[Всесезонни гуми] 2019 - 2024 - Да се споделя само личен опит
- ufer
- Мнения: 2745
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 19 пъти
- Получена благодарност: 55 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
20" джанти бяха въведени за серийно оборудване някъде около 2000 год. (плюс-минус), а Конти беше първата фирма, която произведе гуми за тях или поне първите, които аз съм виждал и докосвал. Сега покрай общия технологичен бум трябва да се настроим за нови приключения (измерения)...
- veso_hds
- Мнения: 1451
- Регистриран на: 13 Май 2012 12:06
- Местоположение: Бургас
- Благодарил/а: 38 пъти
- Получена благодарност: 34 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Тук си абсолютно прав ,колега.Гумите ги правят по каросерията.И затова всеки сайт, продаващ гуми, предлага калкулатор.И там пише "съвместими" или "несъвместими".Пък както казват колегите, пробвай, може и да няма никакъв проблем.Хем и други колеги ще имат полза от това.
Тойота РАВ 4 D4D-2002г.
-
- Мнения: 508
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 88 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Това, че пише несъвместими не означава, че наистина са несъвместими. Например на моя Лексус му дават размер 225/55/16 като питам калкулатора за 215/60/16 ми казва да си гледам работата да ама аз колата я карам с 215/65/16 което е бусов размер и няма никакви проблеми, че даже и по-големи ще влязат . Така че какво казва производителя е едно , а какво може да се монтира е съвсем друго.
- slowtraveler
- Мнения: 5456
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 240 пъти
- Получена благодарност: 241 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Съвместими/несъвместими е просто изчисление - да влезеш в 'грешката' от около 3%... Това обаче не значи, че това е добър вариант - АБС/ТС и т.н. са изчислени на определен диаметър. Да, известна разлика няма да е фатална, но вече никой не ти гарантира идеалната и предвидената работа на всичко - от електроника, до окачване... (215/65/16 са си стоковите гуми на слабото оборудване на Кашкая - съвсем не са бусови гуми, а СУВ )...
Днес врътнах едни 550 км из дъжделивата България... Останах изумен колко катастрофи имаше... Във Варна бе топло и сухо като тръгвах - около 24-25С... Около Лозница удари бурята - имаше паднали дървета, ама нямаше много трафик. И от Бяла се почна - на кръговото на Бяла имаше обърнат турски прицеп. На изхода на Бяла - друг ударен. На кръстовището на Тотлебен - верижна катастрофа от 3-4 автомобила, единият от които - изхвърлен извън пътя... Малко след това - друга катастрофа. Изключително много ТИР-ове имаше към Монтана. И натам имаше катастрофа, като 2-3км след катастрофата имаше следи по мокрия асфалт и автомобил без хора и без предно окачване в банкета... Стигнах до Монтана и на изхода към Берковица - 'пътят е затворен заради тежко ПТП'... Айде обратно към Вършец... Толкова катастрофи по този път не бях виждал скоро.
Да, пътят бе мокър, всесезонните гуми се държаха перфектно - изключително съм доволен. Да, на места при преминаване на коловозите имаше аквапланинг, но при такава скорост е нормално..
Обаче ме учуди липсата на какъвто и да е опит у над 50% от шофьорите - някои карат с 50 по коловозите и криволичат по наводненото платно, вместо да държат автомобила с 20см встрани по 'оцеденият асфалт'... Да, страничното разстояние до насрещните автомобили ще е с 20см по-малко, ама колата се движи сигурно и без проблеми...
В завой по мокър асфалт Гудиъра също се държеше добре, но ми се стори, че достигнах на няколко пъти лимита му. Което не бе учудващо заради многото листа, кал и клони по пътя...
Неприятното бе доста рязката загуба на сцепление, но е възможно да съм отвикнал от такова по-леко-автомобилно поведение - при Джипа гумите предупреждаваха доста отдалеч и просто започваха плавно да изправят треакторията...
Днес врътнах едни 550 км из дъжделивата България... Останах изумен колко катастрофи имаше... Във Варна бе топло и сухо като тръгвах - около 24-25С... Около Лозница удари бурята - имаше паднали дървета, ама нямаше много трафик. И от Бяла се почна - на кръговото на Бяла имаше обърнат турски прицеп. На изхода на Бяла - друг ударен. На кръстовището на Тотлебен - верижна катастрофа от 3-4 автомобила, единият от които - изхвърлен извън пътя... Малко след това - друга катастрофа. Изключително много ТИР-ове имаше към Монтана. И натам имаше катастрофа, като 2-3км след катастрофата имаше следи по мокрия асфалт и автомобил без хора и без предно окачване в банкета... Стигнах до Монтана и на изхода към Берковица - 'пътят е затворен заради тежко ПТП'... Айде обратно към Вършец... Толкова катастрофи по този път не бях виждал скоро.
Да, пътят бе мокър, всесезонните гуми се държаха перфектно - изключително съм доволен. Да, на места при преминаване на коловозите имаше аквапланинг, но при такава скорост е нормално..
Обаче ме учуди липсата на какъвто и да е опит у над 50% от шофьорите - някои карат с 50 по коловозите и криволичат по наводненото платно, вместо да държат автомобила с 20см встрани по 'оцеденият асфалт'... Да, страничното разстояние до насрещните автомобили ще е с 20см по-малко, ама колата се движи сигурно и без проблеми...
В завой по мокър асфалт Гудиъра също се държеше добре, но ми се стори, че достигнах на няколко пъти лимита му. Което не бе учудващо заради многото листа, кал и клони по пътя...
Неприятното бе доста рязката загуба на сцепление, но е възможно да съм отвикнал от такова по-леко-автомобилно поведение - при Джипа гумите предупреждаваха доста отдалеч и просто започваха плавно да изправят треакторията...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- BOz
- Мнения: 4446
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 160 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Опреснена статистика:
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
- itzoa
- Мнения: 346
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 58 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
В Габрово същата работа (с катастрофите). Млад и неопитен и трезвен шофьор на път със завои (към Трявна) се обърнал по таван, щото... бил задрямал. Да бе да повярвах му, знаеш ли как ще заспиш в средата на завой посред бял ден - 100% е разсейване от телефон или тъчскрийн. Та мисля си, че освен че са все повече шофьорите (респективно калпавите също са много) точно тези модерните системи и телефони са причина за големия брой катастрофи. Поне 3-4 случая имам последната година как на прав път и отсрещната кола тръгва по диагонал към мен и в последния момент се прибира.
А за да не съм съвсем офтопик, как се мери твърдост на гумата - някакъв специален уред?
А за да не съм съвсем офтопик, как се мери твърдост на гумата - някакъв специален уред?
-
- Мнения: 975
- Регистриран на: 20 Авг 2016 11:13
- Местоположение: Germany
- Получена благодарност: 27 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Преди светът се управляваше от умните. И това беше много жестоко. Умните принуждаваха простите да учат. На простите им беше тежко..
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
Yaris XP13 1NZ-FXE - ex
Yaris XP21 M15A-FXE
- BOz
- Мнения: 4446
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 160 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Ханкука е изминал с 820 км. повече.
Ханкука е на Тойотата, която е ~1400 кг., а Гудиъра е на Мерцедеса, който е ~2400 кг. Просто информативно.
С твърдомер.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
-
- Мнения: 494
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Навъртях неусетно 10000 км с Мишлен Кросклимат 2 сув от Юли досега. Поопекох ги лятото и да видим как ще е зимата в планината. Като цяло съм доволен, не съм усетил липса на сцепление нито на сухо, нито на на мокро, но и вече карам доста спокойно, та не може много да дам оценка при по-спортно шофиране. Шумът ме дразни... По-назад бях писал, че началната дълбочина е 7.5 мм, но впоследствие установих, че е по-скоро 7 мм, че и по-малко (мерих набързо с шублер, така че не претендирам за особена точност). В tyrereview май гледах, че ги дават 6.6 мм, което ми се струва доста несериозно за нова гума със зимни претенции, но така са преценили французите. Иначе мерих и други и размери, но са си така - 7 мм. Износването е малко и може би ще е по-коретно да го измеря след още 10000 км, за да е по-ясно. Иначе отпред около 0.5 мм, отзад не мога да го хвана, ще меря по-натам. Ако се износват с този темп, вероятно преди другата зима ще разменя предни/задни.
BOz, какъв е пробега за периода?
- BOz
- Мнения: 4446
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 160 пъти
- itzoa
- Мнения: 346
- Регистриран на: 24 Юни 2022 22:49
- Местоположение: Габрово
- Автомобил: Yaris Cross Hybrid 2023
- Благодарил/а: 58 пъти
- Получена благодарност: 45 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Tъкмо преди малко се сетих да си премеря чисто новите зимни Континентал TS870 (205/65/16) - меря грайфера 8,5мм с цифров шублер - давам го като инфо за сравнение.Двигателист написа: ↑06 Ное 2023 21:08 По-назад бях писал, че началната дълбочина е 7.5 мм, но впоследствие установих, че е по-скоро 7 мм, че и по-малко
- ico1
- Мнения: 298
- Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
- Местоположение: Асеновград
- Автомобил: LEXUS RX 450hl
- Благодарил/а: 24 пъти
- Получена благодарност: 31 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Да докладвам и аз.Всесезонни BRIDGESTONE A005 EVO 104XL 235/55/18 на RAV4 монтирани 07.2021 в момента са на 42000км имат около 4мм грайфер последна зима.На Мерцедес Вито KLEBER TRANSPRO 4S 107T 265/65/16 МОНТИРАНИ 09.2021 сега са на 62000км и имат 5 мм грайфер. За мен е напълно прилично карам нормално буса почти в цяла южна България а с Тойотата по света и у нас и няколко пъти зимата до Пампорово.Нося си и хубави вериги който все още са чисто нови.
LEXUS RX450hl
- LEXUS
- Мнения: 3757
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 11 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Какъв е мерцедесът,че е толкова тежък? Може да е само СУВ с такова тегло.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
- BOz
- Мнения: 4446
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 160 пъти
Всесезонни гуми - личен опит.
Както колегата горе написа, трудно е за описание. От компанията майка го наричат SUV Tourer, каквото и да означава това.
Иначе е смеска между СУВ и ван. Или накратко Р класа.
Разход на хибрид->
Разход на дизелов автоматик ->
Разход на дизелов автоматик ->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта