[Частично решение] Грешка в имобилазера B2780 (Б2780) - Avensis T25 (и не само)

Аватар
mapamop
Мнения: 4057
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 90 пъти
Получена  благодарност: 286 пъти

[Частично решение] Грешка в имобилазера B2780 (Б2780) - Avensis T25 (и не само)

Мнение от mapamop » 02 Май 2023 14:49

Описание на грешката:
Не работи ключето за откриване на забравен ключ в патрона за запалването. Push Switch / Key Unlock Warning Switch Malfunction.

Предисторията:
Откакто съм купил автомобила, при оставен ключ в патрона/ключалката за запалването не работи алармата / пищялката за забравен ключ, при отворена шофьорска врата.
Следствия:
- Обучението премахване на ключове от имобилайзера е на практика почти невъзможно - ръчната процедура изисква няколко вкарвания и изкарвания на ключа в определена последователност от действия и времеви интервал. Поради тази неизправност, комютрите не могат да открият липсата или наличието на вкаран ключ.
- Добавяне или премахване на ключове от централното заключване е почти невъзможно - поради горната причина.
- От време на време имобилайзера ми оставаше заключен и не мога да запаля, докато не върна обратно ключа в позиция "LOCK" и после да опитам да запаля нановово. Причината е че имобилайзера чака да бъде намерен ключ в патрона за да започне процеса на първоначална инициализация/четене на транспондера на ключа. Впоследстрие може и да се отключи имобилайзера поради опита за запалване.
- Грешката в имобилайзера я открих преди 2 дни при рутинното "четене на диагностика" на автомобила.

Теория, според сервизното ръководство:
- Неизправност в ключето за откриване на ключ в патрона на запалването (каталожен номер 84052-05020 за моят номер на рама). Сменете ключето.
Ключето изглежда както на първата снимка, и се намира на маркираното във втората снимка място:
clipboard_image_5353660c.jpg
clipboard_image_5353660c.jpg (70.62 KiB) Преглеждано 1405 пъти
1683018119202.jpg
1683018119202.jpg (199.15 KiB) Преглеждано 1405 пъти
Какво се случи на практика: Патронът ми за запалването е със много сериозно износване, и механизма за натискане на ключето в повечето случаи не успява да натисне бутона му. Ако разклатя ключа както е вкаран докрай в ключалката, пищялката понякога се разписква на отворена врата, но понякога и това не помага. Луфтовете в патрона ми са много след "сериозни".

Принцип на действие на цялата "система":
Когато вкарате ключа докрай, той със задната си част повдига лоста ограден в червено във частта му оградена в зелено:
1683018119140.jpg
1683018119140.jpg (216.37 KiB) Преглеждано 1405 пъти
Последователност за работа:
Според сервизното ръководство се свалят:
- Волан, лентов кабел. Това си го спестих, за да избегна "полудялите" VSC и TRC системи, както и последващата им калибрация. Нищо че има начин да стане през Techstream.
- Двете пластмаси отгоре и отдолу под и над кормилния прът.
- Антената на имобилайзера.
- Двата лоста за светлини и за чистачки.
Какво направих реално:
Навих волана на пълен ляв и развих видията която крепи двата капака на кормилния прът отляво с дълга рапидна отвертка 6мм
Навих волана на пълен десен и развих и другата видия която е на огледално място
Схема:
Screenshot 2023-05-02 134512.jpg
Screenshot 2023-05-02 134512.jpg (132.06 KiB) Преглеждано 1405 пъти
-- Освободих механизма за корекция на волана и го изтеглих максимално напред и нагоре. Развих и последния винт отдолу на долния капак. Издърпах горния капак, като го отщипах от щипките под километраха и двата капака се освободиха.
За да освободите долния капак, трябва да извадите двете капачета отстрани на капака на еърбега около колената на шофьора, да хванете през отворите и да отщипете горната част на капака от щипките му (клиновидни са), за да ви освободи място да прокарате долния капак покрай лоста за освобождаването на механизма за корекцията на волана. С няколко опита става, като се налага държите капака на еърбега напрегнат надолу и волана да го подпирате с рамо да стои максимално навън и нагоре.
-- Извадих едната клема на акумулатора.
-- извадих двата лоста за чистачките и за мигачите и светлините - закрепени са на ламаринена стойка със жлебове и зъбчета. Зъбчетата се освобождават с тънка плоска отвертка. След като ги освободите откачате буксите им.
Картинка на двата:
Untitled.png
Untitled.png (1.08 MiB) Преглеждано 1405 пъти
-- извадих с макетно ножче, освобождавайки предния зъб с плъзгане антената на имобилайзера. Не го напрягайте много - тънко и се чупи лесно!. След това с много мъка ракопчавате буксата че зъбчето ѝ е откъм таблото/километража.
1683018119167.jpg
1683018119167.jpg (893.55 KiB) Преглеждано 1405 пъти
-- извадих патрона. Патрона се вади като вкарате ключа в него, завъртате го на положение ACC (първото щракване, че вече го няма индикатора за позицията му). После с нещо тип тел (аз ползвах шестограм) натискате бутона в отвора, който е откъм кормилния прът и е отзад откъм километража. Отгоре има подобен отвор, обаче с натискане в него не става! Пробвано! Aко ключа не е на вярната позиция, бутона за освобождаването не работи и е твърд.
Снимчица за да се ориентирате:
Untitled2.png
Untitled2.png (1.4 MiB) Преглеждано 1405 пъти
-- Бутона за проверката за наличен ключ се вади като надигнете/усучете задната му част с кабелите така че зъбчетата да освободят, и се плъзга надясно. Буксата му е от другата страна и е закопчана за стойката на лостовете за светлини и чистачки. Не мисля че проблема е в него и се налага да го сваляте. Това по-горе е само да го има ако ви потрябва. Самата букса на бутона се освобождава с тънка отвертка като бръкнете покрай метала за да се освободи зъбчето на буксата. Бутона при вкаран (и "намерен") ключ трябва да ви върне съпротивление както следва:
Без вкаран ключ (свободно положение): 10 Килоома или повече, със вкаран ключ (натиснато състояние): 1килоом.

Решение:
В крайна сметка след мерене, смяна на бутона, смяна на 2 патрона за тестове се оказа че е износеният ми патрон. Понеже не ми се занимаваше да добавям нов транспондер в имобилайзера и ново дистанционно в централното заключване, реших временно да "кирилизирам" патрона - във кухината оградена в зелено на снимката на патрона пъхнах парче картон опаковката на клечки за зъби. Дебелината му е от порядъка на почти милиметър, но не го приемайте като готова рецепта! Дебелината на материала който ще подпъхнете е пряко зависима от това колко е износен елемента в патрона който повдига лостчето на патрона. Формата му трябва да е точно каквато е на кухината за да няма къде да мърда, и да не изпадне поврене на обратния монтаж. Във същото време тябва да не опира по стените на кухината и да се движи свободно без да спира вътре в нея - иначе ще държи бутона заседнал и не съм сигурен дали няма да блокира имобилайзера. Като цяло май това беше най голямата играчка вчера - веднъж рязах пластмасова чашка за безалкохолно, после парче от кутията ми със цигарите и накрая попаднах на тоя картон в жабката. Като цяло е много временно решение и очаквам скоро картона да се износи или смачка и всичко да отиде в канала. Надявам се до това време да съм сменил целият патрон, защото това е единственото перманентно решение в моите очи. Дори и пластмаса да бях сложил пак в един момент ще се доизноси патрона и ще дойде тънка, или самата тя ще се износи частично.

Сглобяването е в обратна последователност. Тествайте си дали пищи колата като закачите акумулатора, преди да събирате капаците на пръта! Пробвайте няколко пъти дали тръгва/спира да пищи зумера, при вкаран/изкаран респективно ключ.
Аз съм посредата на размисъла за нов патрон или познат ключар да ми пренесе в работещ патрон, пластините за моите ключове. Ако смените патрона от донор, без да го пренаредите, губите възможност да си извадите ключ с кода койо имате на табелка с ключовете или може да си вземете (срещу пари) от "Тойота", когато загубите всички ключове. В този случай ви трябва номера на рамата на донора, за която нямате документи и няма да ви извадят ключ или код за ключа. Отделно ще трябва да смените ключалките на шофьорската врата и на жабката с тези от донора. Отделно ще трябва да си добавите (ПОНЕ!) транспондера на "новият" ключ в имобилайзера. Това е ако не искате да носите 2 ключа - един за отключване и един за запалване...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 101 госта