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Hursa
Мнения: 4928
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 76 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от Hursa » 01 Яну 2024 16:17

Има разбира се - има хора, които си избират да пасне на тоалетите им, има хора избиращи коли само заради "имиджа". Но автомобила си е автомобил - не брошка или жабо.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

dracunculus
Мнения: 1225
Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
Местоположение: Deutschland
Благодарил/а: 57 пъти
Получена  благодарност: 36 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от dracunculus » 01 Яну 2024 16:25

Ами, не мисля, че си избирам колата заради имиджа...иначе щях Мерцедес или БМВ да карам (особено в Германия). Но предпочетох въпреки това охлаждане на седалките, които са с перфорирана истинска кожа и са страхотно комфортни, Mark Levinson с над 15 колони (едната е огромен сублууфър, звукът е брутални чист, басов и наситен, несравним е с JBL-a в Тойотите), двойно остъкляване и т.н. wink.gif Да, държа на тези допълнителни неща и затова си купих Лексус, а не пак Тойота. Просто обичам някакво средно или по-точно казано над средното ниво на комфорт, който тогава (2020) Камрито не можа да ми предложи, за разлика от IS-a. Друг ще си вземе Тойотата, защото му е все едно дали ще му охлаждат з*дника. Ето точно това са целввите аудитории, за които от началото на темата говоря (и Слоу). И затова сравнението е безмислено

PS....разглеждам официалната брошура на СТ200h, ФЛ модела- не намирам такъв без централен дисплей. Даже за базовото ниво пише, че е със 7цола дисплей. Може първият от 2011 да е имал и вариант без....но тогавашният Аурис със сигурност нямаше такъв голям дисплей стандартно. Performance Dämpfer се наричаше тогава адаптивното окачване- има го в F-Sport, според същата официална брошура
Прикачени файлове
Screenshot_20240101_154703_Acrobat for Samsung.jpg
Screenshot_20240101_154703_Acrobat for Samsung.jpg (431.9 KiB) Преглеждано 2679 пъти
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

mimojef
Мнения: 84
Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
Местоположение: Русе
Автомобил: Виж подписа
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от mimojef » 01 Яну 2024 17:19

Аз и на тип ''А'' и на тип ''Б'' от sнимката на BOz виждам дисплей.
На тип Б е под жълтият надпис Audio.
Даже има червено прищейче от където да дръпнеш и да си отлепиш протектора.
Не е ли дисплей това?
Последно промяна от mimojef на 01 Яну 2024 17:38, променено общо 1 път.
AUDI A4 B8.5 TDI 150Hp 2015; VW Tiguan TDI 140Hp 2012; Peugeot 308 1.6 eHDI 112Hp 2012; MINI Cooper D R56 109Hp 2008;
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004

mimojef
Мнения: 84
Регистриран на: 11 Дек 2023 18:55
Местоположение: Русе
Автомобил: Виж подписа
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от mimojef » 01 Яну 2024 17:35

Иначе да има без дисплей. Ето един от 2013
Фейслифта вече е с дисплей.
Вероятно онова от китайската снимка е с китайско андроид радио на мястото на оригиналното
Изображение
AUDI A4 B8.5 TDI 150Hp 2015; VW Tiguan TDI 140Hp 2012; Peugeot 308 1.6 eHDI 112Hp 2012; MINI Cooper D R56 109Hp 2008;
Peugeot 206 1.4 HDI 68Hp 2006; TOYOTA RAV4 D-4D 116Hp 2004

Аватар
ivied
Мнения: 307
Регистриран на: 08 Юни 2014 14:39
Местоположение: Germany
Автомобил: Yaris Cross
Благодарил/а: 4 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Новите Lexus-и / LBX, UX, RZ, RX и т.н.

Мнение от ivied » 04 Яну 2024 15:36

Честита и Весела, Безаварийна :santa: колеги!

Да се надавяме и ви пожелавам и с Лексусите да нямате грижи - освен за повечето екстри, дали са налични...!
Иначе идеята да започна темата беше по-скоро, МАЛКИТЕ МОДЕЛИ!
Вие къде ни фърлихте в годините...
За големите кораби и спортните, кво да говорим изобщо, да върха са!
worthy.gif
Само че за малките дето ги конверсират/конвертират към то Лексъс - малко сори...
Ето един пример, вчера ми попадна, еднo ревю на аналога на моя Ярис Крос при големия батко...
Lexus LBX, който от 15.03.2024 ще е в продажба тук.

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... lexus-lbx/

Да, вече може да се поръчва и т.н.
Очакват продажби за Европа към 24.000 бр. за Германия - 1.500
И..? Ами явява се конкуренция на Audi Q2 и Mini Countryman...
Идентични ли са с Ярис Кросса?
Почти - със 100 кг. в повече. И с 7.000 € повече за базовия модел.
Да, с по-"благороден" салон, с 13 говорителя в повече (допълнително се плаща), с 9,8 Touchscreen и пак със 17 цоловите джанти, за по-големи, който иска да се гъзарее бецален допълнително... да, електро-механично отваряне на капака на багажника и от сорта...
Ще са налични нивата на оборудване: Elegant, Relax, Emotion и Cool.
400 литра багажник - колкото на Ярис Кроса. При AWD -то E-Four с допълнителния E-Motor - обема е 315 л. Пак колкото е и при AWD модела на Ярис Кроса...
Ама 7 и косур бона в € повече за старт ?!
За другите изпълнения още нагоре и...?
Та базистния LBX почва от 33.000 Euro – 7650 Euro повече от братчето на Тойота...
И...?
Както се казва в коментара: "Ако придадете на шортите си малко повече шик, лесно ще стигнете до четиридесетте. През 1989 г. имаше лукс в петметров формат. Но това е само странична (за)бележка/забежка...
:cheers:
P.S. И след 5 години, цената на 2-та употреба ще е съпоставима, ако не и по-ниска отколкото при Тойота...
Прикачени файлове
L1.jpg
L1.jpg (131.51 KiB) Преглеждано 2384 пъти
L2.jpg
L2.jpg (54.33 KiB) Преглеждано 2384 пъти
l3.jpg
l3.jpg (87.76 KiB) Преглеждано 2384 пъти
l4.jpg
l4.jpg (47.99 KiB) Преглеждано 2384 пъти
lexus-lbx-kofferraum-2401_bv2k5l.jpeg
lexus-lbx-kofferraum-2401_bv2k5l.jpeg (195.47 KiB) Преглеждано 2384 пъти
По света има все по-малко мотики, върху които не е стъпвал човешки крак.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта