
Зарядна инфраструктура
- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Зарядна инфраструктура
Тези дни бях във Варна. За разлика от предното лято, когато общинските зарядни станции бяха безплатни, сега вече са на цена от 70 стотинки на киловатчас. С тази цена излиза с няколко стотинки по-евтино от това да карам в хибриден режим с бензин, макар че и да беше малко по-скъпо може би пак щях да си зареждам ток. Хубавото е, че за разлика от преди, когато трябваше да уцелиш момент да е свободна зарядната станция, сега си бях сам и необезспокояван.
Единственото ми безспокойство идваше от местните гарги, известни още като гларуси, които се оказаха големи посерковци - колкото пъти оставях колата навън, толкова пъти трябваше да чистя огромните украшения, които бяха оставили върху нея. Накрая си намерих едни покрити зарядни станции на FinesCharging, разположени на паркинга на една Billa. Те бяха на същата цена като общинските, та зареждах на тях премахвайки факторът от вече споменатото безспокойство. Като цяло прави впечатление, че като че ли във Варна има много по-гъста мрежа от публични зарядни станции, сравнено със София. Говоря за Type2, тъй като моята кола не поддържа бързи зарядни и не ги следя.

- Monster
- Мнения: 412
- Регистриран на: 09 Ное 2021 10:50
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Rav4 PHEV, Zoe ZE40
- Благодарил/а: 156 пъти
- Получена благодарност: 121 пъти
Зарядна инфраструктура
Едно интересно видео за развитието на зарядната инфраструктура в България с информация директно "от кухнята"
:

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Зарядна инфраструктура
"В ново проучване изследователи от Масачузетския технологичен институт (MIT) откриват, че е възможно тези проблеми да се ограничат или елиминират..."
"Голямо откритие" са направили. Пак някакви "зелени" са усвоявали субсидии с празни писаници. Хората не зареждат на зарядните заради цената. Заради цената на зареждането на зарядните станции - хората зареждат вечер, когато се приберат у дома - увеличавайки вечерния пик. Но за цената на зареждането на подобни зарядни - дори не споменават в статията. А ако се изпълни това - за което са "писали" - ще се повиши цената значително, както поради необходимостта от много по-големи инвестиции за да се реализира, така и поради отчитането на "повишено" търсене на скъпата енергия от фотоволтаици. За сега поне се ограничава естествено въвеждането на подобни, поради свръх производството в някои часове, за сметка на създаване на дефицит през часовете, когато са неработоспособни. Но поне вече започна да се споменава за необходимостта от изграждане на нови значителни енергопроизвеждащи мощности при масовост на ел автомобилите. Явно вече проблемите не могат да бъдат прикрити. До сега подобни въпроси надуто се пренебрегваха от разни правителствени и медийни "зелени експерти", дори се правеха опити да се осмеят питащите.
"Голямо откритие" са направили. Пак някакви "зелени" са усвоявали субсидии с празни писаници. Хората не зареждат на зарядните заради цената. Заради цената на зареждането на зарядните станции - хората зареждат вечер, когато се приберат у дома - увеличавайки вечерния пик. Но за цената на зареждането на подобни зарядни - дори не споменават в статията. А ако се изпълни това - за което са "писали" - ще се повиши цената значително, както поради необходимостта от много по-големи инвестиции за да се реализира, така и поради отчитането на "повишено" търсене на скъпата енергия от фотоволтаици. За сега поне се ограничава естествено въвеждането на подобни, поради свръх производството в някои часове, за сметка на създаване на дефицит през часовете, когато са неработоспособни. Но поне вече започна да се споменава за необходимостта от изграждане на нови значителни енергопроизвеждащи мощности при масовост на ел автомобилите. Явно вече проблемите не могат да бъдат прикрити. До сега подобни въпроси надуто се пренебрегваха от разни правителствени и медийни "зелени експерти", дори се правеха опити да се осмеят питащите.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Зарядна инфраструктура
И си сгрешил.
Авотмобилите, които се продават с алтернативни горива (включително ЛПГ) са останали почти константа като продажби. За сметка на това електрическите автомобили вече съставляват голям дял от общо продадени автомобили и се увеличават с големи темпове. И вече надвижават с пъти по продажби колите с ЛПГ. И тенденцията е положителна, отново с пъти, това да продължи.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Зарядна инфраструктура
Вече почнаха да не ги рекламират като екологични. Няма нужда да лъжат, вече не е нишов продукт






-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Зарядна инфраструктура
Никога не са били екологични, нито съвсем скоро ще са икономични. Бяха, докато имаше безплатно зареждане. Все повече изчезва. Няма да има и данъчни облекчения. Сини зони. И т.н...съвсем скоро пак ще напомня какво съм писал 

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Зарядна инфраструктура
Че електрическите коли не са безсмислени. Ако бяха безсмислени щяха да не могат да се продават. Щом има хора, които си ги купуват и то вече в значителни количества, значи определено имат смисъл.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Зарядна инфраструктура
Е, то повече хора купуват цигари, ама едва ли от цигарите има смисъл

Разбира се, че от електрическите коли има смисъл, но с конкретно поле за приложение... Като ги изкараш извън това поле - засега нещата са плачевни...


Разбира се, че от електрическите коли има смисъл, но с конкретно поле за приложение... Като ги изкараш извън това поле - засега нещата са плачевни...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Filbor
- Мнения: 1142
- Регистриран на: 16 Окт 2014 15:39
- Местоположение: Бургас - София
- Автомобил: Renault Zoe Intens 2021, R135
- Благодарил/а: 15 пъти
- Получена благодарност: 43 пъти
Зарядна инфраструктура
А-а-а, ама човек с цигара повече прилича на автомобил с ДВГ
Електромобилите ги сравняват тук с микровълнови фурни:
https://www.investor.bg/a/447-analizi/3 ... 3-darzhavi
. Днес ако се абстрахирам от моята, то вече второто условие се обезсмисли, защото се срещат много по-често от мопсовете 

Електромобилите ги сравняват тук с микровълнови фурни:
https://www.investor.bg/a/447-analizi/3 ... 3-darzhavi
Преди 2-3 години като си правихме градски разходки с жена ми и се разхождахме докато не видим мопс (по нейно желание) или електромобил (по мое желание)Електромобилите преминаха повратна точка в 23 държави
5% от общите продажби на нови коли изглежда е точката на пречупване за пазара на електромобили


08.2014 - 11.2021
11.2021 - <Днес>
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Зарядна инфраструктура
То и Ферарито, и трактора, и самосвала, и Джипа като ги изкараш от тяхното им поле, пак нямат смисъл. Всеки сам си знае нуждите и си определя какво да си купи. И очевидно електричарките не са безсмислени.slowtraveler написа: ↑29 Авг 2023 08:43 Като ги изкараш извън това поле - засега нещата са плачевни...
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Зарядна инфраструктура
Само че никой не притиска пазара за цялостен "преход" към трактори, при пълна забрана на автомобилите
Като "натиск" е прекалено мека дума в случая.

Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: 08 Ное 2023 09:45
- Местоположение: Варна
Зарядна инфраструктура
Здравейте,
Някой има ли наблюдение дали услугата на GigaCharger е надеждна и си струва? Нямам гараж и стигнах до тях...
Някой има ли наблюдение дали услугата на GigaCharger е надеждна и си струва? Нямам гараж и стигнах до тях...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост