D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Публикувай отговор
Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от mapamop » 04 Юни 2023 08:43

ivo.andreev написа: 04 Юни 2023 07:49ориенир
Мисля че трябва да е тази темата:
viewtopic.php?t=36237
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 05 Юни 2023 08:31

mapamop, Дали е тази тема, която имаш предвид?
Двигателят е същият
http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=36237&start=15
Даже виждам и че си коментирал там, но това, което търся го няма там и бих искал да намеря оригинала.

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от mapamop » 05 Юни 2023 09:27

Друго не намерих, или поне такова което да ми е горе-долу познато. Предвид че съм с бензинов двигател, изкарвам си парите със съвсем друга дейност, едва ли ще се сетя къде и какво съм писал навсякъде във форума.
По мое мнение ги виж тия тръбички и ги профилактирай - няма да стане по-зле вероятно, освен ако не успееш да пребиеш питата на филтъра вътре. Единствените източници на информация за състоянието на DPF-a по мое мнение са директно датчика за диференциалното налягане и относително индиректно ламбда сондите на изпускателния тракт. Но всички тези датчици регистрират следствието от горивния процес. Защо нещо евентуално не е наред с горивния процес и натрупване на повече сажди във филтъра, трябва да се търси преди изпускателния тракт - дюзи, смазочна система, турбо, ЕГР, пътищата на ЕГР-а към вх.колектор, регулация на налягането в рейла, и още куп неща за които не се сещам. Всичко е навързано и малки отклонения във един компонент може да влияят сериозно на горивната смес и на процеса на изгаряне. Отделно че запушени пътища за налягането към диференциалния сензор, но все още проходими донякъде, ще го карат да вдига фалшиви аларми за филтъра. И предвид че регенерацията се случва във филтъра, е много вероятно да продължи да отчита задръстване, въпреки че няма. Тия тръби имам бегъл спомен че на 2.2D-CAT след някаква година май бяха на гайки и щуцери, както са горивните тръби на дюзите. Огледай си ситуацията, защото много вероятно ще те подведа.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 12 Юни 2023 23:28

Присетих се за няколко полезни детайла:
- DPF Full, See owners manual светва, когато показанието за запълване на DPF e 500%
- Без да е необходимо да пускам регенерация ръчно, закачих само, за да следя какво става с процентите запълване.
- Ако не карам с постоянна скорост (светофари, спирачка и по-ниски обороти), температурата подготвително се качва над 400 градуса (BS1, BS2), някак като подготовка
- Ако в това положение, на загрял двигател, я изкарва от бул. България по Околовръстното (посока Младост), тя вече е стигнала 400 градуса и след около 1км на 2'500 оборота вдига над 500°C и процентите започват да намаляват.
- До Студентски град вече са свалени с около 150%, до Арена Младост с 260%
- За съжаление там има светофар и при спиране после й трябва пак 1 км, за да започне да "гори" DPF (явно е като защита, да не подпалиш нещо при спряло състояние и процесът спира)
- Съобщението изчезва когато DPF падне на 4%, но после продължава да пада до 0%
- Процесът отнема около 25-30 мин
- При това положение колата си върви супер и работи много леко, след като мине автоматична регенерация (то и иначе не върви никак зле, но се усеща малко разлика)

Продължава да не ми е ясно - като минава автоматична регенерация при този сценарий, защо след 1/2 година каране в такъв режим преди не светваше това съобщение.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 13 Юни 2023 09:03

Обикновено причината за светване е когато неколкократно се опита да направи регенерация, но ти я прекъснеш (изгасиш автомобила преди да е приключил)...
На моя дизел докато бе на няколко месеца се включваше вентилатора на макс когато започваше регенерация, и се чуваше кога си я почнал (през два квартала - все пак вентилатора имаше диаметър някъде около 70см ) :) След ъпдейт на софтуера вече вентилатор не се включваше/чуваше, но имаше лека промяна в звука на двигателя, така, че ако си се заслушал - можеше да определиш дали е в регенерация и просто да я оставиш да си поработи докато приключи (при джипа регенерацията си вървеше и при празен ход).
Тези проценти 400-500% продължавам да смятам, че не са проценти, а някаква единица... Какво според теб представлява запълване 500% на една бутилка :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от mapamop » 13 Юни 2023 10:07

ivo.andreev написа: 12 Юни 2023 23:28 родължава да не ми е ясно - като минава автоматична регенерация при този сценарий, защо след 1/2 година каране в такъв режим преди не светваше това съобщение.
Нали се сещаш че тоя филтър и периферията около него не са безсмъртни и с напредването на пробега се амортизират? Предполагаемо регенерацията не успява да го направи "нов, магазинерски" и все някакви отлагания не се премахват. Със времето се трупат и го задръстват частично, до момента в който вече не е частично задръствването, а си е почти или изцяло. Особено ако е наливано масло несъответстващо на спецификацията. И при автомобил втора злоупотреба няма как да знаеш цялата история. Резултата е ясен - все по-чести регенерации, и със все по-малък успех. Някой ми беше снесъл теория че след 250 000 километра пробег DPF-a e вече в зоната смъртта, и не се знае колко над тоя пробег ще остиска. Виж ако вече не си, какво се случва с тръбичките към диференциалния датчик, и евентуално ако има начин да си откачиш генерацията откъм филтъра как изглежда питата вътре. Предполагам че ще ти трябва някоя от тия камери с които гледат в цилиндрите през отворите за свещи или дюзи, че тръбите бяха прилично усукани.
slowtraveler написа: 13 Юни 2023 09:03 Тези проценти 400-500% продължавам да смятам, че не са проценти, а някаква единица... Какво според теб представлява запълване 500% на една бутилка
Жоро, китайския Thinkcar Pro (клонинг на Launch) със сигурност подава стойностите в проценти, и едно Суджуци Суифт ми е давало стойност от 134% на запълване на филтъра му. Не е невъзможно да е проценти - при условие че не дават базата на която ги смятат. Примерно може и 100% да е фракция от целия обем, може и да е "(не)ефективност" сметната по някаква тяхна си формула. За това може да спекулираме, докато не се намери някъде из документацията какво имат предвид под 100%. Не мога да си намеря стари файлове от D-CATите на моя човек, за да погледна как ги даваше Техстрийма...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 13 Юни 2023 10:15

mapamop написа: 13 Юни 2023 10:07 Жоро, китайския Thinkcar Pro (клонинг на Launch) със сигурност подава стойностите в проценти
Възможно е, ама ми се струва нелогично... При мен си ги пишеше и нещата изглеждаха много логични и правилни - минимално запълване след регенерация около 4-5%, обичайно запълване - около 35%, регенерация започва при 75 или 78%. Съобщение излиза при 85%. Авариен режим (редуцирана мощност и невъзможност да се възстанови без принудителна регенерация) - някъде около 90%...
Сега гледам, че след софтуерен ъпдейт на дисплея са почнали да излизат съобщения и за процеса на регенерация (започване, процес, приключване :) )...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 14 Юни 2023 14:44

slowtraveler, По документация нормалните проценти са 0-250% и те са изчислени (но не намирам как). Даже при 500% колата върви като пушка (с около 10% разлика субективно от след регенерация). Звук - аз усещам разлика (сякаш започва да звъни), като звукът се променя веднага щом регенерацията приключи. Но това може да го усетиш само с постоянна скорост, но не и когато си от светофар на светофар.
За пробега на колата съм сигурен, защото знам от къде съм я взел и с какви части е дошла и в какво състояние. Само дето е карана в отношение 75/25 градско/извънградско, а последните 6 месеца 100% градско.
Наистина имам да проверявам диференциалния датчик тръбичките, но това ще е идната седмица. Дори в процедурата за диагностика пише (аз съм дал линк по-горе), ако без товар се вдигнат 4000 оборота за 10 сек и налягането падне под 0 за 1 сек, трябва да се провери запушване на датчик.
Важните наблюдения са, че ако й се дадат условия, регенерация се случва и върви гладко и то без принудително включване на DPF Rejuvenate.
Преди години с предния ми РАВ4 запушвах ЕГР на всеки 3 месеца като карах с ЛукОйл (няма значение добавки, ЕКТО). Смених на ЕКО Авио и започнах да го чистя на 18 месеца. От тогава и тази кола се кара на ОМВ или ЕКО.

Важното е да се разбере причината - ако има проблем с изгарянето, и нов да се купи, проблемът ще е налице скоро след това. Ако има проблем с измерването - също. Това, което не искам да правя, е да осакатя колата, защото не съм разбрал причината, а после да се върна към истинския проблем 6м по-късно. ДПФ по книжка е проектиран за целия живот на автомобила, но сигурно за други горива. Ако дефинитивно знаех, че ДПФ е с изчерпан ресурс, даже нямаше да пиша във форума :) Само че в ТМ Ауто казват, че не виждат симптоми за това, като наблюдават как върви колата и как минава регенерацията.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 14 Юни 2023 15:15

ivo.andreev написа: 14 Юни 2023 14:44 По документация нормалните проценти са 0-250% и те са изчислени (но не намирам как).
Ясно - вероятно това е някакъв странен 'тойотски' коефициент който са измислили... При мен твърдо не бе така...
Иначе средностатистически (според статистиката на компютъра) при мен влизаше в регенерация май през около 120-170км при чисто градско шофиране... Но логично - при мен реално всеки път регенерацията бе успешна, защото като я започне - си я поддържа и при празен ход на светофарите, а не трябва да настъпваш колата за да я продължи. А ако по случайност си я угасил по време на регенерация - регенерацията автоматично тръгва при следващият старт след загряване на автомобила. Така, че успеваемостта и бе много висока - реално пак според статистиката - никога не съм се доближавал до опасна стойност....
Да не би да сте променили начина на шофиране/маршрут и т.н.? Като по този начин възпрепятствате нормалното регенериране (прекъсвайки го със стоене по светофари и т.н.?)... В 'зората' на ДПФ (докато не бе пооправен софтуера) някои официални сервизи препоръчваха периодично излизане извънградско :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 15 Юни 2023 08:17

slowtraveler, да, има смяна на шофьора. Преди колата я карах аз, доста динамично, докато сега я кара съпругата ми, която не обича околовръстното примерно, а предпочита да мине през града. Аз, както съм писал, само от бул. България до студентски свалих 150% на ДПФ-а. Регенерация обаче не се случва при спряло състояние, дори ако е принудителна. Ако се е пуснала, само да спра на един светофар, дори да държа изкуствено обороти, после тръгва след чак 1 км. При мен за около 350км стига 500%, така че вероятно 250% за 170км, както казваш.
Разликата е, че жена ми я кара 4 месеца в този режим преди да се появи съобщение, но стилът ми в града беше определено доста по-различен от нейния, така че допускам, че аз съм успявал да го изчистя. При нея защо не се е получило 4 месеца, а после на 2 седмици става - мистерия

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от slowtraveler » 15 Юни 2023 08:32

Предполагам както с всеки филтър - и този се е позадръстил от неизгоден за него режим... (затова и не съм си помислял за дизел за жената - кара си бензинката и нямам проблеми)..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

KMartinov
Мнения: 7
Регистриран на: 22 Юни 2023 22:14
Местоположение: София
Автомобил: W213
Обратна връзка:

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от KMartinov » 23 Юни 2023 19:28

Здравейте, в какво се изразява проблемите с дпф при тойотките, купих версо d-cat , изчистих му ЕГР, пръснах “дебитомера” смених подгревните свещи прогилактично. доста е пъргава до… 2800-3000об. След това почва да тъпче. Предполагам е нещо или геометрията на турбинката или нещо по ауспуха не е ок. Нова е за семейството и докато я докарах на ход даде 9/100 което е доста. Та някакви препоръки ?

ivo.andreev
Мнения: 19
Регистриран на: 11 Авг 2008 18:10
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от ivo.andreev » 21 Юли 2023 22:36

slowtraveler, Мисля че е добре да споделя какво се случи последните почти 2 месеца.
На диагностика в Тойота (най-препоръчаният им диагностик) ми се довериха да се вгледат в стойностите на диференциалното налягане. Посочих им документация от друг двигател, че стават отрицателни при подаване на газ и се съгласихме, че макар двигателят да е друг, принципът е сходен. Диагностикът каза, че едната от тръбичките му се сторила по запушена като я проверявал и я е почистил хубаво и бил видял после "по-нормални стойности" от диференциалното налягане.
Къде обаче е ключът от бараката - казаха, че алгоритъмът, който бих искал да разбера какъв е, следял колко често колата се кара на къси разстояния и започвал да иска по-чести регенерации. Дори ми дадоха за пример, че ако се смени с нов, се рестартира в компютъра ДПФ, за да го смята за нов. Това обаче било опасно за стар ДПФ, защото може да се стигне до запушване, но безвъзвратно. Това е и причината за рязката разлика - няколко месец жената кара колата в режим, различен от моя, при който алгоритъмът се променя (не е статичен) и започва да иска по-честа регенерация. Не знам дали ще се оправи, но това обяснява всичко.
Т.к. вече знам, че от бул.България до Студентски по околовръстното сваля около 100 единици, жената е инструктирана да минава всеки ден от там и вече нямаме съобщения.

geniya
Мнения: 296
Регистриран на: 17 Авг 2014 08:38
Местоположение: Асеновград
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от geniya » 24 Ное 2023 08:11

В дилема съм дали да премахна DPF филтъра, или да го сваля за "изпиране"? Нямам чекове, но се вдигна доста разхода около 1,5-2л, при същото извънградско каране и маршрут. Стойностите на ДПФ на място са отрицателни, като подскачат -0,7/0,8кРа. Тръбичките към диференциалния са чисти. Ако се реже DPF-a дали може да се остави вътре катализатора, а на мястото на ДПФ частта да се сложи някаква тръба или резонатор. Целта ми е да има катализатор, като ще оставя и този който е след ДПФ-а. Не съм наясно как е при версиите които нямат ДПФ, след турбото тръба ли е, или подобие на ДПФ но само с катализатор. Доколкото знам се маха всичко и се оставя само кожуха.
Toyota Corolla Verso 2004, 2.0D4D 116hp -----------> Toyota Rav4 XA30 2008, 2.2 D4D 136hp /No DPF/

Аватар
WoLF
Мнения: 2584
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

D-CAT двигатели - DPF филтър - проблеми,решения и премахване

Мнение от WoLF » 24 Ное 2023 09:26

Слагаш каквото искаш на негово място, като от това зависи как ще се чува колата. Най-често турбото почваш по осезаемо да усещаш. Друг е въпроса защо ще искаш да го махаш... Разликата в разхода ще е много малка, а евентуалните нерви - доста ermm.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 47 госта