Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
- jim_beam
- Мнения: 2490
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Точно Тойота ще е костенурката от приказката, защото по всичко личи, че наистина са направили революция при батериите. Вече са регистрирали над 100 ли 120 патента и вероятно всички други ще трябва да плащат лицензи, като му дойде времето. Съвременните батерии, може би с изкл. на Теслите, стават само за из града.
Говорим за автомобили, които са що годе платими от масовия потребител.
Едни 5 год. ще трябва да изчакаме още май...
Говорим за автомобили, които са що годе платими от масовия потребител.
Едни 5 год. ще трябва да изчакаме още май...
- Monster
- Мнения: 377
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 127 пъти
- Получена благодарност: 109 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Другото как да е, но това с тъчове, слайдери и други изчанчени контроли, които доказано са неудобни за използване, не е нещото, което бих дал за пример. При Теслите има фирми, които печелят от това да продават отделни бутони, които могат да се интегрират със софтуера на колата. Там нещата като цяло са в другата крайност - на моменти с прекалена иновация с цел минимализъм (като премахване на лостчето за мигачите и заменянето му с копчета на волата, wtf). Аз лично се надявам тази "мода" за липса на копчета да спре скоро и на производителите да им дойде акъла, че има базови функции, за които е хубаво да имаш бърз достъп без да трябва да гледаш по някакви екрани, а само с напипване на физическо копче или врътка да си свършиш работата безопасно, докато шофираш. Останалите по-маловажни фукции нека ги слагат в тъч-скрийн менютата, но поне климатика, жабката, прозорците, чистачките, мигачите и някои други често използвани функции е хубаво да се менажират с физически контроли.LEXUS написа: ↑14 Ное 2023 03:54 ID7 освен че е с дизайнерско широко и ниско табло и ел.километраж като в Приус никъде няма бутони, всичко е тъч скрийн и тактилни повърхности, колата просто изглежда модерно. В контраст няма нито една Тойота без копчета,бутони и едва ли не шалтери. Що за идиотия е това не знам.
Иначе и аз се надявам, че Тойота ще успеят да наваксат и дори изпреварят конкуренцията и на BEV фронта, изкарвайки масови модели с така обещаваните иновативни технологии за батериите. Моментната стратегия за продажба на HEV и PHEV не мисля, че е грешка предвид, че дава доста добри плодове, на база продаваните бройки и сравнявайки процентно с продажбата на конкурентите (ДВГ и EV конкурентни модели). Както се казва - за всеки влак си има пълници. При Тесла иновациите са приоритет и там купувачите са склонни да са бета тестъри на различни екстравагантни идеи - някои успешни, а други доста неуспешни. Тойота от своя страна залага на качеството, стъпвайки на доказани решения и затова развива с малки, но сигурни стъпки своите технологии - от ДВГ, към най-добрата хибридна система, надграждайки я в последствие към новите си PHEV модели с голям електрически пробег. Скокът към BEV беше най-голямата промяна в стратегията, тъй като моделът им там има най-малко допирни точки с предходните използвани от марката технологии. Затова и първият им BEV имаше нетипично за марката много проблеми, макар че с времето мисля, че ги поизчистиха, както хардуерно, така и софтуерно откъм частта със зареждането. Вярвам, че ще се поучат от първоначалните грешки при bZ4X и с всеки следващ BEV модел ще са все по-конкурентни на другите световни марки в този сегмент.
- LEXUS
- Мнения: 3743
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 10 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Аз мисля точно обратното. Историята не само на автомбилите показва,че прогресът не може да бъде спрян - Както преди лостчетата за парното, големите бутони превключватели, механичните километражи лоста на ръчната спирачка,ск.лост бяха заменени с бутони за климатика, няма големи бутони щракащи отдавна, няма лостове за ръчната спирачка, тя е електрическа, няма механини табла километражи, дори няма жило за газта,а е drive by wire от близо 20 години вече, дори Фолксваген замени изключително допотопните шалтери за включване на фаровете с тактилни бутончета, за какво да стърчат разни лостчета за чистачки и мигачи, всичко е въпрос на навик и свикване, натам вървят нещата,че няма да върнат бутони, просто все едно да върнат старите Нокии с копчета,а да не се купуват тъчскрийн телефони. Преди масово се твърдеше,че с копчета е по-удобно, днес всеки е със смартфон. И както никой не харесваше хибриди и ел.коли в Европа са най-продаваните коли,а май и в САЩ. Не само в Тесла, а и в Лусид, другата американска премиум ел.кола виждам бутони само на вратите са ел.стъклата,никъде другаде.Monster написа: ↑14 Ное 2023 22:36 Другото как да е, но това с тъчове, слайдери и други изчанчени контроли, които доказано са неудобни за използване, не е нещото, което бих дал за пример. При Теслите има фирми, които печелят от това да продават отделни бутони, които могат да се интегрират със софтуера на колата. Там нещата като цяло са в другата крайност - на моменти с прекалена иновация с цел минимализъм (като премахване на лостчето за мигачите и заменянето му с копчета на волата, wtf). Аз лично се надявам тази "мода" за липса на копчета да спре скоро и на производителите да им дойде акъла, че има базови функции, за които е хубаво да имаш бърз достъп без да трябва да гледаш по някакви екрани, а само с напипване на физическо копче или врътка да си свършиш работата безопасно, докато шофираш. Останалите по-маловажни фукции нека ги слагат в тъч-скрийн менютата, но поне климатика, жабката, прозорците, чистачките, мигачите и някои други често използвани функции е хубаво да се менажират с физически контроли.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- ufer
- Мнения: 2728
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 52 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
За младите хора "модерните пултове" с тъч-скрийн са добре дошли и са харесвани много, но за по-възрастните шофьори, някои от които ползват и очила, търсенето с поглед на иконки би било дори вредно с риска да прати някого в канавката, класическите бутони и лостове са за предпочитане. Много е лесно някой да каже - старците на бунището, но тогава стигаме до дискриминация... Така че пътниците наистина си избират влака...
- BOz
- Мнения: 4420
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 158 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Те младите хора си чатят и по време на шофиране. Това не означава, че е правилно, по-удобно или пък затова, че са млади са минали биологична еволюция и да могат да си движат очите като хамелеон. Не случайно напоследък се сеща лек обратен темп на "дигитализацията" на всички бутони. Трябва да се намери границата между иновативното, полезното и безопасното. И сега сме в този етап на развой.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- slowtraveler
- Мнения: 5290
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 219 пъти
- Получена благодарност: 216 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
E, модерните имат и HUD, ама и то не е панацея..
Основното е добрата ергономика... Някои неща са добре 'на бутони', а за други няма проблем да са на менюта.. Например едно левашко решение на Джипа бе отоплението и вентилацията на предните седалки и волан да бъдат навряни в менюто... За шофьора нямаше проблем защото имаше възможност и отоплението и вентилацията да се включват автоматично при определени условия и винаги ми е било комфортно, ама да пуснеш например отопление/вентилация на пасажера не бе елементарно... Задните седалки нямаха такъв проблем - децата си щракаха бутончетата и никой не занимаваше шофьора с такива задачи.
Основното е добрата ергономика... Някои неща са добре 'на бутони', а за други няма проблем да са на менюта.. Например едно левашко решение на Джипа бе отоплението и вентилацията на предните седалки и волан да бъдат навряни в менюто... За шофьора нямаше проблем защото имаше възможност и отоплението и вентилацията да се включват автоматично при определени условия и винаги ми е било комфортно, ама да пуснеш например отопление/вентилация на пасажера не бе елементарно... Задните седалки нямаха такъв проблем - децата си щракаха бутончетата и никой не занимаваше шофьора с такива задачи.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- WoLF
- Мнения: 2881
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 159 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Те мигачи слагат на екрана, Вие за седалки и климатици говорите
- biro
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
- Местоположение: Русе
- Благодарил/а: 5 пъти
- Получена благодарност: 89 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Даже клаксона е през приложение в телефона:
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED
- jim_beam
- Мнения: 2490
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
И аз съм на това мнение, точно заради безопасността!Monster написа: ↑14 Ное 2023 22:36
... Аз лично се надявам тази "мода" за липса на копчета да спре скоро и на производителите да им дойде акъла, че има базови функции, за които е хубаво да имаш бърз достъп без да трябва да гледаш по някакви екрани, а само с напипване на физическо копче или врътка да си свършиш работата безопасно, докато шофираш. Останалите по-маловажни фукции нека ги слагат в тъч-скрийн менютата, но поне климатика, жабката, прозорците, чистачките, мигачите и някои други често използвани функции е хубаво да се менажират с физически контроли...
- Filbor
- Мнения: 1098
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
- Прикачени файлове
-
- Toyota Sport Crossover.PNG (764.79 KiB) Преглеждано 1648 пъти
-
- Toyota Urban SUV.PNG (591.23 KiB) Преглеждано 1648 пъти
-
- Toyota FT-3e.PNG (441.86 KiB) Преглеждано 1648 пъти
08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- Monster
- Мнения: 377
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 127 пъти
- Получена благодарност: 109 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
И една статия конкретно за Toyota Urban SUV модела, за който се твърди, че ще излезе още догодина. Дължината е 430 см, което го прави перфектен за града, при това ще го има, както във версия с един електромотор, така и в AWD версия с 2 електромотора. За мен лично такава кола, при добро ценово позициониране, би трябвало бързо да се превърне в бест селър! Аз бих взел една такава ако имах нужда от втора кола в семейството. Май е крайно време да убедя жената вкъщи да си изкара шофьорските курсове и да се сдобие с пустата книжка.
- Monster
- Мнения: 377
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 127 пъти
- Получена благодарност: 109 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Нова кола има смисъл (ако изобщо има, че и това може да се поспори) само ако се навъртат много километри. За момента обмислям ваучер за шофьорски курс за коледен подарък, пък времето ще покаже как ще продължи историята... Оптимистично погледнато след няколко години ако е взела книжка и натрупала малко опит на "чужди" коли, може да се замисля за един Urban SUV втора ръка, за да трупа повече километри практика, пък и да не ме е яд че надира през месец (не дай си Боже и по-често) чисто нова кола.
-
- Мнения: 665
- Регистриран на: 23 Ное 2020 19:21
- Местоположение: Кюстендил
- Автомобил: Corolla ts
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Дано успееш, на мойта булка и даваха книжката в ръката. Баща и беше инструктор(вече пенсионер) . Така и не поиска да се качи зад волана. Единствения плюс е че ако направя някое нарушение по-сериозно, мога да я обвиня нея.
Corolla ts 1.8 hybrid 2020
- jim_beam
- Мнения: 2490
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 5 пъти
- Обратна връзка:
Бъдещите електрически коли (BEVs) от Тойота
Според мен настоящата практика всеки да има кола няма да е актуална в по-далечно бъдеще. По-скоро ще се наложи кар шеринга поне в градски условия, както и един добър градски транспорт.
Учудвам се, защо в БГ толкова малко се засягат темите екология, опазване на природата, транспорт, в училищата. Просто не е възможно да продължава както досега си мисля.
Надявам се младите да намерят по-добър начин.
Тойота със сигурност ще помогнат много, както винаги са го правили и досега!
Учудвам се, защо в БГ толкова малко се засягат темите екология, опазване на природата, транспорт, в училищата. Просто не е възможно да продължава както досега си мисля.
Надявам се младите да намерят по-добър начин.
Тойота със сигурност ще помогнат много, както винаги са го правили и досега!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта