[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 04 Юни 2023 20:50

memorex написа: 04 Юни 2023 18:40Жиците към обувките се сговняват
Имаш предвид голия край на медта на кабела, който контактува с обувката / терминала на буксата?
Има някакъв резон, и ще видя при удобен момент да извадя обувките от буксата. Макар че щеше да е много по-високо съпротивлението. Всъщност нищо не пречи и да ги накапя с поялника....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
memorex
Мнения: 811
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от memorex » 04 Юни 2023 21:02

Точно това имах предвид и съм го срещал този проблем нееднократно.Само като идея разбира се.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от gena_bs » 04 Юни 2023 21:58

Най-сигурно е рязане на кабелите и смяна с нови накрайници, кербоване + запояване на проводниците към тях.
Ако не става само с тинол, можеш да ползваш колофон или течен флюс за печатни платки. Последният е най-малко агресивен и почти не оставят следи и предпоставки за корозия.

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 05 Юни 2023 07:16

Това със рязането на оригиналните терминали не ме изкушава особено. Обувки и терминали от магазините тук, които съм купувал са очевидно по-меки и тънки като материал. Отделно че са със гумички за херметизация отзад и ще компрометирам хидроизолацията на буксата. По-скоро ще разглобя буксата, и ще прекапя с поялника връзката.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от gena_bs » 05 Юни 2023 18:17

Търсиш качествени клеми/ конектори.
Ако е започнал процес на корозия на клемата и/ или проводниците, запояването е безсмислено. Щом едната е заминала, другите чакат своя ред.
На патината няма да хване обикновен тинол. А и ако проводниците са започнали да се късат е напълно безсмислено.
Виждал съм на клипове на руснаците как проводникът се държи само на изолацията си към клемата. Има елконтакт само от време на време и повредата се локализира много трудно. Външно конекторът е като нов и напълно изправен. Обаче при измерване с мултиметър или с осцилоскоп няма връзка м/у проводника и клемата.

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 05 Юни 2023 18:25

Мерих и дросела - 4.8 Ома на този който е монтиран, на буксата му.
На кабелите излизаха 5.1-5.3 като стойности със сондите забити откъм задната страна на буксата на ЕКУ-то. Предвид че шината от чистачките е с пренебрежимо малко съпротивление клонящо към нула, предполагам че кабелите са тези 0.5 (да кажем) ома. И математиката дори и с дросела пак излиза.
Почивните дни ще раглобя буксата и ще видя обувките и контактите им, че е голям панаир и не е за 1-2 часа вечер.
За обувките съм почти на 100% сигурен че са чисти. Отделно и преди да вкарам буксата в дросела облях с контактен спрей.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 25 Юни 2023 20:21

Мисля че намерих логично обяснение за грешката. На няколко пъти не можех да запаля от първия път. Въртя ключа, щракат релета и нищо. Като върна ключа и запалваше.
В крайна сметка миналата събота колата не запали и от седмия път. Поръчах нов стартер, и понеже стария не доживя да дойде новия, се наложи да видя какъв е проблема. Оказа се че след майсторска намеса, гайката на силовия кабел от инсталацията е завита само наполовина и кабела, си се клати и движи както реши.
Днес реших да извадя стартера и да го измия вътрешно и външно, и да му сменя смазката. Намерих си нова изненада... Масата от купето към двигателя беше тотал щета. Снимка в края на тоя пост...
Смених кабела с нов.
Та по темата. Когато се случи това с дросела, изгасих колата при потегляне. Завъртях и не запали от първия път. Пак завъртях и запали със светнала лампа "с хеликоптера" и във сервизен режим.
Предполагам че хлабавия кабел е "изцвъркал", замазаната маса не е дала контакт, и компютъра се е шашнал от напреженията които са заминали "на майната си".
Имам си нов стартер купен излишно, и сцепен дросел, който работи и беше сцепен излишно. Аз лично стартера не съм го пипал никога...
Прикачени файлове
IMG_20230625_191631.jpg
IMG_20230625_191631.jpg (1.84 MiB) Преглеждано 1796 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от max-2 » 25 Юни 2023 21:48

Много зле тия тойоти вече. Как на старите още всичко им работи? Радвай се, че си открил проблемите.
Скоро ще вдигна тема за горивната помпа на камри 19 хибрид. Имах проблем с нея преди Великден. Колата придърпа и влезе в авариен режим с хиляда грешки и предупреждения. Диагностиката показа, че горивната помпа е спряла за работи. Не искаха да я сменят под предлог, че няма сервизен бюлетин за тази кола. Трябва да се повтори случката и тогава. Е, повтори се в четвъртък. Обадих им се за смяна вече, но не, не можело. Трябва да я четат цял ден с онлайн връзка, за да предприемат смяната евентуално.
Поразрових се в интернет и се оказа, че всички горивни помпи с този номер са проблемни, но на хибридите няма сервизен бюлетин, защото все пак е по-безопасно. Не оставаш на пътя от раз, а можеш да се придвижиш малко на батерия. И да се надяваш, че след като изгасиш и запалиш помпата ще сработи и двигателя ще запали. Явно нямат помпи. Затова са обявили около 6 милиона бройки за смяна само на нехибридни коли. bash.gif Колата ми е на 50000 км.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 25 Юни 2023 22:12

Член 114.2 от ЗЗП мисля да беше - при три поредни дефекта се сменя изделието за сметка на продавача. Натисни ги през КЗП ако трябва.
Аз още не мога да си отговоря на 2 въпроса от днес:
За какъв чеп тоя кабел е само 4мм² и има букса посредата?
През него минава масата за всичките електронни компоненти на мотора мисля. Когато се вади двигателя, да не се отделя не е правилния отговор, защото има поне още 2 дебели кабела или снопове, които отиват в купето и са хванати за блока или главата. И те не се отделят лесно, и не са на букси.
Каква е логиката тоя кабел да е защипан за скоростната кутия със винт от рода на М8х1 или М10х1 (гайкова глава, развива се с ключ 14), и на купето да е защипан с винт М6х1 (ключ 10)?
Надеждност не виждам заради буксата, мизерното сечение на кабела (на Астрата беше "колан" от сорта май на 20-30 квадрата и винтове М8). Ако е за да се намали съпротивлението - винта М6 компрометира тезата....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от vfr800 » 26 Юни 2023 11:41

Това е допълнителна маса вероятно. Стартера масата му е на корпус, средно около 1.7kw , което прави пиково ~140A ток , когато палиш колата. Четири квадрата кабел, ще се стопи за секунди. Някъде има друга маса със значително по-голямо сечение.

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 26 Юни 2023 12:08

Отгоре над тая има още един доста по-сериозен на диаметър кабел. Вероятно да е И той. Но така или иначе не видях идеята от буксата посредата, при условие че има още доста кабели за маса и те не са на букса. А и не всеки ден се вади мотор навън че да са на букси...
И още нямам логично обяснение за грешката на дросела. Тия дни ще разкоствам цялата система на климатика заради клатенето на оборотите от другата тема, и ще върна "проблемния" дросел да ползвам свалянето на акумулатора и вентилатора на мотора. В крайна сметка или трябва да работи или да го пратя в кашона със донорите за части.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от vfr800 » 26 Юни 2023 19:00

Ами да ти кажа с букси са :) на мойта Mr2ка и двете допълнителни маси са с букса. Има една от ляво и една от дясно освен дебелия кабел. И двете са на букси.

Изображение

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 26 Юни 2023 19:45

Офтопик
vfr800 написа: 26 Юни 2023 19:00 И двете са на букси
Още 2 точки на отказ, или поне 2 го*на които да гният....
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от max-2 » 27 Юни 2023 15:09

Да де, ама на мр ката тия неща са вечни. punk.gif punk.gif
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

[В прогрес] Avensis T25, 1ZZ-FE, грешка P2102 ( П2102)

Мнение от mapamop » 27 Юни 2023 15:53

max-2 написа: 27 Юни 2023 15:09вечни
и на неговата снимка кабела е прекършен от едната страна. Ама той е аматьор - аз имах тотално засрана и саморакопчаваща се букса и пречупен кабел около обувките и от двете страни.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 34 госта